PiNan Pikkujoulu-Petshow, 27.11.2010 Lempäälä

Aloittaja Marla, 29.09.10 - klo:16:45

Lisette

Lainaus käyttäjältä: "Marla"^ Niin se vaan menee. Ainahan se vähän harmittaa, jos ei mitään tule, mutta mä en lähde koskaan näyttelyihin sillä asenteella, että sieltä jotain tulisi. Tulee jos on tullakseen. :)
Tänään oli aika kova tasokin, kun katsoo niitä jaettuja arvosanoja.

Juu mä tiedän, mutta se vaan harmittaa. I know, oon lapsellinen :D Mutta siis kyllä Ruu ihan ok:n sai, EH:n. Viimeks oli ERI. Tuomari tykkää vissiin vähän pienemmistä, ja Ruu on aika ... massiivinen ? :D
[size=85]ex-feliX.[/size]

NormaJeane

Hyvin meni näyttely, rotta tytöille tuli Kp, Tuomarin suosikki ja kannustus.

Marla, sun palkinto on Saanalla :) Kiva päivä oli ja siitä kiitos Saanalle, Annalle ja Marlalle. Assarina oli kivaa ja ens kerralla ajattelin olla myös mukana talkoissa.
//http://romagro.groneri.net/

BIS1 Gorbatšov, om. Saana Kankare
BIS2 Leevi, om. Tuuli Taavitsainen

Veda

Sellainen korjaus että kääpiöitten parhaalla nuorella on sama omistaja kun erikoispalkinnon saaneella Billyllä  :) Kiva näyttely oli kaikin puolin ja arvosteluihin oltiin tyytyväisiä  :)

viiru

Kuten Marla osasikin jo sihteerinä toimittuaan kertoa, oli syyrialaisluokan taso huima ja selvä enemmistö eläimistä sai arvosanakseen ERI tai EH. En muista koskaan arvostelleeni näin kovatasoisia lemmikkiluokkia. Arvostelut olisin mielelläni suorittanut perusteellisemminkin, mutta valitettavasti kiire painoi, koska olin ikään kuin lintsaamassa Helsingin Lemmikkimessuilta ja piti päästä illaksi vielä takaisinkin. Kiitos kuitenkin sihteereille ja tosi näppärälle assarille, joiden ansiosta näyttelypäivä sujui jouhevasti.  :sydan

Kenties ilahduttavinta sekä syyrialaisten että kääpiöhamstereiden luokissa oli, että kaikki eläimet olivat suorastaan erinomaisen kesyjä ja ihania käsitellä, ja selvästi oloonsa tyytyväisiä kauniisti kohdeltuja lemmikeitä!

Ai niin, ja kaikki "yleisvaikutelma"-KUMAn saaneet olivat käytännössä eläimiä, jotka olisin sijoittanut, jos olisin saanut niin monta sijoittaa. Eli aivan loistavan hienoja lemmikkihamstereita. Ihan harmitti pudottaa nämä kärkiviisikosta!

Ja mitä tulee tuomareiden makuun - omasta mielestäni minulla ja Saanalla on hyvinkin samanlainen "ihannelemmikkihamsteri". Se, että tuloksissa on eri eläimiä kuin aikaisemmassa näyttelyssä, voi johtua siitä että Saana ei itse ollut tällä kertaa tuomarina - ja olikin tuonut varmaan koko Pirkanmaan Nakertajat ry:n näyttelybudjetin kattavan hamsterirevohkan näyttelyyn nyt mukanaan. Tavoitteenani lemmikkiluokkia arvostellessa on palkita palkitsemisen arvoiset eläimet, ja mieluusti palkintojenjaossa kättelisin mahdollisimman montaa kättä. Mutta koska arvostelu- tai sijoittamistilanteessa en tiedä eläinten omistajia, en pysty pitämään huolta siitä että yksi ja sama omistaja ei kahmi kaikkia palkintoja. Enkä toisaalta haluakaan murehtia siitä. Haluan palkita hyvin hoidettujen tyytyväisten lemmikkieläinten esittäjät, ja niitä tässä näyttelyssä ilokseni riittikin!

Ihan vaan vinkkinä myös uusille hamsteriharrastajille, että jos hamsterin hoito tai ruokinta askarruttaa, niin mielestäni Kankareen Saana on yksi niistä henkilöistä, jonka puoleen voi kääntyä! Näyttelymeriittiä riittää sekä ulkomuoto- että lemmikkiluokista, eli jotain hänen on tehtävä oikein! :)
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Saana

^Kiitos :oops:

Mä oon tänä vuonna tuomaroinu niin monessa näytskässä, että ajattelin nyt ilmoittaa kaikki kynnelle kykenevät, kun oli pelkkä lemmikkiluokka niin lähellä kotia. Melkein kaikillehan sieltä jotain napsahtikin. :) Pokerillehan sieltä lähdin sijoitusta metsästämään, mutta ei nyt tällä kertaa sitten tullut mitään sille. Mutta kyllä mulle riittää se että Pokeri on maailman ihanin hamsteri! :sydan

Itse en kaikkia syrkkejä kerennyt näkemään, mutta oli ihana nähdä kasvattini Örmykörmy eli "Osmo", josta oli tullut oikein miehekäs kaveri. Sekä Eevin Milano "Eppu" oli todella hienossa kunnossa ja ihanan kiltti poika!

Siihenhän näyttelyillä pyritään, että harrastajat oppisivat, miten eläinten elinolosuhteita voi parantaa ja seuraavalla kerralla oma lemmikki olisi vieläkin paremmassa kunnossa. Tärkeintä on, että eläimet ovat hyvässä kunnossa. Palkinnot ovat sitten plussaa siihen päälle. :)

Meillä ruokinnan salaisuus lienee monipuolinen siemensekoitus. Ja koska en hamstereita juoksuta niin olen pyrkinyt tekemään asumuksen sisustuksesta mahdollisimman virikkeellisen ja muuttamaan sitä aina siivouksen yhteydessä, että hamstereilla riittäisi puuhaa.

Pinan Johanna laittoi mulle viestiä:
"laita SHY:n foorumille erityiskiitos hamsteriporukalle eilisessä näyttelyssä esiintyneestä talkoohengestä! :) Esimerkillistä toimintaa, jäi mieleeni. :) Loppusiivouskin sujui ihanasti! :)"

Omasta puolesta myös kiitos kaikille talkoolaisille ja erityisesti Martinalle, joka kiireisen päivän keskeltä kerkesi vielä Lempäälään tuomaroimaan! Nettzille vielä erityis :peukku: erinomaisesti sujuneesta ensikertalaisen assaroinnista!

Ja Marla, mulla tosiaan on sun palkinnot ja talkookortti!

Marla

Lainaus käyttäjältä: "Annina"Ja Marla, mulla tosiaan on sun palkinnot ja talkookortti!
Kiitti paljon! :)
Oli pakkoa lähteä, kun kyyti oli tunnin istuskellut jo Nesteen kahvilassa, ja pieni kiirus oli päällä, joten kaikki jäi... :oops:

Nettz

Kiitoksia vaan kehuista..  :oops:  :oops: