• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hyviä eläinkauppoja-lista

Aloittaja Minski, 19.07.07 - klo:19:54

« edellinen - seuraava »

s.at.u

#165
Lappeenrannassa ei kovin montaa lemmikkieläinliikettä ole. Niistä parhain on kyllä mielestäni Reporanka.  :)

Ofilia

#166
Haluaisin tietää hyviä eläinkauppuoja (ajankohtaisia) Jyväskylästä. En halua tukea huonojen eläinkauppojen toimintaa.  :< Joten voi lähetellä hyviä eläinkauppa "ehdotuksia" tänne.  :D
Martta... pieni heiveröinen tyttönen, joka tuo minulle enemmän iloa, kuin kultaa. Safiiri.

Hilda... pieni ihana kultainen nallekarhuni, näitä sanoja löytyisi loputtomiin. Omistaa todella söpön, mutta termpperamenttisen luonteen. pk cinnamon white.

NuclearBitch

#167
Tuolla aikasemmin oltiin puhuttu Ylivieskan tico ticosta. Ostin hamsterini sieltä ja tuntui kyllä ettei omistaja tiennyt hamstereista mitään. Hinnat olivat siellä ihan taivaissa ja hamsterit todella arkoja. Avomieheni oli käynnyt siellä aiemmin ja nähnyt kuinka yksi hamsteri oli kuollut juoksupyörän ja seinän väliin. Siellä se oli jo jonkin aikaa ollut. Hyh. En enää tuolla asioi.

Lahden black bullista ei myöskään hyvää sanottavaa. Hamsteiden tilat olivat todella pienet ja hamsteiden kuvailut olivat outoja. Myynnissä oli mm. syyrilainen panda  :shock:  

Tampereen turtolan fauntar vaikutti hyvältä paikalta. Palvelu oli hyvää ja eläintentilat isot.

Vevve

#168
Lainaus käyttäjältä: "NuclearBitch"Tampereen turtolan fauntar vaikutti hyvältä paikalta. Palvelu oli hyvää ja eläintentilat isot.

Mulla ei Faunattarista ole hirveästi hyvää sanottavaa. Palvelu toki on kohteliasta ja asiakkaita autetaan, mutta ainakin täällä Helsingissä esimerkiksi hamsterit asustavat terroissa joissa ei muuta ole kuin mökki (jossa ei mitään pesämateriaalia ja katsojilla suora yhteys mökin sisään jossa hamsu kyhnöttää nurkassa), 1-3cm ohut purukerros ja ruokaa. Myyjät kaupittelevat hamsujen mukaan usein kaikkea täysin tarpeetonta, syrkeille kylpyhiekkaa ja muutenkin valikoimiin kuuluvat ne pesävanut, hamstereiden autot, telkkarit ja muu muovisälä...
Hintataso myös tuntuu olevan ainakin Helsingin Faunattarissa vähän kalliimpi kuin muissa seudun kaupoissa, Supaa saa kilon yli 4 eurolla kun Megaeläimessä se on 3,20€.

Nilla

#169
Itse aloin pitämään skanssin faunattaresta joka sijaitsee siis Turussa. Siellä on kaikki tarpeelliset tavarat (muistaakseni, ei kai ihan kaikkia) myynnissä ja muutenkin kivoja virikkeitä. Ja elukoilla  on (ainakin joillakin) aika isot asumukset.  Palvelu on tosin kaupassa aika huono, jouduin odottamaan kassalla aika kauan, vaikka myyjiä oli jotain 5. Kaikki myyjät seisoivat vaan tekemättä mitään. Mutta silti tykkäsin kaupasta  :)
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Vevve

#170
Täällä on tainnut jo olla puhetta Helsingissä sijaitsevasta Keskustan Eläinkaupasta, ei varmaan kellään ole mitään kovin jyrkkiä mielipiteitä tästä paikasta?

Itse olen aina joskus ohimennessä tehnyt tuolla joitain pikkuostoksia, mutten ole erityisemmin kiinnittänyt huomiota siellä myytäviin eläimiin tai muihin. Viime viikolla siellä kuitenkin ihan huvin vuoksi käväisin vähän katsastamassa paikkoja.
Eläimillä on siellä ihan sopivan kokoiset terraario-asumukset kaupan rauhallisemmassa osassa eli ei ihan siinä kassan ja oven vieressä. Virikettä löytyy mukavasti ja aina kaikilla ruokaa sekä vettä tarjolla ja puhtaat kuivikkeet sun muut. Tuolloin siellä ei näyttänyt kääpiöhamstereita olevan, mutta ainakin syrkkejä löytyi valikoimista. Muistan kyllä, että joskus aiemmin siellä taisi talvikontapaisia olla, tosin tukkueläimiä luultavasti.
Kauppa mainostaa olevansa erityisesti jyrsijöihin erikoistunut. Virikkeissä ja muussa pikkusälässä valikoimat eivät ole mitkään erityiset, mutta kaupan alakerrassa on yleensä todella mahtavat valikoimat terraarioita, häkkejä ja dunia monilta eri valmistajilta. Taisin bongata ainakin marchioron niitä syrkkikokoisia isoja dunia ja kaverille tosi kätevän kanihäkin.

Mianna

#171
Olen varmaan jo maininnut Oulun Haukunpaikan.
Olin siellä pari viikkoa sitten tetissä ja näin vähän enemmän eläinten oloja ja sitä miten niitä hoidettiin. Myytävillä eläimillä oli hyvän kokoiset terraariot ja niissä oli piilopaikkoja. Paitsi ne sijaisivat muutaman metrin päässä kassasta. Juomapullot olivat kunnossa eivätkä vuotaneet. Takahuoneen eläimillä(jotka olivat jalostuseläimiä) oli myös hyvät oltavat. Vesi vaihdettiin kaikkien pulloon joka aamu, sekä lisättiin jyviä ja tuoreruokaa. Parina aamuna saivat pakasteesta jotain puuroa/jotain sen tapaista. Kanien ja marsujen purut vaihdettiin joka aamu ja pienempien noin viikon välein. Eläimiä käsiteletiin lähes päivittäin, ainakin sain tehtäväkseni käsitellä niitä.  ;)
Muuten liike oli siisti, siellä oli ihan hyvä tarvikevalikoima ja hinnatkaan eivät mielestäni olleet pilvissä. Asumuksia oli myynnissä jonkin verran, mutta niitä pystyi kuulemma tilaamaan lisää. Lasiterraariota oli paljon, koska akvaariopuoli oli iso. Pesävanua en nähnyt olleen myynnissä ollenkaan.
Lisäksi siellä oli hoito-ohjeita/esitteitä näkyvillä ja Osjh:n esitteitä. Myyjät olivat mukavia ja jokainen tuntui olevan ikäänkuin erikoistunut johonkin lajiin. Yksi tiesi akvaarioista, toinen linnuista, kolmas jyrsijöistä jne..  :)

maarit

#172
Onko tuo Tampereen Koskarin faunatar millanen kauppa (tyypillinen faunatar tietenki)?Onko sielä hamsuja myynnissä?
Perjantaina olen menossa Tampereelle ohikulkumatkalla ja aattelin että jos pikasesti poikkeis sielä vilasemassa tarjontaa vaikka yleensä kierrän kyseiset liikkeet kaukaa.
Ei koskarissa kyllä sillon faunaa ollu viä kun mä siinä ihan vieressä melkeen (no,Hämeenkadulla) asustelin.
Tällä hetkellä hamsteriton

ammie

#173
^ Mitäs siitä nyt vois sanoo, tyypillinen faunatar aikalailla juu. Aika pieni tila sillä kyllä on siellä alakerrassa. Koskarin faunattaressa on hamsuja ollut myynnissä aina kun olen siellä käynyt, eiköhän nytkin. Muutama viikko taaksepäin siellä oli aivan ihania kinkkilapsosiakin ja hurmaavia roboja ja talvikoita, syyrialainenkin löytyi.  :)  Tuo faunatar tulikin siihen vanhan liikkeen tilalle (noksoppi), mistä olen kyllä ikionnellinen.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

maarit

#174
^joo,sielä noksopissa käväsin joskus ihan muutaman hassun kerran enkä oikeen tykänny siitä kaupasta.Täytyy nyt kattoo jos sielä faunassa ehtis huomena pikasesti poikkeamaan.
Tällä hetkellä hamsteriton

Miharu

#175
Kävin lauantaina Lemmikin valinnassa ja katselin siellä talvikoita. Niillä ei ollut terroissaan kuin ruokakuppi ja juomapullo. Ei edes pesämökkiä.. Kaikki hamsut olivat huonokuntoisen ja vihaisen näköisiä. Ne jäi sitten sinne kauppaan.  :mad:
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

Vevve

#176
^ Aika usein näkee tuollaista. Kerran yhdessä kaupassa kuulin perheenäidin lapsineen valittavan myyjille ettei eläimiä näe. Menivät sitten tonkimaan ne sieltä esille...

Varmaan juuri siksi että ihmiset näkisivät ne yöeläimetkin ja ostaisivat helpommin.

Miharu

#177
^Joo. Sinäänsä hirveää, koska kyllähän niiden eläinten pitää saada nukkua päivällä, että jaksavat touhuta sitten yöllä. Mielummin ois myymättä niitä eläimiä, jos ei niitä voi hoitaa kunnolla. Mutta bisnes on bisnestä.
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

tintsku

#178
^^^Saman oon mieki hoksannu, enkä aion ostaa sieltä enään eläintä.
Kerran joku tyttö, poika ja isä tulivat hakemaan lemmikin valinnasta talvikkoa, talvikon boksina oli muovirasia, pohjalla pyyhe ja mökkinä muovimökki :<

Miharu

#179
^Joo sama täällä. En osta enää sieltä mitään muuta kuin ruuat (jotka ovat tähän asti olleet hyviä) ja herkut. Eläimet saavat olla aivan rauhassa. Ja toivon, että ne sais vaan oikeesti hyvän kodin, ettei niiden tarvis kaupassa kärsiä.
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.