Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - hheidiv

Asuminen ja tarvikkeet / Vs: Juoksupyörä
05.05.16 - klo:21:50
Mä otin Meiltä  juoksupyörän kokonaan pois, kun se alko pitämään niin hemmetinmoista ääntä, ettei samassa huoneessa enää pystynyt nukkumaan. Nyt on syrkkineiti ollut pidemmän aikaa ilman juoksupyörää. Toki pääsee tuo juoksemaan juoksarissa aina, kun siivoan häkkiä/ kun olen valveilla, juoksemaan vapaana aidatulla alueella sekä pyörimään kädellä ja ihan hyvin on mennyt näinkin  :icon_cheesygrin:
Mun pienokainen, Mei  :loov:

No nyt sitten on tuo Alaska-hamsterinhäkki laitettu tiluuseen, mikäli tilaus nyt edes meni perille, kun jotain pieniä problemia tuossa tilauksen kanssa tuli.. Hamsteri haetaan kuitenkin maanantaina eli hetken se joutuu tuossa pienemmässä häkissä odottamaan, kunnes tuo suurempi häkki saapuu, jos nyt saapuu.. Jos ei saavu, niin pitäneen tilata uudestaan :icon_cheesygrin:
Viestissäni en varsinaisesta kasvatuksesta juuri puhunut vaan yksittäisen syrkkipoikueen teettämisestä, mutta ajatuksena kuitenkin olisi joskus tulevaisuudessa alkaa kasvattamaan syrkkejä. Tottakai olen tästä äidillenikin puhunut ja hän oli asian kanssa ok. Äitee pikemminkin kiinnostui näistä mun ajatuksista kovasti ja hänellä on joskus itelläänkin ollut syrkkejä, ettei ihan tietämätön näistä asioista ole :icon_cheesygrin:

Kuinka hyvin teidän mielestä pitää olla perillä asioista, jos on ajatellut syrkkipoikueen teettämistä? Riittääkö pelkästään se, että tietää mitä tekee ja mitä värejä ei saa yhdistää keskenään? Jos tässä kohtaa siis suljetaan näyttelyt kokonaan pois ja pyritään saamaan mahdollisimman terveitä ja hyväluonteisia syrkin alkuja pelkäksi lemmikiksi? Ja tottakai tässä kohtaa myös pyritään valitsemaan puolisot, jotka tasapainoittaa toistensa hyviä ja huonoja ominaisuuksia, joten myös ulkonäköäkin katsottaisiin, mutta pelkästään siihen ei porauduttaisi - vaan juurikin tuohon luonteeseen ja terveyteen (mitä nyt siitä terveydestä saakaan irti). Tällä en siis tarkoita, että niitä poikueita teetettäisiin lisää ja lisää, ilman minkäänlaisia tavoitteita tai suunnitelmia - vaan, että se syrkkipoikue teetettäisiin harkitusti ja huolella. Ei siis niin, että yhdistää vain uros ja naaras syrkin miettimättä mitään sen kummemmin ja toivoo parasta.

Ihan mielenkiinnosta kysyn ja olisi mukava kuulla, että mitä mieltä tämmösestä ollaan  :icon_smile:
1. Syrkki
2. Valkokirjokilpikonna / pk suklaa
3. Kiltti, hyvin touhukas ja utelias
4. Asumuksen uudelleen järjestely, purujen kaivelu, kiipeileminen ja vapaana oleminen
5. Mansikat, pähkinät, hedelmä ja marja piltit
6. Isossa ja täynnä virikkeitä olevassa häkissä

Hitsi, tuommosen häkin tuolta zooplussalta bongasin, mielipiteitä?
Just tässä nimittäin vähän laskeskelin ja tajusin, että pystyn ihan keposesti ostamaan uuden häkin ja hamsterin, jos äitee on vaan suostuvainen hieman auttamaan! :icon_cheesygrin: ja kääpiöhamsterikin olis yks mahdollisuus, mutta koska oon omistanu vaan syrkkejä, niin ei oo tietoo, että millasia nuo kääpiöhamsterit oikeen on. Mielikuva on vaan villisti juoksevasta pienestä tassuttelijasta, jota saa suunnilleen saalistaa kiinni sieltä asumuksesta :nuija:
Niin mä vähän arvelinkin, että tuo asumus on syrkille turhan pieni. Äiteen mielestä kun tuo asumus on kuuleman hamsulle ihan sopiva et pitää näköjään käännyttää sen pää ja sanoa, että tarvitaan suurempi asumus! Nyt harmittaa, että menin antamaan sukulaisille semmosen päälle 100cm vanhan akvaarion, jossa gerbiilit ennen asusteli!   :icon_rolleyes:

Ajattelin et jos kirppareilta kävelis vastaan semmonen suht. halpa, mutta suuri häkki, kun nää kaupoissa olevat häkit tahtoo painaa siihen satasen pintaan..  :eijei:
Moi! Mä olen tässä jonkin aikaa miettinyt hommaavani taas pitkästä aikaa itselleni syyrianhamsterin, mutta pientä päänvaivaa tuottaa tämän hetkinen häkki, joka on syyrialaiselle kooltaan ehkä turhan pieni: pituus 56cm, leveys 35cm, korkeus 23cm, pinnojen väli 1cm? Mietin vaan, että pärjäiskö hamsu tuossa sen aikaa, kun tuon häkin tilalle etsitään jostain joku parempi häkki? Jos hamsu pääsisi kuitenkin juoksentelemaan vapaana sekä saisi paljon erinlaisia virikkeitä häkkiin pähkäiltäväksi? Pitäisikö se hamsun tyytyväisenä vai tylsistyisikö? :icon_neutral: