• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina nro 7.

Aloittaja Essi, 19.11.09 - klo:16:29

« edellinen - seuraava »

H3IDI`

#885
Kaipa mä sitten käytän mun mielikuvitusta  xD
-Heidi

Minski

#886
Lainaus käyttäjältä: "Einoo"Ja tänään illalla huomasin että Viljamin koko toinen etu ylähammas puuttuu! :cry:  Eli Viljamilla on enää pieni nysä etuhammas ja toista etuhammasta ei ole.
Hei ! Hammas voi kasvaa takaisin, joten älä vielä murehdi :) Mikäli hammas on katkennut niin, että hamsun ikenen sisään on jäänyt hampaan juurta niin uusi hammas kasvaa kyllä sieltä aikanaan. Näin kävi aikoinaan eräällä hamsullani; hamsuilla kun onneksi on jatkuvasti kasvavat hampaat :) Mikäli hammas taas on irronnut ihan juurineen niin sitten ei uutta hammasta pääse kasvamaan. Kolmella etuhampaalla hamsu tulee kuitenkin ihan hyvin toimeen, kunhan pitää huolen, että puuttuvan ylähampaan vastahammas (eli samanpuolen alahammas) ei kasva liikaa ja lyhentelee sitä välillä.


Voi että toi Cyrus on kyl kesyimpiä hamsupoikasia mikä mulle on koskaan tullut :sydan Ja niin kauniin mallinen; Ruotsissa on kyl nättejä hamsuja. Toivottavasti toi häntäkin pojalla tuosta oikenis, kun ei tuo ihana luonne ja kaunis ulkonäkö auta, jos häntä on mallia haitari :| Mutta ihana poika on kyllä <3


Kaikki pesävanujututt kiitos niille kuuluvaan ketjuun eli tänne. En halua, että täällä on taas useita ketjuja täynnä pesävanukinastelua.
Hamsteriton tätä nykyä

Santsa

#887
Minäkin äsken pitkään käsittelin sängyn päällä viikko sitten tullutta Mandaani ja se on kyllä kans uskomattoman kesy, vaikka vasta kuusiviikkoinen onkin  :lov  Ja käsittämätöntä kuinka paljon se on viikossa kasvanut!

Minski

#888
^ Kyseinen poikanen tais olla neliviikkonen, kun ite oon sitä pitänyt hyppysissäni ja sehän oli sillon jo ihan yltiökesy, liekö syntynytkin jo valmiiksi kesynä :P  Ne oli kyllä koko sisaruskatras samanlaisia, joten jos siis haluaa superkesyn poikasen niin kannattaa ostaa Anninalta :) Tästä mainostuksesta Annina oot sit velkaa mulle Pokerin poikasen :P
Hamsteriton tätä nykyä

GaneshaX

#889
Meillä oli toi viimesin satsi tosi kesy jo valmiiksi  :mrgreen:
Tai, no viimesin... Viimesimpiä en ole päässyt vielä edes laskemaan  :) Ikää muutama vrk.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Essi

#890
Voih, tänään meille muuttaa syrkki poitsu<3  :lov

// Selitän lyhyesti:

Kaverin tutuilla oli syrkki ja nyt niitten lapset on tullu allergisiksi syyrialaisille, ja multa sitten kysyttiin haluanko niin nytten syrkki poitsu muuttaneen meille:> Jo tänään kuudelta. Vaikka eilen vasta kysyttiin

Vilma

#891
Tuntuupas hassulta, kun on kuusi syrkkiä talossa. :D Vauvat on aivan ihania, tuli ihan surku kun viimeisen kerran näki kaikki yhdessä. Illalla sitten tutustutaan paremmin, kunhan pienet ovat ensin kotiutuneet.

Aaaw  :lov
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

jonna

#892
Ihanaa kun on tupa täynnä hamsuvauvoja  :lov  Sottaa tulee ja ruokaa menee mutta ei sen väliä, on noi vaan niin kivoja. Päivät menee ihan noita tuijotellessa ja kaikki muu jää tekemättä...

Sain sentään jotain aikaiseksi,liedellä putputtaa taas kattilallinen hamsunruokaa  xD  Tarvis varmaan joskus kokkailla ihan ihmisillekin, eikä vaan koirille tai hamsuille  :D

Alkoi pikkasen tuo työttömän kukkaro kiljumaan noista pilttipurkeista ja niiden menekistä, muutaman pilttipurkin hinnalla saa tehtyä sosetta useamman kilon.

HamsterSailor

#893
Siivoilin tossa aamulla dunat ja keksin, että voiskohan gabberiin laittaa hamsterdunan tason :pihalla:  Onks joku tehnyt niin? Gabbereissahan kun ei oo niitä kiinnityshommeleita sitä tasoa varten niinkun Ferplastin dunissa...

Louna

#894
^ Miksei vois, kunhan vaan saat sen pysymään jotenkin ja jos se on oikean kokoinen  :D Mulla on nyt Rodyn dunassa kaksi itse ohuesta puulevystä tehtyä tasoa. Joskus kauan sit mulla oli kans jossain dunassa toisenlaisen dunan taso, mutta en muista millä mä sen virittelin kiinni ja mistä merkeistä oli kysymys. Ihan noin vaan sitä ei kuitenkaan sinne saanut kun kiinnitysjutut oli erilaiset tai sit ne puuttui kokonaan - en valitettavasti muista. Yleensä noissa pikkuprojekteissa on kuitenkin tullut käytettyä porakonetta, silikonia ja rautakaupoista löytyvää pikkusälää  :D
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

HamsterSailor

#895
Niin kyllä sen varmaan pysymään saa, jättää vaan sen siihen sinisen ja läpinäkyvän muovin väliin :) Se on sitten toinen asia saako niitä ostaa eläinkaupoista erikseen... Kylnyt luulis, jos menee esim. rikki, että saa uuden ostettua "varaosana"... :yes:

Louna

#896
Sen oman dunatason mä joskus aikanaan tosiaan tilasin eläinkaupasta :) Kysyin oisko sellasia tai oisko mahdollista saada ja ne sit kattoi luettelosta ja laittoi seuraavan tavaratilauksen mukana tulemaan  :) Mulla on sellanen muistikuva että en olis saanut pysymään pelkästään kansien väliin laittamalla sitä tasoa, tai siis et se olis joskus rämähtänyt alas, mutta oisko siinä sit ollut se pohjalaatikko vähän huonon muotoinen ollut aluperinkin tai sit siihen pohjalaatikkoon tuli myöhemmin jotain vikaa ettei se taso pysynyt siellä välissä. Jotain tasoa mä autoin pysymään paikallaan laittamalla sopivan korkuisen kukkaruukun sinne alle  :)
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

Lakupekka

#897
Minä siivosin aamulla Lakun ja Malvan dunat ja Even terran. Huhhuh, mikä homma oli (tai sitten olen vain laiska). Vaihdoin purut ja pesin, siinä samalla mietin, että eipäs kateeksi käy kasvattajia. Tämän tytön aika ja kärsivällisyys ei kyllä riittäisi kauhian suuren katraan hoivaamiseen. Vaikka onhan ne pikku nakit kivoja ja ne vähän vanhemmatkin nakit. :mrgreen:

Kovin olen jo kesäksi tehnyt suunnitelmia, että mitä sitä hamstereille voisi värkkäillä.
Sydämen hamstrasivat pikku paholaiset,

Syrkki Wen ‹3
Kiinari Elli. ‹3

sarilau

#898
Mie tein sellastesta muovisesta (joissa joi ostaa esim. 1 kg pihvejä) laatikosta ylätason leikkaamalla vähän laitoja pois. Se pysyy ihan hyvin kohdallaan kun alla on maitopurkki ja leivinpaperi töttörä ja kulmassa kivi painona + raskas kuivaruoka astia. Sysin sivuilla olevilla kuvilla ehkä näkyy vähän.
Himsteri (syrkki)
Myrsky (Chambelli)
Domino (talvikko)
Sysi (kiinari)
[li]Aku (kani)

Netissä]http://www.petsie.fi/pet.php?petid=127178[/url]

Sintturainen

#899
Onko tuolla hamsuchatissa väkeä nykyään? Mä muistan joskus 2004 tuli vietettyä illat hamsuchatissa...  :D