• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Juoksupyörä

Aloittaja GaneshaX, 04.11.07 - klo:12:42

« edellinen - seuraava »

Anonymous

#15
juuri tuollainen :) kiitos kuvasta.. yksinapaisen pitäisi olla todella iso, että se napa olisi riittävän ylhäällä turkkiin katsoen; tuo muovimetalli pyörä on ollut erittäin äänetön! ja omaan makuuni katsoen hyvä; joskin maavaraa puruihin on liian vähän, ja olen joutunut ripustamaan sen kattoon ja sen vuoksi tulee ääntä kun kalterit tärisee..

Tiituz

#16
Mulla on tollanen pyörä Diivalla (pk satiini tyttönen) ja se ei metelöi ollenkaan  :D  sitä olen siis Diivalla käyttänyt ja hyväksi todennut.
Jos tämä nyt yleiseksi juoksupyörä pulinaksi muutetaan niin olis kysymys teille jotka Käytätte/olette käyttäneet SILENT SPINNER nimistä juoksupyörää http://www.lemmikkiexpress.fi/product_d ... php?p=1333
Onko se hyvä? Kun olin ajatellu hankkii semmosen tolle Talvikolleni, tai Diivalle.
Anemone\'s Deep Blue Sea?
Marvellous May Lily?
Eternal Flame?

Hamsula] http://www.freewebs.com/lindan_hamsula/index.htm

piksu

#17
Itsellä on musta pk-uros ja ei ainakaan mitään ongelmia ole sen turkin kanssa tullut.

Meillä oli ensin tuommoinen juoksupyörä missä oli tuo metallijalka, joka oli kummallakin puolen (GaneshaX:in kuvassa), mutta se oli aivan järkyttävä... jouduttiin pitämään hamsun terraa toisessa huoneessa ja silti se kuului ja unenlaatu oli aika heikkoa... En tajua sitten miksi se meni niin, mutta kun hamsteri juoksi siinä, se pyörä pyöri, hyppi ja pomppi, kitisi ja vinkui (oli siis aivan uusi) ja kolisi ja kaikkee.. Se oli ensimmäinen kerta kun oli tämänmallinen pyörä ja toista en hanki :D Hankin sen tilalle tuon SilentSpinnerin ja sitä voin kyllä suositella. Kuuluu vaan hiljanen hurina ja terraa voi pitää samassa huoneessa missä nukkuu..

Kokeiltiin kyllä tuon toisenkin pyörän kanssa samassa huoneessa pitoa, mutta se ääni..  :shock:
Moon oikias, soot vääräs,
soon kans vääräs. Moomma
oikias, tootta vääräs,
noon aivan mettäs!

poizu

#18
Mulla on ainaki pk uroksella juoksupyörä :) Mutta yhdessä juoksupyörässä sillä jäi karvat jumii nii kannattaa kattoo tarkoin et minkälaisen juoksupyörän ottaa että sillä ei jää karvoja välii  :grin

GaneshaX

#19
Mulla on käpsällä silent spinner. Siis todella hiljainen ja hyvä. Jalan käyttämä pintaala on vaan aika pieni. Mutta koot on kyllä aika huonot.
12-16ja 29, eli syyrialaiselle liian pienet tai niin iso ettei se todellakaan ole mahtumassa purujen kanssa dunaan.
Onko muilla ollut tuo melu ongelma "bittu- mallisen" pyörän kanssa?

Nyt muokkautui tuon ketjun otsikko... Kai se nyt välttää?
Ihme etteivät vastausten otsikot muuttuneet... :huh
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Yökyöpeli

#20
Meillä juoksupyörät pitää ihan kaameeta vinkunaa mutta koska olen laiska en jaksa niitä olla koko ajan rasvailemassa   xD   Kummasti siihen ääneen tottuu, enemminkin herää siihen jos on hipihiljaista. Silloin melkein pitää nousta sängystä ja mennä katsomaan että mikä niitä hamsuja oikein riivaa kun ovat hiljaa  XD
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

Vilma

#21
Meillä on kaikilla kolmella tällähetkellä Rolly Jumbot. Ne ovat muovisia häkin pinnoihin kiinnitettäviä pyöriä (...voi ostaa myös jalan), jotka hajoavat ainakin meillä todella helposti. Kitisevät öisin myös paljon, myös rasvattuna, mutta kyllä siihen meluun tottuu, kun sitä tarpeeksi kauan kuuntelee... :D
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

turhake

#22
Meillä on pk-uroksillakin juoksupyörät. Tosin toisella uroksista on knikki, ja toinen on vanha kun taivas joten olen kylmästi parturoinut molemmilta perskarvat pois, jotta purut ei juuttuis niihin ja pystyisivät polkemaan ilman huolta karvojen jumittumisesta pyörän akseliin.
Mutta kyllä mä oon ihan parturoimattomallakin pk-uroksella pyörää pitänyt ihan ilman ongelmia.
[size=85]Onni<3
[/size]

Jannika

#23
Toivottavasti tämä tulee nyt edes melkein oikeaan paikkaan...

Eli harkinnassa on hamsterin hankinta, joka tulisi siis olemaan syrkki/syris, mikskä sitä ikinä kutsutaankaan : D

Kun jotkut ovat sanoneet että hamstereille ei kannata laittaa juoksupyörää ollenkaan, jotkut että ei ole väliä ja jotkut ovat sitä mieltä että pitäisi olla juoksupyörä. Niin mitäs mieltä te olette? Kannattaisiko sille sitten hankkia semmosta? Ja en nyt tarkoita pitkäkarvasta. =)

Minkä lainen juoksupyörän tulisi sitten olla? Käsittääkseni sen tulisi olla halkaisijaltaan vähintään 20 cm. Onko parempi jos se on isompi vai onko toi 20 cm juuri sopiva? Ja sitten tulisiko sen olla "kiinteä" vai semmonen jossa on ne pinnat. Olen saanut semmosen käsityksen että mielummin "kiinteä" ettei hamsterin käpälät jää sinne väliin.

GaneshaX

#24
Juoksupyörä ei ole pakollinen. Mutta se on hyvä olla.
Se on tosi kiva virike, loppujen lopuksi vähän vapaana juoksevalle hamsulle.
20cm on hyvä.
Ja umpinainen. Luulisi tassujen lipsahtelevan metallipinnoilta.
Toisaalta metalliseen pyöräänkin voi taitella esim. kartongin niin että pyörästä tulee umpinainen.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

e??a

#25
^Mä oon taittanu Lilolle sellaseen metalliseen juoksupyörään kartongista sellasen jutun siihen ympärille ettei sen tassut lipsu. :) On se silleen oikeesti kivempi, tuntuu et hamsulla on paljon turvallisempi juosta. :D :sydan
[size=85]Lil Mr Mysterious "Lilo"
musta poika
s. 2.7.07 ?[/size]

Vilma

#26
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"

Meille ostettiin tänään ensimmäinen tuollainen pyörä. Laitoin noista väkäsistä kiinne kaltereihin, koska otti kiinni puruihin tai seinään. Hyvältä tuo vaikuttaa, ainakin Venla on juossut siinä kovasti :)
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

Mia

#27
Joo mun hamsulla on tuollanen ylläoleva pyörä, ja se on ainakin ollut ihan hyvä ja käyttöä on ollut.
Mei ?
Dille ?

GaneshaX

#28
Minäkin olen ostanut tuollaisen pitkäkarvaista varten.
Onko tietoa, lähteekö tuollaisesta pyörästä paljon meteliä?
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Anonymous

#29
meillä ei kuulu kuin askeleet, kun tepsuttaa pyörässä. ostin poikaselle tuollaisen ja vielä ei ainakaan vinkunut ole (ei rasvattu) johtuisikohan muovin ja metallin vaikutuksista toisiinsa..