Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - maarit

Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Sä voit klikkaa ekan auki, ja sit siin oikees yläkulmas on semmoi nuolinäppäin millä voit kätevästi selaa kaik kuvat :)

Juuh,tiedetään tiedetään mutta kun en aina jaksa viittä miljoonaa kuvaa kattoo jossa suunnilleen kuvataan samaa kohdetta vaan eri kuvakulmasta niin en kaikkia klikkaa isommaksi kuvaksi.
Mua ärsyttää kun noi kuvat on tosi pieniä (niinku kärpäsen raatoja) ja aina saa klikkailla isommaksi jos meinaa saada kuvasta jotai selvää ja siinä menee tuhottamasti aikaa jos haluaa kaikki kuvat katsoa läpi.Argghh...  :kieli
^mua itteäni mietityttää toi ilmanvaihto tuossa.
Mä en ite käytä hamsuilla muovisia pesämökkejä ollenkaan ikinä koska pelkään että ne järsii sitä muovia (jolloin on suolitukoksen yms vaara) ja toinen on ilmanvaihto (luulis hiostavan aika mukavasti muovinen pesämökkerö).
Mä jätän väliin tän näytsin.Muutenkin niin paljon menoja nyt elokuussa ja ne menot tietää myös sitä että kukkaron nyörit paukkuu eikä mulla ole nyt fiilistä lähtee ja en jaksa sielä kökkiä kuitenkaan kun terveyski on tällä hetkellä mitä on.
Olen kyllä samoilla linjoilla että se jatkuva kerjääminen/kinuaminen tuskin auttaa asiaa,ärsyttää vaan vanhempia enemmän.
Ainahan se viimenen vastuu eläimestä on vanhemmalla vaikka sä sen itse hoidat ja ruokit.
Sellanenkin asia kannattaa miettiä etukäteen ennen kun hamsun hankkii että mitäs sitte kun se hamsu sattuukin sairastumaan ja ovatko vanhemmat esimerkiksi valmiit maksamaan eläinlääkärikulut/valmiit viemään sitä sinne lääkäriin.
Kannattaa kertoa vanhemmille esim. kuinka paljon on kerännyt tietoa hamstereista (niitten hoidosta,ruokinnasta,asumisoloista jne) ja ehkä he heltyvät hankkimaan sinulle sen hamsterin kun huomaavat kuinka hyvin olet asiaan perehtynyt ja mitä olet valmis tekemään sen hamsterin eteen.
Kaikki nukkuu vielä tähän kellonaikaan,joku kävi juomassa äsken mutta en ehtiny rekisteröimään kuka se oli.Hiljasta siis on "hamsulandiassa".   :angel
Koivun ja männyn nyt varmaan kaikki tunnistaa sekä kuusen.  :p
Mulla on kolmella talvikolla ainoastaan juoksupyörä mutta syrkeillä on sitte kaikilla tällä hetkellä paitsi Annilla (joka ei koskaan käyttänyt pyörää kun se sillä kämpässä oli).Talvikot on hiljaisempia pyörän käyttäjiä kun syrkit (liekö painollakin jotai merkitystä,tiedä häntä),olen sen nyt todennut.Niiltä ei tarvi yöksi takavarikoida pyörää pois.
Usea hamsuihminen sanoo sitä että käyttää oksat uunissa sun muuta mutta mä en ole koskaan niin tehnyt.Pesu kuumalla vedellä mun mielestä riittää varsin hyvin.Kannattaa kattoa kans vähän mistä niitä oksia ottaa että ne on puhtaalta paikalta,ei tien varsilta eikä koiran ulkoilutusreitin varrelta.
Ne on joo tosi tilavia ja käteviä ihan kauppakassinakin.Meillä niitä on useampi ja eläinkaupassa kun käyn ruokaa hakemassa niin erittäin hyvä siinä tuoda ruoat kotio.
^joo,just sitä tarkotan.  :)
Miharu ymmärsi mitä hain takaa.   ;)
Mä en osaa nyt ollenkaan selostaa millasta materiaalia se kassi on (se on ehkä jotai muovisekotetta kenties,ei kuitenkaa mitää kangasta kangasta siis).Olipas erittäin hyvin selitetty taas.  :c8
Mulla ei ole ilmanvaihdon kans koskaa mitää ongelmia ollu vaikka olen pakannu bokseja päällekkäinkin.  :)
^^^tuli mieleen ainaki sellanen että k-kaupoissa ainaki tääläpäin myydään kassan luona sellasia isoja ruokakasseja joissa on kantokahvat ja maksaa euron jos en ihan väärin muista (mä en oikeen tiedä mitä materiaalia se on mutta en siis tarkota tavallista muovipussia nyt).Eikös sellanen olis hyvä?  ;) Tuli vaan mieleen kun ite käytän niitäkin välillä boksien kuskaamiseen.Kestää muuten hyvin käytössä ihan kauppakassinakin vaikka sielä olis vähä painavampaakin tavaraa.Mullahan on tietenkin myös sellaset hienot ikean isot luukassitkin olemassa.  :D
Hamsun kämpän sisustaminen vaatii mielikuvitusta ja luovuuttakin.Luonnosta löytää paljon kaikenlaista "kivaa" hamsulle ihan männynkävyistä,kivistä ja puun oksista lähtien.Mielikuvitus on oikeestaan rajana (pitää muistaa tietenkin että ne on hamsteri turvallisia).Pahvilaatikot ja pahviputket on meillä ainakin sellanen hittituote ollu ja niitä meneekin aina siivouspäivinä rutkasti (onneks mulla on äiti ja isä jotka niitä mulle myös keräävät ja sitte ruokakaupasta mä niitä aina haalin).

Miharu: usko pois vaan,kyllä se miniduna on ihan sopiva asumus kääpiölle.  ;)
MirkkuH:lla on todella luonnonmukaisesti sisustettu terra,todella hieno!Kyllä hamsujen kelpaa.Puumökki oli todella tutun näköinen kun meillä on kans kääpiöillä melkeen kaikilla tollaset möksät.
Jos oikeen laskin niin viitisen vuotta.Eka hamsteri oli syyrialainen tyttö Peppi-Lotta (lk normaali).
^kannattaa käyttää hamsua ehdottomasti lääkärissä.Näyttää tuossa kuvassa aika inhalta ja vaikka hamsua itteään ei näytä se vaivaavan niin sitä ei ikinä tiedä vaikka sillä oliskin kipuja.Patit kannattaa aina käydä tarkistuttamassa lääkärillä ihan jo oman mielenrauhankin takia.