Häkki, häkin kunnossapito ja purut

Aloittaja callette, 30.12.07 - klo:15:10

Jemia

^^ PetMania myy 20 l MörttiRöpöä 6,25 e. Lähetyskulut on nykyään stabiilit 12,5 e eli aika paljon. :huh
Hamstereita ja hamsterikasvatusta vuodesta 2005

maarit

Lainaus käyttäjältä: "ammie"Kuinkas paljon se 25 kilon purupaali nykyään maksaa Agrimarketissa?

Tiistaina kävin täälä Hämeenlinnassa agrimarketissa hakemassa 25 kilon purupaalin (kun ihana isäpappa lainas mulle autoaan) ja hinta oli 9,50.
Totesin vaan kassalla myyjälle että ompa sen hinta noussu johon myyjä ei oikeen osannu sanoa juuta eikä jaata oli vaan hiljaa (ilmeisesti joku kesätyöntekijä oli kyseessä).

ammie

Kuinka iso toi 25 kilon purupaali on? Että kuinka pieneen tilaan se on pakattu?
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

maarit

^nytpä esitit kinkkisen kysymyksen (*lähtee eteiseen mittaileen*  :D ).Korkeutta avaamattomana tolla paalilla on jotai 80 cm ja leveyttä noin 40 cm.Se on siis hyvin tiiviisti pakattu.Vie ainakin meiän eteisen lakkihyllyn alta hyvin pienen tilan.

NuclearBitch

^Onpas kyllä tiiviisti pakattu. Kauanko tuollainen paali kestää? Tai siis kuinka monta dunallista sillä täyttää?  xD

Täytyy käydä katsomassa tuo paikallinen Musti ja Mirri, siellä taisi olla mörtti noin 30e.

tintsku

Meillä kesti eka paali jotakin 6-8kk, kerran 1-2 viikossa siivosin dunat ja hamsuja oli sillon 1-2.

maarit

Meillä ei toi purupaali kestä ihan niin kauan kuin tintsku:lla kun meillä on kuitenki hamsujen lisäksi purutettavana marsut ja hiiret.Sanotaanko että n. kuukauden päivät kestää meillä tällä purutettavien määrällä.Hamsut siivotaan 2 viikon välein ja hiiret ja marsut viikon välein.

Miharu

Meillä tollanen purupaali kestää n. 5-7 kk, koska meillä sitä käytetään kanilla, jonka asumus siivotaan kerran tai kaksi viikossa ja hamsulla jonka asumus siivotaan kerran viikossa. :)
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

Monsterhamster

Meillä talvikkopoika asuu Gabber medium dunassa (mitkä lienevätkään sen mitat...). Purua ostetaan Karvakorvista, ja siivousväli vaihtelee sen mukaan miten herra siellä sotkee  :yes:

Karvakorvissa tuo pienempi purusäkki maksaa muistaakseni 2.70e ja isompi 5e. Ja purua menee siis hamsteriin ja kaniin. Mörttiäkin on kokeiltu, ihan hyvää mutta mä olen enemmän purun ystävä  :yes:
lk musta valkonauhainen laikukas naaras Kayla Ewell
R.I.P Riki, Chopin, Pikkupoopo, Suklaasydän & Hip-Hei

Vevve

Meillä tommonen 25kg purupaali kestää 1-2kk vähän riippuen kuinka ahkerasti siivoilen. Nyt alkaa kyllä olla paali loppumassa piakkoin, pitäisi ajella agrimarkettiin shoppaamaan.

Miharu

Pitäis tänään tai huomenna siivota hamstraajan kämppä, koska se on sotkenu sen mielenosoituksellisesti loman aikana.  :D
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

GaneshaX

Lainaus käyttäjältä: "NuclearBitch"Mikä on halvin hinta mörttiröpölle, mitä olette nähneet? Sitäkin tarvitsisi aika iso satsi ostaa.

Täällä halvin hinta on 30e/100l - kallein 38e/100l

Pitäis taas ostaa itellekkin säkki, pienillä pusseilla en tee mitään  ;)

Toi 25kg paali on pakattu tosi tiiviiksi, mut kyl se silti sellanen liki metrinen on.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Maikki^

Meillä käytetään normaalia suomalaista pesäpurua, tai sitten tutun maatilalta, johon tulee suoraan höyläämöltä purua. Oikein hyvin sitä voi käyttää, ei ole sen epä hygienisempää kuin kaupanpuru, koska sieltä höyläämöltähän sekin tulee  :)  Luulisin???? :roll:  PS. Otan purut heti kun kuorma on tullut, en anna kostua ulkona  :)

Ninni <3                                Harri <3

porsas

Monihan ei tuollasilta höyläämöiltä yms hanki puruja siksi, kun niissä on kaikki se pöly tallella (voi lisätä hengitystiesairauksien riskiä). Meillä joskus gerbiileille laitettiin tuollasta purua, mutta pistettiin eka sellaseen pölyn läpäisevään kangaspussiin ja imuroitiin huolella pölyt poies.
Talvikkosiskokset Silkkiapina ja Evakkosiili, s. 3.7.2009

Hessuinen

Olen miettinyt Titi-uulle tuota mörttiröpöä, kun itsellä tuppaa tavallinen puru näköjään menemään vähän henkeen, ja lisäksi mun piti leikellä neidin hienoksi kasvanutta laahusta kun oli syntynyt takku noiden purujen vuoksi. Olen jostain lukenut, että koska mörttiröpö ei (kuulemma?) juurikaan ime pisuja, kannattaisi joukkoon laittaa puupellettiä jottei rupea haisemaan, onko näin? Mitä puupellettiä kannattaisi ostaa, ja mitenkä tuo sitten hoidettaisiin, puupellettiä pieni kerros alle ja loput mörttiä, vai kaikki sekaisin vaan?
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava