• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Itsetehdyt asumukset

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:17:06

« edellinen - seuraava »

supiainen

#285
Jep :D se on tehty vanhasta keittiönkaapista! Tosi helppo puhitaakkin. Ei tartte ku ottaa noi hyllyt pois ja kipata vanhat purut poies. Musta toi on tosi pähee!  xD
[size=85]? Delfoin Elga "Nuppu"
syyrialainen, lk, musta valkoinen, s. 12.2.09 ?
[/size]

Sintturainen

#286
Millä sä sitä meinasit leikata?

Mä aattelin tilata ihan mittatilaustyönä valmiit palat ja vaan liimata kulmalistoihin ite. Toki tulee kalliimmaksi. Erilaiset muoviliikkeet toimittaa pleksiä.

Dee

#287
Tulipa löydettyä pari hyväkuntoista kuivauskaapin tasasia niitä ritilöitä/hyllyjä mitälie, niissä on 1,5cm rako niissä pinnoissa, tuleeks syrkki siitä läpi? Meinaan suunnittelin terran kannen väsääväni noista enkä uskalla vielä rakentaa korkeita virikkeitä ennenku joku kertoo pitäskö mun vaan suosiolla hakee rautakaupasta kunnon pienisilmänen kansiverkko vai riittäskö noi kuivauskaapin tsydeemit..

/siirtäkää joku oikeaan paikkaan jos ei kuulu tänne. ;)

Niiskuneiti

#288
Mistä meinasitte ostaa plexiä? :o Kun itse kävin kaupassa ( muistaakseni K-raudasta?) katsomassa niin muistaakseni 1m vai oliko se 1x1 niin makso yli 50e. Jos meinaa siitä tehdä niin tulee aika kalliiksi. Mutta saiskohan jostakin sitten halvemmallakin? :) Kun itsekin olen suunnitellut että isi tekis plexiterran kohan sais jostakin mahdollisin halpaa pleximuovia. Kiitos jos tiiätte jonkun paikan josta saa halvalla!
? Vkh talvikko Friia RIP 18.6.2013 ?
? Gerbu Huli RIP  ?
?  Gerbu Vili  RIP 22.4.2013 ?
? Vkh talvikko Vilperi RIP 16.3.2013  ?

Meven

#289
Mä ajattelin askarrella huomenna asumuksen, eli Biltemassa täytynee käydä. Mietin vain, että mistä olette ostaneet verkon?

Biltemassa on ilmeisesti jotakin 1x1cm kokoisella reiällä, onko hyvää? Ei viitsisi lähteä kauemmas kauppaan, kun Biltema on naapurissa. :D

Tuli mieleen toinenkin kysymys: mitä teen verkon teräville osille? Kun sitä leikkaa, niin jää väkisinkin niitä teräviä rautalanganpäitä jäljelle, niin eikö hamsu sitten loukkaa niihin?

lentsu

#290
Pleksiterrat on ihania, ja niitä on helppo tehdä, ikävä vain ne todellakin tulevat kalliiksi. Olen tehnyt yhden, ja syy siihen, etten ole tehnyt enempää, on se, että hintaa sille kertyi vähän yli 100 e. Ehkä joskus taas, kun jos olen rahoissani.  xD

Itse ostin pleksit Etrasta. Plussaa palvelu: tarkasti mittojen mukaan leikkaaminen sopiviksi seinämiksi. Paha tuota pleksiä olisi itse leikelläkään.

Ely

#291
Lainaus käyttäjältä: "Meven"Mä ajattelin askarrella huomenna asumuksen, eli Biltemassa täytynee käydä. Mietin vain, että mistä olette ostaneet verkon?
Hitsattua seulaverkkoa saa K-raudasta.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

jonna

#292
Mietin joskus onnistuisko valokatteesta "pleksiterra". Valokatetta kun saa sileänä ja ihan läpinäkyvänä, ja luulisi sen olevan helpommin leikattavaakin kuin pleksin? Ja halvempaa...

lentsu

#293
Varmaan onnistuisi, jos se on sopivan paksua ja varsinkin jos muoviliima ottaa siihen kiinni.

Meven

#294
Hei te kaikki, jotka teette itse asumuksia!

Laitoin talvikon tekemääni boksiin, jossa on sivussa reikä. Kyseisellä kaverilla oli murrosikäsenä ongelmia terran kattoverkon kanssa (yritti jatkuvasti sitä kautta ulos terrasta, vaikka tekemistä ois kyllä ollut tarpeeksi). Just ku pääsin sanomasta, että nyt ei oo aikoihin kiipeillyt verkossa, alko uudessa asumuksessa järjetön verkon pureskelu (tätä siis on jatkunut jo n. puoli tuntia, alkoi heti hamstrauksen jälkeen, kun tahtoisi ilmeisesti piilottaa herkut vanhaan terraansa).

Hamsu siis joutui vasta puolisen tuntia sitten uuteen asumukseensa, että odottelen tietty rauhassa, miten alkaa suhtautua jatkossa, mutta oon vaan aika ennakkoluuloinen jo nyt vanhojen tottumusten takia..

Itse asiaan: Eikö teidän hamsut ikinä järsi verkkoa näissä bokseissa tai kiipeile siinä? Kestääkö niilläkin tottua uuteen asumukseen vai tekevätkö olonsa heti kotoisaksi?

lentsu

#295
Toki ne ikinä järsivät tai kiipeilevät, mutta en ole kokenut sitä häiritseväksi, koska se ei ole jatkuvaa tai neuroottista.

Sintturainen

#296
Hmmm... Mun kaveri joka kasvattaa gerbiilejä oli tehnyt vasta gerboilleen pleksiterrat, n. 70cm, ja kuus terraa kaikkine tykötarpeineen oli tullut maksaan n. 300€, eli ei tuosta tuli kuin 50€/terra. No pian selvinnee, mä odottelen veronpalautukset ja laitan pleksitehtaalle tilausta menemään. Aattelin että teetän aluksi just tuon kuusi kipaletta, jos hinta on tuon niin sit enemmän...

Ely

Matala (79x56x18 cm) Samla korkean Samlan sisällä tuo kivasti lisää pinta-alaa  :mgrin:

Kokonaisuudessaan:


Yläkerta:
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

noora

^ Vähänkö hyvä idea!

Katitar

^ no onko!? vähän siistiä!  :icon_eek: ainoo mikä miinus tossa tulee mieleen, niin alakerrasta tulee vähän hämärämpi, kun toi yläkerta peittää sitä. on kyllä silti aika hieno! en olis ite varmaan keksinyt.
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***