• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Itsetehdyt asumukset

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:17:06

« edellinen - seuraava »

Eve87

#240
Tommonen tilaratkaisu on tosi hyvä, vieläkun joku keksii miten tuollaisen saa luukun tuoreruokaa varten, ettei tarvii pinoja purkaa ja kasata päivittäin :D
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

jonna

#241
Joku on jo Ikeassa ajatellut hamsterinomistajia  :D
http://www.ikea.com/fi/fi/images/produc ... 941_S4.JPG

Noita voi pinota päällekkäin ja ruokinta käy näppärästi tuosta kallistetusta kannesta.
Tarkoitus mennä kurkkimaan Ikeaan tarkemmin lähiaikoina miltä tuo "livenä" näyttää.

Mulla on ollut aika pitkään syrkkejä noissa Samloissa, jotkut on koittaneet kulmia järsiä mutta muovi on niin kovaa ettei kukaan ole saanut pintaa enempää raavittua.
Muutaman muovilaatikon olen verkottanut ja se on suoraan sieltä jostain se touhu  :D  Noissa Samloissa mulla on syrkit ihan ilman kantta ja lodjat vaan pinottu päällekkäin poikittain. Katsoo vaan ettei laita mitään korkeita rakennelmia, ja juoksupyörä ja pullo siihen kohtaan jossa ylempi loota peittää pakotien. Pari on onnistunut lähtemään karkuun, mutta enempi mulla on syrkit karkailleet dunista ja kerroshäkistä kun avonaisista samloista  xD
Tämä järjestely täällä ihan siksi että kun on paljon eläimiä, kymmenien luukkujen aukaisu ruokinta-aikaan on aika tuskastuttavaa  :roll:
Muutenkin inhoan näpertää mitään luukkuja ja kansia auki (laiska  :P  ), avomalli helpottaa ruokkimista ja perushuoltoa ihan huomattavasti.

Eve87

#242
aaa, onpas ystävällistä ikealta :D vieläkun sinne pääsisi mielellään rekka mukana  :P
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Takku-Turkki

#243
^^ Mä kattelin noita laatikoita, mut ne ei ollu Ikeassa. Mutta siis samanlaisia oli  :) Mietin meinaan itekin, et niistä sais täydelliset asumukset kun tosiaan on toi vinossa oleva luukku. Täytyy pistää vakavaan harkintaan  ;)
Pieni tassu voi jättää suuren jäljen sydämeen.

[size=85]Syrkit, hiiri, robo ja gerbiilit.[/size]

Vevve

#244
Mäkin olen katsellut noita Jonnan mainitsemia laatikoita. Paljonkohan noissa on sit pohjapinta-alaa? On muutenkin pian asiaa Ikeaan marsulootien tarpeessa, pitänee tsekata.

Marin

#245
Täällä lisätietoja http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50169548
sen mukaan
Leveys: 79 cm
Syvyys: 56 cm
Korkeus: 42 cm
Tila: 85 l

Saiskoshan jotenkin vaivihkaa perheelle ujutetua yhden syrkin  tuollaisen boxin kera  :angel

Vevve

#246
^ Tuollahan on siis vain maksimimitat, mietiskelin pohjan pinta-alaa.

Marin

#247
^ olet ihan oikeassa, enpä tullut ajatelleeksi, että huonekaluliike ilmoittaa tietty maksimimitat  :oops:

Monsterhamster

#248
Itse katselin joskus ohimennen noita pokseja, on kyllä ihan liian mini syrkille. Talvikolle ehkä sopiva.
lk musta valkonauhainen laikukas naaras Kayla Ewell
R.I.P Riki, Chopin, Pikkupoopo, Suklaasydän & Hip-Hei

Minttu

#249
Litratkin taitaa kertoa jo jotain, ikean isoin samla on 130l ja tuo vain tuon 85l. Tuollanen olis muuten ihan tosi kätevä :)

Vevve

#250
^ 70x40 dunan litratilavuus on 84L, joten saattaa mennäkin. Pitää mittailla kun pääsen Ikeaan..

Minttu

#251
Onko se niin vähän  :huh Totta kyllä kun ajattelee niin onhan se samla paljon korkeempi, vaikka pohjapinta-ala taitaa jäädä hiukan pienemmäksi kun medium dunassa.

Ely

#252
Kävin mittaamassa niin näiden Samla-laatikoiden pohjapinta-ala oli ainakin suurempi kuin esim. Duna Multyn. Samla oli 69-70 cm pitkä ja 48 cm leveä ja Duna Multy 64 cm pitkä ja 40 cm leveä.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Vevve

#253
Kävin Ikeassa ja mittasin. Pohjan koko on noin 73x30, eli liian pieni syrkille. Toisaalta se on korkea ja jyrkästi ylöspäin levenevä, periaatteessa pohja kasvaa 10cm leveämmäksi kun purua vaan pistää ison kerroksen, mutta enikeis.

Ostin tuollaisen silti koska ajattelin että kansisydeemi on niin kiva ja kyllä sille jotain käyttöä varmasti tulee. Toistaiseksi toimii hamsukaman säilytysloorana, kenties modaan sen myöhemmin. Pentele kun noita saisi matalampina, kävisivät just hyvin kääppäreille eikä veis turhaa tilaa korkeudellaan! Ostasin aineski.  :D

Sahapukki

#254
Ääh, olisimpa itekki noin kätevä käsistäni kun te muut. >.<
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)