Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - mirauh

Hei! Nyt olisi hakusessa vapaaehtoisia hamsterikasvattajia vastaamaan kasvatuksesta kiinnostuneen kysymyksiin! Tein pitkän listan mieltäni askarruttavista kysymyksistä. Toivoisin monipuolisia vastauksia joka kysymykseen ja perusteluja tukemaan omia mielipiteitä. Osa kysymyksistä saattaa jonkun mielestä olla samantyylisiä, joten kukaan ei velvoita vastaamaan kaikkiin. Tähän kyselyyn voivat vastata syyrialaiskasvattajat, sekä kääpiöhamsterien, mutta alkuperäisesti kysymykset on ajateltuna syyrialaisten kannalta. Kasvattamasi laji olisi hyvä mainita alussa.

Kysymyksiä on seitsemäntoista (17) ja lisäksi kaksi (2) lisäkysymystä creme- ja cremensukuisia värejä kasvattaville. Muut voivat jättää ne kysymykset tyhjiksi. Olisi myös hyvä jos näistä kysymyksistä saisi keskustelua myös täällä foorumilla aikaiseksi. Aloitusviestistä tulee aika hurjan pitkä, sitä voidaan muokata tarvittaessa jollakin tapaa pienemmäksi?
-Mira

1.   Lyhyt esittely; kuka olet,kauanko olet kasvattanut,montako poikuetta?

2.   Kuinka pitkä ja aktiivinen hamsteriharrastuksesi oli ennen ensimmäistä poikuetta?

3.   Millaisia vaikeuksia kohtasit kasvatuksesi alkutaipaleella, mitkä asiat sen sijaan sujuivat hyvin?

4.   Millaisesta yhdistelmästä koostui ensimmäinen poikueesi?
    (kasvattajien vai eläinkauppojen hamstereista?)

5.   Miksi valitsit juuri sen tietyn kantanaaraan kasvatustyösi perustaksi?

6.   Mikä määrittää hyvän jalostuseläimen, mikä on kriteerisi?
   (monet tuntuivat ennen käyttävän kriteerinä L1-mainintaa, entä nyt kun sitä ei ole? Onko kriteerinä ulkomuotoluokasta ERI, vai oma harkinta?)

7.   Mihin panostat ulkomuodollisesti hamsterikasvatuksessasi?

8.   Minkä ikäisenä käytät jalostuseläimiäsi; naarasta, entä urosta?

9.   Mielipiteesi sukusiitoksesta?

10.   Suomalaisten hamsterien heikkoudet/virheet tällähetkellä sinun mielestäsi?

11.   Miten toimit poikasien kanssa?
   (lähinnä koskien vieroitusta, koska ja miten?)

12.   Onko ulkomailla parempilaatuinen hamsterikanta värillisesti? ulkomuodollisesti? luonteellisesti?

13.   Toivotko kasvattajana että hamsteriesi jälkikasvua jalostukseen käytettäessä pyydetään ns. hyväksyntääsi yhdistelmää kohtaan?

14.   Kuinka paljon otat selvää poikasien tulevasta kodista?

15.   Miten toimit tilanteessa jossa poikasesi on joutunut ongelma kotiin ja hoito on selvästi puutteellista?

16.   Onko suomessa vähän vai paljon kysyntää hamstereille yleisesti? Entä juuri sinun kasvattamallesi värille?

17.   Mikä ovat edellytyksiä hyvälle kasvattajalle?

Lopuksi cremen ja cremen sukuisia kasvattaville henkilöille lisäkysymys:

18.   Creme värin heikkoudet, mitä tulisi parantaa?

19.   Creme värin/sukuisten sinulle merkittävin ominaisuus?
   (haen tällä nyt sinulle tärkeintä ominaisuutta kyseisessä värissä; perusväri, pohjaväri yms)
Hei !

Laitoin noin viikko sitten sähköpostia 2011 vuoden rekisteröijälle, kysyessäni lisätietoja hamsterinrekisteröintiin liittyen, en ole saanut vastausta takaisin.
Mistä saisin varman vastauksen kysymyksiini ?