Liian nuori hamsterin omistajaksi ?

Aloittaja ktaa_, 06.10.07 - klo:22:03

ktaa_

Nii siis, mulla on kaks kania ja koira mut haluaisin myös hamsterin, koska eihän siitä oo läheskään niin paljon hoitamista kuin kaneista?? Mitä voisin kertoa hamstereista vanhemmilleni et ne suostuis ostaa?

mr.memi

on ne hyviä  xD kerro eka hamstereista kaikki ja mee sit salaa ostaa nii eihän ne ees huomaa jos sulla kerta on jo kanejakin  :angel

Potmo

Meillä oli ensin viikon ajan kaverin hamsteri hoidossa, jolloin äitinikin ihastui otukseen. Vajaata viikkoa myöhemmin ystäväni soitti että eläinkaupassa on myynnissä neljä suloista syrkkipentua ja sain äidin suostuteltua niitä katsomaan. Kas kummaa, Lady tarttuikin mukaan siltä reissulta, äidin ehdotuksesta :D Kokemusta jo hieman oli ystävän hamsterista sekä luettuani hamsteriyhdistyksen sivut miljoonaan kertaan läpi :) Samoin kävi kun pari vuotta sitten ostin gerbiileitä. Tarkoitus oli lähteä vain katsomaan niitä, mutta äiti ehdottikin että entäs jos ostettaisiinkin jo...
[size=85]Abigail 12.8.2007 - 24.4.2009
Amor Vincit Omnia, "Amo", 29.3.2009 -
Life isn\'t about waiting for the storm to pass, it\'s about learning to dance in the rain.[/size]

Maikkis

Lainaus käyttäjältä: "mr.memi"kerro eka hamstereista kaikki ja mee sit salaa ostaa nii eihän ne ees huomaa jos sulla kerta on jo kanejakin  :angel

Tuon takia juuri on hyvä, ettei alaikäisille myydä eläimiä ilman vanhempien suostumusta ;)

Lapsi ostaa salaa eläimen ja äiti ei pidäkään ajatuksesta, miten eläimen sitten käy?

?Lyllerö?

Nooh, meillähän siinä kävi niin, että isosiskoni oli juuri ostanut gerbiilejä. Sitten tietenkin pikkusiskona vetosin siihen, että; "Kun Kaisukin sai gerbuja..!!!" Äiti kielsi jyrkästi hamsterit, mutta masennuin siitä täysin.
Koska mulla ei ollut kuin yksi kaveri silloin, sanoin että siitä olisi minulle kiva kamu  :hyper  Menimme sitten pitkän suostuttelun jälkeen äitin kanssa KATSOMAAN hamstereita, mutta yksihän sieltä tarttui mukaan :angel
[size=85]

Vkh tv, Lyllerö 18.11.06 --->

[/size]

Woollen

Ensimmäiset hamsuni sain vuonna 2003, tuolloin taisin olla 11-vuotias. Olemme aina, koko ikämme siskojeni kanssa halunneet lemmikkiä, mitä tahansa, mutta isosiskoni allergian takia se jäi melkein haaveeksi. Kun kerran taas saimme koko perhe koirakuumeen, siskoni vietiin allergiatesteihin (virallisissa testeissä hän ei ollut vielä kertaakaan käynyt), mutta valitettavasti testi osoitti, että koirille oltiin allergiasia. No, vanhempani sitten päättivät ostaa meille "lohdutukseksi" kaksi roboa, kummallekkin omat.

Näiden kuoltua koirakuume kasvoi taas sietämättömäksi. Aloimme kiinnostua villakoirista, koska tiuhojen pesukertojen takia ne eivät levitä kauheasti hilsettä. Siskoni oli sitä mieltä, että ei ole mitään järkeä elää liian varovaisesti, kun hän ei kuitenkaan enää paria vuotta kauemmin kotona asuisi. Otimme riskin ja ostimme toyvillakoiran, eikä siskollani tullut mitään oireita =)

No, mutta hamsuihin olin yhä ihastunut, ja kun koira oli ollut meillä n. puolitoista vuotta, halusin taas hamsua, tällä kertaa syyrialaista =) Äitini oli aluksi jyrkästi vastaan, koska meillähän on nyt se koira. Isäni on kuitenkin niin ihana, että hän antoi luvan hamsuun ja äitikin heltyi siinä samalla =)

Tessa;)

mä saan hamsun näin (siis se on vasta tuloillaa,kaikki riippuu nyt meen ukkopapasta, haluuko se):
Kävin tutustuu kaverini hamsuihin, ja luin netistä otteita äidilleni. Äiti oli jyrkästi vastaan repliikillä "joo, mä tykkäänkin hirveeti noista yöeläimistä, ku jouksupyärä pitää niin kivaa metelii" sanoin ettei sitä oo pakko pitää koko aikaa, ja sit sanoin et saanko, jos ostan itse. äiti suostu!

Omppu

Hamstereista ei ole tosiaankaan yhtä paljon vaivaa kuin kanista.
Itse sain siskoni kanssa yhteisiksi kaksi roboa kun olin 10 ja puoli vuotta ja sisko 13 ja puoli. Tulostettiin vanhemmille hyviä hoito-ohjeita, näytimme söpöjä kuvia, ja kerroimme että hoitaisimme ihan itse ne, niin äiti suostui helposti sillä ehdolla että hoidettaisiin itse, ja iskäkin sitten suostui. Saatiin "joululahjaksi" joulukuun alkupuolella, kun mentiin eläinkauppaan ostamaan tarvikkeita, ja kattomaan olisiko kahta naarasroboa. No, siellä oli naarasrobojen häkki, muttei hamstereita näkynyt. Myyjä kuitenkin löysi juuri kaksi roboa laatikosta nukkumasta, ja niin meille tuli roboja. ;)
Cindy (roborovski, norre 10.2005-6.10.2007 R.I.P.) Sandy (roborovski, norre 10.2005-26.2.2008 R.I.P.) Vanilla (syyrialainen, creme 12.9.2007-31.12.2009 R.I.P. )

Mappy

Mun ei tarvinnu suostutella mitenkään^^ Äiti oli hullaantunu niihin täysin(:

Kiitos ehdotuksista!! :)

Lainaus käyttäjältä: "Maikkis"

^^ yhdyn!!

Mallu

Minä itse yritin ja yritin puhua vanhempiani ympäri vaikka minkälaiseen karvapalloon, kun olin ala-asteikäinen  :oops:  Sitten kerran olimme joulun aikaan ostoksilla kaupungilla ja yhden kaupan alakerrassa oli lemmikkieläinliike. Sinnehän tietenkin piti mennä kurkkimaan, vietin siellä pitkän tovin ja lopulta vanhempni löysivät minut sieltä. Isäni ihastui hyvin paljon hamsuihin ja kysyi haluaisinko sellaisen joululahjasta. Olin ihastunut ajatuksesta, mutta äiti ei  :(  Hän sanoi, ettei taloon mitään hiirtä oteta. Isä yritti puhua äitiä ympäri, mutta ei onnistunut  :roll: Noh, sitten ei tullut hamsua.

Nyt paljon, paljon myöhemmin minulla oli ongelmana saada mies puhuttua ympäri, josko meille hamsu tulisi  :lol: Ja oli kuulkaa vaikeaa. Ensin meille tulikin kissa ja mieheni ihastui siihen ikihyviksi. Sittemmin kisu jouduttiin lopettamaan ja olin todella murtunut :cry:  Aloin uudemman kerran puhua hamsuista ja eihän toinen puoliskoni sitä ilennyt minulta kieltää, kun juuri olin menettänyt kissan. Kävimme kiertelemässä elänkauppoja ja kuinkas ollakaan, herra ihastui eläinkaupassa hamsuihin ikihyviksi. Sanoi kuinka mahtavia otuksia ne ovatkaan. Kotiin sitten lähdimmekin tarvikkeet mukana ja hamsun noudamme tässä muutaman päivän sisällä.

Itse käytin puoliskolleni perusteluina seuraavia asioita:
* edullinen: syö samaa mitä syömme itse, hankintahinta alhainen
* voi pitää häkissä, ei juokse koko ajan vapaana
* ei tarvitse ulkoiluttaa kuten esim. koiraa
* hoitaminen on helppoa

Mielestäni hamsu on hyvä myös kouluikäisen hoidettavaksi, äidit pehmenee suhteellisen helposti, ainakin minä  xD . Oma 7v tyttäreni on innoissaan, kun äiti ihastui hamsuun ja saa hoitaa sitä minun kanssa yhdessä.
Minusta vaan tunnostaa, että ehkä meille tulee vielä toinenkin hamsu tässä lähitulevaisuudessa :oops:  :mrgreen:

trap

Joskus ala-asteella minäkin tulin mankuneeksi varmaan kaikenlaisia elikoita mitä kuvitella saattaa. Hamsteri-innostus kasvoi vanhenemisen myötä, ja viime vuonna sattui sopivasti niin, että isän silloisella naisystävällä oli nätti cremepoika. Isähän oli koko ajan vastaan uuden lemmikin hankkimista, hänen mukaansa koira saisi riittää. Kerran olimme kuitenkin käymässä kyseisen naisen luona, ja pikkusiskoni kanssa luvattiin kuu taivaalta ("Entä jos me siivotaan koko yläkerta ja vintti eikä enää ikinä valiteta kotitöistä ja maksetaan ihan KAIKKI itse jaja....") että isä lupaisi edes harkita asiaa. Isää taisi vähän pehmentää se suloinen creme, ja tämä lupasi miettiä asiaa. Muutama viikko myöhemmin selailin netistä myynti-ilmoituksia ja sieltä löytyi niin sopiva mumsteri ettei tilaisuutta voinut jättää väliin. Kolmen päivän sisällä hankittiin sitten kaikki tavarat gabberista alkaen ja hampsuneiti tuli taloon :lov
Mökinkulmia jyrsimässä
u. "Mörkö", syyrialainen pk musta, s. 2.5.12

Tatu

Olin kinunut kaikkia maailman eläimiä, hämähäkkejä lukuunottamatta, itselleni. Olin menettänyt jo toivoni, kun äitini aina vain kieltäytyi. Eräänä päivänä tuli huoneeseeni ja sanoi, että näki tosi kivan häkin Faunattaressa, että jos sen ostan niin äitini ostaa minulle hamsterin sinne. En meinannut ensin uskoa korviani, kysyin monta kertaa että ihan oikeastikko. Sitten kysäisin millainen häkki, kuulemma iso ja maksaa 130€. Minä en välittänyt korkeasta hinnasta, sillä saisin oman hamsterin. Pänttäsin paljon hamsteritietoa itseeni ja suurinpiirtein puolen kuukauden päästä kävimme ostamassa sen häkin. Häkin ostosta toiset puoli kuukautta, niin meille tuli syrkkipoika. :sydan

Noin sain suostuteltua vanhempani (tai oikeastaan äitini) ensimmäiseen hamsteriin. Myöhempiin hamstereihin suostutteleminen ei ole ollut edes kovinkaan vaikeaa, mutta vielä kun saisin luvan yhteen robolaumaan...

Nilla

Ensimmäinen hamsun saaminen oli aluksi vaikeaa. Vastaus oli kokoajan : Ei, ei ja ei. Vähän ajan päästä äiti suostui hankkimaan hamsterin. Ensimmäisen hamsterin jälkeen ei enään ollut vaikea saada lisää hamsuja  :)
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!