• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Virikkeet

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:19:11

« edellinen - seuraava »

?Lyllerö?

#30
Teettekö te virikkeitä omille hamsuillenne? Ja jos teette, kertoisitteko te miten, ja minkälaisia. Pieni kuva olisi kiva!!! :D



edit: siirsin tämän tänne//Niina
[size=85]


Vkh tv, Lyllerö 18.11.06 --->


[/size]

Iiris

#31
Kuva kertoo ehkä paremmin kuin tuhat sanaa:



Sama kuva myös tuolla asumusketjussa, mutta tässä ehkä osaa paremmin kiinnittää huomiota virikkeisiin, kuin siinä.

Tuo kulmassa oleva puuha/kiipeilykulma on omatekoinen ja Iiris tuntuu kovasti siitä tykkäävän :)

mantsikka:>

#32
Meillä yleisimpinä virikkeinä:
erikokoiset pahvilaatikot
erikokoiset puiden oksat
tikkaat
pajutunnelit ja -sillat
kukkaruukut
puumökit
juoksupyörät
"kiikkulauta"
pahviputket

Eli tämmöistä "perus settiä".

Maikkis

#33
Tekisi mieli tehdä hamsuille itse savesta pesäkoppeja ym. Ensin pitää vaan opetella tekemään savitöitä  :D

Juulia

#34
^ ajattelin ostaa saviruukkuja, pääsee helpommalla :D !
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Kamu

#35
Miten saan siistin reiän tehtyä sellaiseen saviseen kukkaruukkuun (sellaiseen oranssiin)?
Yritin sellaista tekniikkaa että liotin ruukun toista puolta lähemmäs vuorokauden (liian kauan?) vedessä ja sitten sen jälkeen kumautin vasaralla, mutta se menikin kokonaan sirpaleiksi.
Neuvoja?

(yritin etsiä asiaani vastausta, mutta en löytänyt)

Woollen

#36
Lainaus käyttäjältä: "Kamu"Miten saan siistin reiän tehtyä sellaiseen saviseen kukkaruukkuun (sellaiseen oranssiin)?
Yritin sellaista tekniikkaa että liotin ruukun toista puolta lähemmäs vuorokauden (liian kauan?) vedessä ja sitten sen jälkeen kumautin vasaralla, mutta se menikin kokonaan sirpaleiksi.
Neuvoja?

Meidän iskä muistaakseni hakkasi joko naulalla&vasaralla tai sitten porasi poralla reiän, ja reunat hiottiin sitten tasaisiksi hiekkapaperilla.

Julsu

#37
3 muovista putkee, mitkä sitten oon yhdistänyt kaikki yhteen. Pajusiltaakin löytyy, sellanen "Olkitunneli" ja vähän vielä mökkejä päälle. Kiviä ja käpyjäkin usein häkistä löytyy... :)
Oli minkä kokoinen eläin tahansa, rakkaus on aina samanlaistacolor]Vili 19.3.07 - 20.12.07 <33 Pähkinä <33 Veeti <33
http://www.hamsulove.suntuubi.com, siellä ne hamsterit on!

S.D.G.

#38
Lainaus käyttäjältä: "Kamu"Yritin sellaista tekniikkaa että liotin ruukun toista puolta lähemmäs vuorokauden (liian kauan?) vedessä ja sitten sen jälkeen kumautin vasaralla, mutta se menikin kokonaan sirpaleiksi.

Jos se ruukku oli poltettu niin kuin kauppojen ruukut on, niin se ei liukene eikä liuotu yhtään pehmeämmäksi  :)  Woollenin ohjeilla kannattaa yrittää. Keramiikka vaan on niin kovin hajoavaista, että melkein kannattaa ostaa ite saviklöntti ja tehdä mitä mieli halajaa.
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

ninnuli

#39
Itse tein hamsuilleni pahvilaatikoista ison juoksupaikan, johon sitten rakentelin yhtä sun toista. "Juoksulaatikko" on turvallinen tapa juoksuttaa varsinkin kääpiöhamstereita, jotka pääsevät helposti pujahtamaan piiloon juostessaan vapaana huoneessa.

GaneshaX

#40
Kuinka paljon syrkit pitävät kiipeilystä?
Onko vinkkejä mitä virikkitä dunaan voisi laittaa kiieilyä ajatellen?
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

HAMPSU

#41
^ No en tiiä tykkääkö paljoa riippuu kai itse hhamsusta8D
Mulla on semmone puun aika iso oksa missä on pari koloo mihi laitan aina herkkuu. <--Tykkää kovasti :D
Sitte jtn paperimökkei,kivii,munakennoja.. tuommosia ainaki :D Lisää tänään ajattelin tehh'.
[size=50]<3[/size]

Mia

#42
Mulla on projektina sellainen  leikkipaikka johon tulisi kiipeilyseinä toiselle puolelle, sellainen peruskoppero pohjana, sen päälle tuneli ja toiselta puolelta tikapuut alas. pitänee pyydellä rakentaja-isääni apuun, kun en kyllä yksin välttämättä selviä..  xD Laitan kuvan kun on valmiina, tai yritän muistaa ainakin.
Mei ?
Dille ?

HAMPSU

#43
CLaudia tykkää kovasti tekemästäni (isä oli kyllä apuna  :roll: ) tasosta.
Se on semmone puuliuska minkä päissä on nauloja jotka toimii pidikkeinä. (naulat on sillee et ne on turvalliset)
Yöllä kuuluu ku pikkune tassuttelee tasolla :D
Seuraavaksi aijon tehhä toisen tason,tikkaita ja etsin jonku uuden puun oksan :)
[size=50]<3[/size]

manni

#44
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Kuinka paljon syrkit pitävät kiipeilystä?

Pirjo ainaki haluais kiivetä joka paikkaan, aina se on patterin päälle tai roskakoriin kiipeämässä  :roll:  :D
[size=85]Pirjo lk musta vn 20.3.2007-23.2.2009[/size] ?