Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

lentsu

Komppaan Heidiä. Syrkkihän on autiomaan eläin, ei se hiekkaan kuole, kunhan ei ole kyse paakkuuntuvasta kissahiekasta, mitä ei tietenkään saa laittaa.

ammie

No hitsi. Mä oon vaan talvikoille tota hiekkaa antanut, kun oon  lukenut foorumilta mielestäni vaan viestejä, joissa paasataan, ettei sitä kylpyhiekkaa kantsi syrkille laittaa olleskaan. Sithän siitä saakin kivan lisävirikkeen syrkkien asumuksiin.  :)  Voi kun ois tänkin aiemmin tiennyt, mut josko tänään ehtis siivoamaan noita häkkejä muutenkin ja katsomaan, mitä noi syrkit tykkää hiekasta.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Mrk

Lainaus käyttäjältä: "Vevve"Olenkohan mä jotenkin ihan aistiharhainen, kun olen alkanut olla sitä mieltä että noista espanjanroboista lähtee ihan erilainen haju kuin näistä tutuista suomalaisista. Noissa serranoissa on koko ajan jotenkin sellainen pistävä aromi, vaikka nytkin oon juuri siivonnut boxin.  :huh Ei haise pissalle, vaan jotenkin ihan omituiselle.
Meillä on kanssa yksi roboukkeli joka haisee ihan erilaiselta kuin muut. En osaa kuvailla sitä, mutta mikään pissainen se ei ole. Sellainen vahva hassu, heti kun avaa boksin kannen sen haistaa.

HamsterSailor

Ei hiekka mun hamsuilla ole ainakaan koskaan kuivattanut ihoa. Käytän siis chinchillan kylpyhiekkaa :) Ja kyllä siinä tykätään käydä kerran tai kaks illassa peseytymässä :)

PiiaL

Meillä oli joskus mun ekoilla syrkeillä eläinkaupoissa myytävää hamsun vessahiekkaa, semmosta karkeeta harmaata, aika pienijakoista. Syrkit vaan sitte pyörivät ihan hurjana niissä vessalaatikoissaan ja iho oli aika punakka, jonka yhdistin tähän pyörimiseen. Eipä ole sen jälkeen ollut vessalaatikoissa tuota hiekkaa, puupelletin ovat kelpuuttaneet pissalaatikoihin/nurkkauksiin ja onhan se tietysti paljon parempaakin. En sitten tiedä mitenkä överiksi vetävät sen chinchillahiekan kanssa, että vaikuttaako se sitten samalla lailla tuohon ihoon, kun se kuitenkin on semmoista vielä hienojakoisempaa kuin mitä tuo hamsun vessahiekka oli.

Zinde

Ääärgh! Meillä on taas niitä mustia perhosia! :x  Syksyllä niitä tuli ilmeisesti hamsterin ruokapussin mukana ja viikon lomareissun jälkeen koko kämppä tuntui kuhisevan niitä. Tapettiin niistä ihan kaikki ja varmaan kuukauden päivät taisi olla niin, ettei missään näkynyt yhtäkään. Sitten tilasin Zooplussasta paketin (en tosin voi olla varma, että olisi syyllinen tähän)  ja siitä päivän päästä ollaan melkein joka päivä nähty perhonen liihottelemassa kämpässä. Tapettu on heti kun nähty. Nyt pitäisi taas viikon päästä olla menossa reissuun ja ne varmaan taas mukavasti lisääntyy täällä ja takaisin tullessa koko kämppä kihisee niitä. Ei voi olla totta!! :teipit

Pistin paketissa tulleet ruuat heti silloin pakasteeseen ja omat ruoka-aineet pakkasin purkkeihin jo silloni ensimmäisen kerran sattuessa, joten mistä noita ötököitä oikein tulee?

Nape

Mä siivoilin tuossa illanmittaan kaikkien syrkkien häkit. Päästin niitä sitten samalla meidän poikien isoon huoneeseen jaloitteleen. Kyllä tykkäsivät kauheasti siellä mennä. Mun siivous on kyllä sitä että siivoan ja samalla lenkitän hamsuja niin ei silleen kovin nopeaa edisty se homma. Mutta mihinkä sitä ois kiire.
Gunvaldin duna pitäis vielä siivota ja se saakin mennä puuhaboksiin siksi aikaa. Herra on vaan niin iltauninen ettei sitä meinaa saada hereille ennenku puolen yön jälkeen :D

Mustikkamaan

Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

iidaer

Mulle tarjottiin töistä eläkekotiin syrkkiä enkä nyt tiedä mitä teen asian kanssa :D . Mulla on yksi korkea rottahäkki vapaana, mutta sinne ei varmaan kannata syrkkiä laittaa? Se on tälläinen: http://i741.photobucket.com/albums/xx54 ... 070986.jpg

Lisäksi mulla on metrinen terraario, joka on roboilla. Onneksi tässä on 2,5kk aikaa miettiä että otetaanko me se eläkehamsu. Periaatteessa roboillekin voisi etsiä uuden kämpän ja laittaa syrkin siihen isoon terraan sitten. Lisäksi ollaan muuttamssa toiseen kämppään jahka sellainen löydetään, niin ois sitten ehkä enemmän tilaakin eläinhuoneessa, jos isompi kämppä saadaan.

Pitänee miettiä.  :)

Zinde

Lainaus käyttäjältä: "Nape"^Ei voi olla totta! MyrkytitKÖ viimeks jollain että varmasti kuolis kaikki? Toivotaan että pääsette eroon noista kiusankappaleista!
Me kokeiltiin myrkyttämistä vähän, mutta mua jotenkin inhotti ajatus hirveästä myrkkypilvestä, joten yritettiin ihan käsipelin tappaa ne kaikki. Ja taisi kuukauden ajan olla täysin perhosvapaata, joten hihkuin jo riemusta, että mokomista päästiin eroon. Sitten tilattiin lisää eläimille ruokaa ja niitä alkoi kihistä lisää. :x

Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Zinde: Ne on ihan mahdottoman hyviä piiloutumaan ja sikiävät ihan joka paikassa :S Vaikka muuttaa ni ne muuttaa mukana... Ennenkö on muuttanu tarpeeks monta kertaa niin ku me :D
Juu, tämäkin tuli huomattua. Käytiin tuolloin viime episodin aikaan vanhemmilla kylässä toisessa päässä Suomea (ensin junassa 8 tuntia ja siitä autolla 2h). Toisena iltana näin sielläkin liihottamassa tuollaisen perhosen. Tapoin sen äkkiä ja äiti kommentoi, ettei ole koskaan ennen heillä nähnyt tuollaista. Jepjep, me levitellään noita  pitkin Suomea.

HamsterSailor

^Ne perhoset on varmasti hyvin inhottavia :S

Veda

Meillä ei ole onneksi ötököitä vielä ainakaan näkynyt :)

Billy-talvikkopappa oli onnistunut tänään pääsemään dunastaan ja jaloitteli kaikessa rauhassa keittiössä. Varmaan leikkinytkin noitten koirien kanssa  ;) yksi koira oli mulla jaloissa kun huomasin Billyn kipittävän lattialla. Herra alkoi katselemaan ylöspäin mua että huono palvelu kun ei nosteta asumukseen... Nää karkureissut alkaisi mulle nyt riittää vähäksi aikaa, ensin ei kukaan karkaa ja sitten pari lyhyellä ajalla  :S

Hessuinen

^^^Ne lentävät mustat on kauheita, meille ilmestyi niitä tuossa kesällä pari kappaletta, onneksi sain heti tapettua molemmat, sitten kaikki hamsuruoka pakkaseen ja enää ei sen jälkeen tullut. Ällöttää jo ajatuskin. :teipit

..Meillä on Kurnu karussa. Huomasinpa tuossa äsken että olin jättänyt ruokinnan jälkeen pienen kattoluukun auki vahingossa, mutta eipä siitä huolimatta olisi tullut mieleenkään että se siitä älyäisi mennä pakoon, Kurnu kun ei ole koskaan ainakaan todistettavasti kiipeillyt kattokaltereissa, ja ihan sen luukun lähellä ei ole mitään tasoakaan että olisi siitä voinut ponnistaa. Kiva, täällä on nimittäin hieman sekaista, löytyyköhän neiti kuinka helposti. Onneksi mitään varsinaisia reikiä ei ole eli ei pääse millään rakenteisiin, mutta ei se silti yhtään sen enempää etsimistä auta, ja tarkistinpa äsken yhden ilmeisimmistä piiloista eli uunin takaa muttei ollut siellä. Sit tietty on jääkaappi, mutta sitä ei tuosta ihan yksi siirrellä joten täytyy vain ruveta siivoamaan ja samalla etsiä Kurnua, jos ei ole löytynyt siihen mennessä kun on siistiä (=parin päivän urakka) niin pitää kutsua joku siirtämään jääkaappia. Ja pitää tietty järjestää ansoja ja jättää ruokaa pariin paikkaan ettei nyt ainakaan nälkään kuole. :c8
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Veda

^Toivottavasti Kurnu löytyy pian

Rikam

Kello soimaan kahdeksalta. Tiedossa eläinlääkärille soittelua aamulla. Ahdistaa, että joko tässä joudun 4:nen jyrsijän päästämään levon rauhaan. Vastahan jouduin 3 omin käsin lopettamaan loka-marraskuussa.
Shade and sweet water.