• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Grand Gala 2010

Aloittaja Ninde, 24.09.10 - klo:10:08

« edellinen - seuraava »

Mustikkamaan

#195
Noniin, ollaan toivuttu eilisestä näyttelystä - ja oikeastaan koko ikävästä viikonlopusta. Lauantaiaamuna kolmelta heräsin karmaiseviin vatsakipuihin (johtunee parinviikon takaisesta leikkauksesta) ja kivut & huono olo jatkui jonkinmoisena koko lauantaipäivän, enkä saanut edes suunniteltuja shoppailuja hoidetuksi. Jännitin, että joudunko soittamaan sunnuntaiaamuna, etten pääse tulemaan. Sunnuntaiaamuna heräsin kuudelta kans samoihin kipuihin, mutta päätin sitkeästi tulla - aattelin että otan jytyt särkylääkkeet ja meen sit tarvittaessa illalla ensiapuun, mutta kun pääsin kotio (muutoin oltiin anopilla Helsingissä kylässä), auttoivatkin jo omat, kotiin unohdetut lääkkeet tarpeheksi :)

Ikävän sivujuonen reissuun teki myös se, että anoppi lähti illalla heittämään ukkoani baariin ja jäi sitten itsekin sille tielle :D Kukaan ei ollut saapunut yöksi kotio ja elin jännityksessä, että joudunko soittamaan SHY:n väelle että "hakekaa mut joku täältä"  xD Mutta juuri viime tipassa anoppi saapui ja heitti minut näyttelyyn, vähän myöhäseks meni mutta pääsinpä perille! Itsehän olin siis jo herännyt silloin kuuden korvilla ja laittautunut valmiiksi.

Näyttelyssä oli tosi hyvä "tarjoilu", koko ajan tultiin kysymään että tarviiko jotain - joka on tosi hieno asia, kun on sen verran kiire ettei jouda tuomaripöydän takaa ees kunnolla vessaan :D Ja pizza oli tosi loistoa, ei tarvinnu ku muutaman haukun ni oli jo masu täys ja pääsi nopeasti jatkamaan arvosteluja :sydan

Kiirettä piti, mutta sain pidettyä arvostelut aikataulussa – erityiskiitos siitä aivan ihanalle sihteerilleni!  :sydan  Kiitos myös hyvin toimivalle assistenttityölle Maijun muodossa  :sydan En tietenkään saanut sit niin hienoja arvosteluja aikaseks kuin mitä sais ajan kanssa ja tarkoitukseni oli pitää pieni puhe palkintojenjaon yhteydessä, jossa selvittäisin joitakin kommentteja (erityisesti ekakertalaisille). Tokihan olin jo sit sekä aivan poikki että paniikissa yhtäaikaisesti, joten täytyypi tehdä tuomariraportti ees.

Erinomainen-arvosanoja sain jaettua vain kolme (joista kaksi miinuksella varustettua), mutta Erittäin hyvää jo sitten hurjan määrän. Jos olis ollut enempi palkintoja, niin olisin palkinnut enemmän eläimiä Kunniamaininnoin ym. - mutta noh, olipahan ainakin kova kisa! Tähän vuodenaikaan odotin paljon huonompia turkkeja kuin mitä yleisesti oli, silti esille tuli monta aivan mahtavan hienoturkkista eläintä, ne oli pakko palkita kunniamaininnoin. Yksikään hamsteri ei pelännyt sen enempää kuin mitä normaalisti näyttelyssä vähän ovat rauhattomia (se sallittakoon), mutta yksi oli niin erityisen kiltti että se oli pakko palkita vielä Kumallakin  :sydan

Mutta teenpä tuomariraportin oikein erikseen tossa tänään vielä, kerranki on mielessä kaikenlaista sanottavaa  :)  Olis ollut kiva kö olis ehtiny vähän enempi kahtella ja ihmetellä, mutta tuleehan noita näyttelyitä! Kotiintuomisina lk musta poikavauva Jonnalta  :lov
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

lentsu

#196
Kiitos kaikille minunkin puolestani. Erityiskiitos sihteereille ja assareille sekä Niinalle matkaseurasta!  :) Oli todella mukava arvostella pitkästä aikaa. Yhdistykselle tosiaan erityiskiitos hyvin järjestetystä, runsaasta tarjoilusta, sillä oli  suuri merkitys, koska kun tulee pidemmästä matkasta ja päivä venyy siten kokonaisuudessaan aika pitkäksi, huomaa usein illalla esim. juoneensa liian vähän ja olo on sen mukaisesti tosi kuitti. Taisin lähteä ekaa kertaa näyttelystä mukaan lukien kaikki elämäni kissa-, koira- ja hamsterinäyttelyt, kotiin kylläisenä ja ennen kaikkea tarpeeksi nesteytettynä.  :D

Hamstereiden suhteen olin erityisen iloinen siitä, että liian lihavat, ylisyötetystä olostaan jo selvästi kärsivät yksilöt ovat kadonneet. Eli näytti siltä, että nykyisin tämä homma on sillä lailla terveellä pohjalla, että hamsterit syötetään sopivasti ja terveellisesti, jolloin niiden turkitkin pääsevät oikeuksiina.  :) Löysin joukosta viisi erinomaisen yleisarvosanan ansainnutta hamsteria, jotka kaikki olivat mielestäni reilusti sertin arvoisia. Myös paljon erittäin hyviä oli näyttelyssä mukana. Onnittelut omistajille ja kasvattajille!

Hessuinen

#197
Lainaus käyttäjältä: "Ely"
Lainaus käyttäjältä: "Hessuinen"Oli kyllä mukava päivä vaikka suurimman osan ajasta kärsinkin päänsärystä, varsinkin paluumatkalla piti välillä laittaa silmät kiinni kun tuli hetkellisesti sen verran paha olo.
Oho :D Meilläkin kärsittiin kovasta päänsärystä, oli varmaan liian monta ihmistä liian pienessä tilassa.
Varmaan näin, vaikak itse yritinkin aika ajoin tehdä pieniä happihyppelyitä ulos. :D Omaan tilaan vaikutti kuitenkin varmaan myös huonosti nukuttu yö+aikainen nousu ja sit tää räkätautikin. :c8
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

KaisaM.

#198
Kiitos vaan kaikille kivasta näyttelystä! Etenkin tietysti Maijulle seurasta ja kyydistä kamalalla pk-seudulla  :D  Päivä sujui joutuisasti assarina, tuli ainakin tunne että teki jotain hyödyllistä. :)

Meille tuli Maurille serti, eka serti ikinä mun hamsuille ja vielä omalle kasvatille  :sydan  Titteli tuli myös ja koe- ja ei-standujen BIS3-sija, Mauri on nyt sitten KGG10 Castor Fiber+. :) Äiti on niin ylpeä.  :sydan  Sen lisäksi meni muutenkin paremmin kuin odotin, kumat tuli Cavalle, Tähdelle, Raksulle, Maurille ja Naminami-talvikolle. Mauri oli kanssa tuomarin suosikki. Ja jotain muutakin saattoi olla, mutta puolet on jo unohtunut. :)

Göran-svenskapoitsu lähti Raumalle naisiin ja yksi hamsu lähti uuteen kotiin, mutta yhtään uutta hamsua ei tarttunut mukaan - vau.  :D

Rankan päivän jälkeen oli kiva nukkua kellon ympäri.  :D
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Harmo

#199
Meilläkin oli näköjään tuo meidän pirttihirmu saanut kuman.Tosin en sitä hetkeä ollut todistamassa,kun olo oli koko viikonlopun reissaamisen ja valvomisen myötä suht infernaalinen,ettei kantti kestänyt jäädä loppuun saakka ja koti kutsui jo ennen kahta.Huh.Hyvinkäälle sit uudemman kerran,jos jaksaisi loppuun asti sit paremmilla eväillä. Kiitos omastakin puolesta ja rauhaisaa joulun aikaa!

jensku

#200
Onnea voittajille ja titteleiden saajille! :sydan
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

jjenna

#201
Lainaus käyttäjältä: "viiru"Napista haluaisin muiden olennaisessa osassa näyttelyorganisoinnin kannalta olevien henkilöiden myöhästymisestä, mutta en taida jaksaa nyt.

Mä ainakin haluan pahotella sitä, että en päässyt aamulla järkkäilemään, enkä pahemmin edes näyttelyiden jälkeen  :| Mun oli alunperin tarkotus tulla junalla aikaseen, että kerkeän aamulla järkkäilemään, mutta pääsinkin vasta lauantaina synnäriltä kotiin ja meinasin jättää koko näyttelyt välistä, mutta tulin sitten kuitenkin, mutta juna-aikeet hautasin samointein, ja paikalle kun aamulla saavuttiin niin kaikki oli jo hienosti laitettu  :) Näyttelyiden jälkeenkin koitin kyllä vähän autella, pari pöytää kanneltiin yms. mutta noin muuten jäi kyllä vähän turhan pieneks mun paikan kokoamis- ja purkauspanos  :oops: Mut koitin paikkailla olemalla sihteerinä ja puffassa!  :D

Kiitos siis munkin puolesta näyttelyistä, oli tosi kiva päivä! Erityiskiitos kyytiseurasta Saanalle, Lauralle ja Tuulille  :) Ja lentsulle oli mahtavuutta olla sihteerinä, siinä aina oppii niin paljon kun kuuntelee, vaikka pari eläintä menikin mulla vähän ohi: "korvat hyvin asentuneet.."  :D  Mulla riitti draivia yllättävän hyvin koko päiväks, eikä lapsikaan halunnu syntyä illalla vaikka mä parhaani mukaan yritin  XD Saa nähdä koska pääsen seuraavankerran näyttelyihin, helmikuulle Hyvinkäälle ois kyllä mahtavuutta päästä! Pizza oli herkkua ja muutoinkin kaikki tais sujua aika hienosti  :)
Hamsterikasvatus jäädytettynä

HamsterSailor

#202
Mullakin oli mukava päivä ja pizza oli hyvää :yes: Pepillä ei kylläkään mennyt niin hyvin kuin viime näyttelyssä. Oli mennyt harmillisesti katkaisemaan näyttelyä edeltävänä yönä toisen alahampaansa :kuiva:

PiiaL

#203
Olipahan aikamoinen show kaikkine kiemuroineen, meidänkin porukka oli hieman myöhässä, koska kenellekään Espoo ei ollut tuttu paikka. :D Ihana kamala kaaos oli myös assarointi, bokseja etsittiin kissojen ja koirien kanssa ja ahdastakin oli, mutta tietääkseni, toivoakseni kaikki paikan päällä olevat tulivat ainakin minun assaroimieni luokkien puolesta arvostelluiksi. Taitaa aika harvoin hyvin onnistua tuo numerojärjestykseen eläinten saaminen, etenkin kun arvosteluista niitä palautetaan eri pöydille ja eri paikkaan kuin mistä ne oli noudettu.

Tarkistin nyt, että Dieselin olisi myös pitänyt osallistua lemmikkiluokkaan ja olin myös maksanut siitä. Paikan päällä ihmettelinkin, miksei se saanu numeroa lemmikkiluokkaan, eikä sitä ollut luettelossakaan lemmikkiluokassa. En sitten kuitenkaan hataralla muistillani kehdannut enää mennä siitäkin napisemaan kaiken muun kiireen ja hulinan keskellä(vielä kun myöhässä oltiin), kun minulla ei ollut mukana tietenkään ilmoittautumisiani, mistä olisin voinut moisen todistaa. Kun juuri olin käynyt sille hakemassa uuden ulkomuotoluokankin numeron, kun se oli laitettu luettelossa avoimiin lyhytkarvaisiin naaraisiin.. Pitää tästä lähtien tulostaa mukaan omat ilmoittautumiset, että saa varmasti kaikki hamsterit oikeisiin luokkiin, eihän tästä muuten mitään tule. Tuskin näin jälkikäteen tietenkään saan mitään korvauksia tästä, enkä nyt muutaman euron perään ole, mutta ihan periaatteesta harmittaa.

Meille ei nyt menestystä tullut ja vähän epäilen laittoiko sihteeri rutiinilla kaikille pitkiksille L1:set, kun meidän enemmän torakkaa kuin hamsteria muistuttava Tiramisukin sai sellaisen :P Tiramisun toin ihan vaan sen takia, että saisin enemmän selkoa koko tapaukseen värinsä jne. puolesta. Tiramisu olikin ainut palkittu meidän porukasta, sai kunniamaininnan turkin pituudesta ja erikoispalkintona ruokaa lemmikkiluokasta jostain syystä. Ehkä siksi, että se on niin pienen pieni ja hellyyttävä tapaus :sydan

Nape

#204
Mä nyt repesin tuolle PiiaL:n torakka kommentille xD

Meillä oli Ullalla ihan väärä numero ja se vaihettiin sitten oikeaksi ennen arvostelua, ite en ees huomannut kun en sitä näyttelyluetteloa kerenny katteleen ko oli nuo pojat mukana. Kaikenlisäks se kulki luettelossa norrena ja ihmettelinki ku arvostelukaavakkeeseen oli alleviivattu hopeanharmaa :P  Ja nyt viel oikeen tarkastin ilmoistani niin kyllä mä sen hopeanharmaana oon ilmoittanu ;)  No pikku juttu, mut tuomari on ehkä ihmetellyt, että eikö omistaja erota hopsua ja norrea :P

viiru

#205
Lainaus käyttäjältä: "PiiaL"Tarkistin nyt, että Dieselin olisi myös pitänyt osallistua lemmikkiluokkaan ja olin myös maksanut siitä. Paikan päällä ihmettelinkin, miksei se saanu numeroa lemmikkiluokkaan, eikä sitä ollut luettelossakaan lemmikkiluokassa. En sitten kuitenkaan hataralla muistillani kehdannut enää mennä siitäkin napisemaan kaiken muun kiireen ja hulinan keskellä(vielä kun myöhässä oltiin), kun minulla ei ollut mukana tietenkään ilmoittautumisiani, mistä olisin voinut moisen todistaa. Kun juuri olin käynyt sille hakemassa uuden ulkomuotoluokankin numeron, kun se oli laitettu luettelossa avoimiin lyhytkarvaisiin naaraisiin.. Pitää tästä lähtien tulostaa mukaan omat ilmoittautumiset, että saa varmasti kaikki hamsterit oikeisiin luokkiin, eihän tästä muuten mitään tule. Tuskin näin jälkikäteen tietenkään saan mitään korvauksia tästä, enkä nyt muutaman euron perään ole, mutta ihan periaatteesta harmittaa.
Ehdottomasti tämä korvataan takaisin, kyse on yhdistyksen eli näyttelyn ilmoittautumisten vastaanottajan eli allekirjoittaneen virheestä! Pahoittelen tapahtunutta omasta puolestani. Tosiaan ensi vuonna onneksi tällaisia virheitä ei enää pitäisi tulla, kun luettelot tekee tietotekniikka inhimillisen työvoiman puolesta.

Jenna, voi muru, tuo napina ei ollut sitten kerta kaikkiaan sinulle osoitettu. (: Olin ylipäätään riemuissani että pääsit paikalle Palen kanssa!  :sydan Ja ihanasti näyttelypaikkaa oli jo aloitettu omatoimisesti siivoamaan palkintojenjakojen aikana, kiitos siitä. Oli tarkoitus muistaa kiittää tästä erikseen, koska laitoin tämän jo näyttelypaikalla merkille (ja siitä oli ihan huima apu, mehän päästiin lähtemään nlypaikalta jo 20 yli 5!). Palautteeni oli osoitettu sellaisille hallituslaisille, kenellä oli hallussaan yhdistyksen omaisuutta (jota tarvitaan näyttelyssä, esim. desinfiointiaineet ja niin edelleen) ja siitä syystä tärkeä rooli olla ajoissa paikalla. Johanssonin Tuijakin niin innokkaana oli valmiina aloittamaan arvostelut, mutta ei voinut ilman näitä tavaroita! Mutta ne henkilöt kyllä tietävät itse ja asioista on keskusteltu jo näyttelypaikalla, eikä tässä minun puolestani ole enempää käsiteltävää. Ymmärrettäviä syitä riittää ja niitä on kaikilla. Teen itsekin jatkuvasti virheitä, vaikka vilpittömästi parhaani yritän. :)

Heidi, oi kauhea, en tiennyt ollenkaan tuollaisesta! Upeaa, että pääsit kaikesta huolimatta paikalle. Kauheaa, kun sinulla oli näyttelyssä vielä niin pitkä päivä tuon loputtomalta näyttäneen eläinmäärän kanssa... Toivottavasti voit jo paremmin.
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Vevve

#206
Lainaus käyttäjältä: "PiiaL"Olipahan aikamoinen show kaikkine kiemuroineen, meidänkin porukka oli hieman myöhässä, koska kenellekään Espoo ei ollut tuttu paikka. :D Ihana kamala kaaos oli myös assarointi, bokseja etsittiin kissojen ja koirien kanssa ja ahdastakin oli, mutta tietääkseni, toivoakseni kaikki paikan päällä olevat tulivat ainakin minun assaroimieni luokkien puolesta arvostelluiksi. Taitaa aika harvoin hyvin onnistua tuo numerojärjestykseen eläinten saaminen, etenkin kun arvosteluista niitä palautetaan eri pöydille ja eri paikkaan kuin mistä ne oli noudettu.

Munkin assarointi oli väsyneenä aika koheltamista, lopuksi vielä taisin vahingossa luistaa hommistani kun en muistanut/tajunnut että tuomarilla oli vielä kiinarit talvikoiden lisäksi  :oops:
Lisäksi sain taas kokea todisteen totaalisesta kasvosokeudestani, mulla meni Pia ja Ninde sekaisin vaikka he istuivat siinä vielä ihan vierekkäin  :D

...vähän jäi kaivelemaan etten saanut eläimiä rekattua ja nyt huomasin että vieläpä maksoin niistä liikaa annettuani paperit Ganeshalle mukaan: en tiennyt että tavalliseen rekisteriin saa rekata halvemmalla jos on useampia eläimiä.  :<

Marla

#207
Noniin, itsekin vois jotain reissusta sopottaa... :)

Päästiin tosiaan yllättävän hyvin ennen kymmentä perille, vaikka matkasta jäi uupumaan navigaattori tahi kartta, ja ainoastaan 'käänny sinne ja sinne' -ohjeet oli mulla mukana, mut jossain määrin helpotti sentään se, että kehäteistä mulla oli aika hyvä muistikuva, ja länsiväylääkin on Leppävaaraan tullut mentyä - siihen se sit jäikin.
Oltaisiin oltu about 25 minsaa aiemmin, ellei kuskilla olis ollut vessahätä Tampereella jo, ja jouduttu pysähtymään Lahdesjärven ABC:llä, josta sitten kuski lähti väärään suuntaan, ja koukittiin pitkin Hallilaa Tampereella. :c8

Siinä kolmostien ohituskaistaa ajellessa ainakin pari hamsujengiä bongasin kasseineen. :D Joo, oltiin sellaisella viininpunaisella farkkumersulla liikkeellä, tunnustettakoon.


Itse en nukkunut edellisyönä lainkaan, ja olo oli hieman pökkyräinen koko päivän ajan. Tuntui, että oli miljoona asiaa, vaikka toden totta oli pitkästä aikaa sellainen näyttely, jossa en ollut minään toimihenkilönä. Ihan vain noiden kahden kyytiläisen vuoksi, kun piti käydä Isossa Omenassa ja harhailla muutenkin pitkin Espoota siinä virkistykseksi. xD


Aika kaoottiselta se näyttelyruljanssi vaikutti, mullakin oli hamsteri saanut väärän numeron, ja just silloin olin itse ollut poissa (käymässä pankkiautomaatilla) kun sitä oli huudeltu, mutta onneksi selvisi sitten...

Oikeastaan ainoa mua kaivamaan jäänyt seikka oli tosiaan nuo L1-arvosanat, joihin en alkujaan niin huomiota kiinnittänyt, mutta kun siitä mainittiin ja näin, niin huomasin saman asian. Tosin en arvosteluista mitään tiedä, joten en sen enempää sano, ihmettelen ainoastaan.

Loppupäässä tuntui vähän siltä, että arvosteluista haluttiin kiireellä eroon, kun jäi lomakkeeseen tyhjiä kohtia. Ymmärrettävää sinänsä, mutta tällä kertaa ei edes tainnut olla mikään kova hoppukaan, etteikö olisi ehtinyt joka kohtaan arviota kirjottaa.
Kyllähän se harmittaa, ettei hamsterin kunnosta tai tyypistä sanottu mitään (ennemmin väri olis voinut jäädä pois, kun ei-standu kumminkin oli) - ja sukupuolikin oli uros, mikä nyt ei mua hämmennä, koska on niin selvä naaras kuin ikinä voi olla, mutta aloittelijan kohdalla voin kuvitella pienoisen yllätyksen, jos sukupuoli vaihtuukin vahingossa.


Mulla sai Hani EH:n ulkkiksista (tällä kertaa ei tullu mitään, kun aiemmin on saanut jotain), Tumppu sai H:n ja Zini taasen lemmikkiluokasta EH:n ja Kuman. On se jännä, et Zini saa hännästään suoraa, mut takuulla ulkkiksiin jos laittaisin, pamahtaisi hylky ja knikki, kun sillä on jotain hännässä, ja nytkin kehotettiin tarkkailemaan.


Kiinaritkin oli mulla mukana tuolla. Yhden oli ainoastaan tarkoitus lähteä jo näin ajoissa maailmalle, mut lähtikin kaksi. :) Loput neljä saavat nyt kasvaa vielä joulun yli kotosalla. :sydan

Anonymous

#208
Meillä oli matkaan lähdössä jo ongelmia jonka takia oltiin paikalla myöhässä :< . Mukana olleet hamsut ei tällä pärjänneet sitten lainkaan, kaikkein mukavin oli nähdä tänään kotia saapunnut poikani Niko (4,5v) jonka oma kasvatti Lupu oli lastenlemmikin 2 ja hymy oli korvissa saakka. No kaiken kaikkiaan ei ole pahaa sanottavaa näyttelystä ja Onnittelut vielä minultakin kaikille voittajille ja toki muillekkin sijoittuneille.

Nape

#209
No minäki vähän ihmettelin kun Lillanin arvostelukaavake oli puoliksi tyhjä ja melkein negatiivista täynnä. Silti sai H:n ja L1:sen. Olis ollut kiva tietää mistä se H tuli, mutta ilmeisesti kivojen korvien takia :D
Markun Mikki sai kyllä lasten lemmikissä EH:n mutta ei sijoittunut. Onneksi oli puodissa vielä yksi miniruusuke niin ostin sen ja narrasin markkua että mikki sai sen niin oli onnellinen pikkumies meillä sitten  :oops:

Ite olin jotenki ihan pihalla koko ajan ja maha oli kipeänä ku en saattanu aamulla syödä. Puffassa olin hetken töissä. Luulin eka että menen sihteeriks Mirkun tilalle mutta se olikin jennan homma.