• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Liian nuori hamsterin omistajaksi ?

Aloittaja ktaa_, 06.10.07 - klo:22:03

« edellinen - seuraava »

Sirpa

#330
Lainaus käyttäjältä: "Nirppu"mun pitäis keksiä, kuinka suostutella mies hamsterin adoptoimiseen  :)
Minun piti vähän leperrellä miehelle ja lupailla sellaisia asioita kuin: "Sitten kun Karamelli kuolee, niin mä en ota toista hamsteria" ja "Mä hoidan sen kyllä ihan itse, ei sun tartte koskea siihen". Hellän painostuksen jälkeen mies pitkin hampain suostui veljentytön hamsterin "adoptointiin".
Sitten ei ole tarvinnutkaan suostutella mitään, hamsterit ovat hoitaneet sen asian itse  :D Oli ihan miehen omasta suusta kuultu ehdotus, että sitten kun Karamellista aika jättää, niin kai sitä otetaan uusi hamsteri ja hoitaminenkin sujui ilman narisemista. Ja kaikki Karamellin jälkeen tulleet hamsterit ovat olleetkin sitten "yhteisiä" eli hoidamme ne aika lailla puoliksi. Minä tosin teen yleensä näyttelyreissut yksikseni.

Tai no, talvikon hankkiminen oli vähän sellainen ilmoitusasia, mies ei ollut innostunut talvikoista eikä olisi ehkä välittänyt toisesta hamsterista, mutta minä en aikonut kuunnella minkäänlaista vastaväitteitä, joten vain ilmoitin että meille tulee talvikko. Ja on se ihastunut Hilmaankin kovasti, vaikka syyrialaiset ovatkin se ykköslaji. Nyt näyttelyihin ilmoitin Hilman omistajaksi meidät molemmat eikä siitäkään ole kuulunut napinoita. Tosin en tainnut kyllä muistaa mainita asiasta mitään...  :roll:

Nape

#331
Lainaus käyttäjältä: "taikahamsu"Hienoa että mun Minnistä oli apua teille ja onnea uudesta tulokkaasta jonka teille tuon Roudan hamsterilasta.


Kiitos vain avusta ja kiitos onnittelusta! Minni on niin ihana :lov  Tulee sitten ikävä sitä. Minnin ansiosta tuo mieskin on nyt vähän niinku menossa mukana :D

choopai

#332
Pikkusiskolla ja mulla on kova hamsterikuume ollut jo kauan aikaa. Äiti nyt saatiin suostuteltua päivässä mutta isäpuoli ei lämpene, kun mulla on kanikin.
Keksittiin siskon kanssa (on vielä 8 v) että hän askarteli paperista 10 hamsteria, laittoi ne sellaiseen koriin ja sinne vanhoja hamsterin tarvikkeita. Joka päivä vaihtaa niille paperihamstereille vedet, ruoat jne., ja sovittiin että jos hommat jää niin yksi hamsteri lähtee aina. Sitten parin viikon päästä tarkastetaan tilanne ja jos hamstereita ei ole melkein yhtään jäljellä, oikeaa hamsteria ei edes harkita. :D Katsotaan nyt että innostuuko vanhuksetkin mukaan tuohon. Hamsterikuume on kova :lov
[size=85]Kotona nyt vkh talvikko uros Wants to be Safir "Luigi" ?[/size]

[size=85]Muistoissamme syyrialaiset Piki ja Pörrö.?[/size]

Täältä lisätietoa.

MortimerRiddle

#333
Ensimmäisen hamsterin tullessa olin ihan pikkulikka vielä. Siihen aikoihin lähinnä vinguin sitä tavallista koiraa ja kissaa, mutta hamstereista tuskin olin kuullutkaan. Sitten kun äidin serkun lapselle hankittiin kääpiöhamsteri niin käytiin sitä ihailemassa, ja lopulta äiti tuli yllätyksekseni siihen päätökseen, että tollainen meillekin pitää hankkia  xD
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Rausku

#334
Ponia hoidin ihan yksin kotososalla 8-vuotiaana ja hamsuista kiinnostuin 10-v.
Waltzer ?

Naksu

#335
Kinusin 4 vuotiaasta asti hamsua, talvikkoa. Kun neljävuotiaana kysyin:
- Mä haluisin oman hamsterin, saanko mä?
Nii äiti vastas:
- Varmaan sitten kun olet 7 vuotias ja olet  ekalla luokalla.
Kun olin seitsemänvuotias:
- Saanko nyt sen hamsterin, sä lupasit että seittemänvuotiaana!
Ja äiti:
- Odotetaan vielä ensvuoteen.
Kahdeksanvuotiaana:
- No nyt mä saan sen.
Äiti:
-Ei vielä. Ensvuonna saat.
Yhdeksänvuotiaana:
- No nyt.
äiti:
- Et sä vielä pysty huolehtimaan siitä.
Minä:
- Sä kokoajan sanot noin! Nyt kyllä ostatat sen mulle, mun kaveriki sai jo hamsterin! Epäreiluu! Kyllä mä osaan!  :x  Äitiii! Sä t tällämenolla ikinä osta sitä mulle!
Äiti:
- No saat sit ite ostaa sen joskus täysikäsenä!!!  :kieli  :<

Endin jo luulla etten saisikaan hamsua. :cry:  :jeps:  :puna:

Kymmenenvuotiaana syntymäpäivänä:
- Lähetään ostaa sulle kenkiä.
Minä:
-EI! Se on tylsää... JA vielä synntäripäivänä!
Äiti:
- Kyllä, tulet mukaan. Olen 100 % varma että ilahdut ostoksestani sinulle.
Minä:
- No en...

Kaupassa:
-Miksi me mennään eläinkauppaan?

Äiti tuuppasi minut talvikkohäkin eteen, ja häkissä luki:

Talvikko: Uros.
Häkissä vipelsi kolme safiiria talvikkoa. :taju:

Sain valita yhden, ja äiti osti sen minulle. :pileet:

Siinä tuli Narsku Yorex  :lov
Narsku Yorex "Naksu"
www.talvikkotarha.nettisivu.org

Uusi käyttäjätunnus: Naksu
Vanha käyttäjätunnus: helmi@mikkelinen

Huiskukka

#336
Mä oon vuoden päivät haaveillu hamsterista.. Mutta kun mä jotain vuosi sitten vanhemmilleni puhuin puhuin ja puhuin hamsterista, ja etin tietoo, niin se ei tuottanut minkäänlaista tulosta. No tosiaan nyt ymmärränkin sen, koska meillä oli meidän kissamme eikä mulla oo omaa huonetta niin ois ollu aika hankala pitää hamsua kissan ulottumattomissa. No sitten meidän kisu kuoli viime marraskuussa ja koko perhe oli aivan murheen murtama, olihan tuo kisu ollut meillä koko ikänsä, eli 8-vuotta. No, sitten äitini sai tietää että yhen meidän tutun kissalle tulee pentuja, ja hän varas tietty niistä syntymättömistä penikoista yhden. Pennut synty pitkän odotuksen jälkeen, ja vielä pidemmän odotusajan jälkeen saimme oman Sylvimme kesäkuun alussa kotiin. Mulla ei oo vieläkään omaa huonetta, mutta nyt oon entistä kovemmin alkanu hautoo päässäni hamsteriajatuksia ja suunnitelmia.. Ja jos nyt saan manipuloitua koko perheen siivoomaan vinttiä turhasta roinasta yms, niin sitten varmaan saan oman huoneen yläkerrasta. Tietysti, sitten kun minulla on oma huone, alan vähitellen vihjaamaan hamsterin hankinnan suuntaan.. Ja jos jotakuta nyt kiinnostaa niin kerron tässä samalla että olen 14, ja uskon olevani tarpeeksi vanha ja vastuuntuntoinen huolehtimaan hamsterista. (Vaikka toisaalta eihän se ikä siinä paljookaan vaikuta).

Anteeksi pitkä sepustus..

Henni

#337
Mun ei oo tarvinnut paljoo suostutella kuin ekan ja tokan kanssa. Kyllä nää muutkin on pientä kinumista tarvinnut, mutta helposti on lupa tullut kun näki että hoidan ne itse. :)
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Anzukka

#338
Hamsuihin ei tarvinnut suostutella ollenkaan.. Asuttiin äitin kaa kahestaan Urjalassa kun olin neljännellä luokalla, jolloin meille tuli ensin yksi gerbiili ja sitten tuli toinen ja niitä tupsahti yhtäkkiä 5 lisää(tahallaan ja luvan kanssa tietty). Gerbsut sitten jäi ja tuli kaksi talvikkoa, vannoin aina että en ikinä haluu syrkkii ku ne on nii isoi ja rumii  :roll:  sitten tuli yksi syrkki ja syrkkihärdellii on pyöritetty nyt muutamii vuosii varmaan sadan hamsun voimin :D

Ja sori mun välilyöntinappi lagaa :D
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Rausku

#339
Helppoja hoidettavia nämä ovat, ja ei tarvinnut suostutella yhtään ;--) Tokan hamsun ottamisessa piti jo vähän kunnolla pinnistellä ja siitä se sitten lähti.
Waltzer ?

nennu

#340
Mä sain ekan hamsuni v.1986..vähän ennen kuin menin seiskalle..(kamalaa et mä oon jo vanha :oops: )
Käytiin kattelemassa ruokatunnilla läheisessä eläinkaupassa eläimiä ja kerran joku nainen toi syrkin poikasia sinne.Tottakai me kamun kans jäätiin niitä ihastelemaan.Ja arvata saattaa et kotiin päästyä äidille kertomaan et miten ihania hamstereita eläinkauppaan tuotu.Pari päivää siinä meni ennenkuin mentiin sit kattomaan hamsuja.Kaksi poikasta oli enää jäljellä ja niin Susu neiti tarttui mukaan.Susu oli lk creme.Aivan ihastuttava omapäinen pakkaus :lov Äitikin rakastui noihin ihaniin karvapalleroihin ja kolme olikin sitten vielä Susun jälkeen  ennenkuin pidinkin sitten n.10 vuoden tauon hamsuista.

lakritsihamsteri

#341
Aika kauan mulla meni suostutella äiti tohon ostoon ja sittenku se vihdoin suostu niin ensin piti mennä vaan ostamaan häkki yms. kamat. Mutta mites siinä sitten kävikään, mukaan tarttu myös hamsteri ja äiti hullaantu heti. :D
[size=85]syrkit Pyry ja Laku ?[/size]

Alice

#342
Mun ei tarvinnu suostutella, vaik olisin halunnu. Siis äidin työkaveri osti 2 vuotiaan hamsterin (mitä järkee on ottaa 2 vuotias hamsteri?)  joka oli tosi söpö. Se oli safiiri talvikko. No olin niillä sitten yötä ku äiti tuli kotii kolmen maissa. Aamulla soitin äidille joka just sopivasti lenkillä. Kysyin et haluisitsä tulla kattoo tätä hamsuu? No se sitte tuli. Sen mielest se oli sötti. No myöhemmin kysyin äidiltä; Äiti, ostettaisko hamsteri? No se sit vastas et on yks ehto; Hoida kissaa 2 kk. Sit olin kuitenki yhen illan yksin koton ja äiti lupas palkinnon jonka sain valita. No mä tietysti valitsin hamsterin. Äiti kyl väitti vastaan et meil on kissa, mut sit nostin pöydälle Vevven kasvatuksen. Pälpätin et sil on kolme kissaa, yks käärme ja se kasvattaa hiiriä sekä hamstereita. No yks aamu äiti sano mäkin tykkään hamstereista. Olin sillee: Anteeks mitä? No mut tänään mennään hakee duna joka ostettiin huuto.net;stä!

HUOM! Oon kinunu kaikkia eläimiä paitsi siiliä, frettiä ja hämähäkkejä.
[size=85]Goldiloc\'s Mansikka Marja "Marie", Talvikko, 13 kk, pähkinäahmatti[/size]
[size=85]Puliseva Pontso "Pontso", Syyrialainen, 4 kk, vilkas söpöliini[/size]

[size=200]?[/size]
[size=65]rip Sky kissa, 3 vuotias[/size]

Hilla

#343
Meillä kävi tällä tavalla hienosti. Äitin työ kaveri kasvattaa hiiriä no yhtenä päivänä käytiin sieltä 2 hakemassa nyt nämä tytöt jo pilven reunalla... Sitten haettiin vielä niiden kaveriksi yksi tytteli joka myös pilven reunalla. Kun hetki oltiin ilman jyrsiöitä äiti sanoi mulle, että mennäänkö hakemaan hiiriä? Hyppäsin tuolista ylös ja kohta oltiinkin kasvattajalla ja minulla häkissä Hinku ja Vinku kotia päin menossa.

Äitiä rupesi ärsyttämään koska hiiret on niin pieniä tai no semmoisia kumminkin. Minulle kelpaa kummatkin hamsut ehkä kumminkin mielummin :p Sanoin, että no jos hamsteri ja huomenna ollaan menossa kattomaan syrkki tytskää...

Anni&Linus

#344
Aluksi oltiin kovasti vastaan ja isä suostui JOS ostaisin rotan tai hiiren. Äiti taas ei suostunut siihen joten, varasin eläinkaupasta seuraavan vapaan kääpiöhamsterin. Meni noin 3kk, ja sitten soitettiin hamsteri pojasta, jota kävin katsomassa. Ihastuin saman tien ja varmistin heille haluavani sen. Olin hankkinut tietoa ja tuputtanut aina sopivan hetken tullen vanhemmilleni lisää tietoa niistä. Hommasimme häkin sillä viikolla (suuri duna, siisti 30e!!) Ja suostuttelin heidät kertomalla faktoja hamsterin hoidosta :))