• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

Mustikkamaan

#450
^Ivermektiini on se lääkeaine mitä esim. Ivomecissa on.

Mä just hiirelle sitä annoin eilen, ei kans mielellää ottanu :D Onneks saa olla viikon tauolla ennen seuraavaa tippaa.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

spellcaster

#451
Kyllä huomaa taas eron eläinkauppahamsterin ja "kotikasvatetun" välillä... Balia ei tarvinnut totutella käsittelyyn ollenkaan, se oli ihan valmis "buy-and-play" hamsteri  :D  Uusi neitoseni Chili on ollut tuossa jo viikon enkä ole sitä vieläkään saanut ihan luottavaiseksi  :|  Se ei pure jos kättä tarjoaa vaikka häkkiin ja se mitä olen sitä saanut käsissä pysymään niin ei siinäkään, mutta neitonen ei vaan tahdo millään pysyä sylissä rauhallisena... Äääh...  :S

Minttu

#452
Meillä on meidän Iines ollut syyskuusta lähtien ja eläinkaupasta hommattu. Ei vaan ole tottunut vielä käteen kunnolla, sylissä pysyy välillä ja ihan kunnolla kunnes päättää ettei jaksa enään, käteen ei tule vapaaehtosesti terrasta eikä oikein aina muutenkaan. Että ei toi viikko vielä ole mitään, jotkut vaan on kaiketi semmosia ettei oikein koskaan totu täysin.. Mutta ei kannata luovuttaa, käsittelyä vaan :)

Mustikkamaan

#453
Soittivat kopiopalvelusta

"Nää teidän tulosteet olis valmiina."
"Poskipussikin?"
*syvä hiljaisuus*
"a-anteeks?"
"Niin meillä on semmoi lehti ku Poskipussi siellä tullu toiselta henkilöltä tulostettavaksi, hakisin sit samalla kertaa sekä ne näyttelyluettelot ym. että Poskipussin."
*hiljaisuus*
"Haloo?"
"Niin haloo haloo... Öö... ootas mä katon, ai siis Postipussi?"
"Eiku Poskipussi, niinku meillä on posket"
"...Jaa, ööh, mäpä kysyn tuolta..." ... "ei oo valmista vielä".
"Selvä, ne on varmaan huomenna valmiit ni haen sit kerralla kaikki."
"...okei"

Sarjassamme epämukavat hamsteriaiheiset keskustelutilanteet :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Jinny

#454
Malttia vaan spellcasterille Chilin kanssa :) Mun edellinen syyrialaiseni oli vähän samanlainen pienenä, kamala jännittäjä ja joka suuntaan ryntäilijä, vaikka olikin ihan kasvattajalta lähtöisin. Vähitellen se siitä sitten rauhoittui ja oppi luottamaan, ja vanhemmiten se olikin todella kiltti käsitellä. Kädelle se ei kyllä koskaan oppinut kiipeämään, kävi ehkä haistamassa, jos sitäkään, mutta kun sen vain nosti pois terraariosta, se oli ihan kiltisti ja tyytyväinen.

Mulla on pieni kriisi tuon Mustin kanssa! Ensi viikolla pitäisi viimeistään ilmoittaa se Pinan näyttelyyn, mutta enhän mä millään keksi sille virallista nimeä :S Siihen olen jo alistunut, että työnimi taitaa jäädä ihan kutsumanimeksi, mutta ei se nyt viralliselta nimeltään voi olla Musti, ei vaan voi.

Hankalaa tämä, kun jotenkin haluaisin keksiä maailman hienoimman ja parhaan ja just tuota hamsteria kuvaavan nimen, ja se teke tästä tosi vaikeaa. Mikään nimiehdotus ei tunnu hyvältä, kun odotan vaan sitä yhtä ja oikeaa, jota en varmaan koskaan edes keksi. Pitäis vaan madaltaa kriteerejä ja päättää se nimi.

Vevve

#455
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Soittivat kopiopalvelusta

"Nää teidän tulosteet olis valmiina."
"Poskipussikin?"
*syvä hiljaisuus*
"a-anteeks?"
"Niin meillä on semmoi lehti ku Poskipussi siellä tullu toiselta henkilöltä tulostettavaksi, hakisin sit samalla kertaa sekä ne näyttelyluettelot ym. että Poskipussin."
*hiljaisuus*
"Haloo?"
"Niin haloo haloo... Öö... ootas mä katon, ai siis Postipussi?"
"Eiku Poskipussi, niinku meillä on posket"
"...Jaa, ööh, mäpä kysyn tuolta..." ... "ei oo valmista vielä".
"Selvä, ne on varmaan huomenna valmiit ni haen sit kerralla kaikki."
"...okei"

Sarjassamme epämukavat hamsteriaiheiset keskustelutilanteet :D

 :D  :D

yuki

#456
Mäkin toivotan spellcasterille malttia ja tsemppiä! Ninjakin oli ensimmäisinä päivinä kuin sammakko - yritti hyppiä sylistä pois minkä kerkesi. Vieläkään se ei kiipeä kädelle oma-alotteisesti, mutta kun otan sen käteen, se käppäilee siinä ihan rauhallisesti. Alussa se säikähti kun nostin sen, mutta viime päivinä se ei ole reagoinut siihen mitenkään. Se vaan tulee rauhassa "kyytiin".  Eli edistystä tapahtuu varmasti vielä Chilinkin kanssa, mutta pikkuhiljaa! Ei siitä villiä jää.  :)
Coco 1.11.2009-13.10.2011, lepää rauhassa pieni. ?

KaisaM.

#457
No eipä tarvi meidän Mollan lähteäkään lauantaina näyttelyyn  :shock:  Löysin sen nimittäin äsken Reenan terrasta!  :shock:  1,5v ja 6kk naaraat samassa terrassa, paniikki! Onneksi molemmista löytyi vain joitakin pintanaarmuja ja näyttivät ihan ok:lta, mutta ei tollaista purtua neitiä tietenkään näyttelyyn voi tuoda. Huh, onneksi ei käynyt kummemmin, idiootti karkaajat! Ja miten oikeesti on mahdollista päästä toisen terraarioon?!  :c8
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Marla

#458
^ Kamala tuollainen! :shock: Onneksi ei sen pahemmin sentään käynyt kummallekaan... Hamsterit kykenee toinen toistaan merkittävämpiin suorituksiin - niin hyvässä kuin pahassa.


Mä en ole vielä löytänyt mun kiinarikarkulaista mistään, eli eipä lähde lauantaina näyttelyihinkään... Se ei kaiken järjen mukaan voi olla ainakaan tämän kämpän ulkopuolella, mutta eipä tässä ole kuin 31 neliötä ja paikkoja olen kolunnut läpi useampaan kertaan. :roll: Kaipa se on suunnilleen sohvan täytteiden sisällä tai vastaavaa.

Nape

#459
Voi vitsit, onneks Kaisa ei käyny pahemmin! On ne aikamoisia kersankakaroita nuo hamsut :huh

Toivottavasti Marlan karkulainen vielä löytyis! (Eihän oo menny imuriin?)

spellcaster

#460
Joo kyllä tuosta Chilistä vielä hamsteri tulee kun maltilla jaksaa pikkuhiljaa totutella sitä  ;)  Toisilla vaan menee enempi aikaa ennenkuin tottuvat.

Jinny, mulla auttaa monesti nimien keksimisessä netin nimipäiväkalenterit, niin ihmisten kuin eläintenkin, lisäksi selailen esim. karttakirjaa tai vaikka saksan sanakirjaa, joskus niistä löytää jotain kivaa joita voi vähän muunnella omaan suuhun sopivaksi  xD   Vaikka mä oon kyllä jo sisäistänyt tuon Musti-nimen  :D

Marla

#461
Nape, ei se imurissa ole, oon senkin tsekannut, ja nyt on niin, ettei sinne hamsutin pääsekään. Mutta toivottavasti löytyis...

Minttu

#462
Mistä johtuu kun hamsteri kaivaa terran kulmassa ihan joka päivä, vaikka siellä ei siis ole enää puruakaan ku se on jo ne kaikki kaivanut pois ja silikonitki on pois. Hamsu "sutii" etutassuillaan vaan lasia.. Peitettii alapuolelta jo paperillakin ettei näy läpi mutta ei auta.  :huh

jensku

#463
^ Luulempa, että hän yrittää kaivaa pakoreittiä lasinläpi, tuttu juttu meillä. :) hamsterilla on kova hinku miettiä ja pähkiä "miten pääsisin pois".
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

Hessuinen

#464
Tää ei siis piru vie ole totta. Olin siskon luona yötä kun piti aamulla viedä siskontyttö tarhaan, ja illalla kävin vielä ruokkimassa hamsut. Tulin tarhaan viemisen jälkeen kotiin, ja mitä huomaankaan ensitöikseni - olin _taas_ jättänyt Kurnun lukaalin kattoluukun auki, ja sekä äiti että tytär ovat litoneet jonnekin. Nyt olen kääntänyt kämpän ylösalaisin kiireessä ennen töihin lähtöä ja kummastakaan ei jälkeäkään, jääkaapin takanakin oli vain pari papanaa ja jäljistä päätellen koiran herkkutikkua oli joku nakertanut.

Tässä asunnosta ei onneksi ole mitään mahdollista päästä rakenteisiin tai mitään, joskin siitä huolimatta mahdollisia piilopaikkoja on ainakin sata ja kaksi. Mutta kuinka tyhmä voi ihminen olla kun ei kerrasta opi ja toistaa saman virheen. :nihkee:
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava