• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsterin kuvaaminen - miten hyviä kuvia ?

Aloittaja Kata, 03.05.08 - klo:17:18

« edellinen - seuraava »

Elven

#15
Heh, hamsterin kuvauksessa tosiaan määrä ratkaisee. Kun kuvia on satoja, niin väkisinkin joukossa on pari kelvollista.
Ja ei niiden nyt mitään huippu ammattilais-laatua tarvi olla. Kunhan nyt sen hamsun siitä näkee ja erottaa, vaikka sit oliskin vähän sumea tai värit hassusti.
Aloittelevaa syrkkikasvatusta, värit vielä vähän hakusessa.

Cami

#16
valostus on valokuvaamisen a-o. Ite yritän aina saada taustan mahd vaaleaksi ja hyvän valostuksen ja jonkun tuen kameran alle ettei tärähdä, sit itellä on järjestelmäkamera niin jos saa asetukset oikein ja skarppaus oikeeseen kohtaan niin tulee yleensä hyvä kuva:) Yleensä auttaa että antaa jonkun ison herkun, esim kurpitsansiemenen, jonka ne ei aina tunge pusseihin vaan jää paikoilleen jyrsimään. Jos kuvaan niitä kun ovat terrassa vipeltämässä niin salamalla saa yleensä hyviä kuvia, eikä ne välitä siitä ollenkaan. Mut onhan se niin että 100 kuvasta 3 hyvällä tuurilla on hyviä:)
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

GaneshaX

#17
Valostus? :pihalla:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

lentsu

#18
Cami tarkoittaa varmaan valotusta. Valotus on tosiaan tärkeä. Mutta toinen ratkaiseva hamstereiden kanssa on suljinnopeus objektiivin valovoimaisuuden ohella. Hidas kamera - ei hyviä kuvia pienistä nopeista hamstereista.

Minski

#19
Mä teen monesti niin, että tarkennan kameran johonkin kohteeseen jo ennen kuin hamsteri edes on siinä ja sitten, kun hamsu sattuu siihen tepastelemaan niin otan kuvan :P Ainakin ihan tyytyväinen olen tällä tyylillä otettuihin kuviin, ei tule ainakaan heilahtaneita niin paljon kuin slloin, kun yrittää räpsimällä kuvata. ja hamsunkaan ei tarvi pysyä paikallaan kovin kauaa, kun on tarkentanut jo valmiiksi. Tosin kyllähän nuo hamsut on nopeita silti eikä kaikki kuvat (läheskään) onnistu :)
Hamsteriton tätä nykyä

sasu^

#20
Tästä on puhuttu ennenkin, mutta kysyn nyt silti: Kuinka saan otettua hamsusta kuvia? Jos otan kuvia salamalla dunan ulkopuolelta duna heijastaa inhottavasti ja kuvista tulee yleensä ylivalottuneita :/ Tai sitten Tahvo pelkää salamaa ja kaivautuu purujen alle piiloon..Kaveri ei tykkää oikein salamavalosta, vaikka siitä ei ilmeisesti mitään haittaa ole. Jos otan ilman salamaa kuvia, kuvista tulee monesti liian sumeita.. -.-'
onnellinen talvikon ja syyrialaisen omistaja?

Möfö

#21
Oliko täällä jossain jotain "miten-hyviä-kuvia-hamsterista" topicia vai oliko se jossain muualla? Jos ei ole niin olisiko kellään mitään vinkkejä että miten voisi saada vauhdikkaasta hamsterista jotenkin julkaisukelpoisia kuvia? (ja vielä huonolla kameralla)
[size=85]Yksi rakkaus parantaa sata surua

? Syyrialainen Väinö
*09.09.2008 ~ 11.12.2009 ?
? Syyrialainen Vilho  
*08.11.2009

? Talvikko Valma
*05.02.2011
[/size]

henna&heidi

#22
^ http://hiirifoorumi.net/viewtopic.php?t ... 39e59ab452 <-- hiirifoorumilla on miten saat hiiristä kuvia, mutta eiköhän se sama koske tietysti hamstereitakin:)

Möfö

#23
Voi että jäi harmittamaan kun sain kerrankin Wilhosta kuvan jossa se katsoo suoraan kameraan mutta siitä kuvasta tuli sitten mössöinen ja ihan sen näköinen että olisi kännykän kameralla otettu  :< Tuosta kun on vähän hankala mitään kuvia saada..

//Oho, en yhtään huomannut tuota kuvaus topicia, noh kai tämänkin voi siirtää sinne jos on tarvis?
[size=85]Yksi rakkaus parantaa sata surua

? Syyrialainen Väinö
*09.09.2008 ~ 11.12.2009 ?
? Syyrialainen Vilho  
*08.11.2009

? Talvikko Valma
*05.02.2011
[/size]

ZiiCan.

#24
En ole hamsuja kuvannut paljoakaan, mutta yhden tuttavani degua olen.

Joku kiva, hillitty tausta, esim. perusvalkoinen A3-paperi teipillä kiinni seinään, ja tässätapauksessa hamsteri johonkin penkille, tai pöydälle paperin eteen, ja sitten jotain räpellettävää hamsulle, tyyliin siemeniä tai pähkinä. Kyllä se siinä sen aikaa malttaa, kun vaan tekemistä on.

Tai sitten jos haluaa kuvata sen terraariossa, täytyy olla jo parempi kamera, jolla saa liikkeessä olevasta eläimestäkin kuvan ilman ylimääräisiä vauhtiraitoja... :D
[size=85]Keho, on mun temppeli,
sä oot kaunis kun amppeli,
ja tää asia on kaikille ihan simppeli.[/size]

eta

#25
^Hienosti hamsu katsoo kameraan  :)  Itse otan kuvan hiukan kauempaa ja sitten rajaan kuvasta ylimääräiset pois. Jos otan liian läheltä niin varmasti tulee suttuisia. Mulla kun on ihan tavallinen digikamera.

GaneshaX

#26
^ Meillä on just toistepäin.  :mrgreen:  Jos haluaa kuvan, jossa hamsu on paikallaan, niin se on pitänyt ottaa niin että hamsu on asumuksessaan.
 Jos yrittää ottaa muualla, niin hamsu painaa täysillä eteenpäin, nenä maassa kiinni  XD  Siemenet tai muut harhautukset hamstrataan kahdessa sekunnissa poskipussiin ja täys vauhti päälle...
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Juulia

#27
^ Meilläkin parhaat kuvat saadaan häkin sisäpuolella, tai sitten jos ulkopuolella mielii kuvata niin siihen tarvitaan paljon kärsivällisyyttä ja muistikorttitilaa kamerasta :lol: .
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Wiivi

#28
^ Sama juttu täälläkin. Lola ei malta dunan ulkopuolella pysyä hetkeäkään paikallaan  :D . Eikä sitä juuri voi vapaana hirveästi pitääkään. Oon mä saanu siitä muutaman ihan kivan kuvan, jossa näkyy hamsu selvästi. Aika hankalaa kyllä tuota ADHD:ta kuvata  xD
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

Hyar

#29
^^ Kannattaa muuttaa asetukseksi macro, jos ottaa lähikuvia. Se on lähikuvamode. Tajuttoman tarkkoja saa toisinaan.

Esimerkki:
http://sv.tinypic.com/r/erwrcm/6
Karri, hopeanharmaa vn 210609-091111