• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Pet Expo - Helsingin Messukeskus 4.-5.4.

Aloittaja Minnaw, 11.02.09 - klo:18:52

« edellinen - seuraava »

viiru

#315
Meidän eläimillämme sujuivat näyttelyt myös valtaisan upeasti, melkeinpä liikuttavan hienosti. :) Lauantaina ihana "Rasmus"-talvikkourokseni Pumpkin's Monster Unleashed oli BIS1, seuraavana päivänä sitten oma kasvattini Nils Holgersson (joka sijoittui myös lauantaina kolmanneksi luokassaan ja sertifikaatin kera). Sunnuntaina myös meijän Q-poikueen kasvatti sai sertifikaatin, eli kiitos vaan hienosta hoidosta sinnepäin ja mukavaa että osallistuitte näyttelyyn!

Viikonloppu oli megaraskas ja harmittaa, kun en itse ihan täböllä pystynytkään enää sunnuntaina toimimaan, kun oli niin huono olo. Nyt sitten olenkin tosi kipeänä himassa, eilen yölläkin mies oli sanonut mulle että olen ihan tulikuuma ja mä olin vastannut että "jonkun pitää lukea kääpiöhamstereiden tulokset"... Pitäisköhän pitää pieni tauko näistä hommista?

Ja koska nyt olen tällainen tautinen, jouduimme ikävästi perumaan myös kaikki illanistujaiset & mämminmaistajaiset tuomareidemme kanssa. :( Mahdottoman avulias siippani (joka sairasti viikonlopun, mutta on nyt parempi) lähti kuitenkin sitten tänään vielä tuomareiden asunnolle auttamaan loppusiivouksessa ja viettämään aikaa iltapäivän heidän kanssaan ennen kuin lähtevät lentokentälle.

Huhhuh. Kuukauden päästä sitten Jyväskylään. Onneksi sen jälkeen alkaa "kesäloma".
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Sofia

#316
Pitäneepä minunkin jotain kirjoitella. Olen siis aivan vihreä näissä asioissa, hamsterinäytteyissä olen tainnut joitakin vuosia sitten vierailla, mutten niistä mitään ymmärrä. Toin kuitenkin lauantaina melko uuden talvikkoni (Susa-Erma's Hortensia) avosteltavaksi pet-luokkaan. Jos ihan okein ymmärsin, se oli paras kääpiöhamsteri (sai punaisen kauniin ruusukkeen) ja sitten ilmeisesti paras lemmikkihamsteri, tai ainakin sain sellaisen ison punamustan ruusukkeen.. Meikäläinen oli (ja on edelleen) ihan pihalla, tein vain, kuten käskettiin. Kiitos sille ihanalle ihmiselle, joka tuli minua neuvomaan! Olin varmaan ihan hölmistyneenä se pinkki ruusuke kädessäni kun en yhtään tiennyt, mitä se tarkoitti..  :roll:

Oletan kuitenkin, että meni ihan hyvin..?

marlena

#317
No voi harmi.  :<  Multa meni tämä ihan ohi. Kun en yhtään katsellut lemmikihamstereita. Multa olisi saanut tulla kysymään neuvoja,,...
Mutta hurjasti ONNEA vielä menestyksestä.
Susa-Erma´s Syyrialaiset ja Venäjänkääpiöt: Talvikot ja Campbellit
Asumme Tampereella! 040-5839435  
http://susaermas.suntuubi.com/

Sofia

#318
^Tämä minua ystävällisesti neuvonut henkilö kertoikin hamsterini kasvattajan olevan paikalla, mutta juuri sillä hetkellä ei sinua löytänyt. Olisi ollut mukava tutustua. Koska tämä ensiesiintyminen oli niin "menestyksekäs", ajattelin viedä tuon toisenkin kerran näyttelyyn. Ulkomuotoluokkaankin, jos mahdollista.

AnsaLucia

#319
Ihan ekana kiitokset, taas kerran, hyvin järjestetystä tilaisuudesta. Vaikka oli rankka viikonloppu, oli ilo olla mukana.
Oli kiva tavata taas vanhoja tuttuja ja tutustua useisiin uusiin. Terkkuja...
Itse molemmat näyttelyt sujuivat meillä oikein mukavasti. Erityisesti ilahdutti talvikkokasvattieni menestys, Elosalama, nuori neitokainen Teljänneito ja Musta Pantteri nappasivat sertit, Mustille se oli jopa toinen. Usea Kunniamaininta (tyypistä  / väristä ) lämmitti mieltä myös kovasti. Samoin usean kasvatin eh-arvosana oli kyllä myös mannaa.
Runo nappasi koestandardi kämpsyjen ykkössijan molempina päivinä, toisena sertin kera. Lisäksi pisteenä i:n päälle sain kotiin viemisinä kaksi uutta "melkein lemmikkivaliota" (kunhan nyt saadaan anottua) kun Satumetsän Xena eli Armi ja Back To Black eli Pekko-mies saivat kolmannet sijoituksensa lemmikkikääpiöissä.  
Lämmin kiitos kasvattieni omistajille hyvästä hoidosta ja esilletuomisesta. Ootte ihania!

Sitten vähän OT:nä. Meillähän oli viikonloppu kotirintamalla äärimmäisen jännää aikaa kun odotimme Yrtti-heelerin synnytystä.  Homma venyi ja mutkistui sunnuntaina jopa niin pitkälle että päivystävältä joutui pikku-Yrtti ja mieheni hakemaan apuja. Olin kyllä sellaisessa pelossa ja jännityksessä koko päivän että ehkä näkyi naamaltakin en oikein ollut aina "ihan läsnä" siellä messuilla. Kotiin hurjaa vauhtia ajaessa sain kuitenkin ihanan puhelun ja homma oli ennakko arvioista huolimatta lähtenyt sujumaan ja ensimmäinen pentu, poika, oli saapunut onnellisesti ja Yrtin omin voimin maailmaan. Illalla vielä synnyteltiin pojalle kaksi sisarta ja toinen veli. Äiti-Yrtti ja pikku taimet jaksavat hyvin. Kuin myös me omistajat, vaikkakin melkoisella univajeella. Kiitos teille jotka minua tsemppasitte...
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

viiru

#320
^ Meilläkin on nyt issikkapennut sektiolla maailmassa. Viisi urosta ja yksi narttu, ja kaikissa sateenkaaren väreissä.
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Marla

#321
Oi, Pampula sai KuMan väristä ja Indy kokonaisuudesta! Harmin harmi, kun en voinut loppuun asti jäädä, niin nuo jäivät ihan välistä... Mutta tosi mukava juttu tietää, vaikkakin näin jälkikäteen. :)

AnsaLucia

#322
Onnea Viirulle pikku issikoista! Laitahan sitten kuvia vaikka tuonne koira-otsikon alle... :lov
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

Anonymous

#323
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Huom ! Ottiko joku talteen näyttelypaikalta seuraavien hamsujen paperit ?

- Delfoin Dooris (lk cinnamon vkkk)
- Pumpkin's ? (helmiäisnormaali talvikko)
- Pia Lappalaisen kasvattama syyris, nimeä en muista

Ihan vaan nostan tätä, et ei ole tainnut kukaan noihin papereihin törmätä?  :(
Mulla olis aika kiire saada tietää hamsterini ikä ja muut tiedot, kasvattajalla on muiden asioidensa takia hiukan kiireitä, joten toivon, että jostain tupsahtaisivat vielä nuo hamsuni mukaan laitetut paperit.

Super-iso-jätti-kiitos Minskille  :peukku: palataan asiaan piakoin :)

soundlovers

#324
Minä otin talteen kaikki nuo rekisteripaperit ja lähetän ne mielelläni postitse asianosaisille mahd. pian! :) Laitatko Pia mulle vaikka sähköpostitse osoitteesi, niin laitan huomenna papereita postiin.

Minski

#325
^ Kiva kun ne löytyivät !



Sunnuntai olikin leppoisampi päivä kuin lauantai, kun hamsuja oli vähemmän :) Neljän tunnin yöunilla jaksoi ihan hyvin koko päivän. Ja olen niin ylpeä itsestäni, kun osasin mennä junalla Helsinkiin ja vielä takaisin Tampereellekin :D


Mukavasti meni sunnuntainakin. Tanisha ja Viliina saivat tokat koestandardisertinsä ja Tanisha oli ei-ja koestandardien BIS1 <3 Felicia oli robojen kakkonen ja Miro oli syyristen S4 sertillä ja lemmikkiluokassa PLH5. Ilmeisesti enkuissa ei oo kaksisia kyyhkynharmaita, kun meidän Mirokin saa molemmilta enkkutuomareilta sertit ja kuman väristä :D Oikeesti sen väri kellertää jo kyljistä. En ymmärrä miten se ne sertit ja kehut sai. Niin ja Mirohan lähti sitten Delfoin-hamsulaan tyttöystävän luo :D

Tässä meidän viikonlopun saalis: (tosin mun mielestä tosta puuttuu Tanishan eilinen KS1-ruusuke, kun toi yks punanen on kai BIS1-ruusuke niin sithän pitäs olla toinen punanen, joka olis KS1-ruusuke, jätin kai sit senkin näyttelypaikalle :roll:)



Ja tulihan niitä Vuoden voittaja-jutskiakin pokkailtua:

Hamsteriton tätä nykyä

Enkeli89

#326
Onnittelut PiiaL:n ciefer cufferlandin plh4 sijoituksesta :)
Oman kasvattini jälkeläinen-niin mukavalta tuntuu.
enää neljä syrkkkiä, kaksi gerbiiliä, kolme karvaista kania ja kissat-liian moni rakas on nyt tähtenä taivaalla \":(\"

PiiaL

#327
^Kiitoksia onnitteluista :)  Sefir on oikea hurmuri!

Minski on saanut kantaa palkintoja näyttelyistä taas kaksin käsin xD Mutta totta, oikeaan osoitteeseen menivät :) Isot onnittelut Minskille menestyksestä!

Kuka täällä(vai olikohan hän foorumilainen) omistaa sen ihanan punasilmäisen hännättömän rotan, joka pääsi yhteiskuvaan Darwinin kanssa, kun olivat kuin kaksi marjaa? :) Vähän jäin miettimään mistä minut ja Darwin tunnistettiin, ei sitten siinä alkuhässäkässä tullut mieleen heti kysyä. Niin ja haluaisin nähdä sen kuvan!

wiidii

#328
Jos tämäkin paneutuisi hetkeksi kertomaan kuulumisia.

Oli todella mukavat messut! Itsekin viirun tapaan oli sunnuntaina kyllä ihan rättipoikki ja nyt sairastan lahjakkaasti, joten lähdin aikaisemmalla junalla Tampereelle sairastamaan ja sitten tänään kotiin - energia ei olisi ikinä riittänyt seitsemän tunnin junamatkaan Ouluun asti...

Saatoin olla vähän poissaolevan näköinen etenkin lauantaina, olen kuitenkin jostain syystä hiukan allerginen marsuille ja niiden vieressä olo ei auttanut juuri asiaan. Kaverini vietti koko lauantain muilla osastoilla koska ei yksinkertaisesti kyennyt loppupäivästä olemaan edes siinä hamsteriständillä, vaikka se aamupäivästä onnistui. (On siis nimenomaisesti sille kuivalle heinälle allerginen ja ei tajuttu kotona että marsut on ihan siinä hamsujen vieressä - oltaisiin päästy niin paljon helpommalla jos se olisi huomattu.) Sunnuntaina sitten oli lääkket ja ongelmat kadonneet kokonaan.  :)  

Meilläkin meni tosi hyvin, suorastaan yllätyin positiivisesti. Vaahto-robo tosiaan vei ei-standuluokassa molempina päivinä voiton, koska oli ainoa, mutta onhan se kuitenkin ihan nätti robo joten sijoittui (&sai EH:n ja L1:sen molempina päivinä ja KUMAn toisena). BIS4 ja BIS3 -sijat tulivat lauantaina ja sunnuntaina, sen ihana turkoosimustan ruusukkeen annoin kaverille talteen, kaikki muut lähtivät palautuksiin ettei tarvinnut lisää tavaraa raahata perille.
Tyrsky taas yllätti minut totaalisesti sunnuntaina ykkössijoituksellaan, koska sehän on melko, no, ruma.  :D  Olikin ansaitusti viimeinen sunnuntain BISissä.
Mutta ennen kaikkea Jauhosta (Wanda) olen ylpeä, sai molempina päivinä EH:n, L1:sen, kunniamaininnan ja sunnuntaina vielä irtosertinkin! Eli juuri sitä, mitä me tultiin hakemaankin - nyt voi hyvillä mielillä katsella josko niitä poikasia tulisi.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Anonymous

#329
Lainaus käyttäjältä: "soundlovers"Minä otin talteen kaikki nuo rekisteripaperit ja lähetän ne mielelläni postitse asianosaisille mahd. pian! :) Laitatko Pia mulle vaikka sähköpostitse osoitteesi, niin laitan huomenna papereita postiin.

Kiitos tuhannesti sinulle  :aplodit:
(laitoin mailia)