Hamsteripulina nro 7.

Essi

Keskustelu jatkuu, Edellisessä oli jo 100 sivua;D

Meba

Toivotaan nyt, että se tosiaan johtui vain siitä purusta, eikä mistään muusta. Ainakin Nuutti vaikuttaa erittäin virkeältä tällä hetkellä  :)

Marianne

Meba: Meillä kanssa todettu ongelmia sen Vitapoli purun kanssa.
Tiiti aivasteli ja voi huonosti koko ajan..
Kun vaihoin purut siihen normaaliin Teuvalaiseen(oli pakko ku asuu teuvalla :P ) puruun, niin ei ongelmia ole näkyny sen jälkeen.
? Viki A. Vikkelä ? ? Tiiti A. Tinteriina ?
27.02.2008 ~ 20.01.2010   10.11.2009
Vkh talvikko Vkh talvikko helmiäissafiiri

Essi

Lainaus käyttäjältä: "Meba"Käytiin eläinlääkärissä Nuutin kanssa (sen aivastelun takia) ja ell totesi, että hamsteri kyllä vaikuttaa kaikinpuolin terveeltä. Sitten siinä vähän aikaa juteltiin ja hoksasin yhtäkkiä, että minähän laittoin melko vasta sitä Vitapolin purua terraan. Ja se on varmaan syynä Nuutin nuhaan. Olisi pitänyt tajuta heittää se hemmetin purupaketti pois jo siinä vaiheessa kun kaivelin niitä tikkuja sieltä, mutta ajattelin että se on niin pieni määrä (reilu kilo), ettei se haittaa. Mutta näköjään haittasi. Nyt on Nuutilla uudet purut ja aivastelua ei ole kuulunut.

Marianne

Se jäi harmittamaankin kun kaikki aineisto ( kuvat, tiedot ynm..) meni vanhan koneeni mukana kuusamoon, tädin luokse.

Tänään huomasin Tyttöni vasemmassa kainalossa oudon punaisen, melko karvattoman patin.
Se ei tyttösen hurjaa ja normaalia menoa haittaa mutta silti, toivon että se ei olisi kasvain. Niin pahoja tarinoita kun olen joutunut lukemaan  :|
? Viki A. Vikkelä ? ? Tiiti A. Tinteriina ?
27.02.2008 ~ 20.01.2010   10.11.2009
Vkh talvikko Vkh talvikko helmiäissafiiri

Meba

Lainaus käyttäjältä: "Essi"Vooi raukkaa;< Toivottavasti juu johtui vaan niistä puruista:) Missä sellasta purua muka sitten myydään? ;o Onko kuvia??
Silloin kun ostin sen purupaketin, niin meuhasin siitä täällä ja laitoin kuvankin niistä puutikuista tänne //http://hamsteriyhdistys.net/foorumi/viewtopic.php?f=4&t=1141&start=120
Ostin sen paketin paikallisesta eläinplaneetta-liikkeestä.

Hamsufani97

Mun ei onneks tarvi ostaa puruja kun saan kutterinpuruja hakea ilmatteeks sillontällön puolenkilometrin päässä olevalta myllyltä. Ne on ollu hyviä puruja,ei pölise eikä oo kummallakaan hamsulla ollu mitään allergisuuden merkkejä koskaan. Aika järkyttäviä nuo tuollaset tikut! Noiden kanssahan voi tulla ties mitä vahinkoa aikaan..

^Niinpä.  :roll:

Lisette

Tiididii toivottavasti äiti suostuu hamsteriin :----D Oivoi just sopivia häkkejäkin olis myytävänä ! Mut haluisin just tietyn värisen hamsun ja niitä ei ikinä oo saatavilla sopivan matkan päässä 8<
[size=85]ex-feliX.[/size]

Marla

^ Ihan uteliaisuudesta kysyn, että minkä värisen hamsun haluaisit? :)

Meillä taidetaan siirtyä Mörttiin, kun noita lyhytkarvaisia on niin vähän, ettei enää oikein kannata ostaa sitä Agrimarketin purupaalia. Tilaakaan kun ei ole. Tuollainen iiiso Mörttisäkki riittää kivasti. Ei tuo Mörtti Röpöä ole, mutta Mörtiksi sanon kumminkin. :D

Jatsi

Aikaisemmin ajattelin ettei hamsuilla voi olla kovinkaan suuria luonne-eroja.. Nyt 5'n hamsuni kohdalla, (4 nyt siis miulla on), tajusin että todellakin olen väärässä. :D

Miulla on täällä kaksi poikaa Formula ja O-ou. Formula vähän arka ja O-ou enmmäkin tosimies ja sylilössykkä. Rauhallisia dunissa puuhastelijoita.
Sitten on Memmu tyttö joka on hiukan menevämpi tapaus kuin pojat ja saa ihan kaheleita ideoita ja kaikki on tehtävä vaikeasti.
Luulin todellakin että tämä pieni neiti Kaarna olisi samanlainen kuin Memmu, mutta ei, tyttö on täydellinen häslä, enemmänkin hiiri kuin hamsteri :'D

Aina kun meen terran eteen kurkkimaan näkyykö Kaarnaa, ni 1-5 min päästä neiti punkee toljottamaan äkäisenä et "kuka siel kyylää?". Sormista tämä pieni äkäpussi ei myöskään tykkää ja ainoana hamsunani tuhoaa kaiken pahvisen mitä eteensä saa. kaarna voi myös nukkua ihan tyytyväisenä isossa ruokakupissa tai keskellä terraa ilman mitään ongelmia, muut hamsuni eivät sitä tekisi mistään hinnasta :D Miten oikeasti voi 4 hamsua olla NÄIN erilaisia? :D oon järkyttyny :D
Pieni laumani:
Formula - lk soopeli vn - 10.05.-08
Paulette Vappupouta "Memmu" - pk soopeli - 30.04.-09

wiidii

Meilläkin ostetaan aina sellainen jättiläiskokoinen haapahakesäkki, vaikkei edes ole pk-uroksia tällä hetkellä montaa. :D Se on vain niin paljon halvempi suhteessa, ja nykyään Mörttiröpö on alkanut haista hirvittävän pahalta. Noiden isojen säkkien hake ei haise kuitenkaan miltään muulta kuin puulta.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

PiiaL

Meillä taas melkein kaikilla on purua, kun ennen käytin kaikilla mörttiä. Mörtistä en sen takia tykkää, kun se ei oikein ime sitä pissaa, kun kaikki eivät tee siihen nurkkaan mihin puupellettiä olen laittanut.. Ei ole kiva semmoinen lainehtiva pissinurkka :yak:
Puru ei juurikaan tartu pitkistyttöjen turkkeihin(joissa ei sitä pituutta aina niin mahtavasti olekaan), eikä kaikkien pitkisuroksienkaan, riippuen karvan laadusta ja välillä pojatkin ovat lyhyemmässä karvassa. Vain muutamalla uroksella on mörttiä. Tulee kuivikkeet paljon halvemmaksi meillä näin nykyään, kun puru on tosi paljon halvempaa isoina paaluina.

Lisette

Lk:na
- hopeanharmaa (nro 1)
- luonnonvalkoinen (nro 2)
- valkoinen ms
- musta vn
- kyyhkynharmaa
- musta vn laikukas
- normaali vkkk
ja pk:ta en halua. :----) Luulisi jonkun löytyvän mutta ei niin ei :/
[size=85]ex-feliX.[/size]

EK05

Elvenillä oli Seinäjoella hopeanharmaita ja mustia valkonauhaisia lk:nä, ainahan kannattaa ottaa yhteyttä ja etsiä vaikka kyytipalstalta kyytiä?

//http://www.hamsteriyhdistys.net/foorumi/viewtopic.php?f=23&t=5842