Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

Ely

Mä olen sitten melko varma että on homuke :) Musta se on joka tapauksessa koska molemmat vanhemmat ovat mustia ja keltainen koska emä on kk. Mukelta ei näytä joten pidän mahdollisena että ois ainakin het. hopeaa joukossa.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Hamsu-hullu

Minkä värinen mun hamsu on? En saa kuvaa paremmin ku ne on vaa koneella, mut jos joku onnekas sais profiilikuvasta selvää, ni olis kiva tietää? :)
Edesmennyt Delfoin Öinen Hiipijä, Nökö
pk kyyhkynharmaa naaras

Rukyo

Hamsu-hullu, mun silmään näyttäis olevan pk hopeanharmaa vn. Eikös sillä ole tummat poskimerkit?
> Pienimuotoista kasvatusta pk syrkkien kanssa. Väreissä tavoitteena hopeasoopeli, luonnonvalkoinen, ms. valkoinen ja creme. <

BLOGI - WWW

tammenterho

Osaako joku sanoa minkä värinen toi laikukas on? Onko mahdollista, että se olis kyyhkynharmaa laikukas? Vanhemmat on lk musta laikukas + lk creme. Creme kantaa mustaa.

jonna

Nyt meni sormi suuhun  :nuija:

Kupariprojektin kakkospesueessa on tämmöisiä "harmaita". Luulin alkujaan niitä minkeiksi, sitten väri muuttui ei-minkiksi, sitten taas minkin näköisiä...nyt olen aivan ulalla. Poikaset ovat väriltään hyvin paljon samanlaisia kuin homotsyg. hopeamusta, tai tumma kyyhkis mutta tuo silmien väri hämää. Näilä ei ole missään vaiheessa ollut ihan "oikeita" punaisia silmiä, vaan ennemmin rubiininsävyiset eli lienevätkö mahdollisesti jotain rs:ää sitten. Poikueessa on selvät hopeaminkit joilla on ihan punaiset silmät joten väriero on ihan huomattava.
Vai voiko kyyhkiksillä silmät tummua näin nopeasti...toisessa poikueessa on kyyhkis jolla on aivan punaiset silmät, ovat samanikäisiä.

Ulkona auringonpaisteessa otettu kuva

Tässä näkyy silmien väri ja poikasten värisävykin on suht oikea.

Poikasten emä on siis hopeaminkki (hopeasoopeli x creme), isä suklaa (suklaa x suklaa).
Nimimerkillä lykkää yhteen kaikki mahdolliset geenit ja halkaise sitten pääsi värejä pohtiessa  :xd:

wiidii

Hopeasoopelisuklaa?  :hyper: Täysin hatusta vedetty veikkaus, mutta voisin kuvitella että tuolta se näyttäisi!

Ninde

Lainaus käyttäjältä: tammenterho - 01.05.12 - klo:14:43

Näyttäis enemmänkin normaalilta. Minkä väriset silmät sillä on?

EmmaTi

Jonna mitä muita värejä tuossa poikueessa oli? Saisko niistä vinkkiä?

jonna

Siinä on kaksi (hopea)mustaa ja kaksi hopeaminkkiä näiden harmaiden lisäksi.

^^^Vois muuten hyvin ollakin...tarttee kuukeloida jos jollain sattuisi olemaan kuvaa tuosta väristä.

Sintturainen

Sekä minkillä että kyyhkynharmaalla on selkeesti punaiset silmät pienenä, eli niitä noi ei oo. Jotain ruskeasilmäistä ehdottaisin minäkin...  :icon_mrgreen:

tammenterho

Lainaus käyttäjältä: Ninde - 01.05.12 - klo:18:06
Lainaus käyttäjältä: tammenterho - 01.05.12 - klo:14:43
Näyttäis enemmänkin normaalilta. Minkä väriset silmät sillä on?

Mäkin ajattelin et se olis normaali, mutta sillä on punaset silmät.

Sintturainen

Voisko ne olla ihan hopeasuklaita? Vai onko noilla silmärenkaat? Alemmassa kuvassa vähän ehkä näkyy että ois, mutta ylemmässä taas ei.

wiidii

En usko että ovat hopeasuklaita, niissä on kuitenkin ihan erilainen sävy poikasena.

Sintturainen

Suklaiden väristä ei aina hopeisuutta edes erota (niinku ei mustistakaan...). Tertulla oli Ruotsista tullut suklaa. Sille syntyi pentuja, joista jäi yks, ja tän pentueeseen syntyi luonnonvalkoinen. (isä minkki). Eli jo tuo Ruotsista tullut on ollut hopeasuklaa, ja niistä ei mitenkään sitä näe...

wiidii

Joo, mutta tuplahopeasuklaat on ihan eri värisiä kuin nuo poikaset tuossa, ja ei nuo näytä tavallisiltakaan suklailta miltä Sgsg-geeninen suklaa saattaa joskus näyttää.  :tongu: