• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

GaneshaX

#345
Lainaus käyttäjältä: "MortimerRiddle"Tulipa mieleeni, että onkohan tuo värivirhe sellainen jonka takia hamsuja karsittaisiin pois jalostuksesta?

Ei nyt sentään tollasten pienten värivirheiden takia. Jos karsis tollasetkin, ei jäis enää mitään materiaalia, mistä jalostaa
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

lentsu

#346
Iltapuhteina hamsujen rekkaamista ja kasvattajanimen anomista. Mulle sanottiin että se olis voimassa, mutta jahuu  :roll: eipä sitten olekaan. Tullut kiire vetää tuoreet kotisivut alas yms. Laitetaan esiin taas sitten joskus kun kasvattajanimi on oikeasti voimassa. Eipä tässä muuta, mutta turhaa sählinkiä, kun asiat on ensin yhdellä ja sitten toisella tavalla, kun niitä kyselee ja selvittelee.  :c8

Mustikkamaan

#347
Mäki innostuin Sadun myötä miettii sitä kasvattajanimen takasin hankkimista. Mut kelasin nyt et eipä mulla oo sinänsä muuta pohjaa vasta kuin nuo ensimmäiset jalostuseläimet, niin oottelen muutaman poikueen :) Jos mulla taas vaiks sit käy niin et kaikille tulee knikit :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Nape

#348
Mä oon vaan niin onnessaan! Päivä on mennyt hamsujen suhteen tänään niin hyvin, että varmana hehkutan :D , kun oon kuullut kaikesta epäonnesta mitä aina välillä on, niin nyt kun on onnea, niin sitä suurempi hehkutus ja ilo :yes: Sitte kun menee joku homma jossain vaiheessa päin puuta, niin sitte eletään sen mukaan, mut nautin nyt kun ees vähän sujuu.

MirkkuH

#349
Myrtti juoksi pyörässä vielä aamulla, aloitti illalla ja oven läpi kuului se hinkkaava, niksuttava ääni. Otin Myrtin häkistä ja se haisi ihan hirveälle: sellaiselle palaneelle muoville  :upmfh:  ...ensin ajattelin, jotta kyllähän haisee kiima kummalta mutta kyllä taisi tulla pyörästä: Myrtti oli hölkännyt sitä koko yön ja muovi hinkatessaan pyörän jalkoihin sai aikaan jonkin reaktion...onneksi ei syttynyt koko pyörä tuleen ja siinä meidän Myrtin pyrstö samalla :shock: ...nyt lähti pyörä vaihtoon.

Mustikkamaan

#350
Lainaus käyttäjältä: "lentsu"Jaa Heidi, eiks sun kasvatteja ole muka pohjana kanssa vähän siellä sun täällä?

Onhan niitä tietysti, just ostin yhen tytön minkä iskänä on mun kasvatti ja sen takana mun kasvatteja muutamassa polvessa. Lähinnä nyt aattelin just sitä että kö mulla on ollu esim. knikkien kanssa niin hirveesti ongelmia, niin kasvattajanimen hakeminen "näin aikaisessa vaiheessa" on lähinnä rienaamista :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

mesis

#351
Lainaus käyttäjältä: "MirkkuH"Myrtti juoksi pyörässä vielä aamulla, aloitti illalla ja oven läpi kuului se hinkkaava, niksuttava ääni. Otin Myrtin häkistä ja se haisi ihan hirveälle: sellaiselle palaneelle muoville  :upmfh:  ...ensin ajattelin, jotta kyllähän haisee kiima kummalta mutta kyllä taisi tulla pyörästä: Myrtti oli hölkännyt sitä koko yön ja muovi hinkatessaan pyörän jalkoihin sai aikaan jonkin reaktion...onneksi ei syttynyt koko pyörä tuleen ja siinä meidän Myrtin pyrstö samalla :shock: ...nyt lähti pyörä vaihtoon.
No onneksi ei syttynyt palamaan. Olisi ollut kamalaa.

Nape

#352
Voi hyvänen aika Myrttiä, onneks ei käyny mitään. Se oliski ollu ku olis pyllykarvat kärähtäny :c8

yuki

#353
Cocolle ilmestyi joitakin päiviä sitten korvaan patti, joten oltiin tänään eläinlääkärissä näyttämässä sitä. Saatiin tällainen diagnoosi:

Cocon oikeaan korvan sisäpuolella oli korvakäytävän suulla pieni, n, 2 mm kokoinen patti. Alaetuhampaat heiluivat vähän, mutta muuten hamsterin vointi todettiin hyväksi.

Korvassa oleva patti on sellaisessa paikassa, että sen poistaminen tai tarkempi tutkiminen esim. ohutneulanäytteellä olisi hyvin vaikeaa ja vaatisi rauhoituksen, mikä on pienille jyrsijöille hankalaa ja vaarallista. Pattia kannattaa seurata kotona, ja jos se alkaa vaivata hamsteria, ottakaa uudestaan yhteyttä eläinlääkäriin
.

Mulle tuli vähän helpottuneempi olo, kun käytiin tuolla. Vaikkei tossa lapussa lukenutkaan sitä, niin ne sano että Coco vaikuttaa "tosi hyväkuntoiselta ikäisekseen" ja se on kuulemma juuri sopiva eikä yhtään liian laiha, vaikka näyttelyissä ollaan aina saatu kuulla siitä. (Minkä mä sille ees voin, ettei toi neiti liho vaikka kuinka syötän sitä?   :pihalla: )

Heh, musta oli huvittavaa kun Cocon tutkimiseen tarvittiin (taas) kaks lääkäriä, koska se riehui niin paljon. Coco on oikee kauhukakara!  xD  Ne hoitajat vaikutti lopuks tosi uupuneilta ja kärttysiltä...  :haha

Kyllä mua silti pikkasen vaivaa se patti... mutta yritän olla positiivinen.  :roll:
Coco 1.11.2009-13.10.2011, lepää rauhassa pieni. ?

jonna

#354
Noiden punasilmäisten syrkkien silmäthän yleensä tummuu jo tosi nuorena, itsekseni hihitin taas että eipä oo kukaan tälle kaverille sitä kertonut  xD


Ai elämä että noi on hurjan näköiset, ja ympättynä tuohon päähän ja korviin, tämä otus tuo mulle mieleen heti labrahiiren  :D

Ja sen kerran kun tuo toinen pilkkupaita pysyi kuvaamisen ajan aloillaan, niin oisko voinut enää sekavampaa taustaa löytyä...

"etsi hamsteri"  xD

Mustikkamaan

#355
Se johtuu tosta valkokuviosta, ettei silmä/silmät tummu ollenkaan :)
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

yuki

#356
Jonnan "pilkkupaita" on söpö!  Hymyilin tolle "etsi hamsteri" -kuvalle. On hamsteri kyllä aika hyvin "maastoutunut" tuohon. :mrgreen:
Coco 1.11.2009-13.10.2011, lepää rauhassa pieni. ?

mirauh

#357
Mä en nyt oikein keksinyt mihin mun olisi kannattanut tämä viesti kirjoittaa, meillä käytettiin aikaisemmin hamsterin vessahiekkana LivinWorld merkkistä hiekkaa joka toimi erinomaisesti kyseinen hiekka oli tämän näköistä:


Nyt kun se loppui, enkä löytänyt samaa hiekkaa muualta kuin Faunataresta riistohinnoin ostin tälläisen eräästä eläinkaupasta

Tämän merkkiä en nyt tähän hätään edes muista, olisiko kellään kokemuksia tälläisestä hiekasta ja että voiko tälläistä ylipäätään käyttää syyrialaiselle..
Tulevaisuudessa ostan kyllä pellettiä..
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

lentsu

#358
Jonnan laikukkaat ovat tosi näyttäviä! Ihanat kuviot!  :lov

Anonymous

#359
Meillä oli sitten viime yönä Rölli päättännyt lähtee katteleen naisia omaaloitteisesti jyrsimällä dunan kulmaan kunnon reijän :twisted:. Herran löysi tyttöni omasta kaapistaan josta Rölli ravas kiireellä tytön sängyn alle josta sitten noukin omaan NYT paikattuun dunaan.