Bongaa Eettisen Eläinkaupan sertifikaatti

Aloittaja Alkemistin, 12.12.12 - klo:10:32

Alkemistin

Luin tänään seuraavanlaisen tiedotteen, alunperin ihan muusta foorumista (edit. Sharewoodista):

Hieno ajatus minusta! Tosin pitää muistaa, että eihän se rajaa kaikkia muita eläinkauppoja suoraan epäeettisiksi  :icon_cheesygrin:
Tähän ketjuun olisi kuitenkin kiva saada tietoa sertifikaatin saaneista kaupoista. Bongaa siis ja listaa  :yes:

Harmi kyllä meillä päin ei ole vielä yhtään. Pitäisköhän tiedustella lähi-Faunattarelta  :enkeli:

Sazki

Ainakin Faunatar Entresse on kyseisen sertifikaatin saanut :)
Pienimuotoista lk ja pk syyrialaisten kasvatusta värissä creme

Katitar

Jyväskylän Faunatar (ja nimenomaan Keljon yksikkö, Muurameenkin on ilmeisesti tulossa liike ensivuoden puolella) on mun kantapaikka jos hommaan jotain muuta kuin koirahommeleita; eli käytännössä siis jotain jyrsijöille, kanille tai sitten noille selkärangattomille. hyvä valikoima, vaikka hinta hieman verottaakin.  :mhappy:

eläimillä on ihan kivat olot, vaikka itse en henkilökohtaisesti pidä kanien ja marsujen pitämistä terraariossa, jossa ilmanvaihto on sen kokoiselle eläimelle aika.. ristiriitainen. muutoin olot on tosiaan kaikilla ok, eläimiä hoidetaan päivittäin ja niillä on piiloja ja virikkeitä. myös selkärangattomilla ja vaihtolämpöisillä on oikeanlaiset olot. lisäksi myyjät on tosi kivoja! kaikkea ei tietenkään voi muistaa ja osata ulkoa, mutta myyntitilanteessa se pitää osata myöntää ja kertoa, että otetaan selvää!

multa ainakin ISOT pisteet Keljon Faunattarelle.  :sydan:
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Eve87

Tämä on kyllä mielettömän hyvä juttu, ja varmaan tulee sen verran toimivaksi systeemiksi, että se tsemppaa suurinta osaa sitten väkiselläkin katsomaan oman putiikinsa eläinten oloja.  :peukku:
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Vevve

Helsingissä sijaitseva Keskustan Eläinkauppa palkittiin myös tällä sertifikaatilla. Kyseinen liike on myös aivan loistava paikka  :loov:

MortimerRiddle

Hieno juttu! Onkohan täällä Turussa päin yhtään tuollaista sertifikoitua eläinkauppaa?
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Alkemistin

^Uutisen perusteella ei ollut (vain luinko sen Sharewoodista)... Ajattelinkin jossain kohtaa varoivaisesti vihjailla Skanssin Faunattareen. Puodin pitäjä tietää aika hyvin eläintensä taustoja, ja tykkää ostaa kotimaisilta kasvattajilta.

MK

Faunatar -ketjun tavoitteena on näköjään sertifioida jokainen liikkeensä, mikä onnistuessaan ainakin toisi hyvää lisämainosta. http://www.faunatar.fi/Eettisen_Elainkaupan_Sertifiointi

Tuollaiselle suurelle ketjulle nuo sertifiointikustannuksetkaan eivät liene ongelma, mutta en ihmettelisi, jos moni pikkuinen liike ei tuohon lähtisi mukaan ainakaan ennen kuin projektin näkyvyys on suurempaa. Tarkoitus on erittäin hyvä ja toivon mukaan pienet yksittäisetkin yrittäjät kokisivat kyllin tarpeelliseksi tuohon mukaan lähtemisen jossain vaiheessa.

LainaaAsiakas voi mm. luottaa siihen, että sertifioidussa liikkeessä ei myydä luonnosta pyydystettyjä nisäkkäitä tai lintuja.
Harmillista, ettei tuo näköjään koske selkärangattomia - edes sellaisia, joiden luonnonvaraista kantaa haittaa pyydystäminen.