• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen näyttelypulina

Aloittaja iitu, 19.07.07 - klo:13:30

« edellinen - seuraava »

Dakku

#225
mua ei oo näkyny ny yhtään näyttelyissä, pahoittelen  :(

Suunnittelin tulevani messuille jotka on tuossa marraskuussa.. Täältä on kyl kiva matka sinne mutta voe voe  :lol:
Pienimuotoista hamsterikasvatusta

roosap

#226
mites hamsuilla on ne numerolappusysteemit? saako ne näyttelypaikalta, vai pitääkö tehdä ja tuoda itse?

Ninde

#227
Numerolaput saa aamulla paikan päältä, kun ethän voi etukäteen tietää minkä numeron hamsterisi saa. :)

cibi

#228
Elikkäs jos haluaa viedä kääpiöhamsterin ulkomuotoluokkaan näyttelyissä niin onko lemmikkirekisteri numero pakollinen?
Vai riittääkö vain täytetyt rekisterikaavakkeet - tottakai ilman hyväksyntää koska ei ole saanut L1 mainintaa?
Kaksi roboa ja gerbiiliä + kiinari poju :>

Poissa
11-13.7

Ninde

#229
Hamsterin ei tarvitse olla rekisteröity eikä rekisteripapereita tarvitse ottaa mukaan näyttelypaikalle (paitsi siinä tapauksessa jos haluaa rekisteröidä hamsterin joko lemmikkirekisteriin tai mahdollisesti, sen saatua L1-maininnan, jalostusrekisteriin.)

NipsuMakkara

#230
Itse aion ensinäyttely kerraksi viedä vanhemman neitini tuohon lasten lemmikki luokkaan. ;D Katsoo sitten mitä maailma tuo tullessaan, kun täällä Etelässä asustelen niin voin mennä vain Hesan ja Vantaan näyttelyihin. Joskus kai toi rääpälekin on vietävä. ;D Justiinsa saavuttanut näyttelyiän. Itselläni hamsterit eivät ole rekattu vaan ihan eläinkaupasta ostettu, onnellinen olen siitä ettei suvusta tai kasvattajasta tarvitse tietää mitään. ;D Ja ettei tarvitse olla rekattu, muuten tulisi tenkkapoo.
[size=85]Kauhukakara "Nipsu" lk kemu syrkki naaras. s. 7.5.2008 k.14.1.2010 IKÄVÄ<\'3[/size]
[size=85]Valentina "Mango" lk normaali syrkki naaras. s. 11.8.2007 k. 25.6.2009 IKÄVÄ <\'3[/size]

trap

#231
Hamsteria ei voi rekisteröidä ennen kuin se on saanut näyttelyistä L1-maininnan. Ja eläinkauppahamsterit voi rekisteröidä siinä missä kasvattajaltakin ostetut.

Mua kyllä kiinnostaisi että miksi olet onnellinen ettet tiedä hamsterin taustoja? Itse näen sen vain negatiivisena :pihalla:
Mökinkulmia jyrsimässä
u. "Mörkö", syyrialainen pk musta, s. 2.5.12

NipsuMakkara

#232
Haluaisin tietää mutta kun jos olisi pakko tietää niin sitten olisi tenkkapoo tullut. Eli olen onnellinen ettei tarvitse välttämttä tietää katsos jos ei ole kasvattajalta ostettu. ;D Eli tottakai tahoisin tietää.
[size=85]Kauhukakara "Nipsu" lk kemu syrkki naaras. s. 7.5.2008 k.14.1.2010 IKÄVÄ<\'3[/size]
[size=85]Valentina "Mango" lk normaali syrkki naaras. s. 11.8.2007 k. 25.6.2009 IKÄVÄ <\'3[/size]

Marla

#233
Pohdituttaa tässä eräs seikka, nimittäin se, että hamsunhan pitäisi olla "terve ja vapaa loisista" näyttelyissä.
Meillä on tosiaankin yhdellä hamsulla nyt oletettavasti loisia, mutta olisin viemässä näyttelyihin toista hamsua jolla loisia ei ole. Voinko siis tulla sen kanssa näyttelyihin, vaikka meillä olisikin jollakin toisella hamsulla loisia? Vai pitäisikö jättää väliin?

Ninde

#234
Jos kyse on ulkoloisista, niin silloin ainakin ehdottomasti jättäisin toisenkin kotiin, kunnes loiset on saatu hoidettua pois.

Marla

#235
Eivät ne ulkoloisia ole, pissanurkasta niitä vain löytyy, eikä hamsussa ulkopuolella ole mitään, useasti on käyty läpi.
Onneksi noihin näyttelyihin on vielä aikaa, joten toivottavasti loisia ei enää tuolloin esiinny... Eivätköhän ne melko sukkelasti lähde.
Jätän nyt toistaiseksi ilmoittamatta ketään Tampereelle, täytyy katsoa sitten ensi kuussa tilannetta. Hemmetti sentään, jos tuo näyttely jää välistä. Pidemmälle on niin vaikea hankkia kyytiä...

Blizzard

#236
Hep, tässä mietiskelin voinko ilmoittaa hamsun näyttelyyn, jos eläin on osaomistuksessa minulla ja kyseisen luokan tuomarilla?
Hamsulauma ja koiruus

GaneshaX

#237
Mites muuten noiden sukupolvi-luokkien kanssa? Kuinka usein niitä pidetään? Mua vois kiinnostaa tulevaisuudessa ton tyyliset luokat.
Mihin arvostelu perustuu?
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Ninde

#238
Sukupolviluokkia pidetään aina kuin joku sellaisen ilmoittaa ja esittää, kovin usein niitä ei ole nähty. Eli sukupolviluokkaan ilmoitetaan kolme suoraan toisilleen sukua olevaa hamsteria ja niiden samankaltaisuutta arvioidaan samalla tavalla kuin kasvattajaluokassakin.


Sukupolviluokka

Sukupolviluokkaan osallistuu 3 tai useampi eläin, jotka edustavat kolmea peräkkäistä sukupolvea (eli ovat keskenään sukua suoraan alenevassa polvessa). Eläinten tulee edustaa vähintään samaa perusväriä. Vähintään yhden eläimen tulee osallistua kyseisen näyttelyn johonkin kilpailuluokkaan. Luokkaan osallistuminen ei edellytä kasvattajanimeä. Luokkaan osallistuminen on maksutonta.

GaneshaX

#239
^Juuri tuon halusin tietää, että kuinka harvinaisuus tuollaisen luokan järjestäminen on....
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki