• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Puuhaboksit/juoksutusaitaukset yms

Aloittaja Nipa-syyris, 15.06.08 - klo:15:58

« edellinen - seuraava »

Scarlett

#45
Ei taida olla hyvä idea. Pahvi on niin heppoista, että se kostuu helposti (pissa, tuoreruoka, tiputtava juomapullo...), ja varsinkin sellaisesta kostuneesta kohdasta hamsu saa hyvän otteen hampaillaan, ja tulee läpi salamavauhtia.

Puuhaboksina tuommoinen on kyllä varsin ihana, mutta tietenkin hamsteria valvotaan siellä puuhailun aikana.

Eve87

#46
Niin kyllä hamsteri tulee nopeasti pahvista läpi :) kun jotkut tulee jo dunastakin huonolla tuurilla.

Itse pidän tuota vielä tuon juoksutusaitauksen sisällä, ettei pääse koltiaiset karkuun  :D
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Kiiira

#47
Maitopurkit, niistä voi rakennella vaikka mitä.
Wc rullat, nekin on hyviä.
Yks idea ois, tehä puusta ite jonkun lainen juttu.
Purua voi säädellä, et joissain kohissa on sopivasti purua. Ja joissain on enemmän. :)

Hmm.. Mutta eikös isoa pahvilaatikkoa puruilla voisi käyttää
hamsun häkkinä?  Mihinkä se sieltä pääsisi jos sen vaikka vielä
päällystäisi toisella pahvilaatikolla? Itselläni on nyt päällä hirveä asumuksen
suurentamisvimma ja haluaisin niin hirveästi hamsulle lisää asuintilaa ja
tietenkin samalla asumuksiin mahtuisi enemmän omaa sisustusta..

Ihan hyvä idea. Mutta kostua voi?
Mullakin on kauhea vimma, et pitäis saada häkkiä isonnettua. : )
Meidän Aavistuksella on paksu puu juoksu paikka. Missä on virikkeitä jne.
  :sydan  xD  :)

edit: omia viestejä voi muokata -nappulaa käyttämällä, ei useita viestejä peräkkäin.//Ninde
Aavistus, s: u <3

ZiiCan.

#48
Lainaus käyttäjältä: "Kiiira"Maitopurkit, niistä voi rakennella vaikka mitä.
Juu, sitä vaan että minä luin kerran jostain, että maitopurkin sisäpinta on sellainen, että se ei tee hamsun masulle hyvää, jos se sitä siis järsii.. :)
[size=85]Keho, on mun temppeli,
sä oot kaunis kun amppeli,
ja tää asia on kaikille ihan simppeli.[/size]

Maranth

#49
Me ollaan lähinnä pidetty maton päällä niin, että pistän omat jalkani yhteen jonkun toisen kanssa. (Jos joku ymmärtää 8D) Siinä oli sitten hamsulla tilaa juosta :D Nyt ajattelin kuitenkin tollaisen puuhaboksin rakentamista, että sais vieläkin lisää tilaa temmeltää.
[size=85]Dino, vkh tv, normaali ?[/size]

ZiiCan.

#50
Niin sitä vaan, että mistä saa sen verran jykeviä pahvilaatikoita että hamsu tule läpi siitä..?  :pihalla:
[size=85]Keho, on mun temppeli,
sä oot kaunis kun amppeli,
ja tää asia on kaikille ihan simppeli.[/size]

Maranth

#51
Lainaus käyttäjältä: "ZiiCan."Niin sitä vaan, että mistä saa sen verran jykeviä pahvilaatikoita että hamsu tule läpi siitä..?  :pihalla:


Kai voi sitten vahtia, ettei tule    :grin
[size=85]Dino, vkh tv, normaali ?[/size]

Hamsufani97

#52
^Eiköhön se hamsu itsensä järsi ulos mistä vaan pahvilaatikosta jos sillä on tarpeeksi aikaa eikä muuta tekemistä. :)

ZiiCan.

#53
Niin, en minä sitä valvomatta jättäisi, mutta tietääkö kukaan sellaisia paksupahvisempia laatikoita?
[size=85]Keho, on mun temppeli,
sä oot kaunis kun amppeli,
ja tää asia on kaikille ihan simppeli.[/size]

ammie

#54
^ Kyllä se hamsteri paksustakin pahvista tulee läpi, jos vaan on tarpeeksi aikaa jyrsiä. Yllättävän nopeasti nuo saa sen reiän tehtyä pahviin. Paksuimpia laatikoita mitä itse olen nähnyt, on kodinkoneiden laatikot ja muut suuret pahvilaatikot.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

ZiiCan.

#55
^Okei.. :D
[size=85]Keho, on mun temppeli,
sä oot kaunis kun amppeli,
ja tää asia on kaikille ihan simppeli.[/size]

Hamsuli71

#56
Lainaus käyttäjältä: "Eeve87"Noniin, nyt on meilläkin tuo kokoontaitettava juoksutusaitaus, kontaktimuovia vedin ympäriinsä ettei siitä päästä vipeltämään yli, sen verran matalat aidat o.O 29e oli oikea hinta, maksoin 15e  :D Ihan hyvältä ostokselta vaikuttaa, ei tarvitse aina olla sydän syrjällään kun huoneessa juoksuttaisi, vaikka se kyllä hamsteri-turvalliseksi onkin todettu :)



Tämmöinen meillä, hamsut tykkää tosi paljon :) pitäähän tuohon vielä virikkeitä keksiä lisää, mutta näin aluksi riittää varmaan ihan kivasti puuhaa :)

Tuohan oli hyvä idea, siis tuo kontaktimuovi. :)

Joo, mäkin vaihtelen sinne sisälle aina puuhajuttuja. Kerran ihan sattumalta huomasin, kun vaihtelen yleensä aina tavaroiden paikkoja ja laittelen sinne tänne, että juoksutilaa tuli liian vähän. Reunat jätän nykyisin kokonaan vapaiksi, niin saavat "juosta ympyrää", kun sekin tuntuu joskus olevan mieluista hommaa. Eivät nyt ihan ympyrää juokse, mutta pidempiä matkoja tavallaan... (voi mikä seltys :shock: )

Hieno muuten sun pahvilaatikkovirityskin :) Mahtavat putket ja kiipeilypaikka. Samoin Vevvellä oli kiva se laatikko. Kivoja ne piilotetut laatikot purujen alla. Eikös sulla ollut jossain terrassakin sellaisia? Mäkin tein yhteen dunaan sellaisen viime purujen vaihdon yhteydessä. :)
2 VKH campbelli urosta, (s.15.6.20  Nappi (*Juniperus) R.I.P 6.10.2011 ja Jippii (*Jaguar)  R.I.P 31.5.2011 VKH talvikko Villiina (*Helmililja R.I.P 15.1.2012
VKH talvikko Ilo safiiri R.I.P 15.9.2011 , Syrkki pitkäk. valkoinen, punas. Hermanni s. 30.12.2009, R.I P 24.6.2012, Havannakoira Mimmi 2v

Lakupekka

#57
Sisko osti iison akvaarion ja sain sitten siitä sen lootikon hamsu käyttöön. Laitin purua ja väkertelin koko illan ylimääräisen pahvin kanssa kaikkia siltoja summuita rikottavia väkerryksiä siihen. Juoksutin Eveä siinä ja koulusta tultuani seuraavana päivänä oli äiti todennut laatikon epä käytännölliseksi huoneeseeni ja niimpä sai tuhoamis tuomion. Että siinä meni se hamsujen ilo.  :roll:
 Onneksi sen verranlaiset kodit murmeleilla, että ei ole se juoksutus boxi välttämätön.

Hienoja puuha boxeja kaikilla  :yes:
Sydämen hamstrasivat pikku paholaiset,

Syrkki Wen ‹3
Kiinari Elli. ‹3

Vevve

#58
En muista oonko pistänyt jo kuvaa meidän puuhalaatikosta, mutta tämmöstä. Purua on vähän vajaa laatikon puoleenväliin, hamsut rakastaa kaivaa tuolla ja joudun aina kaivamaan ne esiin jostain pohjalta kun pitäisi pistää takas omaan terraan.


Hamsuli71

#59
Mä väsäsin viikonloppuna tällaisen taas vaihteeksi meidän puuhadunaan. Joku purru kaks hassua pikkureikää kananmunakennoon. Näyttää pistorasialta...Miehen mielestä putki näyttää "joltain suolelta"...



http://i45.tinypic.com/1qrfj8.jpg
2 VKH campbelli urosta, (s.15.6.20  Nappi (*Juniperus) R.I.P 6.10.2011 ja Jippii (*Jaguar)  R.I.P 31.5.2011 VKH talvikko Villiina (*Helmililja R.I.P 15.1.2012
VKH talvikko Ilo safiiri R.I.P 15.9.2011 , Syrkki pitkäk. valkoinen, punas. Hermanni s. 30.12.2009, R.I P 24.6.2012, Havannakoira Mimmi 2v