• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsterinäyttely, 5.4.2014 Jyväskylä

Aloittaja Tinjau, 23.02.14 - klo:11:18

« edellinen - seuraava »

viiru

Lainaus käyttäjältä: Jassicha - 06.04.14 - klo:16:50
Olin eilen saijan assarina ja unohdin kokonaan sen talkookortin. Kuinka saan sen vai saanko ollenkaan?
Kyllä, riittää että mainitset talkootyöstäsi Jyväskylässä näyttelyilmoittautumista tehdessäsi (ilmaisista ilmoittautumisista ilmoitetaan aina sähköpostitse kutsussa mainittuun osoitteeseen).
Cheersbigears-talvikkokasvatus

viiru

Kiitos minunkin puolestani onnistuneesta näyttelypäivästä - erityisesti kaikille tutuille ja tuntemattomille, jotka sankoin joukoin heti aamusta olivat näyttelypaikkaa pystyttämässä ja auttelemassa. Saski teki myös pitkän päivän sekä avatessaan että sulkiessaan paikan, suurkiitos siitä.

Kiitos myös ihanille tuomareillemme! Oli tosi kiva nähdä pitkästä aikaa kaikki tuomarit vielä BIS-kehissäkin. Jostain syystä viime aikoina on ollut tapana ottaa ritolat heti, kun omat luokat on saatu arvosteltua.

Pakko mainita vielä, vaikka mainitsin palkintojenjaossakin, että arvostelemani luokat olivat molemmat todella kovatasoisia ja kaikki pöydälläni olleet eläimet olivat upeasti hoidettuja lemmikeitä! Kaikki eläimet olivat myös rentoja ja rauhallisia käsitellä, jes. Taitaa olla ensimmäinen kerta minun arvosteluhistoriassani, kun saan olla tuomarina näin korkealuokkaiselle joukolle!

Olin itsekin ilmoittanut näyttelyyn yhden eläimen, mutta flunssapäissäni iltana ennen näyttelyä pakatessani perheeni matkalaukkuja reissua varten totesin, etten taida jaksaa ottaa hamsteria kuitenkaan reissun päälle huolehdittavakseni. Veteraanitalvikko jäi siis jatkamaan uniaan Turkuun. Näyttelypäivä meni omalta osaltani hyvin tiiviisti arvosteluissa, eikä tarvinnut kuin kahdesti nousta seuraamaan oman yksivuotiaani edesottamuksia. Olihan tämä tietty jo hänen neljäs näyttelynsä... ;) Näyttelypäivän jälkeen olin kyllä niin viimeisen päälle poikki ja illaksi nousi vielä kuumekin, että onneksi sai nukkua hotellissa yhden yön ennen kotimatkaa. Nyt yritetään hoitaa tämä lenssu pois ja suunnata katse kohti Juhlanäyttelyä.
Cheersbigears-talvikkokasvatus

jensku

#122
Kiitos tosi kivasta eilisestä päivästä! Itse assaroin eilen pitkiksii elinan kanssa. Mutta on kyllä pakko kiittää päivän ruuan tekijää! ihan pirun hyvää oli. :peukku: Meile tuli tässkinäyttelyssä menestystä Sleepy Hollow sai lemmikistä kuman ja Pienoiskaruselli ei-standusta kuman. Ja suurin yllättäjä oli toi kasvattini Jack Sparrow joka oli PLH1 ja BIS 1! Ihan ihmeisään olen vielläkin.  :loov: Ja onnea myös kasvattieni omistajille Saskialle, Syrenan hienosta S1 ja BIS 5 menestyksestä. sekä Lauran Tia Dalman sertistä. Kasvattaja mamma on oikein ylpeä syrkki neideistä.  :loov:

Täällä aletaan odottelemaan innolla juhlista.  :yes:
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

Ninde

Lainaus käyttäjältä: viiru - 06.04.14 - klo:18:11
Jostain syystä viime aikoina on ollut tapana ottaa ritolat heti, kun omat luokat on saatu arvosteltua.
Jos tulee paikalle pelkästää arvostelemaan ja on aikaisemmin valmis kuin muut, niin onhan se vähän puuduttavaa odotella pari tuntia sitä että muut saa omat arvostelunsa valmiiksi + kaikkien muiden säätämisten jälkeen päästäisiin pitkän päivän jälkeen vihdoinkin siihen BIS-kilpailuun, kun siinä odotteluajassa olisi useimmiten ollut jo monta kertaa kotona. Mulla ei motivaatio riitä sellaiseen ja jos siitä, että poistuu paikalta "ennen aikojaan" saa kuulla vielä kuukausia jälkikäteenkin, niin jään jatkossa sitten mielummin kokonaan pois, ettei tule kenellekään pahaa mieltä asiasta.

Alkemistin

Lainaus käyttäjältä: Ninde - 07.04.14 - klo:07:47
Jos tulee paikalle pelkästää arvostelemaan ja on aikaisemmin valmis kuin muut, niin onhan se vähän puuduttavaa odotella pari tuntia sitä että muut saa omat arvostelunsa valmiiksi + kaikkien muiden säätämisten jälkeen päästäisiin pitkän päivän jälkeen vihdoinkin siihen BIS-kilpailuun, kun siinä odotteluajassa olisi useimmiten ollut jo monta kertaa kotona.

Onhan se noinkin. Jos jo etukäteen tai alkupäivästä näyttää eläinmäärien suhteen siltä, että jäisi kovasti odotteluaikaa, niin kannattaa mainita jollekin järjestelijälle asiasta (näin on varmaan toimittukin). Sitten tiedämme ketkä BIS:iin saakka jäävät - kunhan edes jokunen jäisi.  :yes:

Nyt näyttely oli loppusuoralla kiitettävän aikaisin, mikä on ihanaa siivoamaan jäävienkin kannalta. Kiitos kaikille siivoilijoille avusta!

Ninde

Mä olen ollut ulkomuotoluokan tuomari about 12 vuotta (viimeiset 5 vuotta tosin vähemmän aktiivinen), ja olen ehkä 2 kertaa jättänyt BIS-kisan väliin. :icon_rolleyes: Näilläkin kerroilla on ollut myös ulkomailta tuomareita (kuten nyt viimeksi Turussa), joten ei ole ollut pelkoa siitä että ei olisi BIS-kisassa ollut tuomareita.

Voisi tietysti miettiä sellaistakin,  että pitäisikö BIS-tuomarien olla koiranäyttelytuomarien tapaan erikseen nimettyjä, jolloin näitä tuomareita olisikin vain kaksi (standuilla ja koe+ei-standuilla omansa). Ei mua haittaisi se, että ei saisi olla BIS-valinnassa mukana. Hamsupuolella mun mielestä silläkään ei olisi väliä, että on "vain" kääpiö- tai syrkkituomari, kun kuitenkin lajituomari on eläimet sinne BIS-kehään valinnut, niin täytyyhän niiden olla laadukkaita.  :yes:

viiru

#126
Musta on jotenkin kiva, että kaikki sijoituksia jakaneet henkilöt olisivat päätöstä tekemässä, koska monesti on tapana kuulla pari lyhyttä kommenttia kustakin eläimestä vielä BIS-kehässä. Tämä olikin yksi syy, miksi halusin hallituksessa esittää päivärahojen maksamista arvostelluista eläinmääristä huolimatta kokopäiväisenä, mikäli tuomari osallistuu myös BIS-kilpailun arviointiin.

Ennemmin tämä on ollut minusta lemmikkiluokkien ongelma, jossa monesti pienempien eläinmäärien takia houkutus lähteä aikaisin kotio on ollut suurempi - ymmärrettävää toki. Minusta sillä on vaan positiivinen vaikutus näyttelyn tunnelmaan, mun jengillä riittää kiinnostusta olla paikalla loppuun saakka.

Lainaus käyttäjältä: Ninde - 07.04.14 - klo:07:47
Mulla ei motivaatio riitä sellaiseen ja jos siitä, että poistuu paikalta "ennen aikojaan" saa kuulla vielä kuukausia jälkikäteenkin, niin jään jatkossa sitten mielummin kokonaan pois, ettei tule kenellekään pahaa mieltä asiasta.
Oh, ja nyt vasta huomasin tämän kommentin. En siis viitannut mihinkään sinun poistumisiin millään muotoa, tbh en edes tällaista muista. :o Olen itsekin tuomarina poistunut paristakin näyttelystä eri syistä ennen BIS-kehiä, mutta toisaalta myös muistan tehneeni tosi pitkää päivää joissakin näyttelyissä parinkymmenen eläimen luokan arvosteltuani odottaessa BIS-kehiä, mistä tuo aloite juontuukin.
Cheersbigears-talvikkokasvatus