• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuinka paljon olette kuluttaneet hamsuihinne rahaa?

Aloittaja Minihamsteri, 14.04.10 - klo:22:27

« edellinen - seuraava »

MortimerRiddle

#30
Näiden kuuden vuoden aikana rahaa on kulunut aivan älyttömästi. Tänäkin vuonna varmasti ylitetty jo se 200 euroa...

Mutta kyllä se sen arvoista onkin.  :oops:
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

GaneshaX

#31
Sadoissa euroissa liikutaan jo pelkästään tämän vuoden puolella. Jos laskisin tarkemmin, niin itkisin  :|
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Never

#32
Enpä ole koskaan tullut edes ajatelleeksi, paljonko oon hamsuihin rahaa laittanut.  :D Hamsuja mulla on ollut parin vuoden ajan ja max. kolme kerralla.
Dunan ja kahden terran ostoon on mennyt reilu satanen. Kahteen kuljetusboxiin on kulunut 30-40e. Virikkeisiin on varmaan mennyt noin satanen. Oon ostellut muutaman heinäpesän, pajusiltoja, juoksupyöriä, tikapuita jne. Tykkään tehdä itse virikkeitä ja käyttää esim. kiviä ja oksia. Juomapulloihin ja ruokakuppeihin on mennyt ehkä noin 30e. Siemensekoitusten ostamiseen menee joka kuukausi muutama euro, ja ostan myös silloin tällöin koirankeksejä, kissan raksuja jne. Tuoreruoka on pitkälti samaa, mitä itsekin syön, joten se ei varsinaisesti rahaa vie. Puruja ostan isoissa paaleissa, joten sekään ei vie paljon rahaa. Yksi paali (10e) riittää muuttamaksi kuukaudeksi.

Niin ja, sitten itse hamsujen ostosta tulee noin 60e. Eläinlääkärissä on tarvinnut käydä vain kerran, ja se maksoi 20e (Nana pääsi ikuiseen uneen).

Paljonkohan noista tulee yhteensä?  :D En uskalla laskea!

Cindu

#33
Hamsu oli meillä vähän alle kaksi vuotta, parista kuukaudesta kiinni, saatiin tutuilta hintaan 50euroa (sisältäen myös dunan ja virikkeet). Kuivikkeisiin on mennyt varmaan hamsun elinaikana sellaset 30-40 euroa, ruokiin ehkä semmonen 20-30 euroa, virikkeisiin 20-30 euroa, eläinlääkäriin 44e (söpö pääsi ikiuneen)

Suurinpiirtein se 200-300 euroa  :lol: Sen arvosta ?
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Yadell

#34
Hmm... melkein 3 vuoden aikana on varmaan jo satoja euroja mennyt hamsujen hyväksi ;)
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

Mustikka

#35
Mulla on ollu nyt 3 vk hamsteri ja oon käyttäny siihen vähän alle 100 euroa..
SwenGay<3

Meven

#36
No nyt on helppoa vastata, ku piti pari päivää sitten hankkia ihan kaikki hamsterista alkaen. :D

Elikkäs jotakin parisataa on vissii menny, ku lasketaan kaikki ruuat ja kaikki ei-niin-tarpeelliset härpäkkeet ja hommat mukaan. :D

Kinkkuliini

#37
Parissa kuukaudessa hamsterin hankkimisesta menny jo melkein 200€. Mä olin nii tyhmä et hankin sen dunan faunattaresta 106€ muistaakseni, mut sit stockmannilta sai jtn 59€ ja sit kaikkiin virikkeisiinki menny... ainii ja ne kuivikkeetki (mörttiröpöä ku iskä on allerginen, kutterinpuru pöllyy liikaa) O.o

Finesse

#38
Itse olen nyt jo 1,5 vuoden kokemuksella (xD)
ja aikajaksolla saanut ehkä muutaman satasen kulutettua.

Aluksihan sitä tuli innoissaan ostettua hinnalla millä hyvänsä vähän turhiakin tavaroita, mutta nykyään teen lähes kaiken itse lukuunottamatta välttämättömiä perustarvikkeita, ja sillähän sitä säästää! ; )
Tervetuloa vierailemaan diabolosivuilleni
osoitteeseen  diamono.nettisivu.org !

-Marylin-

#39
Omistan yhden talvikon.
Silti tähän kysymykseen ei voi vastata kuin että:
Ihan liikaa. :pilehile:
Huoneessani asustaa Carlos talvikko,adhd tapaus <3

Sohvi

#40
Jos lasketaan yhteen hamsterit, niiden asumukset, ruoat ja eläinlääkärikulut niin on se kyllä aika iso summa...
Illusion & Dream "Choco" lks normaaliumborous

sööhvi

Karvakorvathamsula

#41
Joo, kyllä meilläpäin on reippaasti yli 500e mennyt noihin PARIIN hamsuun...   :D heh...  :lol:
http]

[size=85]
lk normaali umb. vkkk Delfoin Saimi
lk nvkkk Alise (sijoituskodissa)
kanat ja lampaat
lk collie Sandcastle's Treasure Me, tutuimmin Napsu
[/size]

Nappi<3

#42
Paljon, en ole itse maksanut kaikkee mut mulla on mennyt ehk noin.5oe  ;)
2 roboo täll hetkell taloss?

RIP Nappi 6.1.2011

Sabat

#43
On noihin nyt mennyt vaikka kuinka paljon rahaa+ siihen päälle vielä hiiret ja koira. :grin

Ana

#44
Minä en vielä paljoa ole rahaa kerennyt kuluttaa, mutta harrastuksen aloitukseen meni noin 200€