• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Liian nuori hamsterin omistajaksi ?

Aloittaja ktaa_, 06.10.07 - klo:22:03

« edellinen - seuraava »

Iinu

#135
No minulla sattui aika harvinainen tilanne. Olin vuositolkulla -suoraan sanottua koko elämäni- ajan hinkunut kaiken maailman otuksia. Meillä on aina ollut koira, kun edellinen kuoli vanhuuteen, uusi oli jo parin kuukauden päästä. En ole koskaan kinunut juuri hamsteria, vaan jotain jyrsijää. Sitten kun kaverini sai hamsterin, sanoin siitä kotiväelle. Silloin minulle kerrottiin, että joku tuttu oli n. vuosi takaperin ollut kauppaamassa hamsteria. No tottakai kiljuin, että onko tarjous vielä voimassa. Ja olihan se. Ainakin kuukauden päivät selitin äidilleni, kuinka hyvin osaan huolehtia siitä. Lupasin tehdä mitä vain, ostaa sen itse. Lopulta äitini heltyi. Sain ostaa sen, ja vaikka se onkin vuoden vanha, se ei minua haittaa. (sain sen alle kuukausi sitten) Siinä tuli häkki ja kaikki mahdolliset tarvikkeet mukana, vain kahdellakymmenellä eurolla. Aika tärppi, vai mitä?  ;)

? Aivan Rakas "Ava", vkh tv
? Ahkera Sydäntenmurskaaja "Suffeli", vkh tv
? koirat Sepi & Rodi
http://sipsuttajat.blogspot.com/

Iinu

#136
Niin ja muuten vielä tuohon edelliseen viestiin. Ehkä viikkoa aikaisemmin olin sanonut kaverilleni, joka sai vasta gerbiilejä, että äidille ei tulis kuuloonkaan hankkia mulle mitään jyrsijää, vähän epäreilua kun sä sait! Nyt hymyilen jälkeenpäin, että voi se onni joskus sattua minunkin kohdalleni :  ]

? Aivan Rakas "Ava", vkh tv
? Ahkera Sydäntenmurskaaja "Suffeli", vkh tv
? koirat Sepi & Rodi
http://sipsuttajat.blogspot.com/

hamsteri112

#137
No kun ensimmäisen kerran pyysin hamsua, äitille se ei tullut kysymykseenkään. Kun vain katselin täältä neuvoja hamsterin hyvistä ja huonoista puolista, se on luvattu synttärilahjaksi ja synttärit on helmikuussa.  :sydan
[size=85]

Annan ma dunani talletella pienet hamsterit, ne multa kodin nyt saa...

Siru < 3
[/size]

Hamsu-kata

#138
Hamsteria olen vanhemmille ehdotellut ja on sanottu että saan ehkä kesäkuussa. Miten saisi vanhemmat vakuuttuneeksi hamsterista? Olen tulostanut tietoja, kertonut ja kaikkea mutta en ole vielä varma ostavatko kesäkuussakaan.

Iinu

#139
No kerro ainakin, että ovat melko helppohoitoisia, eivätkä ainakaan haise  :D  Ja jos vanhemmat päivittelevät hamsterista koituvia hintoja, niin kannattaa etsiä esim. dunaa käytettynä. Esim. näyttelypaikoilta voi löytyä :)

? Aivan Rakas "Ava", vkh tv
? Ahkera Sydäntenmurskaaja "Suffeli", vkh tv
? koirat Sepi & Rodi
http://sipsuttajat.blogspot.com/

Viiru_

#140
eka reagtio äitillä oli kun kysyin että voitaisiinko me ostaa roborovski hamsteri
- EI!! ja tää asia on loppuun käsitelty.
- mutmutmutmut :itq:
-PISTE!!!!
---------------------------------------------------------------------
sitten todella kovalla kärsiväisyydellä ja lueskelulla, sain roborovskin.
nykyään äiti haluais ottaa syliin (ja se ku ei oo vie käsikesy.. xD ) ja
"ompas se sulonen nappisilmä.."
ja totta se on :lov  :sydan

Sissi

#141
Ei se niin vaikeata ollut.  :P  

Meillä oli hoidossa talvikko tyttö. Kun talvikko lähti takaisin omistajansa luo, aloin kysyä äidiltäni: '' Saanko hamsterin? Sellasen syyrialaisen? '' Äiti silloin vastasi: '' No jaa'a.. ''. Sitten kului pari kuukautta, jolloin kysyin saman asian äidiltäni. Tällä kertaa vastaus oli:
'' Mustakin se hamsteri oli aika söpö, joten voitais me varmaan joskus hankkia. ''

Sitten yhtenä viikkona menin mummilaan. Rupattelin mummilleni hamstereista, ja kysyin, voitaisiinko me ostaa häkki sille. Se sitten kävi, ja sitten lähdimme ostamaan häkkiä (äitini ei vielä silloin tienyt koko häkki asiasta). Seuraavana päivänä lähdin mummilasta, ja äitini oli vähän hämillään häkistä kun tulin kotiin: '' Apua, mut sinnehän tarttee eläimenkin. ''. Kun isäni sai kuulla asiasta, ei sillä ollut kommentoitavaa:
'' Ahaa, no mikäs siinä. ''. Sitten iltapäivällä lähdimme ostamaan, ihanaa Sissi- hamsteria<3

- Sori täst tuli pitkä tarina. (:
Sissi <3
syyrianhamsteri
naaras
keltainen
2.9.2008

Anonymous

#142
Tyttäreni oli jo pitkän aikaa puhunnut että haluais pupun sitten aloin miettiä jotain pienempää vaihtoehtoa. Ajattelin että hei syrkki ois ihana, puhuttiin likan kanssa asiasta. Samana päivänä soitin Riihimäen petpointtiin josta kuulin ilouutisen että on tulossa parin päivän päästä poikasia. Ensin haimme Delfoin Billyn joka kerkis olla kuukauden meillä ja kas kummaa itselle ei riittännyt tuo yksi vaan soitin ja kysyin olisiko poikueesta enää yhtään jäljellä. Sain ihanan vastauksen Billyn veli Bonjo oli vielä myymättä ja siltä seisomalta sanoin että varaan hänet meille. Niin meille kotiutui toinen syrkki poika. Molemmat ovat aivan lutusia. :lov

Nekku

#143
Käytiin eläintarvikekaupasta ostamassa koiralle luita. ja samassa kaupassa myytiin hamstereita, kaneja, marsuja jne. Sanoin äitille että ''Äiti! Tollane ois niiiiiiin ihana!'' No, mukaan ei tarttunut mitään, katseltiin vaan rekisteröintipaperit jne.

Synttärilahjaksi sitten tuli tuollainen ihana Yökkiksen kasvatti, mutta menehtyi 15 päivä :surku:
Yökyöpelin Kikkara \'\'Tofu\'\' 24.9.2007 - 15.1.2009 <3
Jäät mieleeni ikuisiksi ajoiksi, vaikka nukahdit tärkeään heinäpesääsi, ikuiseen uneen. Nyt oli sinun aikasi lähteä, enkä voi käsittää sitä. Nyt on sinun parempi sielä, pilvien päällä. <3

Cindu

#144
Me otettiin eka hoitoon se ''koeajalle tutulta'' joka oli tullut allergiseksi. Sitten ostettiin se, tai minä sen ostin kun äitikin ihastui tähän Söpötiäiseen (; 60e (mie maksoi 50e ja äiti laitto viel kympinlisää) sisälty häkki, hamsteri, ruokaa + tarvikkeet ettei mikään hirmu kallis.

Äiti kyllä tyyliin kun halusin kania tai pari marsua ja sitten ajattelin hamsteria ja sitten sattu tää tapus että tutulta saatas (oltas varmaan sit eläinkaupasta ostettu) jos ei ois tutulta saatu.
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

GerbuHamsu

#145
Nyt saan yhden talvikon(tai kaksi roboa!), koska rakas, ihana, vain 9kk pikkuinen Toffee-gerbiilini kuoli ja jätti jälkeensä isohkon terran, kolme hyvää pesää(maissin muotoinen, päärynänä muotoinen ja puukoppi), ruokakippo, juomapullo ja ruokaa niin paljon, että saan lisää jyvän syöjiä.. Mä ja mun isosisko sanotaan vaan iskälle(jonka luona asutaan) että se viimenenkin heitti veivinsä ja hei kato, noi talvikot osaa tehä talviturkin.. Ja se kustantaa itse vaan hamsun(/t), juoksupyörän ja jonkin tervetuliaislahjan hamsulle(/ille). Itse ostan kuljetusboksin, ettei niiden tarvitse matkustaa taas pahvilaatikossa.. Dunaa ei osteta ku iskä oli lukenut netistä, ettei talvikoita saa laittaa dunaan  :shock:
Mennään huomenissa vaan katselemaan ja iskä ostaa juoksupyörän ja terkkulahjan ja mä sen kuljetusboksin jo valmiiksi. Pitäneepi sitten laittaa boksiin heinää, vessapaperia ja hiukan tuoreruokaa, ennen lähtöä keskiviikkona tai torstaina. Ja sisustaa maanantaina tai tiistainen koppi...

Peppi

#146
Meidän hamsteri kausi alkoi äitini ystävän hamsterista. Hamsteri oli talvikko ja ihastuttiin sitten siihen kaikki. Otimme sitten oman sinne vipeltämään :) Ihan ystävän hamsterista lähti tuo liikkeelle.
Peppi Talvikko naaras, s. 4.8.-08 - k. 21.10.-10. Sinua ikuisesti kaivaten <33 ?
Koda Talvikko uros, s. 1.1.-10 - k. 17.7.-11. Sinua ikuisesti kaivaten <33?
Beea Talvikko naaras, s. 13.1.-11 - k. 7.6.-12, Lepää rauhassa <33?

henna&heidi

#147
joo tää poistakaa ken osaa

henna&heidi

#148
No rauhallisilla kysymyksillä ja jutteluilla=)Mut hei gerbuhamsu, miten kaikki gerbiilit kuolui niin aikaisin?:o

windi

#149
Lainaus käyttäjältä: "GerbuHamsu"Dunaa ei osteta ku iskä oli lukenut netistä, ettei talvikoita saa laittaa dunaan

Minkä tahansa hamsterilajin saa asuttaa myös dunassa :)
Hamsteritonta elämää syksystä 2007, vielä jonain päivänä mulla on taas oma hamsterihuone. Sitä odotellessa... :)