• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsterin vessalaatikko

Aloittaja Woollen, 25.08.07 - klo:19:10

« edellinen - seuraava »

Miharu

#120
Nyt onnistuin paikantamaan paikan, minne Aapo pissaa. Pesäkoppiinsa.  :roll: On varmaan tosi kivaa nukkua pissaisten wc-paperisuikaleiden seassa.. Pitää laittaa Aapolle wc-laatikko piakkoin.
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

ammie

#121
^ Kyllä se vissiin on hauskaa kun meilläkin Yufu tekee niin.  xD Omapahan on hamsun asia, ei Yufu vessanurkkaakaan osaa käyttää. Kiva kun täältä löytyi vinkkejä halvoista puupohjaisista kissanhiekoista, täytyy käydä heti ostamassa.  :)
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

tintsku

#122
^^ Meilläkin Myy nukkuu pissan seassa, siksi se joskus haiskahtaakin vähän pissalle xD

Minski

#123
Lainaus käyttäjältä: "Avalon"Vaihdanko ne pelletit uusiksi aina siivouksen yhteydessä vai useammin? :D
Meidän hamsuilla riittää viikkosiivouksen yhteydessä eli siis kerran viikossa :yes: Mutta jos tuoksuu pissi liikaa aiemmin niin tietty sit vaihtaa useemmin. Oma nenä on hyvä mittari :D
Hamsteriton tätä nykyä

Miharu

#124
Lainaus käyttäjältä: "ammie"Kiva kun täältä löytyi vinkkejä halvoista puupohjaisista kissanhiekoista, täytyy käydä heti ostamassa.  :)

Minäkin kiitän vinkeistä. :) Kävin tänään ostamassa Rainbow:nin puupohjaista kissanhiekkaa. Nauratti älyttömästi, kun mie raahasin semmosta 6 L = n. 4 kilon kissanhiekkasäkkiä, koska kotona ei oo kissaa mailla ei halmeilla.  :oops: No, siellä luki että käy myös jyrsijöille.
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

ammie

#125
^ Mä sitten kipasin ostamassa pirkan puupohjaista kissanhiekkaa, juurikin tuon samaisen määrän, 6 litran säkin. Oli halvinta, mikä mun silmään osui. Täytyy koittaa noilla talvikoillakin, jos ne ymmärtäisivät vessan päälle, Yufulla olen kyllä jo aikaisemmin kokeillut, mutta ei ole onnannut. Bravo osaa   kulmavessaan pissiä.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Miharu

#126
Laitoin just Aapolle sen vessalaatikon. Katsotaan oppiiko sitä käyttämään. :)
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

Anzukka

#127
Päätin just että hankin paketin pakasterasioita ja puupellettikissanhiekkaa että häkkien/ asumusten pohjat säästyy vähän pitempään :D
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Miharu

#128
^Miekin laitoin pakasterasiaan. :) Toivottavasti Aapo oppis sen käytön..
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

Anonymous

#129
meillä kulma vessat käytössä ja suht moni niitä osaa käyttääkkin ja helppo kurkkaa koska on likanen niin mörtit vaihtoon  wessan pesun kera.

ansku83

#130
Ekana pissalaatikkona Nirpulla oli matala pakasterasia. No, se jyrsi siitä reunat ja teki sinne pesän. Sit laitoin pissanurkkaan lasikurkkupurkin missä oli hamsterin vessahiekkaa. Silloin hamsu keksikin mennä  pissille muoviseen ylämökkiin. Nyt minulla on vessahiekkaa sekä lasipurkissa että ylämökissä ja se pissii niihin vuorotellen eikä oo enää pesiä tehny niihin. :)

HamsuLove

#131
Nipsu on nyt siis ollut meillä viikon, ja on aina kakkinut mökkiin, pissasta en nyt erikseen oikeen ole huomannut kunnes...
Nipsu pissasi putkeensa jossa sattuu olemaan reiät. Virtsanhajun haistaa siitä todella hyvin :x . Kun se eilen teki sen ensimmäistä kertaa niin olen nyt sitten eilen ja tänään joutunut pesemään sen putkilon kun se on nyt vissiin ottanut sen jokapäiväiseksi tavaksi. Se on nyt jo 3kk joten voiko syy enään olla iässä? :shock:
Nipsu
[size=85]Uros
Talvikko
Synt. 5.1.2010[/size]

Marla

#132
Meillä monet hamsut, vaikka pissaisivatkin tunnollisesti wc-laatikkoon, kakkivat pesäänsä, sekä virtsaavat sinne ja ruokavarastoonsa, mikä on normaalia toimintaa hamsterilta.

En tiedä, onko sinulla erillistä wc-laatikkoa asumuksessa, mutta jos on, ottaisin tuon putken pois ainakin joksikin aikaa, jolloin hamsterin on keksittävä uusi paikka tarpeilleen. Pissaista purua kannattaa kokeilla siirtää wc-laatikkoon ja/tai siirtää laatikko siihen nurkkaan, johon hamsterilla on tapana tehdä tarpeitaan. Jotkut tosin omaavat rasittavan tavan ruikkia joka puolelle, johon ei mitään erityistä vippaskonstia taida olla, jos ei vessalaatikostakaan ole apua.

Skywalker

#133
Meillä kaikki kolme kääppäriä tekee tarpeensa pesämökkeihinsä. Ei sillä mulle mitään merkitystä oo, mutta on se kumma kun ei niitä itteensä yhtään ällötä :D
talvikkolauma ja vahtikoira

Miharu

#134
Meillä jotenkin Aapo ei osaa vieläkään käyttää tuota vessaa. Olen sitten suosiolla ottanut vain pois, kun aivan turhaa on tuo laatikko tuolla. Nyt kuitenkin toissa päivänä siivotessani Aapo kävi pissaamassa kukkaruukkuunsa, joten tiputin "perään" sitten muutaman pelletin, jotka imivät tuon pissan ja toivoisin, että Aapo vaikka sinne sitten pissailisi. Vaikka kai se on minulle sama, jos se pissaa mökkiinsä. Itsehän se sitä sitten haistelee.  :D
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.