• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Juoksupallo

Aloittaja Santsa, 07.10.07 - klo:21:39

« edellinen - seuraava »

metsku

#105
LainaaA) Jos ei ole mahdollisuutta täyttää hamsterin vaatimuksia niin sillonhan sitä ei hankita. Sama jos hankkisi koiran, mutta ei olisi aikaa sen lenkittämiselle niin eihän sitäkään sidota kiinni juoksumattoon?

Moni hankkii hamsterin silti ja jos ei sitten ole mahdollisuutta juoksuttaa niin juoksupallo on parempaa liikuntaa kun ei mikään. Vai?

LainaaB) Hamsteri ei pidä avoimista alueista.

Niin joo. Ne tykkää vain sen kokoisista alueista mitkä sä päätät, että on sopivan kokoisia. Tuletko käymään meilläkin ja näytät mulle ihan kädestä pitäen minkä kokoisella alueella meidän hamsteri tykkää juosta jotta ei varmasti tule liian avoin tai suppea alue?

LainaaC) Siksi koska se saattaa olla sille myös hirveä tapa liikkua? Tätä sulle on yritetty sanoa kokoajan. Ethän säkään laita jotain tuntematonta marjaa suuhus vaan siksi koska se saattaa olla hyvää jos riskinä kuitenkin on myrkytys. (Joo vähän kaukaa haettu esimerkki ja vähän eri vaarallisuus luokka, mutta perjaate sama.)

Jos mä en olisi aikuinen vaan lapsi ja äitini sanoisi, että kyllä tämän marjan voi syödä niin kyllä mä söisin. Täytyy luottaa siihen joka lapsesta/hamsusta on vastuussa. Siksi minä olen hamsterin "äiti" joka päätän asioista, ei hamsteri. Jos siltä kysyttäisi niin se se ehkä osaisi päättää asioita ihan omalta kantiltaan parhaiksi, vai mitä luulet?

blood.and.tears

#106
Lainaus käyttäjältä: "Katar"A) Jos ei ole mahdollisuutta täyttää hamsterin vaatimuksia niin sillonhan sitä ei hankita. Sama jos hankkisi koiran, mutta ei olisi aikaa sen lenkittämiselle niin eihän sitäkään sidota kiinni juoksumattoon?
Hamsterin juoksuttaminenhan ei ole millään tavalla kyllä koiran ulkoilemiseen verrattavissa  :c8
Meillähän esimerkiksi ei juoksuteta hamsteria lattialla. Sohvalla saa käsiteltävänä olla ja siinä se. Meillä ei ole yksikään hamsteri juossut vapaana lattialla (paitsi karkureissuillaan, tuhot olivat eläimen kokoon nähden oikein 'mukavat'), pallossa kylläkin sellaiset jotka ovat siitä pitäneet. Kaikki eivät ole. Mutta en puutu tämän enempää, joskus infon aikoina jaksoin näistäkin asioista vääntää, mut vanhuus iskee  :mrgreen:
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

Katar

#107
^^Jaah en itse kyllä ole päättänyt hamsterin mieltymyksestä suojapaikkoihin vaan ihan itse luontoäidin kätösen jälkeä se on. Hamsteri on saaliseläin eikä siksi tykkää avarasta alueesta ihan luonnostaan, omien vaistojensa takia.

Jos sille äidille olisi kerrottu että marja on myrkyllinen, ei hän antaisi lupaa. Sulle on kerrottu, mutta annat silti luvan/pakotat.

Edit: anteeksi, ehkä liian rankasti sanoin, mutta alat käyttäytymään hitusen ylimielisesti.
[size=150]Kata[/size]
Ihminen on aina niin onnekas tai onneton miten itseään ajattelee

ammie

#108
Lainaus käyttäjältä: "metsku"
Lainaus käyttäjältä: "Katar"C) Siksi koska se saattaa olla sille myös hirveä tapa liikkua? Tätä sulle on yritetty sanoa kokoajan. Ethän säkään laita jotain tuntematonta marjaa suuhus vaan siksi koska se saattaa olla hyvää jos riskinä kuitenkin on myrkytys. (Joo vähän kaukaa haettu esimerkki ja vähän eri vaarallisuus luokka, mutta perjaate sama.)

Jos mä en olisi aikuinen vaan lapsi ja äitini sanoisi, että kyllä tämän marjan voi syödä niin kyllä mä söisin. Täytyy luottaa siihen joka lapsesta/hamsusta on vastuussa. Siksi minä olen hamsterin "äiti" joka päätän asioista, ei hamsteri. Jos siltä kysyttäisi niin se se ehkä osaisi päättää asioita ihan omalta kantiltaan parhaiksi, vai mitä luulet?

Jos nyt tälle linjalle lähdetään niin mä myös luulen, että jos äiti sanoisi lapselleen, että tämä marja on myrkyllinen eikä sitä saa syödä, niin lapsi ei söisi marjaa. En kuitenkaan ole täysin juoksupalloja vastaan, mutta en perjaatteessa ymmärrä miksi niitä pitäisi käyttää. Itselläni pölyttyy laatikossa yksi, kun sen joskus ostin ja tajusin pian että loppujen lopuksi aika huono vehje minun hamstereilleni.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

metsku

#109
Lainaus käyttäjältä: "Katar"^^Jaah en itse kyllä ole päättänyt hamsterin mieltymyksestä suojapaikkoihin vaan ihan itse luontoäidin kätösen jälkeä se on. Hamsteri on saaliseläin eikä siksi tykkää avarasta alueesta ihan luonnostaan, omien vaistojensa takia.

Jos sille äidille olisi kerrottu että marja on myrkyllinen, ei hän antaisi lupaa. Sulle on kerrottu, mutta annat silti luvan/pakotat.

Edit: anteeksi, ehkä liian rankasti sanoin, mutta alat käyttäytymään hitusen ylimielisesti.

Niin mut kun kyse on siitä, että "marja ei ole myrkyllinen". Se on tässä nyt se ero. Kun sun mielestä juoksupallo on kauhea, mun mielestä ei. Ymmärrätkö? Kyllä säkin käyttäydyt hitusen ylimielisesti  :)

jjenna

#110
Mut jos käyttää tota marjavertausta, ja sä sanoit että lapsi syö jos äiti antaa luvan, koska äiti päättää. Mutta entä, jos se äiti ei voi olla varma, onko se marja myrkyllinen vai ei? (ts. ihminen ei voi tietää onko pallo vaarallinen/mukava vai ei) niin minkätakia pitäisi riskeerata vaan sen takia että se voisi olla myrkytön/mukava ja turvallinen?
Tämä selitys on minulta jäänyt ohi. Toki muutan mielipidettäni jos asetat metsku siihen jotkut omat käsityksesi tms., mutta perustele, miksi pitää laittaa palloon jos ei voi olla varma onko siitä enemmän haittaa vai hyötyä? (vastaa vain tuohon jooko, tai älä vastaa ollenkaan. Ei mitään "ei voi tietää onko, on se parempi kuin ei mitään tms. jutut, vaan pelkkä perustelu  :D )
Hamsterikasvatus jäädytettynä

Minnaw

#111
Lainaus käyttäjältä: "metsku"En mä mikään idiootti sentään ole  :roll:
Yksinkertaiseen kysymykseen vastaamisessa ei tarvitse alkaa toisia syyttelemään, että olisi sanonut sinua idiootiksi. En voinut tietää, että hamsterillasi on käytöshäiriö (koska en pidä mitään kirjaa kaikkien foorumilaisten hamstereiden asioista), siksi juuri kysyin asiaa. Ei siitä tarvitse hernepurkkia vetää nenää.
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

Katar

#112
Lainaus käyttäjältä: "metsku"Kyllä säkin käyttäydyt hitusen ylimielisesti  :)
Juu ehkä vähän.

Lainaus käyttäjältä: "jjenna"mutta perustele, miksi pitää laittaa palloon jos ei voi olla varma onko siitä enemmän haittaa vai hyötyä?
Tää on se mitä mäkin haen takaa.
[size=150]Kata[/size]
Ihminen on aina niin onnekas tai onneton miten itseään ajattelee

metsku

#113
Lainaus käyttäjältä: "jjenna"Mut jos käyttää tota marjavertausta, ja sä sanoit että lapsi syö jos äiti antaa luvan, koska äiti päättää. Mutta entä, jos se äiti ei voi olla varma, onko se marja myrkyllinen vai ei? (ts. ihminen ei voi tietää onko pallo vaarallinen/mukava vai ei) niin minkätakia pitäisi riskeerata vaan sen takia että se voisi olla myrkytön/mukava ja turvallinen?
Tämä selitys on minulta jäänyt ohi. Toki muutan mielipidettäni jos asetat metsku siihen jotkut omat käsityksesi tms., mutta perustele, miksi pitää laittaa palloon jos ei voi olla varma onko siitä enemmän haittaa vai hyötyä? (vastaa vain tuohon jooko, tai älä vastaa ollenkaan. Ei mitään "ei voi tietää onko, on se parempi kuin ei mitään tms. jutut, vaan pelkkä perustelu  :D )

Olen tulkinnut omien hamsujen (kahden talvikon, syrkkiä en laita) käytöksestä, että pallo on niistä mielenkiintoinen ja mielestäni se on hyvää vaihtelua silloin tällöin. Eli vastaus on, että en pidä sitä hamsterille haitallisena tai epämiellyttävänä.

metsku

#114
Lainaus käyttäjältä: "Minnaw"Yksinkertaiseen kysymykseen vastaamisessa ei tarvitse alkaa toisia syyttelemään, että olisi sanonut sinua idiootiksi. En voinut tietää, että hamsterillasi on käytöshäiriö (koska en pidä mitään kirjaa kaikkien foorumilaisten hamstereiden asioista), siksi juuri kysyin asiaa. Ei siitä tarvitse hernepurkkia vetää nenää.

No ei vedetä. Se oli vaan aika kamalaa kun ei sille edes voinut tehdä mitään. Juuri kun suunnittelin, että se on lienee parempi päästää kärsimyksistään niin se kuoli. Ja se kuolema ei ollut mikään mukava. Suhtaudun edelleen hyvin epäluuloisesti ja varoen syrkkeihin koska tuo oli minun eka syrkki eikä talvikoiden kanssa ole koskaan ollut ongelmia.

Minnaw

#115
Lainaus käyttäjältä: "metsku"Suhtaudun edelleen hyvin epäluuloisesti ja varoen syrkkeihin koska tuo oli minun eka syrkki eikä talvikoiden kanssa ole koskaan ollut ongelmia.
Menee kyllä nyt ihan offtopiciksi tämä, mutta mulla taas on ihan päinvastoin. Talvikoiden (kasvattanut niitä muutaman poikueellisen) kanssa mulla on enite ollu ongelmia, kun taas syrkkien (ollu yhteensä 7kpl) ei taas oo ollu mitään kovinkaan kummoisia. Se on vissiin niin kiinni siitä mimmoisen yksilön saa...
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

metsku

#116
Lainaus käyttäjältä: "Minnaw"Menee kyllä nyt ihan offtopiciksi tämä, mutta mulla taas on ihan päinvastoin. Talvikoiden (kasvattanut niitä muutaman poikueellisen) kanssa mulla on enite ollu ongelmia, kun taas syrkkien (ollu yhteensä 7kpl) ei taas oo ollu mitään kovinkaan kummoisia. Se on vissiin niin kiinni siitä mimmoisen yksilön saa...

Niin. Toi mun kokemus ei ole kovin laaja koska se käsittää yhden sairaan syrkin sekä nyt uuden syrkin parin viikon ajalta sekä 2 vajaa vuoden vanhaa talvikkoa. Talvikot oli helpompia kesyttää, tää syrkki on paljon vaikeampi kesyttää. Mutta katsotaan nyt.

jjenna

#117
http://www.youtube.com/watch?v=hx3bUiNcBeY&NR=1

Ihmiset on ihania kun ne välittää hamstereista  xD  xD

Voiko oikeesti olla totta että tuolla on järjestetty jotku juoksupallokisat?
Tuollahan on ihan sairaan montai hmistä ja tossa kuvauksessa lukee että semifinaalit ja finaali!  :c8
Hamsterikasvatus jäädytettynä

Cindu

#118
Hyi oikeasti, en oo ikinä tykännyt juoksupalloista. Hamsteri tuntee vaan pakoa ja pelkää juoksupalloa ja muutenkin se näyttää hirveän ahistavalta ;<
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Tawu

#119
^ Hei kuule, juoksupallot eivät kaikki ole ahtaita & inhottavia. Jotkuthan käyttää ihan jokapäivä juoksupalloa häkissä tai dunassa, telineellistä juoksupalloa siis.

Mutta kyllä ainakin meillä on viihtynyt hyvin, se ei nykyään enää mene niihin niin kiellettyihin paikkoihin kuten esim. telkkarin taakse, vaikka vapaana ilman palloakin olisi.
Silppu (1.10.07 - 13.9.2009) <3
Seuraavia hamsuja odotellessa...