• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen näyttelypulina

Aloittaja iitu, 19.07.07 - klo:13:30

« edellinen - seuraava »

iitu

Mihin näyttelyihin ootte menossa? Onks joku tulossa vantaalla olevaan näyttelyyn 23.9? Mihin luokkaan ilmotatte yleensä hamsunne? Millä sijoilla ootte yleensä ollu?

Ninde

#1
Tehdääs tästä sit vaikka tällänen yleinen näyttelypulina (muutin otsikon). Lisäksi voidaan sitten tehdä aina oma triidinsä joka näyttelylle, niin löytyy tarvittavat tiedot helpommin.  :)

Tiiina

#2
Mitenkä te valmistaudutte hamsuinenne näyttelyihin?
kiitos kysymästä, pidän kiinni tästä ystävästä.

Vili

#3
:pihalla: eli mul on kysymys....
Pitääkö hamsterin olla rekisteröity jos menee näyttelyyn...??
Vastailkaa Pliis !!
Mä haluisin viedä mein Vilin näyttelyy kun on pentukin vielä eikä vanhus !
Kiitos jo etukäteen !!

Maikkis

#4

Minski

#5
Tämmönen yleinen näyttelypulina onkin hyvä idea niin voi höpistä ja kysellä ihan mitä vaan näyttelyihin liittyen :yes:
 
Lainaus käyttäjältä: "iitu"Mihin luokkaan ilmotatte yleensä hamsunne? Millä sijoilla ootte yleensä ollu?
Ilmotan yleensä kaikkiin mahdollisiin luokkiin joihin mulla on eläimiä vietävänä :D Eli meillä on oltu ulkomuotoluokassa (standardiluokissa, koestandardiluokissa, ei-standardiluokissa) ja lemmikkiluokassa. Standardiluokassa mulla on ollu yks ainut hamsu, joka on sijoittunut eli FIN MVA Adoncia Aurinkoinen ja sit joitain kuma-jutskia on saanut jokunen hamsu. Koestandardiluokissa on tullu yksi ykkössija ja koestandardiserti sekä pari kumaa. Harmi vaan, kun koestandardiluokkiin ilmotetaan niin vähän eläimiä :| Ei-standardiluokissa on tullut ekaa ja tokaa sijaa viime vuonna, mutta nyt kun hunaja-kyyhkynharmaa on koestandardissa niin ei oo siinä luokassa käyty.
 
Lemmikkiluokissa on sitte tullu viimesenä parina vuotena aina jotain :) On oltu aina PLH1-5 joukossa ja monesti pari-kolmekin mun hamsua on ollut kärkiviisikossa.
 
Lainaus käyttäjältä: "Tiiina"Mitenkä te valmistaudutte hamsuinenne näyttelyihin?
Enpä oikeestaan erityisesti mitenkään. Tärkeämpää on se hamsun jokapäiväinen hoito kuin se, että alkaa viikko ennen näyttelyä valmistamaan hamsua näyttelyyn :) Mulla on yleensä näyttelyyn lähtöaamut niin kiireisiä, että ehdin vaan aamulla kaapata hamsut terroista bokseihin, joihin oon edellisiltana laittanu purut, paperit ja siemenseokset, sit aamulla pistän vielä porkkanaa/parsakaalia bokseihin mukaan. Tietty päällisin puolin katon, että hamsut on ok ja jos on kynsienleikkuutarvetta niin edellisiltana leikkelen esmes robojen kynnet.
Hamsteriton tätä nykyä

Minnie.

#6
Haluaisin käydä ehkä joskus tulevaisuudessa hamsuni/hamsujeni kanssa näyttelyissä, mutta asun täällä sen verran korvessa, Hangossa, että esim. Helsiinkiin/Turkuun on n. 2 h matka.
Olisiko se hamsulle liian stressaavaa, eka 2 tunnin matka, sitten itse näyttely ja vielä 2 tunnin paluumatka? :/

Ajattelin, jos vois tulla iha vaa kattelemaan tonne Vantaalle, sitte ku siel on Lokakuussa ne näyttelyt, mut onko niissä joku sisäänpääsymaksu?

Olen aika aloittelija näissä näyttelyjutuissa. :D

Heli

#7
^Lemmikkimessujen yhteydessä jos on niin on sisäänpääsymaksu ellei ole näytteilleasettaja (tuo eläimiä ko. näyttelyyn).
Destiny's hamsterit 2001-2009

Mustikkamaan

#8
^juu ne on lemmikkimessujen yhteydessä, lisätietoja http://www.lemmikkimessut.com

T. Heidi
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

spellcaster

#9
Kuuluukohan tää nyt tänne... anyway  :grin
Osaisko joku kertoa tuosta tuplanäyttelystä ja siihen ilmoittautumisesta hiukkasen. Meinasin ilmottaa meidän pojan kumpaankin arvosteluun, joten riittääkö etukäteen sähköpostitse ilmoittautuessa hamsterin tiedot ja lisäksi maininta että hamsteri osallistuu molempiin arvosteluihin. Vai pitääkö niihin ilmoittautua erikseen? Ja maksunkin voi varmaan suorittaa molemmista yhtäaikaa?
Anteeksi tollouteni...  :D

Ninde

#10
^Ilmoittautumisiin maininta mihin luokkiin hamsu osallistuu: esim. ulkomuotoluokka tupla-arvostelu, lemmikkiluokka ja ulkomuotoluokka 1 arvostelu, lemmikkiluokka tupla-arvostelu jne.

Ja maksetaan kaikki samalla kertaa. Maksujen kanssa jos on epäselvyyttä niin kannattaa kysyä, että tulee oikea summa maksettua. :)

nnoorau

#11
Joo eli siis :D Olen ensimmäistä kertaa ilmoittautumassa lemmikkiluokkaan, ja olen melko pihalla  :oops:

Ensinnäkin, mikä mahtaa olla ulkomuotoluokka?

mitä hyviä valmisteluja kannattaisi tehdä ennen näyttelyitä ja olisi kiva saada muutenkin tietoa miten siellä sitten pitää oikeastaan olla ja tehdä  :D


mikä mahtaa olla tämän laji/turkkimuunnos? *tyhmä olen*

ja mitä mieltä muuten hamsterista, voisiko pärjätä?

millainen kuljetuskopan pitää olla? kuvat selventäisivät enemmän :)


kiitän jos joku viitsii vastata tyhmälle  :lol:

wiidii

#12
Ulkomuotoluokka on luokka, jossa hamsterin väriä ja ulkonäköä verrataan kirjoitettuun standardiin, eli minkä näköinen hamsterin tulisi ulkonäöllisesti olla.

Valmisteluja ei sinänsä tarvitse tehdä, jos hamsteri itsessään on hyvin ruokittu yms. Edellisenä iltana laittaa kasviksia (kuten porkkanaa) likoamaan jotta hamsteri voi huolehtia nesteytyksestä päivän ajan. :) Tässä hyvä linkki: //http://www.hamsteriyhdistys.net/n_valmistautuminen.php
Hamsusi on pitkäkarvainen normaali. Lemmikkiominaisuuksia tosin kuvan perusteella ei voi sanoa, ihan kivalta kaverilta näin kuvasta katsottuna näyttää  :sydan

Esimerkiksi tämän (klik) tyylinen kuljetusboksi on mainio.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Ninde

#13
^Itseasiassa tuollaiset kuljetusboksit kuin tuossa kuvassa on tuomarin kannalta huonoja, koska niistä ei saa kantta irti (tuomari usein arvostelee hamsterin kannen päällä).  Eli mieluusti sellainen boksi jossa kansi irtoaa kokonaan.

Esim. tälläinen:

Tämä tosin on S-koon boksi, jota en suosittele ollenkaan käyttöön. M-koko on kääpiöille paras, syrkeille L- tai XL-koko.

nnoorau

#14
okei, kiitos todella paljon :) täytyy sitten toivoa että poika käyttäytyy hyvin :)