• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista

Aloittaja Tarja, 28.06.07 - klo:00:36

« edellinen - seuraava »

eta

#795
Möfö:
LainaaOnko kellään kokemusta sellasesta dunasta jossa se kansi aukee sillälailla että nostetaan, työnnetään eteenpäin ja sitte kansi pois? Vähän vaikeesti selitetty mutta onkohan tollanen liian helppo saa auki? Tää on varmaan joku vanha malli mutta mutta... Pitäskö laittaa joku tiiliskivi siihen päälle...?

Luulisin että tarkoitat sellaista mikä on minulla.
Tuon Bluen terran kannen saa kokonaan pois se myös liuútetaan että sen saa kiinni ja se ei ole ollenkaan hankala vaan päinvastoin pidän siitä.

Jyryllä kansi täytyy myös liuúttaa että menee kiinni ei silti ole huono käyttää.
Toivottavasti ymmärsit tätä kun on niin vaikea selittää xD  xD

Möfö

#796
^Just tollasta tarkotin  :jeps: Onko ne ikinä saannu sitä ite pois? Onko sulla kokemusta että syrkillä olis tollanen? Mä oon oikeesti sokee ku en nähny tosta sun kuvasta että siinä on sellanen kansi  :P
[size=85]Yksi rakkaus parantaa sata surua

? Syyrialainen Väinö
*09.09.2008 ~ 11.12.2009 ?
? Syyrialainen Vilho  
*08.11.2009

? Talvikko Valma
*05.02.2011
[/size]

jensku

#797
^^^ Tosi kivasti sisustettu tuo terra. :yes:
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

eta

#798
Möfö:
Lainaa^Just tollasta tarkotin :jeps: Onko ne ikinä saannu sitä ite pois? Onko sulla kokemusta että syrkillä olis tollanen? Mä oon oikeesti sokee ku en nähny tosta sun kuvasta että siinä on sellanen kansi :P
Meillä kansi pysyy hyvin kiinni mutta Blue ei kiipeile katossa. Eli ei ole saanut sitä auki. Syrkeistä ei ole kokemusta tuolla kannella.  :D

Immu

#799


Tollanen sieltä sitten tuli. Ihan ok kuntonen, vähän naarmuja tietenkin tossa yläosassa mutta ei se mitään. Kauheesti kaikkia muovihärpäkkeitä mukana, mutta ne taitaa mennä kaikki roskiin. ;) Juoksupyöräkin syrkille liian pieni. Mutta tohon täytyis sitten Anttu pistää kun tyttönen vaan saapuu. :) Toi kattoluukku on kyllä aika pieni, ja tossa keskellä menee jotkut ihme tapit jossa on reikä. Jos joku osaa sanoo mitkä noi on niin kertokoon. xD
[size=85]? Susa-Erma´s Launo \'\'Eeli\'\' 7/10
? Gothic Girl \'\'Hertta\'\' 8/10[/size]

Tunturisusi

#800
Kun Maxi Dunan pinnaväli on 2 cm, niin millaista verkkoa (ja mistä - rautakaupasta?) siihen pitäisi ostaa ja onko se vaikea kiinnittää siihen?

Dunassa on molemmin puolin juomapulloreiät, ajattelin varmuuden vuoksi vetäistä jesarilla päältä, jottei se pääse jyrsimään ulkonevaa kohtaa ja laittaa juomapullo akvaariomagneeteilla dunan seinään. Ei kai tuo ilmastointiteippi ole myrkyllistä?

Öh, anteeksi evouteni.  :roll:
[size=85]>> Tuntsari rapisee täällä.
>> Kämpillä lyllertää Pumpkin\'s Scary Skeleton aka Markku-Emppu. (aka Sieni >33)
>> In Memory
? Jesse, lk syyrialainen
? Kasper, lk syyrialainen, 11.06.2006 - 06.10.2008
[/size]

blood.and.tears

#801
Esim. 6mm seulaverkkoa (hitsattu verkko, ei punottu), k-raudoista ainakin pk-seudulla saa metritavarana, taisi olla jotain 7e/m.
Leikkaat kattoritilän kokoisen palan, ja kiinnität vaikka pienen pienillä nippusitellä verkon ritilään kiinni. Voi toki olla parempiakin ehdotuksia, tuollainen viritys pitäis olla aika helppo.
Sivuleikkurilla taikka peltisaksilla saa kätevästi leikattua verkkoa (peltisakset on nopeemmat, mut onnistuu kyllä tavan sivuleikkureillakin).
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

GaneshaX

#802
^^ 2 Pilttipurkin kantta + ruuvi ja mutteri on paljon kestävämpi ja pestävämpi, kuin jesari ;)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Kricee

#803
Meillä näyttää tällä hetkellä tältä ...

tuhinan gabberi


ja

"hamsu nurkkaus"


fálan terrasta en nyt löytänyt yksittäistä kuvaa.
ja tuhinalle on hakusessa terraario. synttärit kun on kuukauden päästä, niin saa sitten lahjaksi sen :)
* Talvikko uros Abu 2.5.2017 (tullut meille)
* Syyrialainen /lk Tutu 2.5.2017 (tullut meille)

* Maatiaiskisut Nupsu 2004- , Kasperi 2012-

R.I.P
* Talvikko naaras Tuhina 6.12.07- 3.9.10
* Syyrialainen/pk Sooopeli naaras  Fála 28.12.07-5.2.10
* Maatiaiskisut Oona 1995-2011, Roosa 2004-2010

Jo-jossu

#804
http://www.petsie.fi/pet.php?petid=2686 ... setid=4586

tuossa on toi mun niilo syyriksen boxi :>

Muutkin kuvat niilosta voi katsoa , linkki on petsieen (:
[size=85] Niilo lk. Suklaa s. 6.8.2006 -> 16.12.2008
Terho lk. Creme s. 25.11.2008 ->[/size]

paia

#805
Hei, ihan mielenkiinnosta ja melko teoreettisessa mielessä kyselisin, mitä mieltä olisitte seuraavan kokoisesta muoviterrasta:

pituus 50 cm, leveys 30 cm ja korkeus 15 cm.

Sain tommosen kaupanpäälle ostaessani medium gabberin, joka siis tällä hetkellä käytössä talvikollani. Onko tuon kokoisella terralla mitään käyttöä mielestänne?

Tüna

#806
^ Siis käyttöä talvikolle? Vähän nihkeän kokoiselta vaikuttaa, erityisesti tuo korkeus mietityttää. Ei tuonne saa laitettua ollenkaan sellaisia korkeampia juttuja, esim. kukkaruukut ym. virikkeet. Pohjapinta-alassakin vois olla enemmän... Mutta varmaan ihan hyvä väliaikaisena asuntona.

paia

#807
Ajattelin pitää tuota vara-asumuksena. Tänään saapuvat ensimmäiset roborovskini. Pari on elellyt jo jonkin aikaa yhdessä, mutta jos erottamisen aihetta ilmaantuu, ajattelin toisen majoittaa väliaikaisesti tuohon edellisssä viestissäni kuvailemaani asumukseen.

GaneshaX

#808
Onko kuvailemasi muoviterra kenties flätti? Niissähän ainakin ihan asutetaan kääpiöitä?
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Tiiza

#809
Itselläni on Aman asumuksena käytössä duna ja olen ollut siihen tyytyväinen.
 
Mutta minulla on kysymys kuljetuslaatikosta: Haittaako, jos kuljetusboxi on ollut käytössä jo jollain muulla eläimellä? Sillä minulla olisi vapaana yksi ferplastin geobox, kokoa L, mutta se on ollut akaattikotiloilla käytössä.
Joten riittääkö pelkkä pesu kuumalla vedellä?
[size=85]Syrkkityttö Amaryllis, "Ama"
lk normaali vn
Synt. 2.9.2008[/size]