Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - turhake

Aikoinaan hyvinkin paljon ihmetelty Onni Manninen, satiini ps hopeanharmaa umborous

//http://i123.photobucket.com/albums/o282/turhake/Onni/R0010782.jpg

Ilokseni huomasin, että ainakin Sellon Faunatar oli ottanut asiakseen tiedottaa osan tukkueläimistä olevan hybridejä :)
Kasvatus ja genetiikka / Re: Mikä väri?
23.06.08 - klo:09:07
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Hopeanharmaa, heterotsygootti.

HUOMIO
Hamstereiden värimääritelmät ovat IHANTEITA, eivät kuvauksia sellaisenaan. Värit voivat olla hyvin eri näköisiä eri hamstereilla.

Vois myös olla rs hopeanharmaa toi katarin hamsteri?

vrt. Jamiro rs hopeanharmaa
^Ei kukaan ole sanonut etteikö sais pitää...
Äkkipäätöksellä mäkin olen matkassa myös "muutaman" lemmikkiluokkalaisen kanssa  :c8  :D.
Tää meni hyvin, pakkasin tossa tunti sitten myyntiin tulevia hamstereita ja sit ihan spontaanisti päätin että muutama eliö lähtee lemmikkiin. Hömm...  :oops:
Ja olis kiva jos noita kaavakkeita pystyis myös tallentamaan täytettynä (ts. siis jos ne saisi aukeamaan jollain muulla kun abodella)...
Mä tykkäisin hamstrata koneelle rekkarit ym lomakkeet...  :roll:
lks ps hopeanharmaa umborous
Meidän vanhin hamsteri on Jamiro-herra, joka on syntynyt 5.12.05 eli täyttää piakkoin 2v. ja 4kk :)
xD  :D
Mutka hännässä=häntämutka

...?
^Samaten Uno ja Onni lähtevät avattavaksi sitten kun aika tulee.
Onnin tuloksia odotan meilenkiinnolla (apua, kauheata sanoa näin, kyseessä kuitenkin rakkain ötökkä noista...) jo pelkästään tuon sen sisaruksilla teetetyn poikueen tähden.

Samaten odotan mielenkiinnolla, sillä mulle on tulossa Onnin jälkeläisen vahinkopoikueesta yksi kersa. Jännä tosiaan nähdä minkämoinen kaveri se on (kuitenkin kuulemma täysin normaali :) ) ja erityisesti kasvattaako itselleen knikin.
^ Eli siis Unon jälkeläisissä on nyt yht. 4 (tai 5?) knikkihäntäistä, plus että sillä itsellään on knikki (Unohan siis asustaa mun luona).
Unon ja Onnin poikueessahan siis oli 3-4 knikkihäntäistä, yhdestä en ole saanut täyttä varmuutta. Kyseisestä poikueesta myös 3 urosta kuollut reilusti ennen aikojaan, yksi tosin tapaturmaisesti, mutta muut täysin ilman mitään näkyvää syytä.
Mä en ainakaan usko tippaakaan tässä tapauksessa sattumankauppaan, tai tapaturmaknikkeihin. Sanokoon kuka tahansa mitä tahansa.
Kaipa minäkin sitten työnnän lusikkani lopullisesti tähän.

Jälkeenpäin erästä naarasta, sen sisaruksia ja poikuetta (+kahden sisaruksen poikueTTA) seuranneena pistän vaikka pääni pantiksi periytyvän knikin puolesta.
Osa varmasti muistaakin Onni-hamsterin jonka väriä puitiin ja ihmeteltiin edesmenneen infon puolella ahkeraan, ja jolla sitten teetin poikueen.
Onnille tuli himan reilun puolen vuoden iässä knikki häntään, ja tällä hetkellä ainakin kolmella (ellei neljällä?) Onnin poikueesta on knikit.
Kolme Onnin poikasista on kuollut ennen aikojaan (joskin yksi tapaturmaisesti). Kaikki kuolleet ovat olleet uroksia, joista yksi oli pentuna "pahnan pohjimmainen", kuitenkin päällisin puolin normaalin näköinen.
Samoin poikueen isälle ilmestyi knikki yli vuoden iässä.
Sattumaako??

Loppusyksystä -07 törmäsin sitten sattuman kautta (asiakas toi meille hamsteripoikueen ja siinä sitten ruvettiin setvimään ihan urakalla) kahteen Onnin sisarukseen (molemmilla knikit) ja näillä teetettyyn poikueeseen.
Poikueesta 2 lähti saman tien hiilaripönttöön, ne olivat todella sairaita ja väärin kehittyneitä; molempien selkäranka oli ikäänkuin vääntynyt/kiertynyt kyttyrälle ja esimerkiksi niiden naamat olivat täysin "eri paria" (toinen puoli aivan normaalin hamsterilapsen naama, mutta toinen kutistettu ja venytetty versio), samoin takaraajojen lihakset ja luusto vaikutti alikehittyneeltä. Nämä kaksi olisi jälkeenpäin ajateltuna pitänyt lähettää eelaan avattavaksi ja tutkittavaksi, ikäväkyllä näin ei menetelty.
Lopuilla poikasilla (6kpl) oli synnynnäiset knikit, hännät sojottivat kohti kattoa ja kolme näistä poikasista kuoli mystisesti reilun viiden viikon iässä. Loput kolme kappaletta olivat muuten täysin normaaleja mukaan lukematta noita kenohäntiä.

Mun mielestä tämä, jos mikä, on erinomainen todiste periytyvästä knikistä, plus muista knikkiin liittyvistä häiriöistä.

Onni+Onnin sisarukset ovat ulospäin täysin normaaleita, knikkihäntäisiä hamstereita.

[muok]
Unohtui vielä laittaa taustat tähän. Onni on siis eläinkaupasta hankittu, Ruotsin tukusta tuotu kaveri. Sen enempää en siis suvusta tiedä...
Ninde varmaan tarkotti tätä foorumia:

Ja tässä näitä keskusteluja:
http://www.hamster.ru/forum/viewtopic.p ... 802f93ce41
(Tollaisia meillä btw oli myynnissä töissä. Ainoana erotuksena se, että puolilta puuttu selkäjuova, hybrideinä myin).

http://www.hamster.ru/forum/viewtopic.p ... 802f93ce41