• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Juoksupallo

Aloittaja Santsa, 07.10.07 - klo:21:39

« edellinen - seuraava »

mariam

#45
Lainaus käyttäjältä: "turokulta"Mielestäni hamsteri ei nauti sellaisesta, sillä niille ei ole mitenkään luontaista juosta pallon sisällä!!!!

No onko niille sitte luontaista asua häkissä tai juosta juoksupyörässä :pihalla: ?

Omasta mielestäni juoksupalloissa ei ole mitään vikaa kunhan vain huolehtii että pallo on sopivan kokoinen :)! Meidän hamsteri on ainakin ihan innoissaan kun pääsee juoksemaan juoksupallossa ja se meneekin sinne ihan mielellään :). Sillä se sitten rullailee pitkin kämppää, käy haistelemassa paikkoja ja ajaa kissoja takaa kunnes se sitten joudutaan pakottamaan sieltä pois, sitä kun ei saa siellä pallossa kovin kauaa kerrallaan pitää :D!

Hamsuliiini

#46
Lainaus käyttäjältä: "mariam"
Lainaus käyttäjältä: "turokulta"Mielestäni hamsteri ei nauti sellaisesta, sillä niille ei ole mitenkään luontaista juosta pallon sisällä!!!!

No onko niille sitte luontaista asua häkissä tai juosta juoksupyörässä :pihalla: ?

Omasta mielestäni juoksupalloissa ei ole mitään vikaa kunhan vain huolehtii että pallo on sopivan kokoinen :)! Meidän hamsteri on ainakin ihan innoissaan kun pääsee juoksemaan juoksupallossa ja se meneekin sinne ihan mielellään :). Sillä se sitten rullailee pitkin kämppää, käy haistelemassa paikkoja ja ajaa kissoja takaa kunnes se sitten joudutaan pakottamaan sieltä pois, sitä kun ei saa siellä pallossa kovin kauaa kerrallaan pitää :D!

Onkos teilläkin kisuja? Niin missä sun hamsteri on jos teillä on kissoi? Siks vaan kyselen kun itsekin haluaisin hamsterin mutta meillä on kisui niin iskä ei meinaa suostuu.  :oops:
Unelmat eivät ehkä koskaan toteudu.

mariam

#47
Lainaus käyttäjältä: "Hamsuliiini"Onkos teilläkin kisuja? Niin missä sun hamsteri on jos teillä on kissoi? Siks vaan kyselen kun itsekin haluaisin hamsterin mutta meillä on kisui niin iskä ei meinaa suostuu.  :oops:

Juu kissoja meillä on kaksi kappaletta :). hamsteri on normaalisti häkissään olohuoneessa ja kissat kyllä pääsevät sen luo jos vaan haluavat. meidän kissat ei oo oikeastaan ikinä välittäny siitä sen koomin, mitä nyt alussa istuivat häkin päällä katselemassa. aika pian ne jätti sen kumminki rauhaan ku huomasivat ettei ne pääse siihen käsiksi :). ja taisivat kyllästyä siihenkin kun hamsteri yritti koko ajan näykkiä niitä kaltereiden läpi  xD !

hamsterin juoksuttaminen onnistuu ku laittaa kissat vähäksi aikaa toiseen huoneeseen ja juoksupallossa oon juoksuttanu vaikka kissat on ollu lähettyvillä, pitää vaan huolehtia ettei pallo voi vahingossakaan aueta ja ettei kissat rupea leikkimään sillä. meidän kissat juoksee sitä enimmäkseen karkuun :D.

en näe mitään syytä miksi et voisi ottaa hamsteria kunhan vain huolehdit sen turvallisuudesta :). huolehdi ettei kissasi pääse pudottamaan häkkiä jos laitat sen pöydälle ja mieti millainen häkki olisi paras ettei kissasi pääse satuttamaan hamsteria :). duna tai terraario olisi melko varmasti turvallisin vaihtoehto. itselläni on kyllä ihan perus kalterihäkki mutta hyvin olen pärjännyt silläkin :)! hamsterini on pian kaksi vuotias ja elossa on pysynyt ilman ensimmäistäkään naarmua :D!

sokru

#48
En ainakaan omaa hamsteriani laittaisi juokupalloon, koska tuskin se on hamsterista kivaa että joutuu olemaan suljetussa pallossa jossa voi vain juosta eikä pääse sieltä pois..ainakaan hamsteri itse ei siis pääse...
Jimi ?
Venäjänkääpiöhamsteri talvikko
safiiri
19.9.2008

Lilli

#49
Lainaus käyttäjältä: "sokru"En ainakaan omaa hamsteriani laittaisi juokupalloon, koska tuskin se on hamsterista kivaa että joutuu olemaan suljetussa pallossa jossa voi vain juosta eikä pääse sieltä pois..ainakaan hamsteri itse ei siis pääse...
Kyllä minäkin olen vähän samaa mieltä. Ja jos hamsteri juoksee kovaa vauhtia ja törmää seinään niin siinä voi sitten käydä köpelösti, olen kuullut että jonkun hamsteri kuoli kun törmäsi seinään niin kovaa... :(
[size=85]Romeo[/size] ?
[size=85]Syyrialainen[/size]
[size=85]Hopeanharmaa vn[/size]
[size=85]23.5.2010[/size]
[size=85]Tico[/size] ?
[size=85]Venäjänkääpiöhamsteri talvikko[/size]
[size=85]Helmiäisnormaali[/size]
[size=85]6.11.2008[/size]

Primula

#50
Olen tainnut jostain lukea, että niitten käyttöä ei suositella, se saattoi olla myös kiellettyä. En ole varma. :|
Juntti ei tunnista oransseja hiuksia luonnonpunaisista.

Katar

#51
Lainaus käyttäjältä: "mariam"..Meidän hamsteri on ainakin ihan innoissaan kun pääsee juoksemaan juoksupallossa ja se meneekin sinne ihan mielellään :)...

Kyllä meidänkin hamsterit itse kiipesivät aina nojatuolin sisään vaikka joka kerta saivat siellä paniikkikohtauksen. Hamsterit ovat aina uteliaita ja hyvin huonomuistisia (tai ei sitten eivät opi millään edes kantapään kautta) eli se, että se kipuaa itse palloon ei välttämättä tarkoita, että se pitää siitä.  :roll:

Edit: quoteloota
[size=150]Kata[/size]
Ihminen on aina niin onnekas tai onneton miten itseään ajattelee

mariam

#52
Lainaus käyttäjältä: "Katar"Kyllä meidänkin hamsterit itse kiipesivät aina nojatuolin sisään vaikka joka kerta saivat siellä paniikkikohtauksen.

No minun hamsterini ei ainakaan mitään paniikkikohtausta saanut siellä pallossa vaan tutkiskeli paikkoja ihan samalla tavalla kuin ollessaan irti. Pallon kanssa se ei vaan päässyt yhtä ahtaisiin paikkoihin  :D. Ja enköhän minä omistajana kyllä huomaa jos lemmikkini eivät pidä joistain asioista :). Emppua oli todella vaikea saada poiskin sieltä pallosta vaikka vein pallon häkin luukkuun kiinni niin että se olisi itse päässyt pallosta suoraan häkkiin. Eikä se käteenkään suostunut tulemaan yhtä mielellään kuin juoksupalloon.

Ja Lillille voisin sanoa vielä ettei kannata uskoa kaikkea mitä kuulee :). Tuo on taas niitä sellaisia huhuja joilla yritetään saada ihmiset lopettamaan juoksupallon käytön :)! En usko tuohon hetkeäkään koska olen itse nähnyt miten hamsteri juoksee pallossa. Se on niin kevyt eläin ettei se voi mitenkään saada aikaan niin suurta "voimaa" että se kuolisi törmättyään seinään! Luulenpa että kyseinen hamsteri on kuollut ihan vaan säikähdykseen eikä törmäysvoimaan jos koko huhu edes pitää paikkaansa :)!! Säikkyjä hamstereita en suosittele laittamaan palloon...

Tiituz

#53
mariam: Minkään laista hamsua ei pidä laittaa palloon. Ja sanoit että "Ja enköhän minä omistajana kyllä huomaa jos lemmikkini eivät pidä joistain asioista :)"
No enpä usko, mistä voit tietää että hamsu todella pitää pallosta? Ehkäpä se juoksee siinä koska se haluaa siitä ulos. Ja vaikka se ei saisi tapettua itseään juoksupalloon, voi se silti satuttaa itsensä. Hamsulle on paljon mieluisampaa juosta vapaana etsimässä herkkja ja juosta tunneleissa kun olla suljettuna pinkkiin muovipalloon.
Anemone\'s Deep Blue Sea?
Marvellous May Lily?
Eternal Flame?

Hamsula] http://www.freewebs.com/lindan_hamsula/index.htm

mariam

#54
Lainaus käyttäjältä: "Tiituz"mariam: Minkään laista hamsua ei pidä laittaa palloon. Ja sanoit että "Ja enköhän minä omistajana kyllä huomaa jos lemmikkini eivät pidä joistain asioista :)"
No enpä usko, mistä voit tietää että hamsu todella pitää pallosta? Ehkäpä se juoksee siinä koska se haluaa siitä ulos. Ja vaikka se ei saisi tapettua itseään juoksupalloon, voi se silti satuttaa itsensä. Hamsulle on paljon mieluisampaa juosta vapaana etsimässä herkkja ja juosta tunneleissa kun olla suljettuna pinkkiin muovipalloon.

Se on sinun mielipiteesi :)! Eikä minun tarvitse emppua sinne laittaa vaan se menee sinne ihan itse jos haluaa :D! Ja tottakai se saa juosta myös vapaana :)!! Juoksupallo ei todellakaan saa olla ainoa tapa juoksuttaa hamsteria!
Samanlailla minä voisin kysyä sinulta Tiituz, mistä sinä voit olla niin hirveän varma siitä ettei se viihdy siellä?? Tunnetko sinä sitten minun hamsterini paremmin kuin minä itse :D!?
Ihan tiedoksesi että kaikki pallot eivät ole pinkkejä vaan niistä on olemassa kirkkaitakin versioita :P! Ja yhtälailla hamsteri voi loukkaantua omassa häkissään ja vapaana ollessaankin... ja ehkä vielä jopa suuremmalla todennäköisyydellä kuin juoksupallossa!

eta

#55
Minäkin talvikoille ostin juoksupallon kun ne viime kesänä tuli meille. Täytyy sanoa että se pallo on jäänyt kaapin pohjalle. Ei ne tykännyt siitä, joten annan niiden juosta vapaana.

Hamsteri_

#56
Sillon kun hamsterillani Elviksellä ei ollut kunnollista juoksupyörää niin se sai joka ilta juosta juoksupallossa . Ja kyllä se aina on sinne juoksupalloonsa tullut ihan vapaaehtoisesti :)
[/i]

Tuhka

#57
En kyllä pidä hamsuani usein siellä... Mut itse se sinne menee. ja tulee pois kun haluaa. :mrgreen:
Tuhka, valkonauhainen musta lk naaras syrkki. Ja minä

Hannaaa

#58
Joo tiiän ettei tää niiin  hirveesti liity aiheeseen mut kattokaa tää video Toi hamsteri ainaki näyttää tykkäävän juoksupallosta ;)
//http://www.youtube.com/watch?v=h7BsGBpMD2w&feature=related

Hannaaa

#59
.