• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Liian nuori hamsterin omistajaksi ?

Aloittaja ktaa_, 06.10.07 - klo:22:03

« edellinen - seuraava »

Piku

#75
Hmmm... Alussa se oli minullakin vaikea suostutella iskääni hankkimaan minulle hamsteria. Silloin tosin olin nuori, olisinkohan ollut jotain 11-12 vuotias... Kaikki alkoi siitä kun sen hetkinen paras kaverini sai talvikon ja rakastuin siihen pikkuiseen totaalisesti! Ensiksi tahdoin kuitenkin rottaa aivan hillittömästi mutta häkin koosta johtuen iskäni ei suostunut siihen (mutta se on ihan salettiinsa varmaa että täysi-ikäisenä sellaisen ostan!).
Sitten koetin pyytää hamsteria, koska niiden häkithän ovat pienempiä, ja rakastan niitäkin todella paljon, ja puoli vuotta kului kunnes sitten vihdoin viimein sain oman syrkin.
Tietysti olin jo siinä vaiheessa käynyt kaikki keinot läpi. Esim. "Voin ite maksaa sen, siivoon tätä taloo vaikka vuoden etc".
  Sitten kun Santtu (ristin siis syrkkini Santuksi XD) kuoli, sääli iskä mua sen verran että halusi ostaa mulle uuden hamsterin. Ikään kuin lohdutukseksi.
Eli näin helposti sain toisen karvapalloni, Glorian. Ja yeah, viime vuoden Maaliskuun 11. päivänä (ironisesti oma syntymäpäiväni) Gloria kuoli.

Ja nyt, kun kaverini Suvi sai serkultaan kanin, aloin innostumaan taas näistä pikku ystävistä ja mainitsin iskälle, että haluaisin taas hamsterin. Ja juu, piti vain sanoa että "Kun siihen on tottunu et on joku pikkueläin vieressä" ja "Mä näin viime yönä unta, missä sä ostit mulle hamsterin ja sit mä olin tooosi iloinen!" <- Tuo on totta. Ja sitten pari päivää sitten iskä ilmoitti että saan hamsterin piakkoin. Kyaa, olen jo nyt ihan innoissani  :D .

Että sinäänsä ei se niin vaikeaa ole. Tosin riippuu vanhemmista D;
Ps. Anteeksi ylipitkä postaukseni, innostuin kirjoittamaan >___>.

BenZ.

#76
Ensimmäinen hamsu tuli vähän niinkuin ei suunniteltuna...
Oltiin vaan piipahtamassa eläinkaupassa, ja nähtiin pieni harmaa hamsteri. No ei siinä enää mitään voinut. Kummatkin tulivat sydämmet silmissä sen terran viereen, ja homma oli selvä. Se lähti mukaan  :lov

Kun ensimmäinen hamsuni kuoli hieman yli 2 vuotiaana, olin vähän aikaa ilman vipeltäjää. Ja niihin oli jo kiintynyt. Ei siinä paljoa suostuttelua tarvinnut taaskaan. öydettiin ihanat campsu veljekset ja ne lähtivät mukaan.

Toisen veljeksistä kuoltua, minulla oli yksi pallero enään. Mummun kanssa sitten käytiin eläin kaupassa, ihan katselu mielessä. Sitä oltiin lopettamassa, ja koko kaupassa oli enää pari matelijaa ja yksi ainoa hamsu. Pieni talvikoksi ilmoitettu hamsu neiti. (ei näytä talvikolta pätkääkään: punaset silmät, valkoinen maha, maitokahvin ruskea selkä... kasvattajan tai myyjän virhe ehkä) No tuli soitto äidille, ja myös isälle... Sitten olikin taas 2 hamsua  :D

Viides hamsu tulikin sitten vähän ajan päästä. Kaveri ei halunnut enää pitää sitä ja kukaan perheessä ei tykännyt siitä. (perheessä kolme pikkusiskoa, isoveli, haukkuva koira...) No se muutti sitten meille, pieni harmaa campsu uros. Eikä tarvinnut suostutella :D

Ja eilen tuli taas yksi. Sen suostuttelu kesti 2 pv, mutta oli sen arvoista. Pikkuinen talvikko, valkoinen, harmain merkein selässä. Pikku tyttö tuli eilen. Mutta tämä oli ainut hamsu jonka neuvottelussa oli monta itkua ja hampaidenpuristusta. Eli ei ollut helppoa. Mutta useimmat tietää tunteen kun näkee jonkun hamsut... ei välitä muista vaan vain siitä  :sydan   :lov
Viiruli, talvikko uros, s. 23.7.04 R.I.P <3
Mini ja Möhkö, campbell urokset, s. 23.3.06 R.I.P <3
Vikinä, campbell naaras, 1.8.07 <3
Symphatil Milky Way, campbell uros, 19.3.07 <3
Afrodite, talvikko naaras, 3.5.08 <3

Hamsuliiini

#77
Lainaus käyttäjältä: "Talvikko_95"Kiva saada näitä vinkkejä, kun itekkin pitää viellä suostutella vanhempia, mutta kyllä mä aika varmasti nyt kesällä saan  :lov

Mullakin on viel suostuttelu kesken iskä ei meinaa millään suostua uuteen lemmikkiin, koska on 2 kisulii  :< mutta varmaan suostuttelu kantaa hedelmää  :)
Unelmat eivät ehkä koskaan toteudu.

Nekku

#78
Mulla oli synttärit toukokuussa. :P No sitten kävin ostamassa meidän koiralle luita yhest eläinkaupasta. Jäin vain katsomaan yhtä häkkiä ja sit päätin itsekseni et mun on pakko saada toi. Sit kerroin siit äitille (sil on ollu paljo jyrsijöitä) ja se sano et mietitää.Kävin äitin kaa seuraavana viikkona kaupassa uusiksi... :haha Ja sit äiti kysy sil myyjältä et oltas ostamassa täs kuus joku päivä ehkä hamsteri. N sit se näytti kaikki ja äitilläkin oli virne naamassa. Ja sit vaan sain sen kiinarin synttärilahjaksi   XD   Olin ihan tän näköne :c8
Yökyöpelin Kikkara \'\'Tofu\'\' 24.9.2007 - 15.1.2009 <3
Jäät mieleeni ikuisiksi ajoiksi, vaikka nukahdit tärkeään heinäpesääsi, ikuiseen uneen. Nyt oli sinun aikasi lähteä, enkä voi käsittää sitä. Nyt on sinun parempi sielä, pilvien päällä. <3

Katar

#79
No mutta miten saada vanhemmat suostuteltua kun hamsterita on aiemmin ollut jo neljä? Niiden tuhojen takia vanhemmat eivät enää halua uutta. Olen kuitenkin selvittänyt ja löytänyt kaikki tarvittavat vastaukset hamsteriden vikapuoliin. 16-vuotiaana on "hieman" turhauttavaa kun ei saa jotain mitä näin syvästi haluaa. En vain uskalla kunnolla kysyä äidiltäni, sillä pelkään sitä lopullista ei:tä. Heidän asunnossahan vielä joudun muutaman vuoden asumaan.
[size=150]Kata[/size]
Ihminen on aina niin onnekas tai onneton miten itseään ajattelee

Möfö

#80
Musta tuntuu että pitäs luovuttaa kohta noitten kaa... Täällä lueskelen ja kattelen kuvia ihanista hamsuista ja mulla semmonen pieni toivon kynttilä syttyy mutta ku meen liian lähelle äitiä se puhaltaa sen sammuksiin : / (oon runollinen tänään  :P )
[size=85]Yksi rakkaus parantaa sata surua

? Syyrialainen Väinö
*09.09.2008 ~ 11.12.2009 ?
? Syyrialainen Vilho  
*08.11.2009

? Talvikko Valma
*05.02.2011
[/size]

pikkutia

#81
Minä sanoin äiteelle että voinko ostaa hamsterin omilla rahoilla?
äiti sitten suostui...Jouduin tai halusin ostaa kaikki jutut hamsterille itse + hamsterin siinä meni sitten 60-70€

Möfö

#82
^Mä oon sulle kateellinen ku saat noin helposti... Eilen hieman vihjailin hamsuista ja äitin hyvämieli katos alle sekunnissa...  :(
[size=85]Yksi rakkaus parantaa sata surua

? Syyrialainen Väinö
*09.09.2008 ~ 11.12.2009 ?
? Syyrialainen Vilho  
*08.11.2009

? Talvikko Valma
*05.02.2011
[/size]

eta

#83
Minä itsekin äitinä ensin kielsin hamsterit mutta jonkun aikaa asiaa mietimme ja viime kesänä tuli ensimmäinen ja seuraavana päivänä toinen talvikko.
Itse ihastuin hamsuihin täysin ja nyt tuntuu että meidän perheen innokkain hamsufani olen minä itse.
Pari viikkoa sitten tuli pari syrkkiä ja lapset meinas eikö niitä ole jo liikaa ja samaa mieltä oli mieskin.

Katar

#84
Lainaus käyttäjältä: "Möfö"... Eilen hieman vihjailin hamsuista ja äitin hyvämieli katos alle sekunnissa...  :(

tismalleen sama täällä, äiti ei edes keksi syytä miksei meille tulisi hamsua. olen sekvittänyt ja keksinyt ratkaisun jokaiseen hamsterin kanssa vastaantulevaan ongelmaan ja lupautunut itse maksamaa kaiken. silti ainoa mitä kuulen on, että "tähän taloon ei tule eläimiä".
[size=150]Kata[/size]
Ihminen on aina niin onnekas tai onneton miten itseään ajattelee

pikkutia

#85
Sitten sanoin äitille et haluun toisen hamsterin...
Äiti oli vaan silleen aluks "Joo tietenki" et en tienny et onko se totta vai valetta .... Sitten menimme Jyväskylään ostoksille ja menimme jonnekkin liikekeskukseen ja sieltä menimme eläinkauppaan ja äiti vei hamsteri osastolle sitten sain vain valita itselleni toisen hamsterin joka oli kiinankääpiöhamsteri.. Että näin Helppoa :grin  ;)

Möfö

#86
^^Voi katar liiankin tuttua mulle! Onko sulla silti hamsteri vai onko tuo sun avassa oleva jonkun muun hamsu? Oon lupautunu maksaa ja hoitaa sen ja luvannu että en kyllästy siihen ja tässä on kohta 2 kuukautta vinguttu lähes joka päivä ettei se mikään hetken mielenjohdekaan voi olla... Kaiken oon yrittäny, kertonu myös sen että niillä ei oo karvatonta pitkää häntää  :)  Mutta lopetan nyt tän itsesäälimisen
[size=85]Yksi rakkaus parantaa sata surua

? Syyrialainen Väinö
*09.09.2008 ~ 11.12.2009 ?
? Syyrialainen Vilho  
*08.11.2009

? Talvikko Valma
*05.02.2011
[/size]

Hamsuliiini

#87
Plää.. Mä taidan luovuttaa en saa varmaankaan iskän päätä käännetyks ja ei meillä ois tilaakaan.  :itq:
Unelmat eivät ehkä koskaan toteudu.

Vilma

#88
Lainaus käyttäjältä: "Möfö"tässä on kohta 2 kuukautta vinguttu lähes joka päivä ettei se mikään hetken mielenjohdekaan voi olla...
Hamsteri elää parhaimmillaan yli 2-vuotiaaksi, jolloin kahden kuukauden kinuaminen ei kaikkia vanhempia hetkauta. Jos haluat hamsteria vielä seuraavat kaksi kuukautta, voisi sanoa, että olet halunnut sitä kauan.  ;)
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

pikkutia

#89
En tiiä onko mulle tarkotettu toi yks viesti mut mulla on tällä hetkellä 2 hamsterii  ja mietin 3 ostoa  =DDD
Mä ite en kertonu iskälle että ostan hamsterin..Sitten kun sain sen ni näytin sen sille ja se vaa sano et ai että hamsteri  :pihalla:
muuten sano isälles jos se ostaa ittelensä vaikka jtn koneita et: "Miks sä ittelles paljon kalliimpii juttui ja mä en saa ostaa 20€ maksavaa hamsterii :pihalla: ?" Tai jtn:ki noi...