• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Liian nuori hamsterin omistajaksi ?

Aloittaja ktaa_, 06.10.07 - klo:22:03

« edellinen - seuraava »

Ritu

#60
Minä en kotona saanut mitään karvaista eläintä, koska äiti on allerginen. Sitten kotoa poismuuton jälkeen n. 3-6 kk niin minulla oli sitten hamsu  :P . Äiti pyöritteli silmiään, että pitihän se arvata. Olen itsekkin vähän allerginen jollekkin, joten äiti ei suoranaisesti ilahtunut. Oli kuitenkin arvannut että jokin eläin minulle tulee  :D . Nykyäänki on vähän sillein, että taasko? kun hankin uuden hamsun, mutta antaa minun tehdä omat valintani valittamatta.
- Riikka

Shiipa

#61
Gerbiilit kun olivat jo, ei hamsteria tarvinnut paljon jankata tms, kunhan alussa vain mainitsin että mahtuis tänne kääpiöhamsterikin. Äiti ei meinannut suostua, mutta pikkuhiljaa alkoi jopa sanomaan jotain ei-kieltäviä sanoja puheeni sekaan ("ai eikö ne tartte kaveria? hoooo...")...  ;)
Sitten hankin minidunan, ja äiti toki lupasi hankkia siihen elikon, kun on pienikin. Tarkoituksena oli siis hankkia urostalvikko, mutta täällä päin ei kasvattajia ollut eikä eläinkaupoissa talvikoista tietoakaan (joitain talvikkoja saatettiin myydä roborovskien nimilläkin... ), niin päädyin sitten odottelemaan.

Yhtenä päivänä sitten bongasin OSJH'n sivuilta myytävän  hamsterinpoikasen, jolle tulee häkki ja tavarat mukaan... 50€ hinnalla! Kerroin äidilleni ja sanoin, etten tiennyt, oliko kyseessä kääpiölaji vai ei. Äitini sitten melkein pakotti minut soittamaan ja kysymään keskipäivällä vaikka ilmoituksessa luki että iltaisin soitot, ja selvisi, että kyseessä oli syyrialainen.
Petyin hiukan, koska äiti ei ollut koskaan innostunut syyrialaisista, koska vievät tilaakin enemmän, suunnilleen saman verran kuin gerbiilit.
Mutta mitä, äidille kuin kerroin, sehän melkein pakotti minut varaamaan hamsterin. Alkoi heti jo innostuksissaan soittelemaan kyytejä tädiltäni hamsterinhakuun jne, ja seuraavana päivänä Rasmus sitten haettiinkin.  ;)

Mutta kiva, selvisi, että hamsterilla oli hiukan liian pieni häkki, joten eleltiin n. pari yötä pienellä häkillä (unirauhakin meni hamsterin jyrsiessä armottomasti kaltereita), kunnes kävi sellainen tuuri että ystäväni oli lähdössä hakemaan terraariota joltakin hiukan kauempaa. Tietenkin siinä samassa ystäväni otti pyynnöstäni mukaan minullekkin sellaisen mukavankokoisen akvaarion, eikä äitikään laittanut yhtään pahaksi, vaikka sitä tilaa on nyt mennyt mitä se alussa pelkäsikin.. On onnellinen vain, että saatiin niin halvalla akvaario ja yksi miniduna pois nurkista  :D

Gerbiilit oli kyllä helpompi saada. "Kun uusi asunto on valmis, voit ottaa sinne"... ja olin tyytyväinen.  xD

Tulevaisuudessa ei ole tulossa enempää lemmikkejäni, kun äiti on edistynyt jyrsijöiden enemmänsietämisessä: Se jopa rapsutti hamsteria ja oli nostanut gerbiilihäkistä romahtaneen mökin pois.  :P

Möfö

#62
Bluah! Onko se muka joku syy että meillä on jo koira...  :kieli  Oon tässä joka viikko kolmen viikon ajan kyselly ja selitelly hamsuista (aina lauantaisaunassa :)) ja aina ku kysyn että mikä tässä nyt enään sitte mättää niin se sanoo että meillä on jo koira niin enää ei oteta muita lemmikkejä. Eilen sanoin sille vaan lyhyesti että, "äiti sä tiiät mistä mä haluaisin puhua mutta mä en puhu koska sä et halua, mutta sanonpahan vaan että edelleen halua hamsteria ja edelleen oon valmis maksaan kaikki kustannukset." Äiti meni hiljaseks  XD Tässä saattaa mennä kauan... Marsua vinguin n. 3 vuotta eikä tuottanu tulosta.
[size=85]Yksi rakkaus parantaa sata surua

? Syyrialainen Väinö
*09.09.2008 ~ 11.12.2009 ?
? Syyrialainen Vilho  
*08.11.2009

? Talvikko Valma
*05.02.2011
[/size]

Nilla

#63
Lainaus käyttäjältä: MöföBluah! Onko se muka joku syy että meillä on jo koira...  quote]

Ei. Tollanen ei todellakaan oo mikään syy. Eihän 2 lemmikissä olisi paljon hoitamista! Hamsteritkin ovat niin helppohoitoisia.
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Juulia

#64
^^ Miksi pitäisi olla vain yksi koira - ei mitään muuta eläintä? Kyllähän sinä varmasti jaksat hamsterin ja koiran hoitaa, vai mitä?

Hamsterit eivät mielestäni ole kovin helppohoitoisia eläimiä, en menisi äidilleni sanomaan "...kun ovat niin helppohoitoisiakin", johon sortuvat alle 11-vuotiaat tytöt koska haluavat saada eläimen sen perusteella. Hamsulle pitää antaa tilava asumus ja paljon virikkeitä. Se ei syö myöskään ihan mitä tahansa eli ruokintaankin on kiinnitettävä huomiota jotta hamsu olisi onnellinen ja eläisi terveen elämän.
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Taake

#65
Oma kämppä - Oma hallinta ;)
[size=85]© Kuvieni kopiointi ehdottomasti kielletty[/size]

Hamsuliiini

#66
Mäkin olen nyt siinä suostuttelu vaiheessa koska meillä on kissoja niin mun vanhemmat ei vaan suostu aina joku syy: "Kissat popsis sen.." ym.
 :<  Onko vinkkei? meinaan oon höpöttäny jo hamstereista aika kauankin mutta kun viimein tohdin kysyä niin vastaus oli: "ei!" ...
Unelmat eivät ehkä koskaan toteudu.

Lellu

#67
Höpöttelin viidennella ja kuudennella(Nyt olen seiskalla) paljon hamsterista ja sen hankkimisesta, mutta vastaus oli ei. Nyt seiskan puolessa välissä jatkoin höpöttelyä ja yksipäivä äiti oli "mitäs jos mentäis kattoo jotain häkkiä?"  :D Nyt siis on yksi hamsteri talossa. Kysyin myös pari päivää sitten äidiltä, että miks anto mun nyt ottaa hamsterin, ja vastaus oli yksinkertainen, nyt hän oli varma että osaan sitä hoitaa/huolehtia. Eli meillä se oli myös vähän ikään riippuva hommakin, se eläimen hankkiminen.

Ja nyt sitten oon kysymässä, et voiskos tulla toka hamsu, joka ois talvikko  :mrgreen:

edit// Ja isältä en kysynyt mitään, koska äiti on perheen "pomo"  xD Ja ku tultiin häkin kanssa kotiin niin isä oli ovella "mikä ihme tuo on? :shock: "
[size=85]Jos poika sut jättää,niin älä ala parkuu,lyö turpiin ja juokse karkuun.[/size]

hamstraajat

#68
Nooh näinhän siinä kävi et olin kaverillani käymässä ja yllätyin kun heillä oli hamsteri koska eivät olleet kertoonet XD Ja kukahan se niihin ihastui.Mietin viikon kaks että mitä sanoisin äitelle ja sit rohkenin sanoo automatkal et voitasko ostaa hamsu :oops: Sitten äite rupes kyselee kaikkee niist ja sanoin et ne on helppo hoitosii ja voisin ostaa kamuni hamsu kopin koska tämän hamsu on kuollut  :cry: .Nyt sitä o kamun hamsukoppi ostettu ja talvikko tulossa 3viikon päästä kun koulut loppuu...kun käytiin kattoo hamsui vähä aika sitte eläinshopis ni jäätiin kattoo varmaa 10minsaks siihe ja mitäs tapahtu...Äiti ihastu hamsuihin!!itse hän olisi halunnut robon mutta minunhan se päätös on  :P
tänään kotiutu talviko naaras

hamstraajat

#69
:lov
tänään kotiutu talviko naaras

Maikkis

#70
^Omia viestejä voit muokata -nappulasta, jottei tule montaa viestiä perätysten :)

maarit

#71
Ei oo tarvinnu suostutella kun en oo enää about 8 vuoteen kotona asunu.Meillä oli kotona aina kissa tai koira tai molemmat eikä me pikkusiskon kans koskaa vanhemmilta oikeestaa pyydetty että saatais hankkia joku eläin.
Hiirien hankintaan en kysy aviomieheltä "lupaa" tai mitää koska kuitenki kasvatan niitä.Joskus saattaa kysyä että onks uusia hiiriä tulossa yms.Myös rottien ja hamsujen suhteen saatan kysyä miehen mielipidettä mutta päätöksen teen loppuviimeks minä itte.Isompien eläinten hankinnassa kuten esim. kissojen/koirien tehään päätös sitte yhessä.
Tällä hetkellä hamsteriton

kose

#72
Eräänä kauniina iltana näin kaupan ilmoitustaululla lapun missä luki: annetaan vähän yli vuoden vanha syyrialainen hamsteri, tarvikkeet tulee mukana.
No otin numeron ylös kännykkään ja juoksin kotiin. Sitten suostuttelin äitin soittamaan siihen numeroon ja seuraavana päivänä syrkki tuli kotiin. Ei se kovin vaikeaa ollut....

Toisen hamsterin sain siten, että raahasin äidin kauppaan katselemaan eläimiä. Äiti ihastui mustaan pitkäkarvaiseen syrkkiin, joka me sitten ostettiin.

Talvikko_95

#73
Kiva saada näitä vinkkejä, kun itekkin pitää viellä suostutella vanhempia, mutta kyllä mä aika varmasti nyt kesällä saan  :lov
? Talvikosta haaveilen ?

-Sonsku-

#74
Aluksi vanhemmat sano, että ehdottomasti ei! Aloin sit pikkuhiljaa suostuttelemaan, ja kerroin hamsujen hyviä sekä huonoja puolia. Isä sit eka myöns et onhan ne tosi sulosia. Sit äiti... no, se oli edelleen kovasti vastaan. Pian serkulle tuli hamsteri ja käytiin katsomassa sitä.
Äiti lupas harkita hamsteria, koska se haissutkaan pahalle.  :lol:
No, sitten sovittiin, että jos teen kotitöitä ahkerasti muutaman kuukauden ajan, niin saisin sen hamsun. Äiti sano, että se ei sitten haluu edes koskee siihen.
Pian sopiva hamsuherra löytyi, ja sitä lähdettiin hakemaan. Parin päivän päästä äitikin oli jo aivan rakastunut uuteen tulokkaaseen ja uskaltautui ottamaan sen kädelle.  :)
Meillä vipeltää yksi luonnonvalkoinen pk syrkki
+
Toinen karvaturri, pitkäkarvainen maatiaiskissa