• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Häkki, häkin kunnossapito ja purut

Aloittaja callette, 30.12.07 - klo:15:10

« edellinen - seuraava »

Hamsuliiini

#30
Minne viette vanhat purut kun ootte siivonnu??  :oops:

(ei oo viel hamsuu)
Unelmat eivät ehkä koskaan toteudu.

Maikkis

#31
^Mä kaadan biojäteastiaan. Jokus menee kyllä roskikseenkin.

blood.and.tears

#32
Useimmiten biojätteeseen menee, joskus kun laiskottaa kerätä pahviroinia purujen seasta niin tavalliseen roskikseen.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

Tiituz

#33
Biojätteeseen kaikki.
Anemone\'s Deep Blue Sea?
Marvellous May Lily?
Eternal Flame?

Hamsula] http://www.freewebs.com/lindan_hamsula/index.htm

GaneshaX

#34
Olosuhteiden pakosta roskikseen.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

KaisaM.

#35
Tuntui niin pahalta heittää kaikki purut vain roskikseen, kun niitä tällaisen lauman kanssa tulee aika paljon, niin meillä on nyt takapihan takana pieni "komposti", jonne vien purut. Siellä ne saa sitten maatua. Onneksi asun täällä "landella".  :sydan
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Vilma

#36
Kolme hamsteriani asuvat yli suositusten mukaisissa häkeissä. Siivoan häkit normaalisti kerran kahdessa viikossa.
Kuivikkeena käytän tavallista kutterinpurua ja heinää. Purua on häkeissä reilusti, sillä hamsterini tykkäävät kaivautua kuivikkeisiin ja tehdä niistä pesiä.
Jätteet vien yleensä tavalliseen roskalaatikkoon. :)
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

maarit

#37
Lainaus käyttäjältä: "Linda"Joku sanoi käyttävänsä Agrimarketista ostettua kuivikekutteria.25 kg maksaa alle 8 €

Minä käytän!  ;)
Meillä menee likaset purut jätesäkkiin ja roskiin.
Tällä hetkellä hamsteriton

Jane_O

#38
Muutama kysymys:
Ihmiset joilla on roboja, kuinka usein vaihdatte kaikki purut? Pojat tuli meille torstaina, ja aloin eilen etsimään niiden pissapaikkaa, mutten löytänyt sellaista  :huh. Haistelin kovasti koko dunan läpi, mutta ei. Maxin kanssa kun on tottunut siihen, että pissapaikkaa ei voi olla löytämättä  :P (vaikka pissaisi muuallekin kuin pissalaatikkoon).

Sitten kysymys immeisille, jotka käyttävät kutteria: Oletteko huomanneet eroa pölyäväisyyden kanssa eri merkkien välillä? Meillä on käytössä Mörtin tyylistä purua sekä nyt on menossa koekäytössä Extra chips XS (ihan hyvältä vaikuttaa), mutta roboille olisi kiva laittaa myös kutteria, kun sitä pystyy paremmin kaivelemaan. Yksi ruokakaupasta ostettu kutteri kuitenkin pölysi niin mielettömästi, että sellaista ei voi meillä käyttää, kun avokki pakkaa olemaan allerginen vähän kaikelle pölyävälle.
[size=85]Rakkaita kaivaten, olette ikuisesti sydämissämme![/size]
[size=85]Eikka (Calevala)<3, vkh roborovski uros, 1.4.2008-16.10.09.[/size]
[size=85]Max (Vivaldine\'s Tobias Taikaviitta*)<3, lk syyrialainen uros, 7.4.07-29.5.09.[/size]
[size=85]Veikka (Calavale)<3, vkh roborovski uros, 1.4.08-18.4.09.[/size]

Minnaw

#39
^Jane, mä ihan kokeeksi ostin semmoista "pestyä" purua, joka ei pölise yhtään. Isolastuista, pehmeää.
Oon vaan niin tumpelo, että hävitin sen merkin jonnekin.
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

Jane_O

#40
Lainaus käyttäjältä: "Minnaw"^Jane, mä ihan kokeeksi ostin semmoista "pestyä" purua, joka ei pölise yhtään. Isolastuista, pehmeää.
Oon vaan niin tumpelo, että hävitin sen merkin jonnekin.

Mistä ostit?
[size=85]Rakkaita kaivaten, olette ikuisesti sydämissämme![/size]
[size=85]Eikka (Calevala)<3, vkh roborovski uros, 1.4.2008-16.10.09.[/size]
[size=85]Max (Vivaldine\'s Tobias Taikaviitta*)<3, lk syyrialainen uros, 7.4.07-29.5.09.[/size]
[size=85]Veikka (Calavale)<3, vkh roborovski uros, 1.4.08-18.4.09.[/size]

Minnaw

#41
^Käpylän eläinkaupasta (Helsinki)
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

Hamsuliiini

#42
Mitkä on niinku halvinpia häkkei: Dunat, terrat vai mitkä?? :)
Unelmat eivät ehkä koskaan toteudu.

Jane_O

#43
Lainaus käyttäjältä: "Hamsuliiini"Mitkä on niinku halvinpia häkkei: Dunat, terrat vai mitkä?? :)

Riippuu siitä mistä ostaa, minkä merkkisen ostaa ja ostaako käytettynä vai ei. Lisäksi eläinkaupoista voi tuurilla saada hieman rikkinäisiä, mutta käyttämättömiä, dunia/häkkejä/terroja todella edullisestikin. Useista eläinkaupoista kannattaa myös kysyä pakettitarjousta asumukselle ja tarvikkeille, varsinkin jos kyseessä on ensimmäinen jyrsijä taloudessa.

Lähinnä asumuksen valinnassa kannattaa siis lähteä siitä, mikä eläin on tulossa. Sen lisäksi pitää myös pohtia mistä itse tykkää. Lisäksi pitää päättää haluaako täysin uuden vai käytetyn asumuksen.
[size=85]Rakkaita kaivaten, olette ikuisesti sydämissämme![/size]
[size=85]Eikka (Calevala)<3, vkh roborovski uros, 1.4.2008-16.10.09.[/size]
[size=85]Max (Vivaldine\'s Tobias Taikaviitta*)<3, lk syyrialainen uros, 7.4.07-29.5.09.[/size]
[size=85]Veikka (Calavale)<3, vkh roborovski uros, 1.4.08-18.4.09.[/size]

e??a

#44
Lainaus käyttäjältä: "Hamsuliiini"Minne viette vanhat purut kun ootte siivonnu?
Meillä poltetaan suurin osa saunan pesässä, ja vähän menee roskiinkin. :)
[size=85]Lil Mr Mysterious "Lilo"
musta poika
s. 2.7.07 ?[/size]