• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsuterrojen nimikointi ?

Aloittaja Minski, 04.01.09 - klo:23:03

« edellinen - seuraava »

Minski

Ajattelin aloittaa aiheen koskien hamstereiden asumusten nimikointeja ja merkkaustapoja :)
 Eli siis lähinnä kasvattajat ja muut paljon hamsuja omistavat:

- Nimikoitteko hamsujenne asumuksia (siis laitatteko asumuksiin jotain lippuja ja lappuja koskien niissä asuvia hamsuja) ?
- Miten nimikoitte ?
- Miksi nimikoitte ?
- Vai luotatteko pelkästään omaan muistiinne siinä kuka hamsu mitäkin terraa asuttaa ?
- Kertokaa myös hamsuasumusten määrä :)



Itse en ole aiemmin juurikaan asumuksia nimikoinut ja merkkaillut ja ei ole ollut ongelmia muistaa niiden asukkeja. Minulla on tällä hetkellä 14 hamsuasumusta eli sen verran ainakin muistini pystyy hallitsemaan :P
 Nyt kuitenkin kun vaihtelin hamsuja uusiin asumuksiin ja uusiin hyllyköihin niin päätin nimikoida myös nuo asumukset, koska järjestykset meni ihan uusiksi ja nimikointi helpottaa näin alussa taas muistamaan kuka asuttaa mitäkin asumusta :) Se helpottaa myös joka iltaisia tuoreruokia laittaessa antamaan oikean annoksen oikealle hamsulle, kun voi lukea asumuksen kyljestä, että kukas siellä nyt asustikaan :) Omistan myös tällä hetkellä 4 hunaja-kyyhkynharmaa valkonauhaista, joten ehkä siksikin ihan hyvä tuo nimikointi, kun on saman näköisiä hamsuja usea. Minusta on myös kiva vieraita ajatellen, kun voivat lukea asumuksen kyljestä kuka siellä asuu (ja vältyn vastailemasta :P ).

Nimikoin asumukset näin:





Tytöillä siis punapohjaiset laput ja pojilla sinipohjaiset (kuinka ihanan vanhanaikaista :D )


Mitenkäs teillä ? :)
Hamsteriton tätä nykyä

AnnePu

#1
^ Ihkut.

Minäkin olen joskus nimikoinnut häkkejä ja dunia lähes samalla tavalla tosin tausta oli kaikilla valkoinen mutta sit taas teksti oli pojilla sininen ja tytöillä punainen.

Halusin silloin juurikin vieraitten takia laittaa nimet että sit myös mieheni pystyi pätevänä selvittää kuka missäkin on ja minkä näköinen siinä asustaa. Myös lapset haluavat aika ajoin ruokkia hamsuja ni silloin oli helppo sanoa et anna vaikka Matille ja Lillille sinä niin minä tuon lopuille, kätevää lukea kuka missäkin on.
Myös silloin kun nimesin häkit niin meillä oli useempi pk musta hamsu.

Nykyään kukaa ei taida enään asua siinä mihin silloin laput laitoin..meillä ollut taas ihania dunan syöjiä että varastossa useempi duna oottaa paikkausta.

Tällä hetkellä on 12 hamsteria ja 5 hiirtä. Hamsterit on nyt niin kirjavaa sakkia että heidät erottaa jopa nyt mieheni  XD

Heli

#2
Enää en kun ei ole montaa hämpsteriäkään, mutta ennen kyllä nimikoin.
En niinkään sen takia etteikö eläimiä olisi tunnistanut, oli muuten vaan mukava ne laput sinne laittaa ja jos jotain tärkeetä nyt ei heti päästä muistanut (syntymäaikaa tai vanhempia) niin nopsaa sitten lapuista näki. Hamsulassa tuntikausia puuhaillessahan kun tuli pohdittua yhtä jos toistakin.  :)

Ja tosiaan myös vieraita ja mahdollisia hoitajia varten nuo laput. Mutta täytyy myös sanoa, että olihan ne robojen kanssa jossain vaiheessa ehkä vähän sitä tunnistamistakin helpottamaan.  :D Ja jos paljon tuli vaihdeltua terrojen paikkoja niin löysi sitten nopeasti etsimänsä eläimen ilman, että piti kaikkia käydä läpi.

Aikas samanlaiset laput mullakin kuin Minskillä.
Destiny's hamsterit 2001-2009

GaneshaX

#3
Meilläkään ei noita niin paljon ole, vaikka lisää on tulossakin. Mutta olen miettinyt nimikoimista, ihan sen varalle, että jos mies tai joku muu käy hoitamassa. Pitäis vaan olla siistit laput. Minski, oliko noi sun laput kontaktimuovin alla, vai miten pysyvät siisteinä pesuista huolimatta?
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Tüna

#4
Aiemmin, kun mullakin oli enemmän hampstereita niin niillä oli melko samanlaiset lappuset kuin Minskillä. Enemmän ne oli ehkä vieraita kun itseäni varten, sillä ei niitä nyt niin montaa ollut etten olisi tunnistanut tai muistanut eläinten asumuksia.

Yökyöpeli

#5
Mä kirjotan nimet vesiliukosella tussilla terrojan/häkkien kylkeen. Syrkit, talvikot ja cämpsyt erottaisin ilman nimikointejakin mutta jos vaihdan asumuksen paikkaa hamsulassa tai siirrän asukkaan kämpästä toiseen ni eipähän tarvii aina miettii et kuka nyt missäkin asuu. Kiinareiden kohdalta voi kyllä sanoa etten satavarmasti erota etenkään norreja toisistaan. Sit noi nimet on myös pakolliset jos mieheke tai luottohoitaja huolehtii mun poissaollessa ötylöistä et ne sit voi kertoo tarkalleen jos jossain kämpässä on jotain epäilyttävää. Ja hamsujahan meillä on about 40 joista noin puolet kinkkejä.
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

eta

#6
Meilläkin vielä sen verran vähän hamsuja että tunnistan jokaisen. Mutta kirjaa joudun pitämään koska tyhjennän ja pesen laatikot. Eli minulla on lista hamsuista ja päivämäärä kun pesen ja tyhjennän laatikon niin pysyn kärryilla koska mikäkin on putsattu. Tietysti tuo nimikointi helpottaisi kun joku muu joutuu hoitamaan ja ruokkimaan (esim. äitini tai lapset... mies on sanonut ettei hamsuihin koske eikä ruoki  ;) )

GaneshaX

#7
^ Ai sullakin on "laarin pesu kalenteri". Mullakin on XD
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

eta

#8
jep, muuten en muistaisi  :D

Anzukka

#9
Mulla on joissain nimikointi mutta ei oikeastaan mitään hyötyä niistä ole kun ne muistaa!
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Minski

#10
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Minski, oliko noi sun laput kontaktimuovin alla, vai miten pysyvät siisteinä pesuista huolimatta?
On ne ihan kontaktin alla ja kyl ne silleen hyvin pysyy pesun ajan, kun mä en dunia ulkopuolelta pese kauheen rankasti, pyyhkäisen vain kostealla niin ei ne laput siitä kärsi.


Toi Yökyöpelin tussisysteemikin on varmaan kätsy ja helppo :yes: Sit joku ihan maalarinteippikin olis kyl kätsy; kun semmosia on helppo tehdä uusia, ei tarvi tietsikalla väkertää.
Hamsteriton tätä nykyä

GaneshaX

#11
Mulla on tulostimesta taas joku mönjä loppu :mad:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

eta

#12
Mulla hajos koko tulostin.  :D

Minski

#13
Mulla tulee tulostimesta vaan punasta mustetta enää, siksi nuo laput on punasella tekstillä, tarkotus oli kyllä mustalla ne kirjottaa :D


Joo meneeköhän hiukka ooteeksi :)
Hamsteriton tätä nykyä

Yökyöpeli

#14
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Toi Yökyöpelin tussisysteemikin on varmaan kätsy ja helppo :yes: Sit joku ihan maalarinteippikin olis kyl kätsy; kun semmosia on helppo tehdä uusia, ei tarvi tietsikalla väkertää.

Mulla oli aikasemmin maalarinteippisydeemit mut totesin et on helpompi kirjottaa suoraan asumukseen. Tosin osasta se tussi ei meinaa irrota millään vaikka onki vesiliukosta.
Mä oon niin laiska etten jaksa mitään tollasii hienoi sydeemeit tällaselle laumalle väkertää, etenki ku ne vaihtelee kämppiä tasaseen tahtiin  :mrgreen:
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin