Hamsuterrojen nimikointi ?

Aloittaja Minski, 04.01.09 - klo:23:03

wiidii

Minulla on tällä hetkellä ihan maalarinteipillä kaikki, tosin en muistanut siirtää niitä viime siivouksen jälkeen joten on vähän väärät nimilaput kaikissa..  XD  Ajattelin kuitenkin väsätä ihan nimilaput, kun harvemmin edes vaihtelen otuksilta asuntoja.
Tuo Yökyöpelin tusseilla leikkiminen kuulosti kyllä kätevältä, taidan kohta itsekin ruveta tekemään noin jotta ei tarvitse enää irroitella lappujakaan tai mitään.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Vevve

Mulla ei hamstereita ole hirveän paljon, mutta huvin vuoksi olen dunat ja terrat nimikoinut sellaisilla pienillä tarrataustaisilla muistilapuilla, jotka on helppo vaihtaa vaikka asumuksesta toiseen jos asukki muuttaa. Laput on käsin kirjoitetut ja niissä lukee hamsterin nimen lisäksi sukupuoli, syntymäaika ja rotu/laji. Vältynpähän kyselyiltä, kun tulee joku kylään.

Nekku

heti, kun saan uusia hamstereita, tulee jokaisessa olla nimet  :D On vaa jotenki kiva ''koristella'' aina noita dunia.  :mrgreen:
Yökyöpelin Kikkara \'\'Tofu\'\' 24.9.2007 - 15.1.2009 <3
Jäät mieleeni ikuisiksi ajoiksi, vaikka nukahdit tärkeään heinäpesääsi, ikuiseen uneen. Nyt oli sinun aikasi lähteä, enkä voi käsittää sitä. Nyt on sinun parempi sielä, pilvien päällä. <3

jjenna

Just tänään laitoin nimilaput asumuksiin, kun hamsterit muutti omaan huoneeseensa. Siinä samalla puuhaillessa sitten väkerin nimilaputkin :) Ihan ällön perinteisellä "pojalle sinisellä - tytölle punasella" menetelmällä tulostin noi nimilaput. Yhdessä lapussa nimi, ikä, väri, vanhemmat ja kasvattaja. Tyyliin tämä:

TURKINPIPPURIN JACK SPARROW
sininen argente
s. 22.9.2008
Mustikkamaan Tainted Love - Turkinpippurin Boa Vista
kasv. Niina Eskelinen

Ei noita nyt niin montaa ole, ettenkö mä muistaisi, lähinnä laitoinkin sentakia että oli into päällä uuden huoneen ansiosta ja oli liikaa aikaa  XD Mutta on noista varmasti hyötyäkin, sillä vähänväliä saan tarkastella papereista että kuka oli kenenki isi ja koskas toi olikaan syntynyt, nyt näkee yhellä vilkasulla..
Hamsterikasvatus jäädytettynä

lentsu

Lainaus käyttäjältä: "jjenna"TURKINPIPPURIN JACK SPARROW
sininen argente
s. 22.9.2008
Mustikkamaan Tainted Love - Turkinpippurin Boa Vista
kasv. Niina Eskelinen

Mulla oli tuohon tyyliin vuosikaudet jokaisella lappu, oli hamsuja sitten miten monta tahansa. Ei siksi etten olisi niitä muuten muistanut tai tunnistanut, mutta lapsena hevostallilla ihastuin tuohon tyyliin ja toki "tallissa" on sitten pitänyt olla laput. Innostus lappuihin laantui itse asiassa silloin kun hankin oman hevosen ja tein vihdoin "sen suuren lapun" eli sille nimikyltin.  :D Nyt asia onkin näköjään ihan hunningolla, kun jokaisella on vaan maalarinteipin pala, ja siinä kutsumanimi.

Uroksilla ja naarailla on kyllä ollut aina tasapuolisesti mustalla tekstillä valkoisella pohjalla tiedot. Joo ja kontaktimuovia/teippiä päälle niin hyvin on pysynyt putsaamisissa ja pesuissa. Eihän niitä tosiaan tarvitse ulkopuolelta niin jynssätä.

Ninde

Tuota maalarinteippi+kutsumanimi systeemiä meilläkin käytettiin vuosikaudet. Joskus teinimpänä jaksoin jopa väsätä ihan kunnollisia nimilappuja, mutta sitten "hulluina vuosina" kun hamsuja oli useita kymmeniä, ei sellaiseen ollut enää aikaa eikä jaksamista.  :D Nyt kun hamsuja on enää muutama, ei ole minkäännäköisiä nimilappuja, kun nuo nyt erottaa helposti toisistaan.

NipsuMakkara

Meillä on tämmöiset nimilaput:

[size=85]Kauhukakara "Nipsu" lk kemu syrkki naaras. s. 7.5.2008 k.14.1.2010 IKÄVÄ<\'3[/size]
[size=85]Valentina "Mango" lk normaali syrkki naaras. s. 11.8.2007 k. 25.6.2009 IKÄVÄ <\'3[/size]

Enkeli89

minä kehittelin että kun saan sen laminointi koneen hommattua niin tulosta ja laminoin nimikyltit, mitkä siirtyy näppärästi sinitarralla dunasta toiseen kun asukkaat muuttaa :) ja kestää kosteuden
enää neljä syrkkkiä, kaksi gerbiiliä, kolme karvaista kania ja kissat-liian moni rakas on nyt tähtenä taivaalla \":(\"

Vevve

Nostetaanpa tätä ketjua!

Mä olen edelleen ihan intona nimilapuista.  :D
Nyt alkaa elukoitakin olemaan jo sen verran, että vaikka kyllä erotan ne kaikki toisistaan en ikinä muista missä mikäkin asuu. Varsinkin kun noi muovilootat tuppaa päivittäin vaihtamaan paikkaa keskenään kun nostelen niitä.

Tällä hetkellä käytössä on kontaktimuovilla päällystetyt laput joissa lukee hamsterin virallinen nimi, laji ja sukupuoli sekä joissain väri jos boxissa asuu useampi erivärinen otus. Laput on kiinni sinitarralla ja helppo siirtää jos hampsu muuttaa.

Saana

Mä oon kanssa nimilappujen ystävä! Joskus tuli askarreltua kaikille omat, mutta nykyään suurimmassa osassa on vain se tylsä maalarinteippi, jossa lukee nimi. Tosin pariskunnille olen nimien väliin piirustellut sydämen. :P

Tässä kuitenkin niitä nimilappuja, mitä mulla on vielä muutama käytössä. [RIP Zot Zot ja Basisti.] Tytöillä vaaleanpunaiset syrämet ja pojilla vaaleansiniset pilvenhattarat. Laput ovat vain tavallista paperia, jonka olen päällystänyt kontaktimuovilla ja kiinnitys on tapahtunut maalarinteipillä, jonka olen laittanut lapun takapuolelle.

GaneshaX

Mä niin tykkään kanssa siisteistä nimikoinneista :sydan

Meillä on ollut enemmän noita laputettuja, nyt vähemmän, koska lappu on suoraan häkin pohjassa kontaktimuovin alla.
Sitten kun porukkaa muuttaa asumuksesta toiseen, niin eihän toi toimi  :roll:

Meillä on ihan suorakaiteen malliset laput, tytöillä vaalenpunaiset ja pojilla vaaleen siniset. Niissä on nimi, lempinimi, turkki, väri ja syntymäaika.

Laminointi olis varmaan kaikista paras, mut ei nyt oikeen satu oleen konetta siihen  XD

Millai toi pelaa pesussa, jos vaan muovittaa lapun kontaktimuovilla molemmin puolin? Pysyykö hyvänä?  :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Saana

Mä en kans oo pessy dunia niin tarkasti ulkopuolelta, että irtoais. Mutta jos pesisin niin irrottaisin lapun. Tuo siis irtoaa kätsysti, kun on maalarinteipillä, eikä sotke ja jos ei montaa kertaa irrottele niin sama liima pitää aika hyvin uudelleen kiinnittäessä.

KaisaM.

Munkin pitäis askarrella nimilaput joskus, ei vaan viitsi panostaa niihin niin kamalasti, kun dunat johon ne tulee kiinni on melkein kaikki ihan karmeita paikattuja. :D Itse muistan kyllä kaikkien nimet ihan iisisti ja missä ne asuu, tällä hetkellä syrkkejä on 15.
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Saana

Mä muistan kyllä kanssa syrkit! :D Mutta vaihtelen kääpiöiden asumuksia usein ja kiinarit pitäisi aina kaivaa jostain dunan pohjilta, että saisi tietää, kuka siellä olikaan ja robot muuttavat sen verran aina väriä, turkinpituutta ja kokoa, että olisin kyllä hukassa ilman nimikointia. :D Laumoista toki tunnistaa, mutta yksinäiset äijät on si se ongelma.

Anonymous

Mä laitoin nyt tollasseella korjausteipillä merkiten kuka on missäki. Vanhemmilla on oiken ajan kanssa tehdyt nimilaput, nyt ei vaan jaksa väsää.