Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Anzukka

Isukki Simonahon paulan kasvatti Globe Thistle ja Emä Tinja Itkosen kasvatti, ei. katariinahautalan kavatti(?) ja ee. Jonna tikan kasvatti, tyttösen nimi on Ernestrnan (jos nyt oikein muistan)  juu käytännössähän jos isä kantaa cremeä niin karamelli, kupari, soopelisuklaa, minkki.. :)

Elikkä sekametelisoppaa tuloillaan! En kyllä varmaan selvii yksin noitten värien selvittelystä kun koskaan ei oo yhtään rs. poikasta tänne syntynyt ja ps. vain hunaja, cinnamon, ja ps. lv :D satikka sitten ps.rs lapsia :kankaalla:
Olenko oikeassa? Yhdistelmä olisi pk kyyhkynharmaa x pk cinnamon umborous Cinnamonin isä on suklaa ja kyyhkiksen emä tod.näk oranssi.

Lapsia tulisi väreissä cinnamon, kyyhkynharmaa, oranssi, samppanja + umborous ? :))
Juuri tuota lausetta tarkoitin, myös jossain sanottiin että olisi peräisin maasta x (en nyt muista) ja mennyt Ruotsiin ja sieltä Suomeen, mutta tämä taisi olla pelkkä teoria? En nyt ole mitään jyrkkää mielipidettä puolesta enkä vastaan, vaan keskustelin erään kasvattajan kanssa tuosta näyttelyn perumismahdollisuudesta/osallistujista. Itse saatan olla sittenkin tulossa sillä minulle on tulossa lainaan uros muualta ja olen ostanut tarvikkeita siitä lähistöltä, joten miksen sitten samalla toisi pari hamsua näytille.

Toivon että kaikki ihmiset erityisesti tässä näyttelyssä ihan varotoimiksi noudattaisivat erityisen hyvää hygieniaa ja jättäisi ylimääräisen vieraiden elukoiden räpläilyn minimiin. :) Itse otan varmaankin oman pullon käsidesiä mukaan jos tulen, kun olen hiukan hysteerinen itse tämän suhteen.
Tarkoitin avauksessa lähinnä sitä että Tuolla facebookin hamsterikeskustelua ryhmässä sanottiin että tästä erästä mistä oli sairastunut (?) olisi osa päätynyt Suomeenkin eläinkauppoihin. Ja itselläni on ollut useampikin eläinkauppahamsteri joita olen näyttelyttänyt, joten en usko että olisi mahdottomuus sairaan eläimen päätyä Suomen näyttelyyn. Ehkä olen saattanut ilmaista itseäni väärin tuossa aloituksessa mutta tarkoitukseni ei ole ollut missään vaiheessa levittää minkäänlaista hysteriaa.
Huolestuttavaa kuulla että Suomessakin olisi mahdollisesti papova tapauksia ja näyttely tulossa. Ajattelin herättää keskustelua siitä että pitäisikö Tampereen näyttely 23.2.-13 perua vahvan papovaepäilyn vuoksi? Itse en ole ainakaan todennäköisesti ole tulossa paikalle sillä en tahdo ottaa riskiä siitä että jos meillä ei vielä papovaa ole, niin en sitä tänne tahdokkaan. Näyttelyssä riittää että paikalla on yksi papovahamsteri-> joku vieras käsittelee sitä-> käsittelee omia hamstereitaan-> joku muu käsittelee yhtä ja sitten omiaan. Papovahan on erittäin tarttuva jollen ole ihan väärin käsittänyt! Onko muita jotk eivät ole tautiepäilyn vuoksi tulossa näyttelyyn? Vai pystyisikö näyttelyn ihan kokonaan perumaan, ihan yleisen hamstereien hyvinvoinnin nimissä, parin kuukauden päästä tilanne voi olal toinen.
Tulossa ollaan, vaikka läpi harmaan kiven! :)) Mukaan lähtee ainakin kolme syrkkiä näytille maksimissaan 8 :D
Meille odotetaan 1.12 syntyväksi lk ja pk mustia syrkkilapsia yhdistelmästä lk musta (valkotapläinen) Seven Minutes To Midnight x pk musta Meltdown. :) toivotaan että tyttönen alkaisi pian paisumaan.
Väristä en osaa sanoa yhtään mitään mutta kuviosta olisi sellainen villi arvaus että: valkolaikukas tai dalmatianlaikukas, jälkimmäinen vaikuttaisi jotenkin todenmukaisemmalta, Sanotaan että esim polywhitella on selässä juova mutta tuolla ei näyttäisi olevan selkeää sellaista. :) Söpö hän nyt ainakin on!
Meillä on ollut joka lajia paitsi kiinankääpiöhamstereita. Syrkki on muodostunut ehdottomaksi ykköseksi, ja ainut syrkkien lisäksi on campbellit jotka ovat meillä pari poikuetta saanut aikaan mutta tällä hetkellä päätin pitää kasvatushommassani pelkät syrkit (hiirien lisäksi). Campbellit saavat uuden mahdollisuuden kunhan opiskelut on loppu ja on vielä enemmän aikaa nuille pikkujyrskeille. Syrkkien väristä ei ole kolmesta tosi hyvästä ehdokkaasta noussut vielä mitään selvää ykköstä, mutta suunta on joku normaali, musta ja/tai creme. Kaikki näistä kiehtoo hurjasti väreinä ja turkkina on ollut pitkään ehdottomasti ykkönen tuo pk satiini! Kaikista näistä väreistä on meillä tällä hetkellä "oma linja" enkä aio sekoittaa mustan ja cremen linjoja keskenään kun taas normaalia voi käyttää periaatteessa kummassakin. :) Mustiin ajattelin mahdollisesti ottaa mukaan kilpikonnan jos nyt näyttää vielä parin sukupolven jälkeen siltä että se -kuten nuo muutkin- on se mun väri.

Hamsterit veivät totaalisesti sydämeni jo ensimmäisen syrkin tullessa taloon, tämä oli hurmaava lk normaali (valkotäpläinen) herra Nalle alias "Nape"

Pieni epäselvä selostus meidän värivalinnoista :D
Meillä cämpsyjen B-poikaset saivat nimet <3
Tytöt:
Bella Bettiina
Bambi Beatrix
Bianca Bernadette
Ja poika:
Benny Bailey

Seuraavaksi alkaa miettimään mustien ii lasten nimiä, kunhan saisin astutettuakin :)
Ja jos kyyhkis kantaa rs. tulee suklaata ja jos suklaa kantaa ps. tulee kyyhkistä jos molemmat kantaa molempia niin lisäksi samppanjaa!
Meillä nähdään todennäköisesti näyttelyn jälkeen (niin pian kuin kiima löytyy) hamsterirakkautta ja sieltä olisi tulossa poikueellinen pk ja lk mustaa <3

Campbellien b-poikaset ovat luovutusikäisiä ja tulikin oikein kaunis joukko mustia/umborouksia lapsosia, yksi tyttö jää äitin kaveriksi kotiin ja loput myydään. :)
Ehdottomasti kiinnostaisi jos ei olisi ylitsepääsemättömän matkan päässä Siikaisista! :) Eli jonnekin Pori/Turku/Tampere akselille!
Ai hitsi sillonhan mulla onkin muuta menoa, eli en pääsisi siltikään :) Turussa sitten olen taas!
Hyi että nää kaikki on kauheen ällöjä! Varsinkin noi Vevven cämpsyliinit! <3