• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kasvattajien tiloja

Aloittaja yetta, 02.10.07 - klo:14:24

« edellinen - seuraava »

Mustikkamaan

#30
En tosiaankaan tarkoita ettet olisi tätä jo hiffannut, mutta sanon ihan varmuuten vuoksi :) Eli puisia hyllyjähän on todella todella helppo rakentaa itsekin, jos on vain pikkuisen nikkaritaitoja. Pääpointtini tässä on - jos joku ei ole vielä hokannut - ylijäämävarastot, josta saa usein todella halvalla rakennusmateriaaleja. Saa usein vähän "valikoida parhaat päältä", mutta itse olen esimerkiksi Helsingin Metallista ja Raudasta (usein puhutaan nk. Köyhäin Stockasta, joka sijaitsee Tattarisuolla Malmin lentokentän lähellä) löytänyt ihan kaiken tarpeellisen puutavaran. Ylijäämävarastoja löytyy käsittääkseni ympäri Suomea ihan kivasti.

Ihan vain vinkiksi, en tosiaan tarkoita "opettaa kalaa uimaan" :)
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Anonymous

#31
Lainaus käyttäjältä: "Sarantha"Tietäisikö kukaan, mistä saisi kohtuuhintaan sellaisia hyllyjä, joihin mahtuu kolme hamster dunaa päällekkäisille hyllytasoille? Kaikki Anttilan, Ikean, Bilteman, K-Raudan jne. hyllyt tuntuvat olevan korkeintaan 75-senttisiä... Tuntuu että nuo hamster dunat vievät hirveästi tilaa kun jokainen tarvitsee suunnilleen oman pöytänsä, ja kuitenkin tykkään niitä suuremman pinta-alan vuoksi porukassa asuvilla talvikoilla pitää...

Näiden hyllyjen mitat on LxSxK 100x40x186 kantavuus 70kg/hylly ja näitä saa monesta paikasta clas ohlsonilta on nämä meidän. Olen ollut tyytyväinen näihin. Nämä voi jättää tuollaiseksi matalammaksikin.
Hinta on pikkuisen päälle 40,00€ hylly




Ninde

#32
Mulla on Anttilasta ostettu toi iso hylly missä on Gabberit, mappihyllyn nimellä kulkee ja siinä on syvyyttä just sopivasti. Mulla on myös pienempi samanlainen, joka on toistaiseksi muussa käytössä. Monesti on kyllä tullut harmiteltua, että en ostanut kahta tollasta isoa silloin aikoinaan (oisko ollu 2002), en tiedä mahtaako niitä saada enää.

Anonymous

#33
^Netissä on aika paljon liikkeitä jotka myy, mutta hinnoissa on sitten aivan valtavasti eroja, käytettyjäkin näkyy saavan ja juuri tuolla mainitsemallasi nimellä.

Sarantha

#34
Nuo P.H:n hyllythän ovat ihan kätevän näköisiä. Jotain tuollaista voisi harkita.

Tietysti itsekin voisi teoriassa rakentaa, mutta en minä kyllä osaisi...
Talvikkoharrastusta 2006-2008.
Kotona tällä hetkellä 2 gerbiiliä, 2 maatiaiskissaa & bordercollie.

KaisaM.

#35
Miekin innostuin viimein kuvaamaan hamsulani  :)  Eli tervetuloa kierrokselle, mie en kovin helposti saa yhteen kuvaan, niin on sitten ihan kunnon tutustumiskierros.  xD

Mun huone on tällainen jännä, että se on jaettu väliseinällä puoliksi, tässä vasen puoli, missä suurin osa hamsuista asuu.


Yksityiskohtaisemmin: gerbiilien terra, Miinan häkki, päällä Mimmin poikien (tai no enää Amunin) duna, Delin terra + häkki-kerrostalo ja päällä Mimmin tytöt, Piparin Savic Habitatia ei erota mutta se on jonon jatkeena.


Piparin Savic Habitat, jonka siivous juuri kesken, siksi noin tyhjä.


Melko uusi, ihana hyllykkö, johon sai dunat kätevästi, vasemmalta ylhäältä: Panu, Ventti, Simo, Limppu ja oikealta ylhäältä: Nemo, Pomppis, tyhjä, Pamppers.


Ruskea kirjahylly jonne on tungettu pari hamsuakin, eli dunassa Utu ja terra on tyhjä (safiirin värinen talvikkotyttö olis aika jees...  :mrgreen: )


Ja yllämainitun hyllyn alla Puhin duna.


Hyllyn vieressä kirjoituspöydän yläosassa vanhassa lintuhäkissä asustaa Unna.


Tässä näkyy väliseinän molempia puolia, eli heti huoneeseen tullessa Pinkin kerrostalo ja oikealla Runon iiiiso kerrostalo.


Edellisen kuvan kohdalta kun katsoisi ihan oikealle niin siinä Mimmin duna vanhan, tyhjän marsuhäkin päällä.


Runon kerrostalon vieressä lipaston päällä Hile-mummo.


Siinä Kaisan hamsula, mihinköhän luulen laittavani huomenna tulevat uudet asumukset.  xD
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Minnaw

#36
Ja sitten sä osaat niinku nukkuakkin tuolla?  :shock:

Meillä edelleen hamsut olkkarissa. Syksyllä tulee tenkapoo, kun pitäis keksiä toiselle hyllylle paikka...
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

blood.and.tears

#37
Pinkin häkin päällä ois vielä ainakin yhdelle paikka  :mrgreen: Hieno hamsula, kummasti pieneen tilaan mahtuu paljon (kun meille ei muka mahdu, vaikka onkin 'jopa' 42 neliöö).
Lainaus käyttäjältä: "Minnaw"Syksyllä tulee tenkapoo, kun pitäis keksiä toiselle hyllylle paikka...
No eihän sitä telkkaria tarvii kun on tarpeeks menoa jo kotona! Tai tietty voihan sitä luopuu vaik vaatekaapista ja laittaa hamsterihyllyn tilalle  :mrgreen:
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

Vilma

#38
Ihana hamsula Kaisalla! Olet näköjään siivonnutkin tuolla? :)
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

Juuli

#39
Kaisallapas on hurjasti noita häkkejä ja dunia, itsestäni ei kyllä olisi huolehtimaan noin suuresta määrästä - noiden siivoomisessahan menisi iäisyys! Mutta tosi kivoja asumuksia hamsuillasi ja hauskoja ratkaisuja. :D
Pistä vain haaveesi johonkin turvalliseen paikkaan ja pidä mielessä, mihin ne piilotit.

KaisaM.

#40
Joo kyllä mie nukunkin tuolla hamsujen kanssa, ja nykyään ilman korvatulppia.  :D  Kyllä siihen tottuu, olen sopeutuvainen.  :D

Tänään tulikin pari uutta asumusta, kyllä ne sinne saa vielä järjestettyä.  :D
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

@amorous

#41
Meillä hamsterila on ulkorakennuksessa omassa huoneessa.
Huoneessa on lämmitys ja radio päällä yötä päivää.
Osa talvikoista on muovilaatikoissa ja osa asuu kerrostalohyllyssä.

Virikkeitä vaihtelen viikoittain (puusillat, juoksupyörät, hiekkalaatikot, pahvilaatikot) ja juoksulaatikko käytössä siivouksen aikana. :)  



Muutama asuntovideo löytyy kotisivuiltani:
http://amazing.arkku.net/?pg=videohamsut

Aya

#42
tässä vähän tuoreempia kuvia

olohuoneen hyllyt (yks löytyy viel toisesta huoneesta :P)


Toinen kuva

Olive

#43
KaisaM:llä oli kasa tuttuja asumuksia :) On ihanaa katsella kuinka hyvään kotiin aikanaan eläkeläiset meni.

Varastohyllyt on kyllä loistava keksintö ja ne meilläkin on olleet aina käytössä :)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

KaisaM.

#44
^Haha aivan  :)  Kiitos paljon eläkeläisistä, koko kolmikko olivat upeita tapauksia, R.I.P.  :sydan
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.