• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteri omassa huoneessa

Aloittaja Syrkkityttö, 23.11.07 - klo:15:37

« edellinen - seuraava »

Alkemistin

Lainaus käyttäjältä: hamsuhomsu - 01.04.14 - klo:23:01
Olen toivottavasti hankkimassa hamsua jos äiti sallii :no: niin itselläni jo 4 marsua ja niiden vanha tehdashäkki olisi
vailla käyttöä joten voisinkohan mitenkään laittaa hamsun sinne? Ajattelin että tekisin erilaisen katon kanaverkosta että ei vramasti pääsisi pois :juuu: Mutta voiko tuon juoksupyörän vaikka ottaa öisin pois jos melua kuuluu paljon? :nuq:

Jos häkissä on riittävän syvä pohjalaari kaivelemiseen (ehkä 10 cm olisi sopiva minimi ja silloinkin kuivikkeet saattavat tulla ulos) ja tosiaan verkotat sen kunnolla läpikotaisin, niin miksi ei. Kanaverkko on tosin liian suurta silmäkooltaan, joten esim. seulaverkolla. Siinäkin silmäkoko pitää olla max 1,5cm tai muuten poikasikäinen syrkki tulee ulos. Muuta hamsua kuin syyrialaista en suosittelisi ollenkaan pistämään verkotettuun marsunhäkkiin.
Pitää vielä mainita, että syrkit ovat hämmästyttävän hyviä kiipeämään ja ropaamaan, joten verkotuksen pitää olla tiivis eikä siitä saa pistää rautalanganpätkiä, jotka voivat vahingoittaa karkaamishalukasta hamsua. Syrkki todennäköisesti pääsee kattoon asti ja silloin putoamismatka alaspäin ei saisi ylittää 40cm. Tuokin matka voi olla kohtalokas, jos alla on jokin kova mökinkulma tms.

Juoksupyörän voi ottaa välillä pois, mutta ei ole hyvä ottaa sitä joka yöksi, sillä hamsterisi juoksisi juuri silloin. Siksi kannattaa panostaa hyvään ja hiljaiseen juoksupyörään (esim. puinen) tai isoon juoksulautaseen. Jälkimmäinenkin varmasti mahtuisi marsunhäkkiin.  :icon_smile:

Murmelsson

Minä en enää edes tiedä miten voisin nukkua hiljaisessa huoneessa... Pakko olla joku vähän jotakin rapinaa pitämässä. Jos huoneessa on hiljaista, en taatusti saa unta kun vaivaa kuitenkin vain että onko kaikki hyvn kun ei mitään kuulu.

hamsuhomsu

Tuo mun häkki-idea oli tosin todella surkea :c8:
Nyt hamsulla korkea kiipeilyhäkki jota rakastaa yli kaiken :loov: :icon_redface:

AkePuikkonen

Joo meille meni samal taval et piti olla mun huonees mut ku kutsuin vanhemmat un honeesee yöks ni ne sano et voin piitää niit olkkaris mis meteli ei häiritse nukkuvia XD