Yleinen pulina poikasten teettämisestä osa 2

Aloittaja ammie, 25.10.08 - klo:17:49

GaneshaX

Siinä samoihin aikoihin kun erottanut urokset naaraista. Kun poikaset ovat olleet nelisen viikkoa.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Olive

Mä oon antanut olla siihen viiteen viikkoon asti tyttöjen kans.

Marla

Lainaus käyttäjältä: "Olive"Mä oon antanut olla siihen viiteen viikkoon asti tyttöjen kans.
Samoin. Pari tyttöä olivat pidempäänkin, toisen otin aiemmin pois, mutta kotiin jäänyt tyttö oli suht. pitkään, kun tuli emon kanssa toimeen.

Minski

tiksu7: Ite erotan neliviikkoisina sekä urokset että naaraat emosta, koska emolla kuitenkin ollut jo sen verran urakkaa intensiivisestä lastenhoidosta ja kestämistä poikasissa, että haluan antaa emolle oman rauhan mahd. pian :) Ja eihän se ole kuin ainoastaan yksi duna lisää. Tästä samasta aiheesta muuten on ollut jo keskusteluakin täällä, etsi-toiminnolla -joka löytyy oikeasta yläreunasta- löydät varmasti lisää :)
Hamsteriton tätä nykyä

Anonymous

Hei ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko hamsteripuolella tämä jalostus pysynyt niinsanotusti hyvän maun rajoissa? Ku eikös jollakin eläinpuolella se jalostus ole mennyt ihan äärimmäisyyksiiin. Miten täällä hamsu puolella?  :)

Mustikkamaan

^On täälläkin mennyt överiksi, mutta pääsääntöisesti puolivahingossa. Huolestuttavin ilmiö on ollut talvikot, joiden silmät eivät tahdo mahtua päähän. Mulkosilmäisyyttä on jonkin verran ollut myös kiinareilla.

Myös syyrialaisista on saatu aikaiseksi toisinaan liian suuria, eivätkä sitten tahdo lisääntyä.

Mutta ei mitään ihan älytöntä verrattuna vaikka tyyliin persialaiskissoihin taikka mopseihin.

(oho sanoin että karkaa aiheesta, mut eihän se mihkä karkaa kun ei tää ollutkaan oikeesti värikysymyksissä :D)
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Ninde

^Oli se mut mä siirsin! :D

Mustikkamaan

Lainaus käyttäjältä: "Ninde"^Oli se mut mä siirsin! :D

Aijaa, no ilmankos!  :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Mimmi

Onko väärin käyttää reippaasi yli 2v urosta astutukseen? uroksella virtaa riittää vaikka muille jakaa ja on muutenki tosi hyvässä kunnossa! Tietty voi olla että on hedelmätön...mutta ainakin kuntonsa puolesta on tosi hyvässä kunnossa  :grin

Olive

Mä en kyllä enää käyttäis. Se on kuitenkin syrkille korkea ikä jo ja mä lainasin 1,5 vuotiasta urostani joka sitten kupsahti astutusmatkalla...Ehkä oli sille sitten astutushommat liikaa...?

wiidii

Meidän Hedelmä-poikueen isä oli noin vuoden ja 9 kuukautta vanha kun käytin sitä astutukseen - minkäänlaisia ongelmia ei tullut. :) Kannattaa ottaa huomioon kyllä uroksen fyysinen kunto, jos on kovin vanhan ja raihnaisen oloinen, niin en käyttäisi.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Mimmi

tällä herralla virtaa riittää enemmän kuin 6kk vanhalla :D

Olive

Oli meidänkin uros tosi virkeä eikä milläään tavalla vanhentunut, sen vuoksi sitä uskalsinkin lainata. Mutta jokainen tekee toki tavallaan, mä vaan käyttäisin nuorempaa ihan varmuuden vuoksi.

Olive

Mä en nyt oikeen keksinyt tälle parempaakaan paikkaa...

Mutta siis, voinko siirtää pariviikkoset poikaset emoineen asumaan toiseen terraarioon? Kun 15 hamsteria 75cm terrassa on aika ahdas, niin siirtäisin ne mieluusti tohon 120 centtiseen niin niitä pystyis helpommin seurailemaankin :)

Ninde

^Voi siirtää. Mä siirtäisin siinä vaiheessa kun terran siivoaa ekan kerran poikasten syntymän jälkeen kokonaan.