• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Metelöivätkö hamsterisi yöllä?

Aloittaja Mefery, 07.04.08 - klo:16:52

« edellinen - seuraava »

risse

#30
Kyllä vaan ! Nukutaan samassa huoneessa hamsujen kanssa, kun kaksiossa asutaan. Ja kun en millään haluaisi sijoittaa niitä olkkariin.

Varsinkin eräs meijän tytöistä, Rosette, meluaa aivan mahottomasti. Sillä kun on semmoinen juoksupyörä mikä välillä vinkuu ja muutenkin kuuluu kolinaa, otan usein jo sen illalla pois kun meen nukkumaan. ja tuntuu että se vielä kostaa aina mulle kun sen pyörä viedään, koska silloin alkaa kalterien kilkutus ja aamulla on varmasti ruokakuppi täynnä purua ja muutenkin myllätty koko duna.

Albina onkin sitten se rauhallinen tapaus, tosin välillä kuuluu jotakin tohinaa. Ja uudesta tulokkaasta, Samusta, en vielä osaa sanoa, kun on ollut vasta yhden yön, mutta aika myllääjä se on kyllä.

Mahtavaa olisi kyllä jos olisi eläinhuone erikseen, niin ei tarvitsisi heräillä yöllä, kun oon aika herkkä uninen. Mutta on ne sen arvoisia kuitenkin : >
Pää se on nuppineulallakin.

Hanetzu

#31
Jossain lehdessä oli juttu, että oikeasti hamsterit eivät ole yöeläimiä (uusi tieto minulle) :huh
Oli jotain että vankeudessa elämisessä oli asiansa  :pihalla:

Lellu

#32
Lainaus käyttäjältä: "Hanetzu"Jossain lehdessä oli juttu, että oikeasti hamsterit eivät ole yöeläimiä (uusi tieto minulle) :huh
Oli jotain että vankeudessa elämisessä oli asiansa  :pihalla:

Huomasin kanssa ton jutun lehdessä. Siinä sanottiin että kultahamsteri on luonnossa päivä- eikä yöeläin. Vankeudessa se on toisinpäin   :S

Mutta juu toki hamsteri metelöi yöllä ja kovaa metelöikin.  :D
[size=85]Jos poika sut jättää,niin älä ala parkuu,lyö turpiin ja juokse karkuun.[/size]

Giasa

#33
Meillä asia vähän riippuu > Kun hamsuni ovat aika päivä eläjiä joskus, mutta kun siivoan dunan yleensä illalla, kyllä ne sitten seuraavana yönä mekastavat kun muokkaavat paikkaa... Mutta eivätpä muuten siellä romua, muuta kuin joskus juovat hieman äänekkäästi (juomapullon "lukko" romisee)
Ja ei minulla ole äänekäitä esineitäkään ( esim. juoksupyörää > robot eivät tarvitse )  8)
[size=85]Ruudun takana Giasa, roborovskit Alfred ja Eevert, sekä gerbiilineidit Elyssiah ja Eleazar[/size]

Anonymous

#34
hamsut ovat yöeläjiä ihan senkin vuoksi että syyrianautiomailla on päivällä kuuma ja liikkuminen olisi vaikeaa, kun ympärillä on niukasti vettä. yöllähän lämpö laskee paikoin hyvinkin alhaiseksi.

Meillä hamsut meluaa paljon.
Bella narskuttaa juomapulloa, hurmuri ryskyttää kaltereita ja pumpuli remonteeraa virikkeitään.. kääppäreistä ei kuulu pihaustakaan

Maikkis

#35
Voi jestas millainen konsertti täällä oli viimeyönä   xD
Neljä roikku dunnan kaltereissa jyrsien niitä sillä tyylillä, mistä lähtee hirvein meteli. Ja yks juoksi pyörässä, joka rymisi ja rämisi  :c8

rrousku

#36
Nefe (talvikko) on aika hiljainen, paitsi purujen kaivelusta lähtevä ääni.

Mutta sitten herra Tokyo-syyris on tosi äänekäs xD Juomapullon ryskytys, pahvilaatikon äänekäs pureminen, rallia ympäri asuntoa yms. Ja siemenien vieminen kahteen eri paikkaan, löysin mahtavat kätköt.
Talvikkotyttö Nefertiti "Nefe"
Syyrialainen uros Tokyo "Kyösti"
Labradorinnoutajanarttu Bella

Mia

#37
Mun hamstrei pitää kovaa metelii. Puree muovireunaa, juomapulloo rynkyttää ja kaikkee.  ;)  Kiva ku joskus yöllä herää siihe ku hirvee muovin puremis ääni kuuluu, sitte ei saa heti unta taas. ..    :c8
Mei ?
Dille ?

GaneshaX

#38
Asia näyttää menevän niin, että kääpiöistä ei lähde ääntä niinkään, (varsinkin jos niillä on hyvä juoksupyörä) ja syrkit ovat poikkeuksetta mölyapinoita. :mrgreen:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

mio

#39
meidän neiti on keksinyt tuon juomapullon kolistelun. venkslaa sitä kivalla kolinanna edes takaisin.  :roll:

Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Asia näyttää menevän niin, että kääpiöistä ei lähde ääntä niinkään, (varsinkin jos niillä on hyvä juoksupyörä) ja syrkit ovat poikkeuksetta mölyapinoita. :mrgreen:

mun edesmennyt talvikko ei pitänyt minkäänlaista ääntä, ainoastaan juoksupyörä vinkui.
[size=80]syyrialaistyttö Venla ja roborovskineiti Miisa[/size]

e??a

#40
Ihanaa, nyt ostin uuden juoksupyörän, eikä terrasta kuulu enää mitään! :D :D No totta kai vähän juomapullon kolinaa, mut ei se koko yötä kestä. :P
[size=85]Lil Mr Mysterious "Lilo"
musta poika
s. 2.7.07 ?[/size]

GaneshaX

#41
Kellä muulla muuten on välillä parisuhde ihan oikeesti koetuksella yöeläinten takia? :poppis:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

hamsteri-fani

#42
Meidän Bansku kiipeilee ja häkki natisee aika kovasti kun nukun samassa huoneessa kun Bansku xD

Kricee

#43
Alku aikoina jouduin fálan viemään vessanpuolelle öiksi kun se niin nakerteli tota dunansa pidikettä. Nyt kun pidike, tai siis molemmat pidikkeet on jo loppuun nakerrettuja saan nukuttuakin melko rauhassa. Vaikka tuolta dunasta kaikenmaailman muuta kolinaa kuuluu.
Tuhina vetelee juoksupyörällään. Se nitisee ja natisee oikeen kunnolla, mutta siihen olen jo tottunut.

Nykysin molemmat hamsut asustelee olkkarissa, joten makkariin ei edes kaikki äänet onneksi kuulu  :)
* Talvikko uros Abu 2.5.2017 (tullut meille)
* Syyrialainen /lk Tutu 2.5.2017 (tullut meille)

* Maatiaiskisut Nupsu 2004- , Kasperi 2012-

R.I.P
* Talvikko naaras Tuhina 6.12.07- 3.9.10
* Syyrialainen/pk Sooopeli naaras  Fála 28.12.07-5.2.10
* Maatiaiskisut Oona 1995-2011, Roosa 2004-2010

Marla

#44
Tuota... Kyllähän niistä ääntä lähtee. Makuuhuoneessani on vain kaksi hamsua, joista kyllä syrkki on melko äänekäs rymistelijä. Se riehuu yöt läpeensä melko äänekkäästi.
Kääpiö sen sijaan on hiljaisempi, mutta kyllä sekin joskus saa pientä melua aikaan.

Juoksupyörien kanssa on ongelma, kun en pysty nukkumaan, jos hamsu nitkuttaa pyörässään. Kääppärillä on Silent Spinner, joka ei tosiaan kovaa ääntä päästä, mutta syrkkiherralla ei ole toistaiseksi mitään. Noiden Spinnereiden hinnat ovat aika kovia... Pitää se kai raaskia ostaa.