• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Itsetehdyt asumukset

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:17:06

« edellinen - seuraava »

Nilla

#15
Kivoja asumuksia te ootte väsännyt. Kunhan itsekin osais tehä tollasia  :angel
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Mustikkamaan

#16
Martsi on käsistä kätevä; aina ku mä leikkelen verkkoa ni käet on ihan naarmuilla. Mut ku on rauhallinen ja tarkka ni menee helpommin ku sählätessä :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

?Lyllerö?

#17
ihania häkkejä/terroja :sydan
[size=85]


Vkh tv, Lyllerö 18.11.06 --->


[/size]

Naksuliiini

#18
Kuinka kalliiksi häkkien tekeminen on tullut?

Mustikkamaan

#19
Mun meest tosi halpaa. Mä oon tehnyt rimaa, vaneria ja verkkoa käyttäen (puuosat ostanut semmosesta "ylijäämävarastosta"), niin 120 x 60 x 60 häkkiin (lukkoineen ja saranoineen ja ruuveineen) meni jotai 30 euroa, vähä vajaa. Ja mitä halvemmalla saa kamaa tai mitä vähempi käyttää ni sitä halvemmaks tulee tietty.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Juulia

#20
Hienoja on kaikki!  :yes:

Olen ajatellut itsekin joskus hamaassa tulevaisuudessa rakentaa hamsuille oman "kaappi-suunnitelman". Mutta saas nähä ku en oo miteskää erityisen kätevä käsistäni xD ! Ja varmaan maksaisi ja olisi vieläkin niin hirmu hankala tehä?!

Vapaaehtosia? :D  xD
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Elisabet

#21
Aattelin alkaa väkertämään terraariota kun sitä suht. hinnalla ei mistään saa vai tekeekö joku niitä halpaan hintaan (wink :grin )?  Yhden terraarion olen itsetehnyt ja pleksit tulivat maksamaan aikalailla kun ne tuosta lähimmästä rautakaupasta ostin. Tietäsköhän kukaan mistä sais halvalla pleksiä?
Hiiriä ja hamstereita
..pienimuotoista kasvatusta..
Kurkkaa uudet kotisivut!

AnnePu

#22
Oletko kysynyt loota & pömpelista? hän asustaa Oulunsalossa ja tekee mittatilaustyönä terroja.
http://www.lootajapompeli.com/

hhein_i

#23
Tein jonkun aikaa sitten pleksistä 50*50cm kokoisen terraarion. :) Pohjaa siinä ei vielä ole, saan sen huomenna. Se ei ole mikään hirveän nätti, mutta käytännölinen, sehän on tärkeintä.

Muoks/Elikkä laitoin siihen sellaisen rautapohjan.

Mustikkamaan

#24
Me ollaan tuunattu 2 boksia nyt alla olevien kuvien mukaisesti. Noita Curvereita käytetään aika yleisesti, eritoten hiirikasvattajat käyttävät. Mä en kuitenkaan tahtonut eteen verkkoa, kö en halua että purut tuleevat sieltä ulos - enkä myöskään tahtonut pinota bokseja päällekäin, vaan noille tulee hylly sitten kun niitä on enempi.



Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Ankkanen

#25
Mustikkamaan; paljonko tommoiset boksit maksaa kappaleelta? minkä kokoisia ovat?

Tüna

#26
Miten ootte tehnyt luukut häkkeihin?
Mulla on tekeillä just tollanen sängynaluslaatikkoon tuleva seulaverkkohäkki, seuraavaks pitäis taivuttaa tuo verkko kunnolla muotoonsa, varmaan joku kehikko olis tarpeen. Ja sen jälkeen pitäis kehitellä luukut ja "katto"osa häkkiin.  :pihalla:

Mutta halpaahan tämä touhu tosiaan on, tuo tekeillä oleva häkki on n. 74 x 33 cm ja tarvikkeet maksanut tähän mennessä n. 15 euroa.  :)

Mustikkamaan

#27
Noi curverit maksaa 6-9 euroa. K-Raudasta saa 6,50 kappaleelta muistaakseni, prisma tinkii joku 8,50.

Ne on jotain vähän reilu 40 x 30.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Mustikkamaan

#28
Tässä pari kuvaa tommosesta Ikea-laatikosta, miten oon tuunannut sen. Ei mikään järin hieno (kannesta tehdään puukehikkoinen, kun käydään hakemassa puutavaraa), mutta ihan mukava. Virikkeitä laitan lisää ihan pian, siellä on purujen alla pahvilaatikoita kyllä piilossa :)

//http://i172.photobucket.com/albums/w7/Mustikkamaan/Ikea-laatikko-2.jpg

//http://i172.photobucket.com/albums/w7/Mustikkamaan/Ikea-laatikko-1.jpg
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Tiituz

#29
Mikä oli se minimi mitat asumukseen Talvikoilla? tai kääppäreillä yleensäkkin, ku ajattelin tehä tollasen laatikon ehkä  :D
Anemone\'s Deep Blue Sea?
Marvellous May Lily?
Eternal Flame?

Hamsula] http://www.freewebs.com/lindan_hamsula/index.htm