• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsterinäyttely 29.11 Oulussa

Aloittaja Syyris, 12.09.08 - klo:08:22

« edellinen - seuraava »

maarit

#30
Lainaus käyttäjältä: "Heli"Ja erään VR:n tädin mukaan maksu on maksettava jokaisesta mukana matkaavasta eläimestä.

Olen tätä aikoinani VR:ltä kysynyt ja esim. jos sulla on kuljetusboksissa 3 rottaa niin niistä ei tartte maksaa kun sen 5 e koska ne on samassa boksissa.Jos sä matkustat 2 syrkin kanssa jotka on tietenki eri bokseissa niin sä joudut maksaan 10 e yhteensä.Mullahan matkustaminen eläinten kanssa kalliiks tulis jos joutuisin jokaisesta jyrsijästä maksaan sen 5 e.Kerrankin mulla oli reissussa mukana 5 hiirtä (yksi boksi) ja 2 rottaa (yksi boksi) ja maksoin niistä kahesta boksista eläimiä 10 e.Rotille ostan aina lipun koska sitä ei koskaa tiedä jos ne rupee metelöitteen sielä boksissa niin mä jäisin siitä kiinni.  :oops:
Tällä hetkellä hamsteriton

Marla

#31
Minulla on kuitenkin ne eläimet samassa kassissa, joten eikö se ole vähän se ja sama, onko siellä kassissa kaksi vai viisi boksia? En kyllä mielellään maksaisi 25 euroa noista, kun jo liput menevät yli viidenkympin, plus päälle  ilmottautumismaksut, syömiset jne. Tästähän taitaa tulla tyyris reissu... :c8
Täytyy ottaa nuo asiat selville, kun käyn ne liput hakemassa etukäteen.

//Juu, ei minuakaan huvittaisi leikkiä onnellani... Pitää vain maksaa ja mukista, jos niikseen on...
Tarkoitin tuon vain siltä kantilta, että eihän se vie enempää tilaa edes, vaikka siellä olisikin useampi boksi, joten sinänsä vähän harmittaa. Eri asia, jos on jotakin kissoja tai koiria bokseissaan, kun ne ovat tilaavieviä...
Maksaisivat saman verran kuin minä itse siinä tapauksessa. :roll:

maarit

#32
No ei se kyllä ole ihan sama asia.En ainakaa ite ota sitä riskiä että jään kiinni siitä.
Tällä hetkellä hamsteriton

Heli

#33
Mä en ihan oikeasti usko, että ne kuitenkaan rupeaa mitään sataa euroa vetämään, vaikka bokseja olisi siellä jääkiekkokassissa parikymmentä. Osoittaa aikamoista harkintakyvyn puutetta jos näin tekisivät.

Ehkä kandeis kysyä varmuuden vuoksi etukäteen, että paljonko tarttee hamsuista maksaa jos boksit on yhdessä kassissa. Ja jos oikeasti ovat laskuttamassa boksien määrällä, niin vähän herätellä maalaisjärjen käyttöön ajatellen sitä minkä kokoisia ne boksit on. Ehkä eivät ymmärrä?

En _todellakaan_ ole koskaan sataa euroa ruvennut elukoideni junakyydistä maksamaan, enkä sitä tekisi vastaisuudessakaan jos jostain ihmeen syystä vielä joskus jääkiekkokassillisen hamstereita mukanani jonnekin roudaisin.  :D Eipä ole sanomista tullut, vaikka kersat on kassissa huutaneet.

Jos joudut jokaisesta boksista maksamaan, niin laitat sitten junassa kaikki boksit omille penkeillensä.  xD
Destiny's hamsterit 2001-2009

GaneshaX

#34
Aivan törkeetä rahastusta. Ei menis mulla läpi, jos joutuisin junaa käyttämään. Eihän laivassakaan oteta jyrsijöistä maksua :huh
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

eta

#35
Täytyy kyllä sano ettei mullekaan ole tullut mieleen että hamsuista joutuu maksamaan joka boksista erikseen. Minun piti Hesan näyttelyyn ihan ensin mennä junalla, onneksi ei tarvitse, en olisi edes ymmärtänyt kysyä lippua hamsuille, koska kassissahan ne olisivat olleet minun jaloissani. Hyvä tietää vastaisuuden varalle.

maarit

#36
Näin se vaan menee.Se on sitä VR:n politiikkaa.  :D (Huomenna matkustan junalla kahen rotan kanssa)
Tää menee nyt jo tosi törkeesti OT:ksi mutta mulla oli kerran rottien boksi penkillä mun vieressä (testasin ihmisten reaktioita) ja kukaa ei uskaltanu tulla istuun vastapäiselle penkille ja suurin osa ihmisistä kiersi mut niin kaukaa kun pystyivät.  xD Pari ihmistä uskalsi tulla sentään kysyyn että onko noi rottia.
Tällä hetkellä hamsteriton

Ninde

#37
^Siitä jos haluaa pitää eläimet omalla penkillä pitää käsittääkseni sitten jo maksaa enemmän.

Juu tälläistä kertoo VR:n sivut: Lemmikki omalla istuinpaikalla: lemmikkimaksu + 50 %:lla alennettu lippu. Matkustajan on tällöin suojattava istuin.

Ja mitäs tästä sanotte: Jos lemmikeitä on enemmän kuin kaksi yhtä matkustajaa kohden, jokaisesta kahdesta seuraavasta peritään puolilipun hinta lemmikkikohtaisen lemmikkimaksun lisäksi.  :huh Huh tulispa kalliiksi hamsujen matkat...  XD

//http://www.vr.fi/heo/palvelut/lemmikit.htm

GaneshaX

#38
Eli kannattaa olla oma auto. Kukaan ei tule kyselemään kuinka monta eläintä sulla on kyydissä XD
Mut ihan oikeesti, mua ei noin törkeesti kyllä riistettäs. Kun ei missään muussakaan kulkuvälineessä ole tollasia maksuja. (lentokoneesta en ole varma)
Ottaen huomioon, että eläin kulkee kuitenkin kassissa ja vielä nukkuu.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

maarit

#39
^^jep,mulla matkusti rotat omalla penkillä boksissa penkki suojattuna.Kysyin junassa konnarilta että käykö että nostan boksin viereeni penkille ja vastaus oli että kyllä voin pitää siinä jos siinä ei ole kenenkään paikkaa enkä joutunut maksamaan lisämaksua (sen 5 e lisäksi siis).
Tällä hetkellä hamsteriton

Heli

#40
Höh, mulle sanottiin kyllä kerran, että sen lemmikkimaksun joutuu maksamaan sen takia että joutuvat siivoamaan niitä penkkejä yms. karvoista kun lemmikit istuvat niillä.  :D Ei sitten vissiin ollut se täti ihan tietoinen itsekään kaikesta. Tosin voihan se olla, että käytännöt on muuttuneetkin matkan varrella.

Lainaus käyttäjältä: "Ninde"Ja mitäs tästä sanotte: Jos lemmikeitä on enemmän kuin kaksi yhtä matkustajaa kohden, jokaisesta kahdesta seuraavasta peritään puolilipun hinta lemmikkikohtaisen lemmikkimaksun lisäksi.  :huh Huh tulispa kalliiksi hamsujen matkat...  XD
No just joo.  :lol: Mä kyllä oikeasti luulen, että kyllä noihin sovelletaan maalaisjärkeä. Luulen että nuo ohjeistukset kuitenkin koskevat pääosin esim. koiria. Kun kyllähän siitä koituu lisäprobleemaa jos joku tulee seitsemän tanskandogin kanssa junaan.  :P

Mutta siis junalippujen hinnathan on muutenkin ihan riistoa, että ihmekös tuo. Ei kai niillä junilla liikukaan kuin rikkaat ja opiskelijat tmv.  :kieli Tosin jos minä olisin rikas, niin kulkisin omalla helikopterillani ennemin.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Ninde

#41
Joo mä kans luulen et jossain VR:llä ei oo osattu kuvitellakaan et joku hullu haluis kulkea toistakymmentä jyrsijää mukanaan.  xD

Oikeesti harvoinpa noista kasseissa kulkevista eläimistä aletaan tenttaamaan, monesti oon ostanut sen lemmikkilipun eikä olla missään vaiheessa kysytty että mitä on mukana.

Marla

#42
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Eli kannattaa olla oma auto. Kukaan ei tule kyselemään kuinka monta eläintä sulla on kyydissä XD
Arvatkaapas vain, lähtisinkö junalla reissaamaan, jos olisi ajokortti...? Mutta ikävä kyllä vasta keväällä sen saan, joten siihen saakka olen joukkoliikenteen (tai armeliaiden ihmisten kyytien) varassa.

Minusta kyllä tuntui tuon VR:n sivuja lukiessa, että tuossa tarkoitettiin lemmikeillä koiria ja kissoja lähinnä. Siis nuokin olettamukset, että eläimen tulee olla rokotettu ja sisäsiisti... Meillä ei hamsut ainakaan ole (ellei vessanurkan käyttöä lasketa xD ) kumpaakaan, eikä kyllä varmaan kellään muullakaan... Vai?
No, minäpäs menen tässä (kun rahaa saan) VR:ltä liput ostamaan, ja kysyn samalla tuosta lemmikkijutusta. Otan varmuuden vuoksi boksin mukaan ja läväytän sen siihen tiskille, että virkailija tajuaa, ettei se ole mikään kissankuljetuslaatikon kokoinen... Kyllä kai ne köyhää opiskelijaa armahtaa... Ja jollei, niin... ei sitten voi mitään.

//Tahi sitten otan yhden pikkukoiran mukaan, niin kukaan tuskin olettaa, että siellä laukussa on lisää matkaajia. XD No joo...

maarit

#43
Lainaus käyttäjältä: "Ninde"Juu tälläistä kertoo VR:n sivut: Lemmikki omalla istuinpaikalla: lemmikkimaksu + 50 %:lla alennettu lippu. Matkustajan on tällöin suojattava istuin.
Ja mitäs tästä sanotte: Jos lemmikeitä on enemmän kuin kaksi yhtä matkustajaa kohden, jokaisesta kahdesta seuraavasta peritään puolilipun hinta lemmikkikohtaisen lemmikkimaksun lisäksi.  :huh Huh tulispa kalliiksi hamsujen matkat...  XD

Mä kans luulen että nää edelle mainitut ohjeistukset koskee enemmän kissoja ja koiria kuin jyrsijöitä.Mulla on lähestulkoon aina kun matkustan junalla rotta/rottia tai hiiriä mukana.Kissoja ja koiraa harvemmin otan mukaan kun yksin matkustan.
Totta on että noi junaliput on yhtä rahastusta mutta minkäs teet kun ei autoa ole ja jollakin sitä on kotipuolessa kuljettava.Mutta se riittänee tästä ohi aiheen asiasta...jatkakaa.  ;)
Tällä hetkellä hamsteriton

GaneshaX

#44
^^ Just tällaset jutut, että pitää olla rokotettu ja sisäsiisti :roll:  Ei voi koskea jyrsijöitä. Mutta, kyllä ihmisiä lypsetään, niin kauan kuin rovonkin saavat irti ;)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki