Netti-ilmoittauminen näyttelyyn?

Aloittaja Ässä, 22.08.10 - klo:19:22

Lainaus käyttäjältä: "Juha"
Lainaus käyttäjältä: "Ässä"- Tiedostoon tallennettaessa tiedon muoto muuttuu merkkijonoiksi, eikä esim. hintojen yhteenlaskenta enää onnistu?
En nyt ole ihan varma mistä puhut. Ei php mitään tietoa muuta miksikään ellet sitä erikseen niin käske tekemään.

Ei php muutakaan - tarkoitin sitä, että jos tieto tallentaan tiedostoon (tekstitiedostoon) jo valmiiksi luettelomuotoisena tekstinä, ei yksittäisen hinnan kaivaminen sieltä yhteenlaskua varten enää onnistu. En siis puhu tietokannasta.

Tietokanta joka on varmasti kaikkein paras ratkaisu jos mahdollisuus vaan on olemassa.

Mutta tuo sinun lomakkeesi on kyllä juuri sellainen, jota täällä varmasti kaivataankin, vaikuttaa tosi fiksulta.
Miten näyttelynjärjestäjä / luettelon tekijä saa tiedot käyttöönsä?

Minski

Lainaus käyttäjältä: "Juha"Tuo lomake on kuitenkin kevyempi kuin foorumi ja yksi ilmoittautuminen vie tietokannasta tilaa samanverran kuin yksi postaus foorumilla.
Tää palvelinpuoli on muutenkin mietinnässä, josko hiljalleen katseltaisiin uutta paikkaa..
Okei :)

Lainaus käyttäjältä: "Juha"Sillä tuo ei mulla sitten valmistunutkaan, kun mulla oli kunnianhimoinen tavoite saada tietokanta tulostamaan valmiit näyttelyluettelot. Eli joku hallituksen näyttelyvastaava olisi mennyt ilmojen hallintasivulle ja sieltä vain klikannut oikean näyttelyn tiedot auki ja tulostanut tai copypastennut tiedot wordiin missä olisi sitten voinut lisätä kuvia, yms.. Php olisi kuitenkin järjestänyt eläimet valmiiksi oikeisiin luokkiin ja ikä- ja sukupuolijärjestukseen.
Jösses, toihan olis jo vallan hyvää palvelua. Luulen, että oltais vähempäänkin tyytyväisiä ihan hyvin :)
Hamsteriton tätä nykyä

Wau, Juhahan on tehny jo vaikka mitä  :lov

Mikä vielä puuttuis, olis "automaaginen ikälaskuri" eli sen Juhan tekemän ikälaskurin varmaan vois hienosti koodata tohon samaan syssyyn?

Värit ja turkkimuunnokset pitäis mun mielestä hakea jostain luettelosta, koska ihmiset kirjottaa niihin vaikka mitä nykyste. Siinä vois olla lisäksi semmoi "ei tiedossa" kohta, jos joku ei oikeasti tiedä, minkä värinen hamsteri on. Ei-standardiväreille tietysti sit semmoi mihin vaan kirjotetaan se, koska niillä onkin vaikka mitä sotkotuksia.

...ja sit olis kiva vielä jos tittelit ja sertit pitäis napata valikoista, nykyste niitäki saa poimia ties mistä väleistä.

Ihmisten kotiosoite pitäis must saada pakolliseksi, että pystytään tarvittaessa harjoittamaan näyttelymaksujen karhuamista etanapostilla? Jos siis ei ilmesty näyttelypaikalle eikä maksa maksuja.

Sit tietty se kikkakakkonen pitää ottaa huomioon, että standardiluokkien ja ei-/koe-/lemmikkiluokkien ilmon ulkoasut on ihan aavistuksen erilaiset, sen turkkimuunnoksen osalta. Ellei me sit päätetä että se saa lukea kokonaisuudessaan kaikissa luokissa, jos siitä on liikaa työtä koodaajalle koodata sinne jotain tosi omituisia funktioita. (Standardiluokissa siis mainitaan vaan jos hamsu on satiini/rex ja muissa luokissa on kaikki, esim. pkr tai lk, siinä värin eessä.)
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Ässä

^ ^ En millään keksinyt keinoa, miten saan tallennettua hintatiedot muuttujaan niin, etteivät ne nollaudu kun hamsterikohtainen lomake tyhjennetään uudelleentäyttämistä varten? Ongelma siis silloin, kun on tämä "Lisää uusi hamsteri" -painike eikä ole tietokantaa mihin tiedot välissä tallennetaan. Teiltä SuurNörteiltä varmaan kyllä onnistuu käden käänteessä  xD

Lainaaillä tuo ei mulla sitten valmistunutkaan, kun mulla oli kunnianhimoinen tavoite saada tietokanta tulostamaan valmiit näyttelyluettelot.
Olishan se aika mahtava...

Oot kyllä jo aikamoisen työn tässä tehnyt, vautsi!

Entä Minskin ja Vevven ehdotus yhdestä sp-osoitteesta, jonka salasana vaihdetaan vastuuhenkilön toimesta aina ilmojen vastaanottajan vaihtuessa? Sähköposti olisi valmiiksi muotoiltu näyttelyluettelotekstiksi, josta sen voisi copypasteta sinne wordiin.

Mustikkamaan

Eli turkkimuunnokset, värit ja kuviot pitäisi saada valikoista tietysti, ei-standuvärit saa kirjoittaa sellaisenaan, koska niitä on mitä tahansa sotkotuksia. Väri ja kuvio pitäis varmaan saada eri valikoista - montakohan niitä valikoita sit loppuin lopuks ees tulis..? Pitäiskö niiden väri-, turkki- ja kuviovalikoiden aueta vasta sen jälkeen kun laji on valittu?

Ulkomuotoluokan suhteen olisi hyvä, jos pitäisi ruksia suoraan standardi/koestandardi/ei-standardiluokka, jotta homma menisi kerrasta pulkkaan ja ehkä siinä oikeaa luokkaa ruksiessa aukeaisi valikot joko standardiväreihin/kuvioihin tai koestandardiväreihin/kuvioihin sekä ei-standuilla vain tyhjä ruutu. Muitakin variaatioita mallista saa ehdottaa, jos tuollainen menee ihan mahdottomuuksiin - joka tapauksessa ne värit ja kuviot pitäisi saada valikoista, sillä niihin kirjoitetaan aina ties mitä ihmeellisyyksiä eikä se käy.

Voisko tohon "hamsterin nimi" -kohtaan kirjottaa vaikka sulkuun että "titteleineen"? Ja isän ja emän kohdalle että "isän nimi titteleineen", "emän nimi titteleineen" koska ei ole suotavaa että sinne joku ajatusvirheenä kirjoittaa esmes turkki- ja värimuunnoksiakin nimen lisäksi.

Postiosoite on pakollinen tieto etenkin jos ei ole jäsen (koska silloin sitä ei ole jäsenrekisterissä), joten siihen kohtaan tähti myös :)

Mustikkamaan

^Tottakai täytyy lukea kaikki ilmot läpi samalla kun iskee luetteloon, mutta tehdään siitä nyt niin idioottivarma kuin mahdollista - se on koko kaavakkeen idea...

Vevve

By the way, ihan sigamagee!  :D

wiidii

On todella hyvän näköinen lomake! :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Minski

Lainaus käyttäjältä: "Juha"Tarvitseeko lemmikkiluokissa tietää väriä, turkkia, kuviota, syntymäpäivää, kasvattajaa tai vanhempia?
Eihän noita värejä, turkkeja ja kuvioita välttämättä tartte tietää, mutta hamsun ikä edes kuukauden tarkkuudella kyllä pitäs lemmikkiluokassakin tietää, että tietää mihin luokkaan (nuori, avoin, veteraani) eläin kuuluu.

Kaikkihan ei tosin välttämättä tiedä lemmikkihamsunsa tarkkaa synttäripäivää, mutta voisiko siihen laittaa jotenkin, että edes se syntymäkuukausi (ja vuosi tietty) olis suurinpiirtein ilmotettuna, jos nyt ihan päivää ei tiedäkään.

Toi kaavake on kyllä tosi hieno :yes: Ja noi valikotkin on hirmu selkeet. kun ne on jaoteltu noin, ei yhtään oo sekava, vaikka ne kaikkien lajien turkkimuunnokset ja kuviot siellä samassa valikossa onkin.

Mites muuten saako tota lomaketta miteskä silleen, että siitä tulee heti lähettäjälle kuittaus ? Mun mielestä se olis tosi hyvä, koska mulla on joskus jotkut lomakkeet jääneetkin menemättä perille, vaikka oon ne lähettänyt.
Hamsteriton tätä nykyä

Mustikkamaan

Laitoin sulle sähköpostii tohon osoon mikä sulla on tossa tyrkyllä.

Mustikkamaan

Mulla ei olis ainakaan mitään sitä vastaan, sitäpaitsi siitä tulis ihan pirun organisoitu fiilis - ja organisoiminen on aina hienoo :D

JA kert ne tulis automaagisesti sit kaikki ni ei siitä olis vaivaakaan :)

Niin ja: lemmikkiluokissahan on ollut välillä oma numerointinsa, eli joskus kun on innostuttu niin lemmikkiluokan numerot ovat olleet tyyliin LS1., LS2. (lemmikki, syyrialainen, 1.) jne.

MirkkuH

Lomake näyttää tosi hyvältä :yes:

viiru

Pahoittelut, kun en ole ehtinyt osallistumaan tähän keskusteluun... Kommentoin nyt kuitenkin, että hyvältä näyttää & kuulostaa minunkin mielestäni!

Saisiko saman systeemin vielä englanniksi? Ei todellakaan mikään kiireisin judu, mutta koska meillä kuitenkin muutamia ulkomaisiakin vieraita aina vuodessa on, niin sikäli olisi ihan hauska päästä näyttämään että näin hienoa ja edistyksellistä meillä on nlyilmoittautuminen. :)
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Ässä

Lomake on hyvä & käytännöllinen!

Minulle tuli mieleen tällainen jatkokehitysidea "sitten joskus kun on aikaa":
Onko rekisteröidyt hamsterit mahdollisesti samassa tietokannassa? Jos ne siellä olisi, ja käyttäjä voisi esim. rekisterinumeron perusteella noutaa tiedot lomakkeelle, ilmoittauttuminen olisi jo miltei liian helppoa  :)
Hamstereiden rekisteröintikin saisi varmasti uutta pontta, kun tavisomistajallekin rekisteröinnistä olisi jotain hyötyä.

Laitoin mailii taaaaaaaas