• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Liian nuori hamsterin omistajaksi ?

Aloittaja ktaa_, 06.10.07 - klo:22:03

« edellinen - seuraava »

Sakata

#150
Mulla oli niin että isän pitämä akvaario tyhjentyi kun isä kyllästyi akvaariossa olleeseen levään. Sitten ajattelin että saisinko sinne sammakon. Siinä sitten meni jonkun aikaa kunnes äiti ja isä sanoivat että saan sammakon. Siinä sitten kateltiin kaikenlaisia lehtisammakoita kunnes rupesimme katsomaan liskoja ja halusinkin leopardigekon. Aloin jo hieman epäillä jaksaisinko ja uskaltaisinko kumminkaan hoitaa gekkoa kun sille pitäisi kaikkia matoja ja heinäsirkkoja syöttää. Yksi päivä sitten kun piirsin huoneessani äiti tuli ja ehdotti hamsteria. Kertoi että hamsterille tuo terraario olisi jopa ihanan iso. Innostuin heti ja siinä samana kesänä ostettiin purut ruuat ym.
   Luulen että en olisi kyllä kuitenkaan jaksanut hoitaa sammakkoa tai gekkoa, mutta hamsua jaksan varmasti aina hoitaa. On se sentään paaljon söpömpi kuin nuo matelijat!  xD

Neliapila

#151
Noo.. en tiiä onnistunko... Äiti lupasi mulle hamsun jos saan todistukseen pelkkiä kymppejä lukuunottamatta liikkaa. Ja sitten vielä muitakin ehtoja... :X
mutta yritetään. Isä taas olisi helpommin suostuteltavissa. Ja miun keskiarvohan on siis 9,2..
Mulla ei oo hamstereja...

Scarlett

#152
Jopas neliapilalla on paineet! Sullahan on ihan loistava keskiarvo jo muutenkin, ja toivottavasti äiti pitää lupauksensa, vaikka kymppejä ei tulisi jokaisesta aineesta.

Ihan noin täydellinen ei kenenkään tarvitse olla tai edes yrittää olla!

t: tuleva ope  :)

Hamuliini

#153
Olin kysynyt monta päivää hamsteria,sitten vimpaksi tajusin tosi hyvän keino suostutella mama. Vetosin itku kurkussa siihen että äiti sullakin on ollut hamstereita kolme ja sit kiellät lapseltas yhen!! Ja sä oit nuorempi ku mä!! Äitillä ei eollut mitään sanomista asiaan. Muutaman päivän päästä isukki lupasi että torstaina saan hamsterin. Sitten tiistaina käytiin kattoo Mustissa&Mirrissä mitäs ne hamsuterit maksaa,ja koska iskän työkaveri oli siellä ni saatiin terra+hamsu+kaikki virikkeet ruuat ja kamat 65e. Iskä sano et ei missää halvempaa oo et mukaan vaa! Mä kiljuin siellä riemusta ja halasin vanhempia.Kantokoppaan se pikku nappisilmä tuli ja kotona nimettiin Hamuksi.

liljaa

#154
hmm.. sain äitin suostuteltua hamsun hankintaan siten että itse kerään rahan ja hommaan hamsun tarvikkeineen ja hoidan sen itse  :) siinä menikin kauan,koska ensin tietty piti lukee tietoo.. ja sitten siinä samalla keräsin rahaa aina  XD sitten lopussaan kun rahaa oli sain häkin tarvikkeineen 30e ja 2kk hamsu tuli eläinkaupasta ja maksoi 20e
käsikesyhän tuo on ja niin söpö ja siis se on syntynyt 21.6.2007 että aika vanha on mutta energiaa riittää vaikka muille jakaa.. :lov
[size=150]Rakkautta hamstereihin ja gerbiileihin <3 <3 <3[/size]

Ninja.

#155
Sain ensimmäisen hamsuni tutultamme, koska he eivät enään pitäneet hamsterista, piti kuulemma liikaa ääntä.
Olin isäni veljellä, ja siellä oli serkkuni, joka sitten sanoi että tykkäisinkö hamsterista, sillä hänen (entinen tyttö-ystävä nykyään) tyttö ystävä voisi myydä sen meille. No sanoin että totta kai!
Kotona kerroin äidille, ja äiti innostui kovasti. Sitten ostimmekin sen.
Nyt tämän toisen hamsterin tulo on jäänyt ongelmaksi, sillä pikku-veljelläni ilmeni turkin hilse -ongelma, josta hän saa yskää. Joten sitä en tiedä
Leevirakas<3 kaipaan sinua</3

Iinu

#156
Minulla on koira ja hamsteri, ja olen huolehtinut niistä hyvin ja vastuuntuntoisesti. (äidinkin mielestä!) Onko ahnetta, jos haluan toisenkin hamsun 8)?
Äiti aina vetoaa siihen, että yksi hamsteri kyllä riittää ja että katsotaan sitten kun Sergeistä aika jättää. No enhän minä sitä tietenkään toivo! Millä taktiikalla saan äidin  suostuteltua?  :|  Sori jos tästä on jo ollut aikaisemmin keskustelua...

Edit: ensimmäisen sain suht. helposti. Jankuttaminen ei meijän äitiin auta  :| . Ja äitin miesystävän (joka assuu meillä) avulla mä oikeestaa sain ekan hamsuni, ku se ylipuhu äitin! : P Harvinainen tapaus. Voiskohan taas kokeilla sellasta  :twisted:

? Aivan Rakas "Ava", vkh tv
? Ahkera Sydäntenmurskaaja "Suffeli", vkh tv
? koirat Sepi & Rodi
http://sipsuttajat.blogspot.com/

leevi

#157
:teipit  :cry:  :cry:  :cry: tääon niin epäreiluu!!!
mä oon kinunu tosi kauan jo hamsuu talvikkoo mutku meil on jo 2 koiraa ni eihän se nytäitil ja iskäl sovi;( :cry:  :cry:  :twisted:  :twisted:  :twisted:
vaikka oon moneen kertaan jo sanonu et  mä hoidan ne ihan yksin täysin ja kustannan ite niin aina vaan EI EI JA EI! JA TÄSTÄ EI ENÄÄN PUHUTA;(
mut ku olin äitin kaa kattoo koiril ruokaa eläinkaupas eile  ni se oli sillee (kattelin marsui) et ai tollasenks sä nyt haluut vai??!!
sit mä sanoin et en ku hamsterin. sit se oli vaa et aijjaa...
mut pakko saada!!! auttakaa mua!!! :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:

Wiivi

#158
Mäkään en millään saa äitiäni ylipuhuttua.. et tiedän tunteen, leevi...  :|
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

lapanen

#159
Noh, kerrotaampa sitten miten meille tuli hamsu. Meilläkin podetaan allergiaa, ja olen koko elämäni ajan halunnut lähinnä koiraa. Aloin sitten kysellä äidiltä että käviskö sitten hamsu? No, menimme sitten eläinkauppaan ja sieltä tuli mun eka, nyt jo pois nukkunut, Rocky. Kyllä talossa on edelleen hamsu, Nappi ja varmasti myös lisää tulee. :haha Nappiin äitimme ihastui heti, se oli sellainen 2-3kk vanha kun me sen ostimme. Se kulki söpösti vinhaa vauhtia siellä terraariossaan, häntä pystyssä xD

Edelleen koirakuume on sietämätön, joten te kenellä on mahdollisuuksia pitää koiraa, olkaa onnellisia, kaikki eivät ole yhtä onnellisia. :(

Mites olette sitten saaneet vanhempanne suostumaan kun toista hamsteria olette käyneet miettimään?

leevi

#160
no nyt on äitiltä lupa mut iskä ei kyllä anna ikinä lupaa en oo sille ees vielä mitään maininnu:D
mut hei kannataako mun ottaa roborovski vai talvikko?
ku aikosin ottaa vaan yhen ja musta robot on söpömpiä:D mut molemmat on ihanii<33 :lov  :oops: :sydan

Anonymous

#161
jos saat ottaa vain yhden niin Talvikko.

GerbuHamsu

#162
Lainaus käyttäjältä: "henna&heidi"No rauhallisilla kysymyksillä ja jutteluilla=)Mut hei gerbuhamsu, miten kaikki gerbiilit kuolui niin aikaisin?:o
(olen tosiaan sokea ja huomasin tämän vasta nyt)
Toffi kuoli sen hännässä ja niskassa oleviin paiseisiin ja kaupan päälle se oli terrassa yksin.

jensku

#163
Lainaus käyttäjältä: "leevi":teipit  :cry:  :cry:  :cry: tääon niin epäreiluu!!!
mä oon kinunu tosi kauan jo hamsuu talvikkoo mutku meil on jo 2 koiraa ni eihän se nytäitil ja iskäl sovi;( :cry:  :cry:  :twisted:  :twisted:  :twisted:
vaikka oon moneen kertaan jo sanonu et  mä hoidan ne ihan yksin täysin ja kustannan ite niin aina vaan EI EI JA EI! JA TÄSTÄ EI ENÄÄN PUHUTA;(
mut ku olin äitin kaa kattoo koiril ruokaa eläinkaupas eile  ni se oli sillee (kattelin marsui) et ai tollasenks sä nyt haluut vai??!!
sit mä sanoin et en ku hamsterin. sit se oli vaa et aijjaa...
mut pakko saada!!! auttakaa mua!!! :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:

 Tuo kulostaa aika tutulta varsinkin tuo lause "EI EI JA EI! JA TÄSTÄ EI ENÄÄN PUHUTA". Meijän perheessä on ogelma tapaus tuo miun iskä, seku ei millään suostuisi noita eläimiä ottamaan lisää vastaus on aina "noit on ihan tarpeeks, enään tähään taloon ei tuu yhtäkään" no tunustan on noit eläimii aika paaljon meil 5 marsuu ja 3 syrkkii ja ens kesän tulee pitkäkarvainen collie koira. :sydan Oma äitini on kans hurahtanut noihin eläimiin täysin varsinkin marsuihin ja minä marsuihin ja hamsuihin. äitini mielestä uusi eläin on aina tervetullut niin kauan kun tilaa löytyy. :) Mutta iskämme on hyvin hyvin vaikea suostutella uuteen eläimeen, viime syrkistäme joka tuli vännetiin kättä tosi kauan. mutta loppuen lopuksi se suostu. :) ...... hih, tilaa löytyy viel yhelle syrkille :D

Mutta olen huomanut myös sen että vanhemman sanaa täytyy kunnioitaa.

Toivottavasti Leevi saat sen hamsun :)  :sydan  pidän peukkuja.
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

leevi

#164
Lainaus käyttäjältä: "jensku"
Lainaus käyttäjältä: "leevi":teipit  :cry:  :cry:  :cry: tääon niin epäreiluu!!!
mä oon kinunu tosi kauan jo hamsuu talvikkoo mutku meil on jo 2 koiraa ni eihän se nytäitil ja iskäl sovi;( :cry:  :cry:  :twisted:  :twisted:  :twisted:
vaikka oon moneen kertaan jo sanonu et  mä hoidan ne ihan yksin täysin ja kustannan ite niin aina vaan EI EI JA EI! JA TÄSTÄ EI ENÄÄN PUHUTA;(
mut ku olin äitin kaa kattoo koiril ruokaa eläinkaupas eile  ni se oli sillee (kattelin marsui) et ai tollasenks sä nyt haluut vai??!!
sit mä sanoin et en ku hamsterin. sit se oli vaa et aijjaa...
mut pakko saada!!! auttakaa mua!!! :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:

 Tuo kulostaa aika tutulta varsinkin tuo lause "EI EI JA EI! JA TÄSTÄ EI ENÄÄN PUHUTA". Meijän perheessä on ogelma tapaus tuo miun iskä, seku ei millään suostuisi noita eläimiä ottamaan lisää vastaus on aina "noit on ihan tarpeeks, enään tähään taloon ei tuu yhtäkään" no tunustan on noit eläimii aika paaljon meil 5 marsuu ja 3 syrkkii ja ens kesän tulee pitkäkarvainen collie koira. :sydan Oma äitini on kans hurahtanut noihin eläimiin täysin varsinkin marsuihin ja minä marsuihin ja hamsuihin. äitini mielestä uusi eläin on aina tervetullut niin kauan kun tilaa löytyy. :) Mutta iskämme on hyvin hyvin vaikea suostutella uuteen eläimeen, viime syrkistäme joka tuli vännetiin kättä tosi kauan. mutta loppuen lopuksi se suostu. :) ...... hih, tilaa löytyy viel yhelle syrkille :D

Mutta olen huomanut myös sen että vanhemman sanaa täytyy kunnioitaa.

Toivottavasti Leevi saat sen hamsun :)  :sydan  pidän peukkuja.
:cry: en saanu hamsuu:( :twisted:  :|  :cry:  :teipit
oikeest auttakaa pliis! :sydan ku en vaa kestä ilman hamsuu ku on ne koirat;( mut kysyn vielä  :huh  :S