• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Millaisia mökkejä hamsuillanne on ?

Aloittaja Minski, 24.07.07 - klo:00:39

« edellinen - seuraava »

Never

#120
Nanalla ei yleensä ole minkäänlaista mökkiä. Purua on sen verran, että yleensä annan wc-paperia ja Nana tekee pesänsä purujen sekaan. Joskus Nana on tehnyt pesän myös pahvilaatikkoon. Vähän aikaa sitten päätin kuitenkin laittaa puisen mökin, jonka tein itse (tai no, isä teki). Nana nukkuu välillä mökissä ja välillä jossain muualla.

Nemo puolestaan on tehnyt pesänsä pahvilaatikkoon. Minulla ei ole ainakaan vielä Nemolle minkäänlaista mökkiä (otus on ollut meillä vasta viikon), enkä näe siihen tarvettakaan.

Scarlett

#121
Eetulla on eläinkaupasta ostettu puinen pesämökki, jossa se yleensä pitää majaansa, mutta puisen mökin se hylkää silloin, jos tarjolle annetaan tyhjä pringlespurkki. Ilmeisesti se on mukavan onkalomainen. Huonona puolena pidän sitä, että sieltä on vaikea ottaa ruoantähteitä pois.

Vevve

#122
Mulla on vähän sen mukaan missä mikäkin ökkiäinen tykkää nukkua. Olen yrittänyt saada kaikille pesiksi pahvilaatikoita, mutta erityisesti Nekku protestoi niitä menemällä nukkumaan ruokakupin taakse tai pahimmassa tapauksessa melkein alle. Sillä on siis keraaminen purkki pesänä.

mirkku

#123
mä en tiijä millaiset o hamsu kopat tiiätsä

paivi2405

#124
Meillä puinen kulmamökki, mutta yksi mikä on kätevä myös, meillä "muuten vain piilona" on vauvan nan korvikemaidon pahvilaatikko, siinä on jo valmiina kulkuaukot :haha kun kääntää sen ylösalaisin, se on meidän hamsun lempipaikka

Fuyu

#125
Mun talvikolla on sellanen puinen, 2-kerroksinen mökki :D
Se nukkuu aina siellä alakerrassa. Oon myös askarrellut pahvimökin sille  :haha
[size=85]R.I.P Yume ...yllättäen sinut menetin, menin aivan sekaisin, lepää rauhassa pikkuinen, vain ilolla sinua muistelen <3[/size]

Janina^^

#126
Onko  16x11x11cm   kokonen mökki sopiva talvikolle?
Entä  12x8x9cm    kokonen?  Minkä kokoinen ovenreikä pitää leikata?
Kyseessä siis pahvilaatikot talvikolle!

Tarviiko pahvilaatikossa olla pohjaa? Laitetaanko vessa- tai talouspaperit valmiiksi jo mökkiin vai laitetaanko ne keskelle häkkiä ja antaa hamsun raahata ne itse mökkiin?

-Hamsuhamsu-

#127
Mul on täällä tytöllä sellanen muovinen, vieläkun on pieni ni siihen mahtuu, pitänee ostaa sitten isompi kun kasvaa.  xD
[size=85]Syyrialainen hamsteri, Peppi
Syntynyt 8.9.2008
Väri, hunaja[/size]

Sohvi

#128
Tapsulla  on vessapaperi-iglu Sitten tulevallekkin tulee tämmöinen iglu. Saan tämän tulevan hamsterin tällä viikolla  :)
Illusion & Dream "Choco" lks normaaliumborous

sööhvi

mitrosbutros

#129
Nakki neiti vain ja ainoastaan pahvilootissa. Onneksi isäntä alalla joss tulee erilaista laatikkoa yltäkyllin. Ajoittain vapautuu myös hanviinitonkkakuori johon mukava tehdä pesä. Kaikkein suosituinta taitaa olla tuo kaivautuminen paksun puruun sekaan.
Sisustusmateriaalin saa itse puuhata. Laitan puolikkaan *Kapok* korren josta saa jäystää pumpulia koppiina.
alla olevassa kuvassa on Nakin *erämaamökki*
Vasemmalla kuvassa vihreä on juoksutusaitana käyttämäni nurmikonreunus.

Syyris

#130
Syrkilläni on häkissään kaikenlaisia mökkejä ja piilopaikkoja, mutta hamsuni suosii niistä eniten sellaista keraamista purnukkaa jonka löysin kirppiskäynnilläni.
Myös kovassa suosiossa näyttää olevan semmoinen paperi-iglu jonka ohjeen löysin täältä foorumilta. Ja myös kaupasta saatavat pahvilootat joissa on esim. Fazerin patukoita ovat syrkkini lemppareita. :)

Scarlett

#131
Ostin eilen näyttelyn yhteydessä olevalta kirpparilta hauskan kurpitsamökin.
Vastaavan kuva löytyy täältä: naps

Käytössä on ollut puinen pesämökki, jonka oviaukko on ehkä vähän liian pieni, ja epäilen sen kuluttavan turkkia; lasipurkki, joka on kätevä ja suosittu, mutta ehkä vähän liian pieni, ja sekalainen valikoima pahvimökkejä ja pringlesputkiloita, jonne kyllä raahataan petivaatteet välittömästi, mutta jotka kestävät ehjinä ehkä kaksi päivää (liian reikäisessä kämpässä ei tietenkään voi nukkua, vaan sitten on muutettava muualle).

Ritu

#132
Paju nukkuu edelleen tason alla.
Mei-tytöllä (huomasin ongelmakseni etten voinut kirjoittaa Meillä :D) on kookospähkinä, heinäpesä, puinen koppi ja teepakkaus. En itseasiassa tiedä missä Mei noista nukkuu.
- Riikka

ammie

#133
Meillä on hamstereilla erilaisia puuasumuksia ja pahvilaatikoita mökkeinä. Lisäksi löytyy heinäpesiä ja pajusiltoja joiden alla voi nukkua. Kuura on tainnut tehdä itselleen tuosta heinäkasastakin "mökin" kun näyttää siellä alla  viihtyvän mainiosti.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Sissi

#134
Sellainen söpö päärynämökki (Sisukan lemppari) Sitten jouluinen mökki jajaja.. vessa. :--D

Sori, kuvia ei oo nyt. Ja oon tällänen aika huono kuvailemaan kaikkea. :c8  :teipit
Sissi <3
syyrianhamsteri
naaras
keltainen
2.9.2008