• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hyviä eläinkauppoja-lista

Aloittaja Minski, 19.07.07 - klo:19:54

« edellinen - seuraava »

Vevve

Lainaus käyttäjältä: Talvikko_lover - 24.11.12 - klo:23:05
Mikä on paras eläintavikekauppa netissä ? :)
Ja nimenomaan eläintarvikekauppa , ei lemmikkieläinkauppa , koska leluja ja ruokaa talvikolleni etsin :)
Kiitos ! :sydan:

Minun suosikkejani ovat candycane.fi, petshop.fi ja zooplus.fi  :peukku:

Alkemistin

#316
[Forkalla näyttää olevan hirveästi jengiä sisällä, mutta kukaan ei kirjoita mitään. No mä sitten. :icon_cheesygrin:]

Torstaina kävimme tyttären kanssa Helsingissä Keskustan Eläinkaupassa (oisko ollut tuonniminen, Kalevankatu 14 kumminkin). Ihan uteliaisuuttamme, koska on aina hauska käydä muiden paikkakuntien eläinliikkeissä, ja tämä oli sellainen pienehkö kiva kivijalkapuoti.

Sisälle mennessämme myyjä järjesteli juuri muutoinkin aika pienelle lattiatilalle aitausta, johon pääsivät ilmeisesti vuorollaan marsu(t) ja kanit. Oiken mukavaa. Aivan upea marsu sinne heti vilisti, melkoinen lattiaharja. :puna:

Syrkkien asumuksia oli kaksi. Olisivathan ne hieman isompia saaneet olla, mutta ainakin oli kunnon juoksarit ja pesäkopat. Toinen syrkki tuli uteliaana katsomaan ja voi sentään.. jos se olisi ollut naaras, niin olisi kyllä lähtenyt heti meidän mukaamme. :loov: Pikkuisen pläski se taisi olla, mutta upein turkki, jonka olen ikuna nähnyt. Pk, uskomattoman tiheä ja muhkea. Norre umborous ilmeisesti, nätti pää ja kaikki. Vieläkin vähän harmittaa sillä se olisi parantanut meidän haituvaturkkien jälkikasvua kummasti. Ei vaan ole tilaa useammalle uroolle...

Löysin kaipaamiani kuorellisia maapähkinöitä ja kohtuuhintaisia heinäpesiä. Lisäksi ostin jotain maissipohjaisia (koiran?)keksejä, koska ne olivat ilman lisäaineita. Hairahduin myös "virikekuivikkeeseen", jossa oli kuivikkeen seassa kuivattuja kukkia ja koivunlehtiä ja jotain. Illuusia kyllä tykästyi siihen ja nakertelee mielellään koivunlehtiä.
Kiva paikka tämän käynnin perusteella siis.

weetikki

En tykkää ollenkaan Kouvolan eläinkaupoista. Keskustassa oleva Lemmikkikeskus on järkyttävän ylihinnoiteltu, ainakin jyrsijätarvikkeiltaan. Eläimet ovat todella pikkuisissa kopeissa, ja useimmilla on vain pieni pesä eikä mitään virikkeitä. Faunatar taas on myös ylihinnoiteltu eikä eläimillä ole kovinkaan paremmat oltavat.

Paras on ylivoimaisesti PetPoint, joka tosin on Kuusankosken puolella. Sieltä on hankittu pari hamsteria, ja muutamia tarvikkeita, mutta valitettavan pieni valikoima siellä lopulta on. Mutta ne mitä sieltä löytyy, on sitten halpaa. Eli ne mitä en PetPointista löydä, lähtee sitten tilaukseen zooplussalta  :peukku:

Niin ja tosiaan, otetaanpa esimerkiksi vaikka Ferplastin Geo-boksit: L-koko maksaa Lemmikkikeskuksessa n.20e, Petpointissa taas 13e. Arvatkaa vaan kummasta hain niitä?  :icon_e_wink:

strauss

#318
Täytyy käydä tuolla 4petsissä katsomassa.  Ainakin muistaakseni ei mitään järkyttävyyksiä ollut, ja taisi olla enemmän erimerkkisiä hamsterinruokia kuin Jumbon faunattaressa? En nyt muista... Mutta kai siellä vähän pienempi valikoima on, mutta hinnat ainakin joissain tapauksissa ehkä vähän halvemmat...?

Lautsi

#319
Muoks. Perun suositteluni...

Mutta Hyvinkäällä hyvä paikka on faunatar ja valikoima on hyvä Hyvinkään eläinkaupassa, sieltä haen ruoat kaikille eläimille, edullista ja varaa valita. Faunatarta suosittelen jos eläintä on hankkimassa siellä osataan asiat ainakin jyrsijöiden osalta :)
http://facebook.com/hamsterila
-Fluffy's syyrialaiset-

Anchali

Mä bongasin Tampereelta sellaisen uuden lemmikkieläinliikkeen kuin Tropic Life. Osoittautui erittäin hyväksi kaupaksi ja jyrsijät on otettu mun mielestä hyvin huomioon (jos vertaa muihin Tampereella sijaitseviin liikkeisiin). Sisäänkäynti on vähän hankala löytää, kun liike sijaitsee Rautatienkadulla, mutta sisäänkäynti on Rongankadun puolella. Suosittelen!  :juuu:
Pähkinävorot- blogi: http://nuuskuttimet.blogspot.fi/

jursu

Musta tuntuu että näitä kauppoja katoaa kovaa vauhtia... Kai ihmiset siirtyy tässäkin nettiin ostamaan tarbikkeet mutta tuskin vielä ihan lemmikkejä sentään  :hyper:

Eva

Mun mielestä toi Hyvinkään Salamanteri-eläinkauppa on tosi kiva kauppa (: ne eläimetkin on sellasessa omassa huoneessa, tavallaan... ja sinne huoneeseen saa mennä kattomaan niitä eläimiä maksimissaan 4 ihmistä (:

Alkemistin

Lainaus käyttäjältä: jursu - 16.07.13 - klo:17:18
Musta tuntuu että näitä kauppoja katoaa kovaa vauhtia... Kai ihmiset siirtyy tässäkin nettiin ostamaan tarbikkeet mutta tuskin vielä ihan lemmikkejä sentään  :hyper:

Varsin ajankohtainen huomio. Kävinpä tuossa viikonvaihteessa paikallisessa Faunattaressa ja turisin omistajan kanssa. Tuli sitten jutuksi Arabianrannan(?) Faunattaren loppuminen, kun täälläkin on ollut sieltä pelastettuja hamsuja. Kuulin, että kymmenen(!) nykyistä Faunatar-kauppiasta lopettaa, myös tämä meidän. Homma on vain niin uskomattoman epäkannattavaa, kun tavara ei liiku. Eläinten myynnistä taas ei juuri nettoa.

Osaan noista on tulossa uudet kauppiaat - onnea vain heille... aika pahalta silti kuulostaa. Ehkä aika on ajanut perinteisten lemmikkieläinkauppojen ohi?  :icon_e_sad:

-Titiuu-

Lainaus käyttäjältä: Hajime - 30.07.13 - klo:21:35
Ehkä aika on ajanut perinteisten lemmikkieläinkauppojen ohi?  :icon_e_sad:

Perinteisten, kyllä. Mutta oma mututuntumani tähän on se, että sellaisia fyysisiä myymälöitä ja kivijalkaliikkeitä arvostetaan, josta löytyy tiskin takaa tietämystä ja myyntiartikkelit valittu sen mukaan. Itse voin hyvin ostaa netistä sen, mitä tiedän haluavani ja löydän vielä myyjänkin. Mutta kun kävelee kauppaan sisään, niin haluaa sen tuotteen lisäksi palvelua. Ja eläinkauppan palveluihin minusta kuuluu tietämys vähintään niistä tuotteista ja eläimistä, joita myy ja mielellään vielä kattavammin. Henk.koht. koen ainakin turhauttavana, jos kaupassa myyjä pyörittelee silmiään sormi syvällä suussa, vaikka heiltä ostaessa ne tuotteiden hinnat sisältävät sen palvelulisän.

Esimerkki akvaariopuolelta, Helsingissä on tietty akvakauppa, joka on erikoistunut kirjoahveniin: siellä tiedetään kaikki ja mitä ei tiedetä, otetaan selvää. Siellä myydään tai sinne tilataan käytännössä kaikkea, mitä keksii pyytää. Siis kirjoahveniin liittyvää. Joo, maksan ruokapurkista siellä enemmän kuin Saksasta tilatessani, mutta kävellessäni ulos liikkeestä hymyilen, koska olen kauppareissuni aikana suoltanut myyjälle hirveän kysymystulvan, jonka hän on mukisematta hoitanut ostostapahtuman yhteydessä pyöräyttämättä mulle kertaakaan silmiään.  :icon_mrgreen:

Loppukaneettina, oiskohan tällainen "onnelliset ostajat" -konsepti kuitenkin se livemyymälöiden valtti ja samalla pelastus?

Lautsi

Hyvinkäällä ainakin on kauppojen tarjonta todella yksipuolista. Ostan mielelläni tarvitsemani eläinkaupoista ja kannatan niitä, mutta Hyvinkäällä on 4 kauppaa joista kolme myy pelkkää versele-lagaa hamstereille ja viimeisin on niin uusi etten tiedä mitä myyvät. Tämän takia tilaan ruoat netistä jolloin myös tarvikkeet tulee tilattua samalla. Mikäli saisin lähi putiikista riittävän laadukkaat sapuskat olisin kyllä valmis maksamaan niistä vaikka sen euron pari enemmän, kun netistä tilattuna. Näin ei vaan ikävä kyllä ole. :( Ehkä tämä tarjonnan yksipuolisuuskin on siis ongelma. Sama homma meinaa olla koirien ruoissa. Täällä eläinkauppoja riittää joten vaihtelevuutta on jonkinverran, mutta pitkälti samat pyörii esim. royal caninin säkit on samat kaikissa neljässä liikkeessä. Kilpailu on kovaa, kun myydään niitä samoja tuotteita joka liikkeessä. Ja kukaan ei myy esim. hamsteripiireissä arvostettuja hyvälaatuisia ruokia joille varmasti olisi kysyntää jos ihmiset yhtään ovat hamsterit.netin artikkeleita lukeneet.
http://facebook.com/hamsterila
-Fluffy's syyrialaiset-

Tierra

Onko kaupat tilanneet ruokia mikäli heiltä on pyydetty jotain tiettyä? =) Oulussa Sisi tilaa yleensä melkein mitä vain jos heiltä vain pyytää. Usein jos jotain ei löydy, se johtuu siitä että myyjät ei tiedä sellaiselle olevan kysyntää ja kannattaa aina kysäistä josko valikoimaan olisi mahdollista saada lisäystä.
- Jyrsijöitä gerbujen, talvikoiden ja chinchillojen muodossa. -

Alkemistin

^Noissa franchising-ketjuissa (Faunatar, Musti & Mirri) on se ongelma, että kauppiaat itse eivät voi täysin päättää valikoimaansa. Tuossa meidän läheisessä sekoitetaan kyllä ruokia myös itse, mutta näkemyksemme hyvästä ruokasekoituksesta poikkeavat hieman. :icon_e_wink: Useimmat liikkeet taitavat pitää niitä värjättyjä maissirakeita oikein mainioina. :nenup:

strauss

Täytyy kehua tota helsingissä olevaa Keskustan eläinkauppaa, vaikutti tosi hyvältä + iso häkkivalikoima. Kun kävin, niin kanit oli aitauksessa juoksemassa vapaana (häkki aitauksen sisällä) ja omistjaja siinä jotain touhus niitten kanssa. Mukava paikka :D

Sulo

Itse pidän Espoon Isossa Omenassa olevasta Megaeläimestä. Hinnat ovat kohdillaan, eläimillä on hyvät oltavat (tai no itse en kania tai marsua pitäisi terrassa...), tarpeeksi virikkeitä ja suht tilavat asumukset :) Melko pieni kauppa, mutta silti hyvä valikoima. Ihanaa kun on edes yksi eläinkauppa lähellä. Tuonne on myös todella hyvät kulkuyhteydet, pääsee monella eri bussilla!
Espoon Viherlaaksossa on myös yksi kiva eläinkauppa, jonka nimeä en nyt muista. Todella iso ja hyvät valikoimat. Täällä ovat myös järkevät hinnat. Eläimiä siellä ei myydä ollenkaan, mutta maskottina siellä on kaksi papukaijaa .
Lavender's Paprika, pk normaali
Dotty-Pat, vaaleansininen vn laikukas hopeoitu