• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Juoksupyörä

Aloittaja GaneshaX, 04.11.07 - klo:12:42

« edellinen - seuraava »

Louna

#180
Noi häkit osaa kyllä olla vähän hankalia noissa jutuissa mitä mainitsit, mullakin oli joskus kolmikerroksinen ja oli ihan samoja ongelmia purujen ja tavaroiden hankalan käsittelyn takia. Pahvia pinnojen väliin laittamalla voi tietty jatkaa pohjalaatikon korkeutta tai hamsun voi laittaa erilliseen laatikkoon kaivelemaan välillä  :) Juoksupyörän tarpeellisuudesta on keskusteltu mm. täällä viewtopic.php?f=4&t=6825 Juoksupyörä on tietysti se helpoin tapa tarjota liikuntaa hamsulle, ja on se hyvä minunkin mielestä olla olemassa, mutta sellanen hamsteri joka ei välitä mistään muusta kuin tauottomasta pyörässä juoksemisesta on musta jotenkin surkeeta katsottavaa.
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

Sintturainen

#181
Mistä nettikaupasta löytyis niitä puisia syrkkikokoisia pyöriä, tai vastaavasti niitä "hiljaisia", en muista sen pyörän mallin nimeä. Pakko ruveta uusiin pyöriä kun en saa nukuttua kun pyörät niin kolisee...  :S

Louna

#182
Mulla on tällainen (pieni) kääpiöllä ja syyrialaista varten kans toinen (20cm) odottamassa käyttöönottoa: http://www.unelmalemmikit.net/kauppa/pr ... php?p=1126 Toistaiseksi eniten ääntä on tullut jos puruja on alla niin paljon että pohja rahisee niitä vasten, mutta muuten ei kolise kamalasti. En tiedä, onko täysin äänetöntä olemassa, mutta muistaakseni jossain nettikaupassa mainostettiin jotakin silent-alkuista juoksupyörää erittäin hiljaiseksi. Toi kääpiöpyörän muoviosa jossa eläin juoksee on muuten alkanut aavistuksen irvistää saumasta ja kattelin et toi uusi syrkkipyöräkin saattaa alkaa siitä repsottaa. Pitää korjailla noita ettei enempää hajoa, mutta varmaan on laadukkaampiakin pyöriä olemassa  :roll:
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

GaneshaX

#183
Mä ostin meidän puisen pyörän Myllyn faunattaresta. Nettikaupoissa, en muista törmänneeni niihin.

Silent Spinner olisi hyvä pyörä, mutta katti vieköön, kun koot ovat 12, 16 ja 29cm  :kieli
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Louna

#184
Ah joo, se oli toi silent spinner. Koitin kerran jostain nettikaupasta tilata sitä mutta niille ei tullutkaan koskaan sitä isointa pyörää niin kaupan pitäjä perui tilauksen kun olin odotellut varmaan pari-kolme kk. Olisin halunnut sen ja silloiselta asuinpaikalta ei saanut eläinkaupoista, niin tilausta tehdessä ilmoitin että ei ole kiirettä, kun siinä luki jotain että tulossa joskus valikoimaan. Noh, lohduttauduin sillä, mun tuurilla hamsteri joka ei koskaan järsinyt muovia, olisi ekana päivänä kuitenkin pistänyt sikakalliin pyörän poskeensa  :D Hinta olis ollut muistaakseni vähän alle 40e.
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

GaneshaX

#185
Joo, toi isoin mahdollinen on aivan sika kallis, eikä se sitä paitsi mahtuisi gabberiin, vaikka lottovoiton saisikin ja olis varaa sellaisiin :kieli
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

jonna

#186
Meinaan tilata Englannista syrkkikokoisia juoksulautasia. Talvikoilla ja syrkkipoikasilla noi on ollut käytössä ja ne on pirun hyvät, eikä mekkaloi yhtään.
Mahtuu dunaankin, mä en oo vielä löytänyt täältä päin sellaista pyörää joka kävisi syrkille ja mahtuisi korkeuden puolesta dunaan.

jonna

#187
Meinaan tilata Englannista syrkkikokoisia juoksulautasia. Talvikoilla ja syrkkipoikasilla noi on ollut käytössä ja ne on pirun hyvät, eikä mekkaloi yhtään.
Mahtuu dunaankin, mä en oo vielä löytänyt täältä päin sellaista pyörää joka kävisi syrkille ja mahtuisi korkeuden puolesta dunaan.

Henni

#188
Mikä on juoksulautanen?  :oops:  En oo koskaan kuullut puhuttavan joten voisko joku valaista muakin. :)
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

nemuli

#189
No en ole kyllä koskaan kuullutkaan  :pihalla: Meidän Ronja juoksee innoissaan juoksupyörässään joka yö  :haha Ei kuulu pahaa ääntä, on sellainen sinikeltainen pyörä metallijaloilla. Hyvin pyörii, mutta Ronsku on vähän nakertanut pyörän tukikeppejä, pian meinaan putoaa alas koko häkkyrä  xD

GaneshaX

#190
Mäkin olen kattonut et sellanen juoksulautanen olis kiva  :)  Mut suomesta ei taida saada mistään syrkki kokoisia :(
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

jonna

#191
Suomesta niitä ei saa kait ollenkaan. Noi talvikkokokoiset tilasin tosiaan suoraan Englannista, eivät olleet pahan hintaisiakaan, jotain 9e niille tuli hintaa (mulla ois pari ylimääräistä  ;)  ).

Tää linkki on varmaan jo täällä ollutkin mutta laitetaan vielä kerran  :)   tässä kaksi roboa kipittelee juoksulautasella.
http://www.youtube.com/watch?v=7vfzN9_CAGM

Louna

#192
Onko se juoksulautanen sellainen joka toimii samalla tekniikalla ku lasten leikkipuistoissa sellaiset karusellit? Vähän kallellaan oleva pyöreän levyn tyyppinen  juttu (noh, siis lautanen  :D ) jossain tapissa kiinni. Mä oon harkinnut et tilaisin kans ulkomailta sellaisen jos löytyy kohtuullisilla postikuluilla, tai sit vaan koitan ensin tehdä itse jotain vastaavaa  :roll:

/ Jonna laittoikin linkin jossa näytettiin sellainen, just tuota mä tarkoitin huonolla kuvauksella  xD
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

GaneshaX

#193
Chinchilloillahan noita on alun perin käytetty? Sellasia isoja metallisia lautasia.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

jonna

#194
Juu niille se on kaiketi alunperin kehitetty. Katselin jossain niitä chillalautasia, ne on terästä etteivät järsi niitä ja hinta oli sen mukainen, vain 75e  XD   :shock: